Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

import av golfutstyr

Import

over 20 år siden

Import

Noen som har kjøpt golfutstyr fra USA? Hvor mye må man regne med i frakt og andre avgifter?

Turen Senior

over 20 år siden

Turen Senior

De fleste leverandørene i statene har greie netsider hvor frakt kalkuleres på en oversiktlig måte. Min erfaring er at ulike varer fort faller uheldig ut i pris inklusive frakt pga stort volum eller høy vekt. Eksempel på dette er baller og bager. I tillegg kommer mva på 25%. Ingen toll.

$$$

over 20 år siden

$$$

For et sett med køller eller en driver kan du være fornøyd med en fraktkost på rundt 65$. Mange på Ebay opererer med fraktkost på rundt 100$ og det er altfor dyrt...

b0mb

over 20 år siden

b0mb

UPS international koster vel $35

$$$

over 20 år siden

$$$

Ja har du ikke hastverk så stemmer det. UPS ground tar fra 30-45$ men man må da ofte vente i 12-14 dager da pakkene som regel går med bakketransport fra Spania/Tyskland.

Prisene jeg ga er for UPS Express der du kan få pakker levert på døren i løpet av 48 timer. Rekorden fra Florida og hjem til meg fra bestilling til kvittert på døra er 32 timer, så jeg syntes det er verdt de ekstra kronene. Når man endelig har bestemt seg for å handle er det jo ofte slik at man vil teste det med en gang helst :-)

UPS er best i så måte ved at de forhåndsbetaler moms/inntolling slik at de leverer på døra samme dag som pakken ankommer landet. US Postal service kan også levere express men de bruker Posten til å tollklarere varer for seg og det er som sagt ingen ekspress ekspeditering :-) Så kan du velge transport så velg UPS...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her