Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Stem HB til årets idrettsmann

Sofavelger

over 20 år siden

Sofavelger

Hei alle golfere som støtter oppunder HB. Nå har vi sjansen til å få valgt han til fokets idrettshelt. Stem her , og send linken videre.

http://www.dagbladet.no/sport/folkets/index.html?s#s

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Skal stemme han inn som årets navn til neste år.

I år går min stemme til.... Robert Sørlie!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Bare ikke stem på John Arne Riise, så er jeg fornøyd :)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

hvem er Robert Sørlie?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Han vant Iditarod som første utlending i 2003, og vant igjen i år!

Det stod side opp og side ned i alle riksavisene i mars i år.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=270567
http://www.villmarksliv.no/index.php?option=com_content&task=view&id=59&Itemid=83
http://hurdal.com/124/ncms/main.php?M=avis&C=A&S=20&T=55&PFX=AR&ID=0&A=522#/

children of the corn

over 20 år siden

children of the corn

JAAAAA! Stem på Henrik,og håp på flere fantastiske golfspilere i fremtiden.

Sånnt som det er stillet nå er den ekle fotballen sport. Jeg røsker ut det rosa thi, hi, inlegget i VG bare jeg kjenner lukten av det!

Tror redaktøren mm kun tenker sport = svette fotballsokker

over 20 år siden

vel, det er vel som med golf og andre idretter, dersom man ikke er interessert, så vet man ikke hva Iditarod er en gang.....

;O)

Det var vel forøvrig hundene som bør stemmes frem

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ser også at sjekkfolket mener Magnus Carlsen burde bli årets navn.
http://pub.tv2.no/nettavisen/sjakk/article508441.ece

Da blir vel fasiten kjedelig nok.... Marit Bjørgen. Hun er jo god da, det er ikke det, men et litt kjedelig valg synes jeg.

Truls

over 20 år siden

Truls

Ingen tvil om at Henriks prestasjon var stor, men hvis man ser alt under ett, så har han jo igrunn "bare" klart å kvalifisere seg til å være med i en "liga". For å bli årets idrettsnavn må man vel vinne noe stort først?

Jeg stemmer heller på Thor Hushovd som har svettet blod og vant den meget ettertraktede spurt-trøya på tour'en (de France). Man må også se an hvor mye slit og trening som ligger bak.

Å stå på en spark etter en hel haug med bikjer skjønner jeg ikke noe av. Sikkert stort å vinne det racet, men hvor mange har interesse for sånt?

hmm

over 20 år siden

hmm

Hva med tittelen "årets snekker" den må vel være innenfor rekkevidde???

Ikke misforstå, det HB har gjort er også utrolig stort i mine øyne, men årets idrettsmann er han ikke...ennå...men det kan et par seire på PGA touren neste år rette på....

Carlsen

over 20 år siden

Carlsen

Magnus burde bli årets idrettsnavn, han er bare 15 år, og en av verdens beste sjakkspillere. Det er helt utrolig stort!!!

ha ha ha ha ha ha ha

over 20 år siden

ha ha ha ha ha ha ha

Kandidatene er listet opp med bragdene sine.....verdensmester, bobbelt verdensmester, 4-dobbelt verdensmester.....KVALIFISERT
ha ha ha ha ha ha ha ha. En deltager blant bare vinnere

Jeg er mektig imponert over Henrik Bjørnstad, men i dette sleskapet er han mildt sagt malplassert. Virker som en desperat aksjon får å få flere lesere blant golfpillerne.

Han bør ihvertfall vinne en turnering før han kan bli årets navn.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

hahahaha.
Merkelig at ikke folk skjønner hvor trangt det nåløyet er, og hvilken prestasjon det er å spille så god golf over så lang tid og kvalifiseringsomganger......

Mr.Blue

over 20 år siden

Mr.Blue

Er vel grenser for hvor stor en prestasjon kan være når man kommer på 16. plass da...? Men bevares det er jo ikke tvil om at gutten har potensial.

niko

over 20 år siden

niko

Jeg mener det er en stor prestasjon det Henrik har fått til, men årets navn?? Det er 32 til som har utført det samme og ca 10 som gikk samme veien. Ytterligere 125 er allerede kvalifisert og slapp denne runden. Årets navn i Norsk Herre golf er vel det lengste vi kan strekke dette til, selv om jeg mener en seier bør være et minimum for en slik betegnelse.

H

over 20 år siden

H

Han fikk definitivt min stemme

H

over 20 år siden

H

Du argumenterer på en måte som beviser at du er negativ.
Nr 16 sier du.
Han ble delt 13 men på listen står han som 16 fra toppen fordi han spilte etter de som også har samme score og som kom inn før han.
De som kommer først inn beholder plassering på leaderboard før de som kommer inn med samme score fra en senere startende gruppe.
At du klarer å "flytte" han 3 plasser ned beviser at du ikke har greie på leaderboards eller at du ønsker å være negativ.

over 20 år siden

Det er ingen tvil om at vi skal respektere det Henrik har fått til.
Jeg bøyer meg i støvet og er helt enig i at dette er en historisk hendelse.

Derfor kan det kvalifisere til årets idrettsnavn også, fordi han vil være med på å sette golfen på agendaen innen norsk media og visning av golf som bred sport på TV i Norge.

Det jeg ikke forstår, det er når det kalles en bragd på internasjonalt nivå. Det høres ut som om HB har tråkket opp et spor eller funnet opp krutt.
Det er som noen sier her inne, en kvalifisering til EN av tourene i verden.

For at det skal kunne kvalifisere til en bragd, så bør det vel være kun en, eller et fåtall som klarer dette. Det holder ikke, i mine øyne i hvertfall, at det er en nordmann som klarer det.
Det er 200 amerikanere på samme tour. vil det si at de alle har klart en bragd? da blir begrepet bragd dratt ned til et nivå som misforstås med det faktumet at Henrik har gjort en stor prestasjon som er historisk i norske øyne.
Det er nettopp det dette handler om. at vi må se dette i norske øyne.

Vi må i hvertfall slutte å tro at vi er på verdenstoppen innen golf bare fordi vi har en mann på PGA touren.

Faktumet, derimot, er at vi nå har tatt det første skrittet til å nettopp kunne få en mann i verdenstoppen., og jeg har tro på at HB kan klare det hvis han er dedikert nok over tid.

Men, for å understreke min egen holdning. Jeg mener dette kvalifiserer til årets idrettsnavn fordi han ikke bare har prestert, men fordi han, sammen med sportssjefen i NGF har gjort golf til forsidestoff i tabloid-avisene, og forhåpentlig satt i gang en ball i de norske TV redaksjonene for å få mer golf på TV.

H

over 20 år siden

H

Beklager Trippel, men den forrige var til Mr. Blue

Til

over 20 år siden

Til

H. Nå er det slik i kval til tourene at ved delt resultat regnes siste runde for å gi rett rankingnummer, dvs. dårligst runde får 'siste plass' av de med samme resultat. Kan faktisk være avgjørende for hvem som får delta i en turnering og hvem som ikke får anledningen. Mr. Blue var nok ikke helt 'lost' likevel...

H

over 20 år siden

H

Mulig at du "Til" har rett, men hvorfor er da Tom Byrum med 415 slag foran Nick Watney med 415 slag på LB når sisterundene deres er hhv 70 og 69. NW gikk etter TB siste runde.
Uansett blir dette litt flisespikkeri, kanskje har du rett , hvor står de reglene du henviser til om ranking ved likt res?

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Hvis det er siste runden så avgjør ranking ved lik totalscore, må de spesifisere hvilken bane, da det ble spilt på to forskjellige baner.
Så enten:
- siste på bane nr. 1
- siste på bane nr. 2
- siste på bane nr. 1 og 2 totalt

King Ben

over 20 år siden

King Ben

HB har fått min stemme.

Det er kanskje ikke en "bragd" internasjonalt og kvale til PGA, men det er en BRAGD av dimensjoner i norsk målestokk.

Ingen er i nærheten av USA når det gjelder deltagere på PGA, på lik linje som Bordtennis i Kina.

For amerikanere er det en selvfølge å ha så mange med i Golf.
I Kina var det landesorg når de tapte siste OL-finalen i bordtennis til korea. Dette fordi i utgangspunktet er det ca 100000 bordtennis-spillere i kina som kan slå de beste fra andre land!!

Det skal stemmes om en "NORSK BRAGD" ikke internasjonalt. Og da mener jeg HB går inn i historien som topp 5

Birger

over 20 år siden

Birger

lol.... du er like langt ute på vidda/i skogen som drivene dine KB....
Er HBs prestasjon over Wirkola, Kuppern, Dæhlie, Bjørndalen, Norge/Brasil i fotball, Koss, håndballgutta, håndballjentene, Oddbar Brå, etc?
tror ikke det er mye gjennomtenkt gitt. sett fra ditt ståsted så er det sikkert slik, siden det er golf du er interessert i, men det må da virkelig gå an å se at den virkelige bragden kommer når han vinner en turnering?

Innmari serriøs

over 20 år siden

Innmari serriøs

Birger:

det er nå årets navn vi skal stemme for da. ikke siste århundret....

;)

Birger

over 20 år siden

Birger

Jo, men sitat KB:
"Og da mener jeg HB går inn i historien som topp 5"
historisk nr. 5 er noe over the top spør du meg!!!

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Hmmm.

Det er veldig, veldig synd Birger!
At du ikke er i stand til å innse hva egentlig HB har gjort............

Men, du er ikke alene. Om det kan være en trøst.

Åge

over 20 år siden

Åge

KB: mener du HB har prestert mer enn Dæhlie, Koss, Kjus, Aamodt, Bjørndalen, Hattestad, Holmann, Wirkola, etc etc?

Birger

over 20 år siden

Birger

Hehe... KB,

dette handler ikke om hvorvidt jeg er i stand til å innse hva han har gjort. i hvertfall ikke noe mer enn at du ikke er i stand til å innse at det han har gjort er STARTEN på noe fantastisk, og ikke en event som noensinne vil kunne anses å være historisk topp 5 prestasjon i norsk idrettshistorie.
Men, jeg støtter alikevel synet på at han er en god kandidat til årets idrettsnavn, fordi det han nå har påbegynt vil ha innflytelse på hvordan golf blir behandlet i norsk presse, TV sendt sport, generell dekning og rekruttering til golfen.
Er du virkelig ikke enig i det? prøv å se dette litt utenfra en golfinteresserts øyne og se om det betyr noe idrettshistorisk å kvale til en tour!
All ære til Henrik Bjørnstad. jeg respekterer ham fullt ut, og beundrer ham for det han har gjort, men jeg tror ikke engang han selv ser på dette som en varig idrettshistorisk topp 5. Dit kommer vi kanskje dersom han blir blandt topp 10 på verdensbasis, eller i hvertfall så må han vinne noen turneringer først.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Ja Åge! Det mener JEG!
Dette fordi de idrettene du her nevner er promiller internasjonalt ift golf.

Alle disse har vært/er enere i sin idrett og all honnør til dem.

Men å sammenligne ski, spyd og padling med Golf!!??? det blir rett og slett for smått idet hele og store.....

Åge

over 20 år siden

Åge

Javel KB

Birger

over 20 år siden

Birger

hmmm, jeg var litt usikker på hva du egentlig mente Ben, men når du nå understreker det du gjør, så er du virkelig helt på jordet.
Du snakker om promiller ift. internasjonal golf, men da må du jo i så fall sammenlikne de beste i sporten.
HB er nå kommet til et punkt hvor han skal spille mot de beste. han har ikke kommet dit at han er den beste, og da kan jeg ikke annet enn å le når du mener at han er en større idrettshelt enn de ovennevnte fordi du mener golf er bredere....
Selv om golf er aldri så mye bredere, så er det ikke til å komme ifra at HB ikke har vunnet noe enda. han har kvalifisert. Han har fått muligheten til å skrive norsk idrettshistorie, selv om det selvsagt også er teknisk historisk at han kvalifiserte.

Ble Petter Solberg historisk når han fikk avtale med Subaru? Nei, han ble det når han ble verdensmester.

Ble Thor hushovd historisk når han fikk delta i Tour de France? nei, han ble det når han vant spurttrøya.

Cobra Hogan

over 20 år siden

Cobra Hogan

King Ben, nå begynner du å oppføre deg like noldus her på Scangolf som du gjør i virkeligheten.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Litt morsomt at du nevner petter og Thor Birger!

Disse har også jeg på plassen et stykke foran HB. Men, jeg har litt vansker for å se på det som er gjort på ski som det virkelig store.

Men, igjen. Dette er jo MIN mening!!!

Og det var det jeg trodde dette forumet var til. At man kunne gi en personlig mening om ting og diskuttere det.

Uten å måtte bli kalt noldus, idiot eller andre ting.

Birger

over 20 år siden

Birger

Men KB, du sier du har plassert de foran HB.
Hadde du plassert de overhode om de ikke hadde vunnet noe?
Det tviler jeg sterkt på.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Du Birger!

Jeg er en sportsidiot og følger med på alt av idrett på tv.........

Birger

over 20 år siden

Birger

Idiot-stemplet har du dermed gitt deg selv, men ville du hatt PEtter og Thor på noen liste over idrettsnavn og bragder dersom de ikke hadde vunnet noe, men bare fått komme til for å konkurrere?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Ja Birger! Det hadde jeg.....

gb..

over 20 år siden

gb..

Da, King Ben, sier vel det mer om deg, og hvilken tulle-verden du lever i... Men en som er vant til å jukse og leve i sin egen verden skjønner vel ikke det...

King Ben

over 20 år siden

King Ben

gb..!
Hvem er du? og på hvilke bakgrunn kommer du med disse påstandene?

kf...

over 20 år siden

kf...

jeg er bare en som har hørt og sett at du er kjent for å være veldig "flink" til å telle slag... og slå "litt" lengre enn det du egentlig klarer...

elbow

over 20 år siden

elbow

Så det du egentlig sier, King Ben, er at alle deltagere på PGA-touren er større idrettsnavn enn Bjørndalen, Dæhlie, Koss, Bjørgen, osv.

Snakk om å la seg blende av fasinasjonen for egen hobby.

I tillegg er det litt provoserende at du rakker ned på oss andre som ikke har samme mening. F.eks:
"Det er veldig, veldig synd Birger!
At du ikke er i stand til å innse hva egentlig HB har gjort............

Men, du er ikke alene. Om det kan være en trøst."

Dette er jo på linje med kommunist-Erik i nabotråden...

King Ben

over 20 år siden

King Ben

elbow!
Jeg snakker ikke om idrettsnavn!!!

jeg snakker om en prestasjon fra en norsk snekker! Er det så vanskelig å forstå hva jeg mener???

elbow

over 20 år siden

elbow

Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå nei. Du har vært temmelig krystallklar lenger oppe i denne tråden:

Spørsmål fra Åge:
"KB: mener du HB har prestert mer enn Dæhlie, Koss, Kjus, Aamodt, Bjørndalen, Hattestad, Holmann, Wirkola, etc etc?"

Svar fra KB:
"Ja Åge! Det mener JEG!
Dette fordi de idrettene du her nevner er promiller internasjonalt ift golf."

Knock on Wood

over 20 år siden

Knock on Wood

Henrik Bjørnstad er garantert verdens beste snekker fra Drøbak til å spille golf. Det tør jeg å hevde selv om snekkerbransjen ikke har hatt sitt snekkergolf-mesterskap.
Første gangen jeg kan si meg enig med King Ben.
Vi bør få flere snekkere til å satse på langrenn også.

Henning

over 20 år siden

Henning

Den idretten som har flest utøvere er BILSPORT.
Den utøves i ALLE land som har veier.
Det finnes ingen idretter som har flere utøvere.
Vi kjører jo bil nesten alle sammen (utenom noen av fjortisene som skriver her).
Tipper det er 500 ganger flere som kjører bil enn som spiller golf
Ingen tvil om at Petter Solberg bør være årets idrettsnavn.
Golf blir en promilleidrett ved siden av bil.
Og så trener de aller fleste bil flere ganger for dagen, så nivået er ENORMT.
Mange golfspillere trener mye mer i bil enn de slår golf. De kjører bil 4 timer i løpet av en runde mens de er ute av bilen og spiller golf bare 1 time.
I tillegg er det mye lenger føreropplæreing på noe så enkelt som 3-pedals bilkjøring sammenlignet med det uhyre komplekse golfspillet med 14 køller og et utall av forskjellige slag.

Vel...

over 20 år siden

Vel...

Det faktum at en snekker fra Drøbak faktisk KAN kvalisere seg til PGA sier kanskje litt om nivået det også? En sinnsykt god snekker, altså, men likevel?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Det er akkurat det som er poenget!

Vi vet alle hvor høyt nivået er på PGA, vi vet alle hvor vanskelig det er å komme med, osv. osv......

Det har jo vært nevt at HB har hatt "dårlig" holdning til idrett, trening, osv... At HB har lagt køllene på hylla i måneder av gangen osv...

Men, at han da kan gå ut å konkurrere mot 1100 andre spillere om en plass på PGA gjenom 14 runder og komme med viser jo hvilken "bragd" dette er.

Vel...

over 20 år siden

Vel...

Du snur det på hodet. Kanskje ikke de 1100 spillerne er så gode som du skal ha det til, ettersom de lot seg utklasse av en snekker.

Birger

over 20 år siden

Birger

eller hvor enkelt det er. Du må ikke sitte og tro at du sitter på svaret sånn uten videre.

Nick

over 20 år siden

Nick

Er ikke denne diskusjonen ganske menigsløs?
La oss som er enige i at dette er en kjempeprestasjon være enige om det, så kan de som ikke er enige, være enige om det.
For vi vet jo at vi har rett

over 20 år siden

I følge deg, "Nick", så er da alle diskusjoner meningsløse. man begynner ikke en diskusjon dersom man er enige om noe.

doh

Alkis

over 20 år siden

Alkis

Det er helt sant, Tiger.
Jo dummere tema jo lenger går diskusjonen.
Jo lenger diskusjonen går jo dummere blir innleggene.
Det aller morsomste med slike diskusjoner er å legge ut limpinner til de med smalest tunnellsyn.
Da sitter latteren løst når når hissigproppene vrenger seg.

Åge

over 20 år siden

Åge

Til Alkis:

And that's the joy of internet forums ;)

Nick

over 20 år siden

Nick

Alkis. You got it. Tiger plumpa uti

Åge

over 20 år siden

Åge

KB:
Jeg er enig i at det blir for dumt å kalle folk for noldus etc etc. Men at du er blond i huet, det hersker det ingen tvil om ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her