Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Det er bare å satse!!!

Amatour

over 20 år siden

Amatour

Vi har nå fått bevise på at norsk golf holder ekstrem høy standard!!
Fra å spille amatour og P4-tour, og slite seg gjennom disse, har nå Henrik vist seg verdig til å konkurere over dammen.

Amatour det ene året, til PGA tour det neste, vitner vel om ett ekstremt høyt nivå i Norge.... :)

Synes bare stigen til Henrik er litt stillig.

Jeg føler vel da at jeg har ALT og gå for til neste år!! :P

Truls

over 20 år siden

Truls

Ja, dette gir inspirasjon!

Jeg skal først og fremst prøve å komme med på Amatour i 2006!
;-)

Oppskrift på AMA-tour

over 20 år siden

Oppskrift på AMA-tour

ta med hcp-kort og noen gode venner, finn ei bane i Spania eller Tunisia uten røff, vann, raviner, skog, eller andre vanskeligheter, spill noen runder golf så har du plutselig 4.5 i hcp.
Så kommer du hjem og spiller AMA-tour på Mørk, Meland eller Kjekstad og kanskje klarer du cut'en på rundt 90 slag.....
Holder du Henrik Bjørnstad nivå (dvs blir blant de 3 beste) er du klar for PGA.

entusiasten

over 20 år siden

entusiasten

Det er vanvittig stor forskjell mellom Amatour og PGA-touren. Alle og enhver kan med en del trening dominere i klubbmesterskapene, og hevde seg på nasjonalt nivå, mens de norske spillerne som kan hevde seg internasjonalt kan du telle på en hånd...

Truls

over 20 år siden

Truls

OK, takk for den informasjonen!

B

over 20 år siden

B

Til entusiasten - det som skiller er vel ikke gofferdighetene, men nervekontroll. Mange kan spille og bli svært så dyktige og HB vinner jo hver gang stort sett i Norge men ikke overlegent til enhver tid, men nervekontroll og fokus i tillegg blir jo det som teller.

Mr Hyde

over 20 år siden

Mr Hyde

Antall norske spillere som hevder seg internasjonalt kan du telle på fingrene på en amputert arm....
Kanskje blir det bedre til neste år.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Og hvor mange fingre er det på en hånd som er amputert i forhold til en hånd som sitter der den skal??? Fortsatt 5 vil jeg tro...

Men jeg er enig i at det er ikke er så forferdelig mange norske som hevder seg internasjonalt. Vi får sette vår lit til at H.B. kan gjøre et par gode resultat til neste år, pluss andre som evt. kommer med i int. turneringer.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her