Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

livsyn blant golffolket?

children of the corn

over 20 år siden

children of the corn

Dere stemmer for det meste blått, men hva slags livssyn, eller mangel på, har dere?

.

over 20 år siden

.

Dere?
Hvem er du som spør da?

children of the corn

over 20 år siden

children of the corn

Jeg som spør er en person som har fulgt en del debatter.

En av dem lød omtent slik: Hva stemmer dere?

Litt dumt med dere :) men det er jo mange gjengangere her på forumet

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Er vel ikke noe som heter mangel på livssyn?

beelsebub

over 20 år siden

beelsebub

Agnostiker (eller hva det heter),er ikke det en person som ikke tror på noe han/hun ikke kan se da??

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Hehe. Hva med Ole Paus' tolkning av Adolf Hitlers livssyn:

Gamle Adolf Hitler er på ny blitt brakt til livet
Han sier at livet er en pust i sivet
Han har fremdeles en misjon,
er like klippefast i troen,
på en stortysk økonomisk europeisk union

Han sier man må skille mellom mennesker og parasitter:
noen folk er snille, de andre er banditter.
De som mener noe annet,
kan for faen bare tro det bak et gitter!

Bare for å presisere: Dette er IKKE mitt livssyn :-)

Dilter

over 20 år siden

Dilter

En agnostiker er en som ikke tar noen sjanser, bare i tilfelle religion skulle vise seg å ha noe for seg.

Egentlig en veldig grei innstilling. De fleste problemer i verden skyldes mennesker som tar religion altfor alvorlig.

Fant forøvrig på Google at det finnes en golf-religion:

JAPANESE GOLF RELIGION

Of the new religions of Japan, Perfect Liberty Kyodan (kyodan means church in Japanese) is one of the most successful. Generally known as PL to its members, it is also called the "Golf Religion" because several PL churches feature rooftop driving ranges so members don't have to travel to practice self-expression. The nickname was bestowed by outsiders, but the church accepts it, believing that by stirring curiosity, the name attracts converts to the fold.

God idé for å få bedre bruk av kirkene.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Selv sympatiserer jeg med "FSM" eller "Church of the Flying Spaghetti Monster". Dette er en del vitenskapsfolk som har startet opp sin egen "religion" som en protest mot at kreasjonistene (de med bokstavelig bibeltolkning) har fått gjennomslag for sidestilling av skapelsesberettningen og evolusjonsteori i skolen i Kansas. FSM krever nå at hvis skapelsesberetningen (såkalt intelligent design) blir pensum så må også teorien om at jorden ble skapt av the Flying Spaghetti Monster sidestilles.

Med seg har de en rekke advokater som saksførere, og dette må anses som en av de største protestene mot idioti i amerikansk skole.

Forøvrig er jeg agnostiker. Jeg tror ikke ballen går i hullet før jeg ser det...

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Jeg er en humanetisk eksistensialist.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Jeg er ateist. TigerMc would if he could er muslim, mens Gunder er latvisk ortodoks.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

hmmmm.....

hvis man er Di-agnostiker, hva slags livssyn er det da?

Krutt, du er så barnslig. du vet at vi ikke får lov å snakke om og til hverandre her inne. da blir vi bare angrepet bakfra og forsøkt tynet ut av forumet.

Jeg er ikke muslim, det vet du. jeg er ultra-radikal Buddhist. Jeg mener at alt liv skal bevares, unntatt de jeg ikke liker selv. dem driter vi i.

Når det gjelder mangel på livssyn, så er det nok en del som er i den gropa også, men jeg tror ikke at golfere har noen spesiell andel her, for golf gjør at man får tro på et godt liv, og da kan man ikke unngå å ha et livssyn.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Glemte å ta med Gunnar Bull. Han har bare én gud, og det er Asbjørn Ramnefjell.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Akkurat nå sitter jeg på kontoret mitt og ser ut av vinduet på livet på Jessheim.

Det er mitt livssyn.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Gunnar du er svaksynt du...

children of the corn

over 20 år siden

children of the corn

Gunnar svaksynt eller ei, Jessheimliv - har du aldri vært i universet da?

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jeg har en sønn som er et eller annet sted der ute hele tiden.

Ellers har Krutt et godt poeng: Det ultimate Eureka oppleves kun når man kan pøtte fra bønkeren.

Når AR er min hyrde, jeg fattes intet :-)

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Noen vender seg mot himmelen ..... for så å ..lytte...se.... be..... blir det en fugl...av et eller annet ...slag......... .................. eller to.....eller............ fører til en indre glede og fred.... når det går i oppfyllelse............

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

I det poetiske hjørnet, @lle Fugler? Vakkert var det i hvert fall.

For øvrig håper jeg å avslutte livet på den måten. Sette en fugl på 18. hullet og så bare segne om med et smil om munnen.

Men det er vel lettere å vinne i lotto...

elbow

over 20 år siden

elbow

Det eneste som er sikkert er at @lle Fugler snart må kjøpe seg nytt tastatur, for nå MÅ punktumet hans være utslitt snart.

Pasek

over 20 år siden

Pasek

WANTED!
GOOD WOMAN
Must be able to clean, cook, sew, caddy and
find lost balls.
Must have golf cart and trailer.
PLEASE SEND PICTURE OF GOLF CART AND TRAILER.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Er ikke.... så vanskelig å sette punktum...når det ikke virker.......... hehe ;)

b0mb

over 20 år siden

b0mb

Jeg tror som en backup, men jeg er ikke helt sikker på om det gjelder da.. altså om jeg får komme til himmelen.. men som en backup.. så tror jeg.. Jeg kaller det risikominimering....

I tillegg så har jeg valgt å se bort i fra begrepet Gud og heller kalt det for det litt mer vage "noe mer". Det gjør samtidig at jeg faller inn under alle de største religionene, også Church of the flying spaghetti monster..

Mitt livssyn består altså av en risikominimering og en generalisering, jeg tror på "noe mer", sånn just in case....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her