Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Begrensinger på PGA?

SJ

over 20 år siden

SJ

Jeg må bare få oppklart en sak;

Er det nå noen begrensninger av hvilke turneringer Henrik Bjørnstad kan spille? Det ble nevnt i finaletråden at det var forskjell på å komme på topp ti og lavere i så måte. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Hva med Majors?

SJ

over 20 år siden

SJ

Virkelig ingen som vet noe om dette?

Jeg skjønner jo for eksempel at han ikke kan delta i en turnering som består av fjorårets vinnere, men er det noen begrensinger utover sånne spesialtilfeller?

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Besvart på debattsida til www.golfsiden.com!

SJ

over 20 år siden

SJ

Thænk ju.

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Jeg bruker konsekvent ikke www.gølfsiden.cøm, så om noen kunne avklart dette på dette gode forumet så hadde jeg satt stor pris på dette.

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Synes ikke det var veldig avklarende svaret fra Ræmnis...
Det han skriver er at han får spille flere turneringer enn de som får ET-kortet. Antall turneringer nevnes ikke... Henrik er ikke kvalifisert til noen Majors.. ..ennå.

Petter

over 20 år siden

Petter

I www.golf.se står det et stykke om Mathias Grönberg som jo ble dårligst av dem som kvalifiserte seg til PGA-spill. De skriver at han fikk fullt PGA-medlemsskap, så jeg regner med Henrig får spille alle turneringene.
Tror begrensningene er mer myntet på de som kvalifiserer seg fra andre tourer. I tillegg har mange turneringer begrensninger på antall deltagere, og da teller ihvertfall noen steder hvilken plass du har på rankingen.

SJ

over 20 år siden

SJ

Klippet fra golfsiden (med eller uten tillatelse):

1) Kan Bjørnstad delta på de PGA-turneringer han selv vil, eller er det venteliste for de sist ankomne p.g.a. "overflow"?
2) Hvor mange er det totalt som får lov å spille på PGA neste år?
3) Er det kun pengepremier til de som klarer køtten (og 0 til de andre)?
4) Får HB lov til å delta på noen av de fire majors neste år? Der er det jo så mange spesielle kvalifiseringsregler?

Asbjørn Ramnefjell (06. des - 13:37) *
1) Henrik får være med på flere turneringer i USA enn de som klarte kortet for Europa Tour'en. De aller største turneringene får han neppe være med på.
2)268 spillere tjente penger på PGA Tour'en i år. Egentlig ingen grense på antallet. Her kan bl.a. sponsorene invitere noen spillere.
3) Stort sett er det pengepremier bare til dem som klarer køtten. Eksempelvis får alle som kvaler inn til The Open penger. Brovold fikk faktisk sin nest største sjekk i år da han misset køtten u The Open på St. Andrews.
4) Henrik er ikke direkte kvalifisert for de fire Major turneringene i 2006. Her er det gitte kriterier for å være med.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Jeg lurer på om det AR mener er at HB får spille flere PGA Tour-turneringer enn tilsvarende ET-turneringer med ET-kortet. Mulig jeg tar feil, men det høres mer logisk ut.

SJ

over 20 år siden

SJ

Sånn forstår jeg det også. På golf.se står det at Grönberg regner med å spille minst 23-24 turneringer. Dvs at han ikke får spille de 20 mest betydningsfulle i såfall. Og det ville jo være skuffende.

Men dette endrer seg sikkert raskt dersom han får seg en topplassering eller to.

John B.

over 20 år siden

John B.

Hva tror dere er målet til HB i 2006 sesongen?
Blant de 20-30 beste i noen turneringer?

til john b

over 20 år siden

til john b

Uten at jeg kjenner HB virker det for meg som om hans mål er å spille sitt spill å gjøre det best mulig. Han går for å bli nr 1 han, det er jeg sikker på.

snappy

over 20 år siden

snappy

Jeg tror målet er å tjene nok $ til å beholde kortet, etablere seg, få en go trener, bli en bedre golfspiller er prioritet No.1..... Og kvalle til 2-3 major's....

Hadde vært kult om HB kunne hengt seg på Marius Thorp i The Open.... Da hadde det blitt show

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Her er linken til fjorårets ranking:

http://pgatour.com/players/pgatour-exempt

Som dere ser ned på siden er Q-school-folka rangert som 25 altså ikke mange bak seg... Hvordan det er rangert internt blant Q-school-folka står det ingenting om.

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Det er for mange som har PGA Tour Card til at alle kan spille enhver turnering. Noen turneringer har hoyere status (og/eller pengepremier) enn andre og er dermed vanskeligere aa faa spille. Tror det stort sett gaar paa ranking + noen plasser som blir gitt av hovedsponsor (f.eks hvis Annika Sorenstam har lyst til aa spille).

Det er derfor viktig at HB spiller bra saa fort han slipper til, saa kan han komme seg inn blandt de 60 beste i verden og faa spille Masters...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her