Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Rengjøring av jernkøller

LB

over 21 år siden

LB

Hei,

noen som har noen tips på hvordan man best rengjør køllene? Jeg vasker jernene relativt ofte i lett såpevann og tørker grundig etterpå, men glansen/polishen begynner å bli litt matt. Er det mulig å polere eller finnes det noen vidundermidler som får glansen tilbake? (Jepp, jeg er litt forfengelig og jeg liker at jernene ser bra ut. I tillegg tar jeg en del torv. Proen min og jeg jobber med det, men jeg ikke har fått ham til å vaske køllene ennå :-)

Lars Chr. Hansen

over 21 år siden

Lars Chr. Hansen

Du gjør det som er riktig. Mildt såpevann og en børste gjør jobben. IKKE STÅLBØRSTE.
Det er mange forskjellige kvaliteter i finish på overflaten av køllehodet. Noen tåler mye juling mens andre blir fort matte og ser slitt ut etter kort tid. Det er ikke vann og såpe som sliter ned kromen.
Når det gjelder å få opp glansen på slitte køller har jeg ikke noen tips hvis selve overflaten er ripet og nedslitt. Når det gjelder inngrodd møkk og misfarging så kan dette ordnes med diverse poleringspasta. Vær forsiktig med for mye rubbing da dette sliter på overflaten
Gamle slitte køller kan kromes på nytt, men det er en relativt dyr affære.
mvh
Lars Chr. Hansen
PCS clubmaker

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her