Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Heia HB!!

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Dette blir spennende!
Håper jeg har mer nerver enn HB, ellers ligger han dårlig ann.....

Heia heia heia!

krysser alt

over 20 år siden

krysser alt

noen som har adresse til oppdatering på nettet?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

vg.no

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

http://www.pgatour.com/scoring/leaderboard/r

Tomba

over 20 år siden

Tomba

www.pga.com

Tomba

over 20 år siden

Tomba

43
Crooked Cat Course
9:30 am EDT
10
Jeff Overton
Blaine McCallister
Henrik Bjornstadt

Truls

over 20 år siden

Truls

Ser nå at Bill Haas leder på -3 etter 2 hull med par på det første. Han fikk Hole in One på hull 2 som er et PAR 4 hull!!!

Truls

over 20 år siden

Truls

Fillern, de hadde gjort en feil og rettet det opp igjen!

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Henrik igang med par på sitt første hull og T16.....tidlig, men han er for øyeblikket inne...hehe

elbow

over 20 år siden

elbow

Han har likevel flere foran seg enn bak seg ;-)

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Og en birdie på hull 2(11)!!!

elbow

over 20 år siden

elbow

Birdie på andre!

c

over 20 år siden

c

Bra scoreboard på pgatour.com, er dette noe nytt eller er det bare meg som ikke har trykket på navnet før for å se detaljene

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Auda - dobbel på 3ern

Facit

over 20 år siden

Facit

Denne live scoren til henrik er faktisk raskere enn PGA sin live score:
http://wegolf.net/portal/fetchTopicVisitor.do?subscriber=4797711120&roundkey=1133358118656

elbow

over 20 år siden

elbow

Snakker om auda... Sjekk spilleren som ligger nederst (i øyeblikket), Mike Perez. Han har faktisk bare gått to av ni hull over par, men er likevel 7 over.... 6 dobbel på hull 4 (par 3)!

Facit

over 20 år siden

Facit

Birdie på 14! I følge wegolf.net

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Hvem fører det kortet på Henrik på mobilen sin for weegolf tro?

Ole

over 20 år siden

Ole

Aalbu

Ole

over 20 år siden

Ole

ny birdie på 16.

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Artig med Stableford poeng da!! hehe.....

Go Henrik Go!!

t

over 20 år siden

t

Yessss. 18 poeng etter 9

Krutt

over 20 år siden

Krutt

-1 etter 11, og T33 sammen med bl.a John Holmes...

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Jeg har et dumt spørsmål.... eller, det er sikkert ikke dumt, men litt pinlig da, siden det er noe jeg ikke har forstått helt.... (;))

Er det nå ingen som faller av i løpet av disse 6 rundene? de skal spille 6 totalt uansett liksom? eller blir feltet krympet etter hver runde?

Krutt: du som har trøkk i kula, vet du det?

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Klabert jeg gjør. Det er seks runder, uten cut. Det betyr at alle får være med videre. Ingen faller av underveis. Feltet blir ikke krympet etter hver runde. Alle skal spille seks runder uansett liksom.

Skjønner godt at det var pinlig å spørre om dette.

elbow

over 20 år siden

elbow

T25 etter 15 spilte. Looking good.

Jeg har forresten et annet dumt (?) spørsmål: 30 av 169 får kortet, men hva hvis det ikke går opp? (F.eks fem stk T29 til slutt)

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

T-30 and tied is in.

H

over 20 år siden

H

Par på hull 17

H

over 20 år siden

H

69 etter 18

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Dette er jo knallbra! 6 birdier er ikke ueffent. Gjør dette i 5 dager til så er du der tenker jeg!

t

over 20 år siden

t

Jippi. 39 poeng. Nå må han skrive seg ned

earnie who els

over 20 år siden

earnie who els

gratulerer Henrik!!
glimrende runde, lykke til de neste dager.
Dette går veien!

Sutre McPutte

over 20 år siden

Sutre McPutte

Herregud Tiger, må du komme med sånne dumme spørsmål??????? Trodde du var mer opplyst enn dette...

H

over 20 år siden

H

Fokusér på det positive ved at HB er på rett vei.

Ingen spørsmål er dumme.
La tråden være fri for angrep på personer.

pessemist.

over 20 år siden

pessemist.

Mister han 1 slag er han på delt 26. misser han 2 er det delt 46 og 3 er han delt 70. Det kan gå fort nedover men vi må jo håpe

earnie who els

over 20 år siden

earnie who els

gleder meg til å se earnie tilbake sammen med Hendrik til neste år,Tror noen må jobbe knaqldhart for og holde disse bak seg.

over 20 år siden

H:
ikke bry deg om Sutre. han er fortsatt sur for at jeg tok fra ham vandretrofeet i turneringen vår i høst.
Pluss at han er misunnelig for at jeg har større mage enn ham.

Spar oss

over 20 år siden

Spar oss

Herregud. Nå begynner det igjen

earnie who els

over 20 år siden

earnie who els

fokus!Hva med et minimum av insikt og litt mening i debatt og ytring ?

earnie who els

over 20 år siden

earnie who els

i kveld får nok være nok jeg kommert sterkt tilbake om debatten er god hcp 9.

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Dere er nå jaggu på høgget også da.
dette er da ingen debatt!!!!!!!!!

Første dag er nå over, og først etter at det var klart og all informasjon nødvendig var kommet, så kom det et par kommentarer.

Så begynner dere IDIOTER og blir sure igjen for at det kommer noen kommentarer på slutten.

Skjerpings karer. og unskyld at jeg brukte et kraftuttrykk, men jeg synes det passet seg når dere ikke har bedre egeninnsikt enn dette samtidig som dere ber om innsikt fra andre.

hmmm

over 20 år siden

hmmm

ser ut til at Olaf B er tilbake i debatten

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Hmmmm

Denne tråden var ment som en hyllest til HB og ikke nok et krangleforum for idioter.
Har dere ikke noen gladmeldinger om eller til HB så vennligst hold dere unna!

Optimist

over 20 år siden

Optimist

Til pessimist: Hvis han tar igjen 3 slag er han på delt 2. plass....
Ingen av de tre svenskene er foran ihvertfall! Det er jo litt viktig det også! ;-)

over 20 år siden

Jeg synes ikke det er noen grunn til å være pessimist på vegne av HB i hvertfall.
Han er noe så utypisk som å være annerledes fra oss andre. og annerledes fra andre idrettsutøvere også etter min mening.

Mange som har tvilt på HB tidligere, fordi de mente han hadde feil innstilling til trening og slikt, og det er mulig det er riktig, men nå virker det som om han har fått en ny giv og en ny innstilling, som foreløpig ser veldig bra ut, og da er det vel greit å være litt optimist på vegne av golfnorge for en gangs skyld.... er det ikke?

Go Henrik..... :)

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Dette var ræva, Henrik. Vi må kunne forvente minst -10 hver eneste runde av profesjonelle spillere.

For Leif Osvold,
Krutt.

Spørsmål

over 20 år siden

Spørsmål

Når er det Henrik skal starte idag (norsk tid)?

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Tidlig - er vel rundt 14 - 1430 tipper jeg.

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Nå er vel herr Bjørnstad igang "over there" - noen som vet linken til wegolf kortet for dagens runde? Hvis vedkommende (Aalbu?)også idag fører HB's score...

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

http://www.wegolf.net/portal/fetchTopicVisitor.do?subscriber=4797711120&roundkey=1133440598031

Facit

over 20 år siden

Facit

Bogey - birdie på to første

c

over 20 år siden

c

Bogie, så birdi trur eg dvs status quo

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Takk Per Kristian - suveren service fra herr Aalbu!!

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Nå har VG også link til wegolf, så det muligheter for at det går tregere utover. Spørs hvor mange som sitter og oppdaterer... De fleste sitter vel i kø snart, eller spiser middah :-D

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Så vidt jeg vet oppdaterer pgatour.com kun for hvert 9. hull fra banen Henrik spiller på i dag (Panther Lake).

Krutt

over 20 år siden

Krutt

E etter 3

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

E etter 4 også

pap

over 20 år siden

pap

Det er enda tidlig i turneringen, så dermed er det ikke så viktig med eksakt plassering. Det viktigste er at Henrik er bra i gang, og med!! Plassering og slag opp og ned kan vi diskutere når det gjenstår to runder.

Foreløpig, bra! Han er med, GO HENRIK!!

5*

over 20 år siden

5*

- 2 og T6

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Stemmer det at han er -5 etter 8 hull nå?

pippi

over 20 år siden

pippi

Nei
http://wegolf.net/portal/fetchTopicVisitor.do?subscriber=4797711120&roundkey=1133440598031

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Ja det stemmer at han er -5 totalt og -2 for dagen.

c

over 20 år siden

c

-1 for dagen 5 på par 4 på hull 9

c

over 20 år siden

c

Se det ja Birdie på 10 og 2 under for dagen og "delt 6. plass", selv om det ikke er sant :)

hmmmmm

over 20 år siden

hmmmmm

Hvor mange får pga-kortet?

c

over 20 år siden

c

30 stykker

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ny birdie på 11

c

over 20 år siden

c

Nok en birdie påhull 12 3 under for dagen og 6 totalt - skal se at det blir bra dette.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Sorry, ikke birdie på 11 men 12

Kopite

over 20 år siden

Kopite

Dette er jo bare fantastisk bra. 6 under par etter 12 hull andre dagen. Vet det er lenge igjen, men starten har vært veldig bra.
Kom igjen Henrik. Dette klarer du!!!

Go bjørnstad

over 20 år siden

Go bjørnstad

Fy fader så bra Bjørnstad.. - 6 etter 15 andre dag... jeg har trua på deg, du kommer til å klare det.!!

birdie

over 20 år siden

birdie

-6 totalt nå , 2 hull igjen

Strålende Henrik!

over 20 år siden

Strålende Henrik!

Fortsetter Henrik dette spillet, så går dette garantert veien! Det hadde vært fryktelig morsomt med en nordmann på touren, og Henrik har kvalitetene som skal til!

Skrens Petrus

over 20 år siden

Skrens Petrus

Han ligger i øyeblikket på 2.plass totalt sett!!! Glimrende...kom igjen, avslutt med en birdie eller eagle nå da!!!

over 20 år siden

ja, selv uten å se noen ting, så er dette fryktelig spennende....

et hull igjen, og -6 totalt..... herlig...

I morgen kjører vi bogeyfritt :D

Tom

over 20 år siden

Tom

Noen som kan se dette på tv?. Vet noen om det er sendinger i helgen? Takk

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Det er vanvittig bra. Jeg er imponert, uansett hvordan det går ...

Stå på Henrik!!! :-D

birdie

over 20 år siden

birdie

par på 18 , T2 nå , utrolig bra

hmmz...

over 20 år siden

hmmz...

Da var det 39 poeng og nedskrivning for andre dag på rad!! Kanonbra!!
Må si jeg synes dette likner mistenkelig på sandbagger takter fra Henrik ;)

sjekk

over 20 år siden

sjekk

http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=71547

Lance

over 20 år siden

Lance

Det er som å lede Tour de Fance etter 10 km, kan fortsatt vinne...

Snoop

over 20 år siden

Snoop

En liten understatement der.
Bytter du ut "etter 10 km" med "før de begynner fjelletappene" så er det mer sannhet i det.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Vi skal juble over at han ligger på andre plass og -6. Ingenting er avgjort men utgangspunktet er knallbra! Kommer han inn på -10 eller bedre totalt så er han der er min "spådom"

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Noen som vet når Henrik går ut i dag og på hvilken bane?

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Der fant jeg det vist selv.. pgatour.com forside...
Crooked Cat Course, tee 10 kl. 9:00 (15:00 norsk tid) med Michael Allen og D.A. Points.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Lederball etter to runder av seks.
Håper det er positivt å gå med disse rutinerte spillerne!

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Third-round times. All times are local.
Crooked Cat Course Tee #10
Time Players
8:00 Tom Byrum Franklin Langham Deane Pappas
8:10 Michael Connell Mike Sposa D.J. Brigman
8:20 Ryan Howison Johnson Wagner Bill Haas
8:30 Danny Ellis Scott Hend Robert Garrigus
8:40 Alex Cejka Jeff Overton Peter Tomasulo
8:50 John B. Holmes Alex Aragon Greg Kraft
9:00 Michael Allen D.A. Points Henrik Bjornstadt

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Dette skriver pgatour.com om Henrik i dag:

Norway’s Henrik Bjornstad, a member of the European Tour in 1999 and 2001-2004, is looking to become the first Norwegian player on the PGA TOUR. Bjornstad sits in a five-way tie for second at 6-under 138 through two rounds. Interestingly, he did not play on any Tour in 2005 and spent a little more than half of a year (mid 2004 through Feb 2005) working as a carpenter.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Det er en historie amerikanerene vil elske, hvis han klarer det, og det vil gi ham en god start hva gjelder PR og forhandlinger med sponsorer...

Petter

over 20 år siden

Petter

Enig med Snoop. Men det er enda langt frem. Likevel hvis det skulle gå veien kan "snekkeren" fra Norge få en enorm markedsverdi over dammen. USA elsker underdogs med spesiell bakgrunn. Hvem husker ikke Rich Beem som sluttet med golf og begynte å selge mobiltelefoner for så å komme tilbake å trene knallhardt og vant pga. Klarer han kortet er det rett og slett idrettshistorie av stort merke. Dette er en idrett vi ikke har noen kulturbakgrunn for i Norge og da er det en enda større bragd. vi er bortskjemte med madaljer av edleste valør i vinteridretter og forlanger gull i VM og OL. Vi har kommet litt ned på jorda i fotball og håndball, mens skøyter har fått ny og stor oppmerksomhet. golfen kan virkelig få sitt TV messige gjennombrudd i Norge med Henrik på pga touren. vi må bare krysse fingerene og håpe. Han virker så utrolig stabil om dagen, minner om 2001 sesongen. Utlendinger og publikum snakket stadig om denne nordmannen som slo langt og spilte bra golf, hvem er/var han?

Plexus

over 20 år siden

Plexus

Vi får krysse alt vi har av fingre og håpe at dette går veien.
Bjørnstad virker som en oppegående og fin type og tror han kan komme til å bli en god "ambassadør" for Norge.
Tror også at golfsporten i Norge (både for oss på "grasrota" klubber og de som satser på en golfkarriere) vil få et oppsving, hvis han klarer dette.

gress

over 20 år siden

gress

Nå er ikke jeg den med mest kunnskaper om historiske norske idrettsbragder, derfor vil jeg kun fokusere på de seneste ti-års suksesstrender i Norge. Min påstand (eller håp) er at Henrik Bjørnstad kan bli norsk golfs Ole Christian Furuseth. Norsk alpint lå nede med relativt heftig brukket rygg; ingen som hevdet seg, syltynne budsjetter (pga manglende sponsorinntekter), minimal satsing og ingen vinner-kultur. OCF kom og begynte å hevde seg, vant litt og plutselig sto talentene på rekke og rad (Skårdal og spes Kjus og Aamodt). Men en pionèr måtte gå opp løypa først. Jeg håper dette kan skje med norsk golf nå. Det er bare å håpe at HB klarer brasene, at de som så skal backe han og legge forholdene til rette for talentene som nå kommer etter får muligheten til å følge i "løypa" til pionèren, gjør jobben og ikke minst at man klarer å skape en vinnerkultur.
Tenk om vi hadde 4-5 nordmenn på PGA touren om 3-5 år :)

over 20 år siden

Jeg blir litt trist når jeg da leser sportssidene i VG i går, og det ikke står en linje engang om Henrik..... hmmmm...... Er det bare vi som ser glede og verdi i å følge HB?

Smalspora

over 20 år siden

Smalspora

Og ikke bare alpint og Furuseth, hvem husker ikke norsk langrenn på 80-tallet, spordiske besøk blant de 10 beste, kjente navn som Oddvar Brå og Pål Gunnar Mikkelsplass lå og vaka rundt 20-50 plass i verdenscuprenn, vinterlandet norge fikk 1 fattig bronsemedalje under OL i Calgary....
SÅ kom Vegard Ulvang og gjorde slutt på Gunde-Swan-eraen, deretter fulgte Bjørn Dæhli, Thomas Alsgård, Terje Langli og en haug andre som perler på ei snor.
Samme i skiskyting før Eirik Kvalfoss banet vei for Hanevold, Fenne og Bjørndalen.
Nå kan Henrik bli den som baner vei for mange av de andre ved at publikum og sponsorer blir oppmerksomme på den enorme populariteten golf har i den vestlige verden.
Men det forutsetter BÅDE at HB klarer å kvalifisere seg og at han også hevder seg når han først har kommet med.
Det verst tenkelige er at golf arver mentaliteten til fotball og ishockey der det viktigste er å komme seg med i VM/EM/OL, så er det ikke så farlig om man driter seg loddrett ut når alvåret starter.
Jeg følger uansett spent med på utviklingen i kvalifiseringen, for det skal ikke mer enn en dobbeltbogey til så er HB på vippen.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Tiger McWould if he could,
Da blir du nok glad igjen når du leser denne!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=298186

over 20 år siden

Jezz... det var saker det.... :O)

Kan ikke noen komme seg over dit, ta med et amatørkamera, og webcaste Henrik gjennom resten av rundene da?

jeg spanderer....... ikke......

Tippe score

over 20 år siden

Tippe score

Jeg tipper at Henrik går på 4 under idag. Hva tror dere andre? Er det en fordel å gå i lederball, eller blir det så mye tøffere psykisk at han får en noe dårligere score?

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Jeg tipper Henrik idag går 66, mens Allen går på 70 og han med det staselige navnet John Holmes går på 68.

Har vi en link til Aalbus Live Scoring Service idag?

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Linken er visstnok klar cirka 15:10 når første scoren er lagt inn (iflg wegolf)

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Jeg tror Henrik sprekker i dag, 76.

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Og så tror jeg en del av dem som ligger 2-3 slag bak Henrik poster runder langt nedpå 60-tallet, så kval-grensen etter i dag går på -8

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Setter en hundrings på at mitt tips er nærmere ditt "Bobla"! Er du med på veddemålet? Går han 71 så vinner ingen av oss!!

Bobla

over 20 år siden

Bobla

David Mathis åpnet med birdie og eagle

Plexus

over 20 år siden

Plexus

Jeg tror også på 4 under i dag. Skal vel også være fornøyd hvis HB holder seg blandt de 10 beste etter dagens runde.

Good Luck, HB !

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Vel... det er mye større sannsynlighet at du vinner veddemålet enn at jeg gjør det, så det blir ikke rettferdig med en hundrings... men hvis du setter 500 og jeg 100 er jeg med

over 20 år siden

jeg vedder ingenting, men jeg krysser fingrene for Henrik.

eksperten

over 20 år siden

eksperten

tror presset merkes nå..og at det blir verre å golde den gode stimen. Men Henrik er god, og jeg tipper han kommer seg under par, alt under par er bra nå.
Tviler MEGET sterkt på at kvalgrensen går på -8 idag gitt, da den gikk på -7 etter 6runder ifjor...

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

http://wegolf.net/portal/fetchTopicVisitor.do?subscriber=4797711120&roundkey=1133528835406

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Skjønte jeg ikke Bobla - du tror han sprekker og jeg ikke - verre enn det er det jo ikke.......eller?

Åpnet med par i hvertfall!

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Nå har de gjort om fargekodene og viser ikke stablefordpoeng lenger. Antall putter er alltid fint å se! Bra wegolf!

Par på første, forresten.

Michal Allen

over 20 år siden

Michal Allen

Han som leder åpnet med bogey... Det er for øvrig 7 spillere på -6 nå

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Ikke truffet noen av de to første greenene - to x par...nå kommer birdien!!

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Liker ikke at han ikke traff greenene på de 2 første hullene, kan tyde på at svingen er litt rusten i dag. Håper det ordner seg etterhvert, blir sjelden birdie uten GIR eller bedre

SJ

over 20 år siden

SJ

Nede på T3. Dette går nedenom og hjem....

;-)

enig med bobla

over 20 år siden

enig med bobla

Hvis Henrik ikke er inne på GIR, så er sjansen betydelig større for en bogey enn en birdie....

SJ

over 20 år siden

SJ

GIR er selvsagt å foretrekke, men det er en klar styrke å åpne med to scrambles også. Det viser både solid nærspill og sterk mental psyke.

SJ er inne på noe der, men..

over 20 år siden

SJ er inne på noe der, men..

Hei SJ.
Enig i at det viser styrke å scramble på den måten, men hva kan man da si at det å ikke klare GIR viser? Kan ikke det være et tegn på nerver... Jeg håper og tror at Henrik klarer å holde nervene under kontroll, men tror vi skal være kjempefornøye hvis han klarer å gå på par eller bedre

SJ

over 20 år siden

SJ

Det kan for eksempel vise to dårlige drives, med etterfølgende innspill fra rough.

Det kan selvsagt være et tegn på nerver også, men da hadde han kanskje ikke klart å redde seg inn igjen?

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Uffda, enda en chip-save

Petter

over 20 år siden

Petter

Sitter ikke spillet en dag så sitter det ikke hele den dagen.....

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Nå kan vi ikke være sikre på om Aalbu virkelig legger inn puttene til Henrik eller om dette er "default" verdier. Tror vi må vente til vi ser en toer eller treer før vi kan si med sikkerhet at dette er riktig...

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Håper du har rett.
Ut fra scoren til noen av de andre ser det ut til at de første hullene er satt opp lett, så vi får håpe HB skraper sammen noen birdies om et par timer

jølle

over 20 år siden

jølle

Nå må du begynne å treffe greena a Bjørnstad...nytter ikke å chippe seg til pga-touren skjønner du..

Ole

over 20 år siden

Ole

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=63880

Kan hende han er noe nervøs med driver'n i dag. Andre driven satt i et tre.

WeGolf

over 20 år siden

WeGolf

Dette er ikke default verdier, default er 0. Derimot er vi avhengig av at den som registrerer gjør det riktig.

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

håper vi ikke ser en treer......

?

over 20 år siden

?

Hva betyr GIR ??
Greentreff på andreslaget ?

GIR

over 20 år siden

GIR

greens in regulation

på green på utslaget (par 3)
på green på to slag (par 4)
på green på tre slag (par 5)

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Skulle vært en tjeneste slik at jeg kunne fått scoren via SMS (får ikke fulgt med via hverken tv eller nett i helgen...)

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Nå leder Henrik i lederballen, ett slag mindre enn de to andre.

Bobla

over 20 år siden

Bobla

har du ikke WAP da ?? jeg wappet meg gjennom hele runden hans i går

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Ser ut til at Aalbu har skjønt opplegget.. Par og to putter på 4. hullet.

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

seffern har jeg wap - litt sløv en fredags ettermiddag....

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Fra golferen.no
Hull 12 (par 4): Par (4. plass)
God drive og innspill på semigreen. God birdiemulighet, men ballen trillet ikke i. Tap-in par på hullet han hadde dobbelbogey for to dager siden.

Ole

over 20 år siden

Ole

Uffda. Nå kom det en bogey

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Føles som en dobbeltbogey, dette par-5 hullet er et birdie-hull.
Og pluteslig har HB tapt 2 slag ihht de andre i ballen på 2 hull. Håper dette ikke stresser han.
Avstanden til kval-grensen skrumpet med en tredjedel......

St.Able. Ford

over 20 år siden

St.Able. Ford

Så kom det en til....

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Uff, og jeg som trakk meg fra veddemålet med Lake Placid

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Ser ut til at svingen ikke er helt som den skal i dag. Etter rapporteringa på golferen.no ser det ut til at hen også har scoret bedre enn fortjent så langt. Nå er han bare ett slag unna kval-grensa, vedder på et det bobler litt i toppen på'n nå.

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Du skulle ha slått til der Bobla!!

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Men hvis du setter 500 og jeg 100 - så er jeg fremdeles med på veddemålet!!

pessemist

over 20 år siden

pessemist

Da var Sverige forbe og ned til 18 plass. Kan gå fort begge veier.

Petter

over 20 år siden

Petter

Bare 5 av 163 spillere som har spilt dårligere enn Henrik i dag.......

Bobla

over 20 år siden

Bobla

nei nei nei, det var du som skulle satse 500.
Men jeg tror likevel Henrik reiser kjerringa.
Kval grensa har senka seg fra -3 til -4, og mister HB et slag til er det rett ut i kulden me'n.

minus

over 20 år siden

minus

endelig kom en birdie

perry

over 20 år siden

perry

Birdieeeeeeeeeeeee

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Oddsen forandrer seg selvsagt etterhvert som spillet skrider frem. Med +2 - så lå jo du veldig godt ann med alt innenfor 72-76 slag - mens jeg lå langt unna. Trenger vel ikke å være rakettforsker for å skjønne det! Digg med Bird Henrik!! GO HENRIK GO!

Sadistisk sentralbyrå SS

over 20 år siden

Sadistisk sentralbyrå SS

nå er det par 5 og da skal vi ha birdie

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Kun par - birdie på neste og en forrykende frontnine - så er vi der igjen!! Store deler av feltet spiller jo grei golf nå...

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Ser ut som det er fine forhold i deg, sammenlignet med resten så spiller Henrik ræva. De fleste leder med 3-6 slag på han på dagens runde.
De største navnene er fortsatt bak etter en elendig 1ste dag, men vil nok komme sterkt på slutten.
Ser forøvrig at John Holmes satte 4 birdier på rad på hull 14-17.
Dette blir masete for Henrik som vanligvis spiller dårligere til nærmere slutten det er på en turnering.

evo

over 20 år siden

evo

Dette kunne nok vært verre enn 1 over etter ni, ser at Henrik B har redda par på fire hull.....Håper dette er den svake runden.
Lenge til mandag, men tipper at -11 gir en plass på touren. Og selvføgelig håper man på HB, ellers er man vel kanskje svensk eller herr Jante.

Truls

over 20 år siden

Truls

YESSS! Ny birdie og topp 10 igjen!

tom

over 20 år siden

tom

Noen som ser dette på en eller annen kanal?. Hvilken? eller er det bare nettet?.

Petter

over 20 år siden

Petter

Deilig med den birdien på hull 1, men nå er det like før kvalgrensa faller til -5 og da er han likevel bare ett slag unna.
Og bak har feltet kommet mye nærmere. De som virket distansert og var 4-5 slag bak er nå helt oppe i ryggen, og noen er forbi.
Blir steintøft å holde plassen helt til mandag.
Håper på et par birdies til i dag.

Capo Ferro

over 20 år siden

Capo Ferro

Jernspillet virker grumsete i dag.......

oli

over 20 år siden

oli

prøv denne linken tom
http://www.wegolf.net/portal/fetchTopicVisitor.do?subscriber=4797711120&roundkey=1133528835406

Petter

over 20 år siden

Petter

Ja vi elsker Henrik Bjørnstad
som han skrider frem
Rynket inbitt over kølla
tar han seiern hjem
Elsker elsker det og tenker
på vår alles venn
og den putten som han senker
gang på gang igjen
og den putten som han senker
senker roen i vårt sinn

eds

over 20 år siden

eds

birdie

SJ

over 20 år siden

SJ

Deilig med en birdie igjen nå, etter to på rad på hullkanten!

Truls

over 20 år siden

Truls

Voldsomt så lang tid runden tar! Startet ikke Henrik kl. 1500?
Dvs. 5 timer på 15 hull! Værre en AmaTour dette!

iuh

over 20 år siden

iuh

par på siste hullet

Jadda

over 20 år siden

Jadda

Så var det over, ligger ikke så verst til, men tendensen ser ikke så bra ut. "Hele feltet" rundt spiste 2-3 slag på Henrik, og når vi vet han har en tendens til å prestere bedre i begynnelsen enn i slutten av en turenring kan dette bli tøfft. Avstanden nedover til kvalgrensa skrumpet til 2 slag, og spiller alle på same måte i morra er HB ute i morra kveld.
Håper han vokser litt til i morra så han kan slå litt tilbake. Godt å ha 4-5 slag å gå på før de siste 2 rundene. Det er fortsatt godt over 100 spillere som har reelle sjanser til å komme blant de 30 beste, så her er ingenting avgjort. Tror at løpet er kjørt for de som ligger dårligere enn +2. Gleder meg til i morra kveld.

hmm..!

over 20 år siden

hmm..!

til Jadda: pussig at du nevner at tendensen ikke ser bra ut, etter at han gikk tredjerunden på -1. Forventer du at HB skal spille 69 slag eller bedre hver runde du eller?
Det jeg synes er viktigere å legge vekt på er at HB ligger to over par etter 7 hull, og klarer å redde seg inn ved å gå 3 under par derfra og inn. Han lar seg ikke påvirke av å få en litt dårlig start, men viser i stedet et utrolig kampinnstinkt ved å avslutte bra. Det er den tendensen du bør se på (Jadda), og med tendensen Henrik viste på slutten av dagens runde, så tror jeg han vil klare det..

enda mer pussig

over 20 år siden

enda mer pussig

prestere dårlig mot slutten av turneringer?

på første steget i ET kvalet på St. Annes skjøt Henrik -7 på en veldig krevende sisterunde, hvor nest beste score var -1, så vidt jeg husker...

dårlig mot slutten? nå er du på tur.

Han kommer til å klare det, selv om det er en helt absurd tanke med en nordmann på USA touren

elbow

over 20 år siden

elbow

Her er Henriks egne kommentarer etter gårsdagens runde:

http://www.vgb.no/2273/perma/12717/

Petter

over 20 år siden

Petter

Dust, "hmm..!"
Kan du forklare hvorfor det er "viktigere å legge vekt på er at HB ligger to over par etter 7 hull, og klarer å redde seg inn ved å gå 3 under par derfra og inn".
Det enste som teller er hvordan Henrik ligger an i forhold til 30-plassen. Kvalifisering er ren tørr matematikk uten stil-karakterer.
Vedder på du er SV'er.
Nå ligger heldigvis Henrik på rette siden av streken, og med litt flaks kunne det ha blitt 2-3 birdier til i går.
Alltid spennenede med thrillere som dette, håper bare det går som i alle amerikanske filmer; helten vinner til slutt.
Det trenger vi etter alle flausene på ET-kvalifiseringen. Har vel aldri hendt at en nasjon har hatt så mange på kvalifisering og at ALLE har røket ut i beste Jahn Teigen stil. Norsk golf imponerer stort med ny rekord.

til Petter

over 20 år siden

til Petter

Golf er bare ikke matematikk, det som skiller klinten fra hveten er hodet. Jeg mener at Henrik overbeviste mye mere igår enn de to første 69 rundene. Han beviste at han ikke lot seg stresse av den dårlige starten og bare fortsatte med sitt eget spill. Man begynner fort og skal prøve å ta igjen det tapte, men det gjorde heldigvis ikke Henrik. Stå på Henrik dette klarer du!!

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Enig med "til Petter" - sterkt mentalt å komme en under for runden etter en vanskelig åpning. Det lover bra for rundene som kommer!

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

WeGolf, hvor blir det av live-oppdateringen? Er Aalbu syk? :-)

perry

over 20 år siden

perry

Henrik har ikke startet ennå.

elbow

over 20 år siden

elbow

Det blir enda en nervepirrende dag. Nå er kvallik-grensen hvert øyeblikk på -6, så Henrik bør nok gå en ny runde 2-3 under par.

perry

over 20 år siden

perry

Har hatt en pulsmåler på meg, hadde den blitt sprengt til filler. Lurer på hvordan Henrik har det når jeg som sitter hjemme i stua er så nervøs.

birdie

over 20 år siden

birdie

HB spiller hull 1 nå. 30 minutter forsinkelse idag

birdie

over 20 år siden

birdie

birdie på 1

strålende start!

over 20 år siden

strålende start!

Sterkt av Henrik å åpne slik. Det vitner om stor styrke

elbow

over 20 år siden

elbow

"Senket en 2,5 meter for birdie etter drive midt i fairway og et herlig innspill fra 160 meter."

Høres lovende ut... :-)

perry

over 20 år siden

perry

Og neste er et par 5 hull:-D

elbow

over 20 år siden

elbow

Her er forresten dagens wegolf-link:

http://wegolf.net/portal/fetchTopicVisitor.do?subscriber=4797711120&roundkey=1133621359937

birdie

over 20 år siden

birdie

kjempedrive på 2 ,ser bra ut

perry

over 20 år siden

perry

Hvor følger du med birdie?

birdie

over 20 år siden

birdie

ny biride 2

birdie

over 20 år siden

birdie

Får tekst fra banen

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ja hvor følger du med? Det er ikke oppdatert på Wegolf eller pgatour ennå

perry

over 20 år siden

perry

Heldiggris. Du må prøve å oppdater oss andre også.:-)

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Birdie med to putter, hadde altså eagleputt nå

elbow

over 20 år siden

elbow

Ja, fra ti meter.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

På www.pgatour.com står det at han hadde birdie på hull 1 også??

Starte med 2 birdier er jo KANONBRA isåfall!

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Ok, nå ser jeg at wegolf har rettet opp... sto bare par der i sted, på hull 1...

Petter

over 20 år siden

Petter

Hæææærlig, fin tendens i dag så langt. Ut fra resultatene til de andre ser det ut til at det trengs en 69-runde for å holde plasseringen, bedre enn dette blir avansement. Håper vi får en bounce-back fra i går.
Etter dagens runde vil antallet reelle PGA-kandidater skrumpe kraftig, tipper rundt 70 mot 125 i går.

perry

over 20 år siden

perry

Virker som driveren til Henrik er ganske heit idag. Drivet 353 yards på hull 2.

Oh no

over 20 år siden

Oh no

352 yds :)

Zalo

over 20 år siden

Zalo

Mener jeg leste et sted at det går cut etter dagens runde. At de 70 beste går videre og er sikkret spill på NT neste år. Stemmer det?

perry

over 20 år siden

perry

Huffda, var det virkelig så kort-;-)

elbow

over 20 år siden

elbow

Zalo: Nei, det stemmer ikke. Alle er med videre.

OLA

over 20 år siden

OLA

Jeg leste også det Zalo! Tror det var VG ell. Dagbladet.

Scangolfrekord?

over 20 år siden

Scangolfrekord?

Blir vel nesten rekord i antall innlegg dette her. Ligger jo an til 400 innlegg om trenden står seg.
Heia Henrik!

perry

over 20 år siden

perry

Par på hull3

OLA

over 20 år siden

OLA

par påhull 3, ok det....

no cut

over 20 år siden

no cut

Det er ikke cut...sånn er det

Heia Henrik

over 20 år siden

Heia Henrik

Strålende start på dagens runde. Stå på Henrik!!!

ola

over 20 år siden

ola

Perry, hvordan fikk du vite hvor lang han drivet ?

perry

over 20 år siden

perry

golferen.no

VG

over 20 år siden

VG

Lengdene står på vg.no

ola

over 20 år siden

ola

Hvor finner du linken NO CUT, der står at det ikke er noe cut. Sitter med VG foran meg her, det står det svart på hvitt.

ola

over 20 år siden

ola

takk VG

perry

over 20 år siden

perry

Er på tide med en birdie på et par 3 hull nå.

elbow

over 20 år siden

elbow

FINALEKVALIFISERINGEN TIL PGA-TOUREN

- Finalekvalifiseringen til neste års PGA-tour startet onsdag 30. november.

- 166 spillere skal kjempe om 30 plasser til PGA-touren. Plassene 31 – 50 gir full spillerett på Nationwide-touren, mens de øvrige bare får spille enkelte turneringer på Nationwide.

- Kvalifiseringen spilles på Panther Lake og Crooked Cat på Orange County National Golf Center like ved Disney World i Orlando.

- Det spilles tre runder på hver bane – seks runder totalt. Det er ingen cut i finalekvalifiseringen.

- Henrik Bjørnstad har kvalifisert seg til finalekvalifiseringen gjennom to kvalifiseringer tidligere i vinter – hver bestående av fire runder.

Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=298306

ola

over 20 år siden

ola

Er det spillere som har gode enkelt resultater på PGA turen, som er med i kvalifiseringen?

elbow

over 20 år siden

elbow

The competition will be intense. Included in the field are 22 players who have won a total of 50 PGA TOUR events -- including former Masters champion Larry Mize and seven-time winner Bill Glasson. Blaine McCallister and Dan Forsman have each won five times on TOUR while Notah Begay III, who has battled chronic back problems, has four titles and Steve Stricker three.

Kilde: http://www.pgatour.com/qschool/story/9068761

peder

over 20 år siden

peder

Hva slags merke på golf køllen bruker Bjørnstad? Har et veddemål på gang!!!

Notah Begay III

over 20 år siden

Notah Begay III

Jeg har f.eks. fem seirer, men har ikke vært på topp på noen år.

ola

over 20 år siden

ola

Par på hull4

Putteren

over 20 år siden

Putteren

Par 3 på hull 4

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Misset green på både hull tre og fire. Putteren er varm!

Geir

over 20 år siden

Geir

Er i USA sitter og ser HB på TV (golf channel) han drivet 370 yrds på hull 5, og fikk en ny birdie etter en to putt.

Geir

over 20 år siden

Geir

Sorry det var i reprise

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

må si meg enig med "oh no"; 352 yards midt i fairway er heftig!
Go Henrik Go!

perry

over 20 år siden

perry

Og det er ennå 4 par 5 hull igjen:-)

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Gleder meg til siste hullene når de fleste har spilt ferdig og Bjørnstad får et par birdies på tampen.
Foreløpig har han ikke øket avstanden til kvalifiseringsgrensa til tross for sine to tidlige birdies, flere av spillerne rundt har -5 allerede, men flere spilte hull.

perry

over 20 år siden

perry

ny par.Gir.

Petter

over 20 år siden

Petter

Nå skal han spille banens nest letteste hull (par3), får vi en ny birdie tro ????

klaz

over 20 år siden

klaz

Er det et par 3 hull som er banens letteste? Blir vel flere birdies på noen av par 5ene...

perry

over 20 år siden

perry

Ingen birdier på par 3 hullene i kvaliseringen ennå

ola

over 20 år siden

ola

Se på score kortet til Nicholas Johnson, han har 6 birdies på 11 hull!!!

birdie

over 20 år siden

birdie

ny birdie

ola

over 20 år siden

ola

Birdie på hull 6 par 3

deilig

over 20 år siden

deilig

deilig birdie på 6....ser lovende ut detta

Petter

over 20 år siden

Petter

Jadda, han følger oppskriften.
Hva som er banens letteste hull leser jeg kun ut fra hullenes index.

Nicolas Thompson

over 20 år siden

Nicolas Thompson

Antar det er denne karen du snakker om ola. Han spiller en veldig god runde, men Henrik tar han nok til slutt:-) Imponerende av Henrik det han presterer nå!

elbow

over 20 år siden

elbow

8 putter på 6 hull. Knallsterkt!

Magiske grensen

over 20 år siden

Magiske grensen

Hei.
Hvor tror dere den magiske grensen blir på mandag? Det er vel sannsynlig at den havner på -10 eller -11... Den blir ialefall høyere enn det som var antydet ut fra resultatene sist man spilte en tilsvarende konkurranse å denne banen. Samtidig vet man jo at scorene fort kan bli dårligere siste dag grunnet nerver... Fint om Henrik kunne få to birdies til idag, så kan han slappe litt mer av når det virkeig tetter seg til.

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Er ikke i tvil om Henrik putter tre birdier til! Nå er han skikkelig i døtten. Bare unngå bogier nå...

Tom

over 20 år siden

Tom

Hjelper ikke med 3 birdier når alle andere spiller like bra. Veldig mye bra resultater så langt. Fortsatt på samme plasering. Håper på hvertfall 3 birdier til før jeg tar kveldens første øl.

perry

over 20 år siden

perry

Øl ja, det har jeg helt glemt. Må vel gå å hente meg en nå.

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Hvordan går det på par 5 hullet? Spent nå!

fugle Jeger

over 20 år siden

fugle Jeger

Kjempe bra ..3 birdie og 3 par av HB

perry

over 20 år siden

perry

Blir vel birdie det:-)

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Ouch!!! Henrik's on fire!!!!!!

:-D

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Det er tett oppover på lista, men nedover er det ikke mange rett bak som kan gå forbi med det første. 4 slag ned til T30 og 3 slag opp til 1.

fugle jeger

over 20 år siden

fugle jeger

På hull 7 hadde han birdie på runde2 ...

perry

over 20 år siden

perry

og runde 4

me like hole 7

over 20 år siden

me like hole 7

Lekkert dette karer:-)

fugle jeger

over 20 år siden

fugle jeger

Birdie igjen

ola

over 20 år siden

ola

ny birdie

Thompson og Bjørnstad

over 20 år siden

Thompson og Bjørnstad

Dette blir lederballen i morgen hvis det fortsetter slik:-) Noen andre forslag...

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Er han -5 i dag nå?

perry

over 20 år siden

perry

-4 etter 7 spilte hull

Henry

over 20 år siden

Henry

Helt sinnsykt bra da!!!

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Ok, stusset fordi to stk skrev "ny birdie" 7 minutter etter at -4 etter 7 ble lagt inn her.

pokker quadruple bogey...

over 20 år siden

pokker quadruple bogey...

kjipt

Henry

over 20 år siden

Henry

Bogey på hull 8

Bogey på Bjørnstad

over 20 år siden

Bogey på Bjørnstad

Synd med en bogey nå, men har fortsatt en strålende runde

Allen er i siget nå

over 20 år siden

Allen er i siget nå

to birdies på rad

perry

over 20 år siden

perry

Kan leve med en bogey.

ola

over 20 år siden

ola

bogey på hull 8

perry

over 20 år siden

perry

Har Aalbu daua?

elbow

over 20 år siden

elbow

Tror det er våte og myke greener i dag. Bare to blant topp 40 som ikke spiller under par akkurat nå...

perry

over 20 år siden

perry

Det var 3 putt fra 8 meter på hull 8.

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Tror Aalbu fikk for mye å tenke på etter den 3-putten.. hehe...

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Godt å få unnagjort den ene av de to bogeyene han får i dag.
Men 3-putte da...fysj'a.
Men spillet er så solid i dag at det blir nok bra til slutt likevel. 3 slag ned til "cut" fortsatt, og mange som spiller dårlig i feltet lenger nede. I dag skrelles mange spillere av.

pap

over 20 år siden

pap

Birdie, -4 itte 9, hærrlig!!

elbow

over 20 år siden

elbow

Birdie igjen på hull 9! Gutten har nerver av stål!

Petter

over 20 år siden

Petter

Hunter Mahan hadde eagle på 10, er tydeligvis mulig.

Petter

over 20 år siden

Petter

En inngrodd tour-spiller som Philip Price har trukket seg.
Travis Perkins har rast 60 plasser nedover.
Brian Henninger har klatret fra 111 til 63 plass.
Ting skjer fortsatt....

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Noen som vet hvem som er proen til HB ?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Han har hatt timer med Darren W Clarke i sommer. Men kanskje flere også.

Bobla

over 20 år siden

Bobla

På siste 9 er det 3 par5-hull, plenty av birdie-muligheter

spent

over 20 år siden

spent

Har skjønt det slik at det er det kun de 30 beste spillerne som bli kvalifisert til pga touren. Hva skjer f. eks. hvis de fra 25. til 35. plass har lik score?

Eller er det slik at alle til og med T 30 blir med?

Så får vi se da, om mulig dumme spm blir belønnet med dumme svar.

Utover det, HB imponerer big time!!!

Par

over 20 år siden

Par

Par på hull ti, par 5.
GIR o to putter.
Er det et vrient par 5 i dag?

elbow

over 20 år siden

elbow

Alle til og med T-30 blir med.

birdie

over 20 år siden

birdie

nytt par nå. bør få inn noen birdies igjen

treputt

over 20 år siden

treputt

til og med t 30

Mirko

over 20 år siden

Mirko

HVa slags køller spiller HB med ?

Tror ikke det treputt

over 20 år siden

Tror ikke det treputt

Dersom det er 35 spillere som ligger T-2 er det selvsagt ikke T-30 som kommer med, men T-2.

Dette gir da, 36 spillere får kortet...

Dersom det var til og med T-30 ville kansje 70-80 stk få kortet...

Funker som på alle andre turneringer....

elbow

over 20 år siden

elbow

Tenk deg litt om nå "Tror ikke det treputt"....

treputt

over 20 år siden

treputt

Alle plasseringar som er T-30 eller betre. Med 35 på t-2 vil det ikkje vere nokon som har plasseringa t- 30.Capice?

TT

over 20 år siden

TT

Ikke så lett med matte på en lørdagskveld.... ;o)

Go Henrik!! Fantastisk moro!

Par

over 20 år siden

Par

igjen!

4putt

over 20 år siden

4putt

Nå kommer snart en bogey igjen

Tourkortet

over 20 år siden

Tourkortet

Har Henrik en plassering som med nummer som er lavere enn 30, er han med. Det at det er mange på denne plasseringen har ingen ting å si, alle får kortet.

Tror ikke det treputt

over 20 år siden

Tror ikke det treputt

Se for dere et case, dersom vinner score blir -17, og resten av feltet ender -15... Da går alle videre?????? Idioter

Tror ikke det treputt

over 20 år siden

Tror ikke det treputt

Blir trangt på PGA touren til neste år da!!!!!!

treputt

over 20 år siden

treputt

Blir det play-off mellom 165 spelarar då?

elbow

over 20 år siden

elbow

Virkelig fått i gang banespillet nå, men har bommet 4 birdieputter på rad. Det ligger en i luften nå :-)

stemmer

over 20 år siden

stemmer

Hvis en vinner på -17 og alle andre i feltet kommer på t2 med -15 så går alle videre...

treputt

over 20 år siden

treputt

Dersom kpt nemo stig opp i amen corner vert masters avlyst då?

Tror ikke det treputt

over 20 år siden

Tror ikke det treputt

Selvsagt blir det ikke det, kansje et dumt eksempel... Men slik det ser ut nå er det er det T-26 som går videre....

elbow

over 20 år siden

elbow

"Tror ikke det treputt":

Da går alle videre, ja. Søkt case (med søkt utfall)...

Tror ikke det treputt

over 20 år siden

Tror ikke det treputt

stemmer, veldig dumt case, men du forstår det nå

Gjesp

over 20 år siden

Gjesp

dette var kjedelig, Bjørnsta'n må ha sova

Par

over 20 år siden

Par

igjen - på 13...

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Det er utrolig at dere får til en krangel med drittslenging når det gjelder hvor mange som går videre. Stå på.

treputt

over 20 år siden

treputt

sorry,krutt!

Vel...

over 20 år siden

Vel...

Dette gjaldt i hvert fall oppklaring av en misforståelse, som faktisk hadde relevans i tråden. Bedre enn kosepraten til Miklagardbanden...

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Drittslenging er altså bedre enn koseprat...

Stilig å kalle folk idioter fordi de ikke har helt klarhet i reglene.

birdie

over 20 år siden

birdie

par 14

?

over 20 år siden

?

Har han der Henrik bra trøkk i kula??

treputt

over 20 år siden

treputt

krutt:

Eg kan reglane.Eg kallar ikkje andre for idiotar.

Vel...

over 20 år siden

Vel...

Krutt: Hehe, enig i akkurat den. Jeg misforstod deg litt siden du skrev "dere får til"..

treputt

over 20 år siden

treputt

Han hadde ein drøss med par på siste ni på torsdag og.

hb

over 20 år siden

hb

Skal ikke klage, men hadde ikke skada me en birdie på siste 9 også...

treputt

over 20 år siden

treputt

det er sikkert det verste strekket i heile kvaliken. Han seier i alle fall sjølv at panther lake er den vanskelegaste av dei to banene.

ola

over 20 år siden

ola

PAr på hull 15, par 3 hull

Par

over 20 år siden

Par

på 15. også ... Han er i hvertfall stabil!

treputt

over 20 år siden

treputt

tre slags buffer. Det same han hadde etter -1 i går. Dei spelar bra rundt han.

Bogie

over 20 år siden

Bogie

treputt

over 20 år siden

treputt

bogey på 16

Tror ikke det treputt

over 20 år siden

Tror ikke det treputt

Er det noen som kan vise til en side der det står noe om at T-30 kommer videre???

Hva skjer dersom T-30 ikke blir et faktum til slutt, kannsje

1
T-2
.
.
.
T-29
T-89
Osv

Sorry at jeg kalte dere for idioter...

elbow

over 20 år siden

elbow

Til og _eventuelt_ med T-30 er kanskje det riktigste å si.

Dvs. at alle til og med T-29 i ditt tilfelle blir med.

treputt

over 20 år siden

treputt

på q-school sidene på pgatour.com.

treputt

over 20 år siden

treputt

der står det og at dei som ikkje kvalifiserer seg til pga men som har eiplassering som er t-50 eller betre er "fully exempt" nw-tour.

Facit

over 20 år siden

Facit

Elbow; nei det er en grense til maks 50. I "tror ikke det treputt" sitt tilfelle blir det omspill blant de på T29.

Par

over 20 år siden

Par

på 17. og en birdie-kjangs igjen...

elbow

over 20 år siden

elbow

Det var nytt for meg! Da har de antakelig utelatt å nevne det på den siden jeg sjekket fordi det er så usannsynlig.

Faen

over 20 år siden

Faen

Bogey, ramler nedover, 2 slag buffer bare nå

Par

over 20 år siden

Par

på 18, ikke bogey!

Så feil...

over 20 år siden

Så feil...

over 20 år siden

har d kommi score på 18ende??

birdie

over 20 år siden

birdie

birdie 18 , puh...

treputt

over 20 år siden

treputt

erdet eg som er treig eller er det birdie som er rask?

SJ

over 20 år siden

SJ

Den er god. Nok en bra runde. Jeg tror dette går veien!

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Birdie på 18. ja! Nice!

birdie

over 20 år siden

birdie

treputt. Begge deler. Du brukte opp kapasiteten på kval grenser osv isted.....

treputt

over 20 år siden

treputt

Det er no kampen startar. Dei siste 36 hola er rekna som det hardaste ein golfar kan gå gjennom. I alle fall i USA........

Bobla

over 20 år siden

Bobla

3 slag buffer på 36 hull, ikke mye, her tror jeg ikke noe er avgjort før siste putt er i hullet.
Vanskelig å si hva de andre finner på, ca 20 som spilte bedre enn Henrik i dag og det er godkjent. Tyder på at han ikke taper terreng til 30-plassen. Tipper banene blir satt opp vanskeligere siste 2 dagene, og i tillegg vil noen sprekke. Ser noen av de som ligger godt plassert nå har spilt veldig ujevnt, håper de fortsetter med det, og at Henrik holder koken.
Tipper Kval-grensa går på -12, kanskje -11. Det har Henrik inne dersom han ikke sprekker

ola

over 20 år siden

ola

Treputt!! Du tror du er en verdensmester!!! Men makan til bedreviter skal man lete lenge etter!!!

Petter

over 20 år siden

Petter

Du "treputt" kva meiner du med dette utsagnet: " Dei siste 36 hola er rekna som det hardaste ein golfar kan gå gjennom. I alle fall i USA........"???

treputt

over 20 år siden

treputt

Played in three stages at the end of each season, the grueling PGA TOUR National Qualifying Tournament eventually determines the 30 players (and ties) who receive their TOUR cards for the following year.

Frå pgatour.com

treputt

over 20 år siden

treputt

Dei spelar seksrunders finalekvalik på europeantour og. Det er sikkert like tøft for dei som er med, men nivået er nok høgare i Florida.

treputt

over 20 år siden

treputt

Du har heilt rett Ola, men det er vel ok om det klart kva reglar som gjeld for kvalik når ein først følgjer med på korleis det går med HB?

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

For å holde litt orden har jeg startet en egen diskusjon på Henriks 5. runde. >Fortsett her

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her