Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor Narvik GK?.......

Pst

over 20 år siden

Pst

Klippet fra hjemmesiden til Narvik GK:

"Stem frem Norges beste åpningshull?

I Bladet Norsk Golf, siste nummer finner du informasjon om hvor og hvordan du kan bidra til å stemme frem landets beste åpningshull.

Sist endret: 08/11/2005 Magne Johansen
Iflg listen er 20 alternative baner nevnt, med Narvik GK plassert som nr 12. Men her må vi "gå mann av huse" for å forbedre plasseringen som pr dato er nest sist, med kun 1,8% av avgitte stemmer. Leder gjør Moss og Rygge GK med 13,2%
Så her har vi en jobb å gjøre! Sett i gang!

gå inn på www.golferen.no og avgi din stemme - i dag!
Du kan stemme så mange ganger du vil!"

Her har man nok "gått mann av huse"? For det er vel ikke mange norske golfspillere som har gått den banen?

Pepper

over 20 år siden

Pepper

Det er langt fra alle banene jeg har spilt av de som er kandidater til å ha det beste åpnignshullet, og av de jeg kjenner er det noen som ikke burde være der, f.eks. Miklagard. Et blindt utslag kan da umulig kvalifisere til Norges beste åpningshull?

At 16,2% av stemmene hittil har gått til Narvik er nokså merksnodig, jeg kjenner ingen som har spilt banen. Her har medlemmene gjort jobben sin!

Slike avstemminger hvor man kan stemme så mange ganger man bare vil er nokså meningsløse.

jimenez

over 20 år siden

jimenez

Det er hjelpeløst av Norsk Golf å utlyse en slik avstemning. Det blir naturligvis som Holmgang-avstemningene, der det mer eller mindre på aksjonsbasis legges opp et massivt løp for at ens egen bane skal "vinne".
Pepper har jo evig rett når det gjelder Miklagard; åpningshullet på denne i og for seg utmerkede banen må være et av Norges dårligste. Personlig mener jeg at Bogstad har det suverent beste åpningshull av alle baner i Norge.
Men det vil ikke forbause meg om et eller annet rabiat hull går av med "seieren". Slik at Norsk Golf kan hausse hullet og banen og med patos erklære at: Folket har talt.

Pepper

over 20 år siden

Pepper

Jeg må innrømme at jeg stemte med en gang avstemmingen ble lagt ut, og jeg stemte på Bogstad. For meg er det et flott åpningshull: utslag rett nedenfor terrassen med ditto antall tilskuere som høyner spenningsnivået en smule, bred og fin fairway med passelig rough på sidene, flott utsikt, passe langt par 4 hull og et par greenbunkere som straffer deg på andreslaget. Jeg liker Miklagard totalt sett, men som sagt blindt utslag er ikke bra.

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Jeg har spilt Narvik mange ganger. En fantastisk bane, men åpningshullet er blant landets dårligste - spør du meg - selvom det er et av få hull på banen jeg har scoret greit.... T.o.m. Askers åpningshull er bedre og det er ikke spesielt bra.....i mine øyne.

Christopher

over 20 år siden

Christopher

Hva er det som gjør at et hull er et bra åpningshull?

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Enig med Lake Placid, Narviks åpningshull er uoversiktlig for en som ikke kjenner banen. Nesten umulig å vite hva man skal slå med når man ikke vet hvor langt det er over kulen...man ser skogen bak...og aner ikke hvor banen går videre.... blir et vakkert hull når man kommer opp... men da kan jo skogen stenge for innspill...hvis man ikke vet...hvor banen går.... Tror nok banearkitekten hadde gjort noe annet med den bakken.... hvis han hadde fått lov...ellers er banen svært oversiktlig.

perry

over 20 år siden

perry

Jeg stemmer på bynesets åpningshull, et mellomlangt par 5 hull. Med backtee oppe på terrassen. Men desverre så er ikke byneset ikke engang med på listen.:-((

Truls

over 20 år siden

Truls

Nei, Narvik har ikke, i NÆRHETEN engang, norges beste åpningshull. Banen ellers er superduper, men ikke hull 1. Hvis dette blir kåret til det beste i Norge blir det helt fullstendig latterlig! Hull 1 på Narvik er helt uten sjarm! Men la det være sagt; Narvik har allikevel en av norges fineste og mest "interessante" baner.

EH

over 20 år siden

EH

Christopher. Her er noen momenter som gjør et åpningshull bra.

-Middels til lett hull, gjerne par 4. Slik at åpningsnervene ikke går helt i spinn
-Oversiktlig
-Lite eller ingen "farer" på utslaget.
-nærhet til klubbhus/restauranten slik som på Bogstad.

Bogstad har alt bortsett fra at du ikke ser landingsområdet for utslaget. Bjåvann har mye av det samme, men der er det litt trangere og kortere veg ut i skogen.

c

over 20 år siden

c

Er det ikke like greit å stemme Narvik da - når vilkårene er som de er. Narvik får min stemme ja. Vilkårene for denne avstemmingen er ganske så feil når 75 % av banene er utelukket fordi de ikke oppfyller noen tilfeldige krav som noen mener skal oppfylles. Hvorfor er det ikke opp til norges golfere helt og holdent å bestemme hvilken bane som har det fineste åpningshullet som i ALLE andre idiotiske avtemminger av denne sorten - er det redsel for at det skulle bli en bane som ikke passer til vilkårene??

Forskrudd

over 20 år siden

Forskrudd

Regner med denn avstemningen blir avsluttet og resultatet ugyldig.
Aldri i verden om stemmegiverne er riktig sammensatt.
Her har nok nordlendingene mobilisert både vanner, familier og asylsøkere.
Mulig det er riktig resultat, men ikke faen om alle som har avgitt stemme på Narvik har spilt der, eller spiller golf i det hele tatt

Bunnar Gull

over 20 år siden

Bunnar Gull

jammen mange som blir lett fornærmet her inne gitt. avstemmingen går sin gang uansett hvor dårlig gjort dere synes det er... hehe...

Vi får lage en ny avstemming selv, og sørge for at det kun kan deltas en gang. tror dere den blir mer "riktig"?

Personlig, så tror jeg at resultatet er vilt forskjellig dersom man tar tre tester etter hverandre fordi det er så subjektivt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her