Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Best-Value Bane

Bråkmaker

over 20 år siden

Bråkmaker

Nå har diskusjonen gått i en del tråder om hvilke bane som er best of værst og lettest of vanskeligst osv.
Men slik været har vært i høst har det blitt store forskjeller i åpningstidene på ulike baner på østlandet.
Baner som ligger nesten ved siden av hverandre har 2 mnd forskjell i påningstid, og det er ihvertfall ikke klimaet å skylde på når noen baner stenger i september/oktober.
Hvilke baner tjener medlemmene sine best, og hvilke driter i dem ???
Vet at Miklagard, Drammen, Kjekstad og Tyrifjorden har holdt lenge åpent, mens Asker, Bærum, Drøbak, Kongsberg er av dem som har stengt unødvendig tidlig.
Hvordan står det til på andre baner ????

snappy

over 20 år siden

snappy

Alle baner på sørvest landet er åpne hele året, litt usikker på Fana og Bergen... Reste er åpne...

@lle fugler

over 20 år siden

@lle fugler

Så langt i høst har Larvik vært stengt to mandager...sist pga at telen gikk igjen og idag pga snø på banen. Elers har banen vært stengt fra morgenen av endel dager pga av frost. Korthullsbanen har ikke vært stengt..... Regner også med at innendørssenteret som Larvik golfklubb driver....snart åpner.... Men blir det mildvær og snøen forsvinner igjen...regner jeg med at banen åpnes igjen.... sving sala bim

Boms

over 20 år siden

Boms

Fatter ikke at mange baner velger å korte ned sesongen 2-3 mnd for KANSKJE å få finere plen den første uka de er åpne til våren.
Jeg kunne gjerne leve med noen flere sår på fairway hvis bonusen var 3 mnd lenger sesong.
På den andre siden ser jeg at baner som holder åpent lenge og har spill på frost og våte fairways slett ikke er verre enn primadonnabanene der greenkeeper skylder på alle mulige slags teoretiske problemer for å få stenge tidlig.
Leser her inne at "greenkeepermiljøet i Norge er så lite og at alle samarbeider". Tror neppe greenkeeperne på f.eks Drøbak og Tyrifjorden er på samme frekvens. Men hvis de mest pysete greenkeeprene har rett så kommer baner som Miklagard, Tyrifjorden, Kjekstad og Drammen til å se ut som nypløyde kornåkere i mai, mens Drøbak, Asker, Kongsberg osv blir rene vegg-til-vegg tepper.
Den som lever får se.

snappy

over 20 år siden

snappy

Blir ikke flere sår i fairway på de fleste baner.. Ofte blir det brukt matter på fairway.. "No Divot" kopper blir solgt runt på proshopper der det er vinter åpent.. Jeg for min del liker ikke så godt å spille golf i Norge på vinteren, liker bedre å trene. Men jeg liker å ha muligheten til å spille..

At Miklagaard har åpent er fantastisk, dette er vel den klubben som har størst abisjonsnivå i Norge.. Dette vil nok føre til at andre i Oslo følger etter...

Snobby

over 20 år siden

Snobby

Miklagard er ihvertfall den klubben som har størst expertise på drive golfbane.
De andre kommer nok diltende etter, men vi må vel ha en ny generasjon greenkeepere først som skjønner at en golfbane er en bruksgjenstand og ikke en pynte-park.
Jeg er så heldig å være medlem på en bane der vi fikk ny greenkeeper for noen få år siden. Resultatet er at den banen han kom FRA spratt opp i norgestoppen, og banen "min" ble mye verre med kortere åpningstid og mye treigere greener.
Det som er så synde er at styret i banen består av gamle høyhandikappede gubber som aldri i verden kommer til å sparke eller overstyre gressguruen, og vi må nok slite med elendigheten i mange år fremover.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her