Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noe å være uenige om

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

For å sikre en debatt som holder oss varme gjennom vinteren, så foreslår jeg at vi lager en avstemming på hva vi kan diskutere som har så mye interessant å piske opp at den kan holdes åpen gjennom hele vinteren.

alle foreslår et tema, så stemmer vi over hvem som vinner årets Vinterdiskusjon

BO)

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Hull på green bør absolutt være dobbelt så store.
Bare tenk så mange baller dere har hatt på hullkant og ut i løpet av sesongen!

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Jeg er ikke enig i at vi trenger en slik debatt.

torco

over 20 år siden

torco

En fugl sitter på sete inne i et fly(lukket system), flyet har nå en bestemt vekt. Så tar fuglen til å fly rundt inne i flyet, vil dette gjøre at flyet blir lettere?

Hvorfor/hvorfor ikke!?

Dette kan sees på som mental trening :)

Skrens Petrus

over 20 år siden

Skrens Petrus

Hva med å komme med forslag på norges beste par 4 hull?
Selv mener jeg at
Hull 9 på Vestfold er veldig bra. Tøft med bekk som går over fairway slik at man ikke kan slå drive på utslaget, og dermed gir et langt 2. slag. Prater nå om spill fra backtee.

Hull 12 på Arendal er også ganske tøft fra backtee. Landingsområdet ser mye mindre ut fra utslaget enn det egentlig er. Med 398 meter til flagget så må en ha et godt utslag for å få et greit neste slag også.

Hull 17 på Miklagard er også råtøft hull. Mener selv at under lag-NM med utslag fra tee på 12 med motvind, regn og null rull, pluss flagget bak til høyre på green, så er dette det tøffeste hull jeg noen gang har spilt.

Hull 12 på Meland er også er veldig tøft hull. Her kreves både lengde og presisjon. Par er veldig bra score på dette hullet. Det samme kan sies om hull 15 der utslaget er alfa og omega.

Hull 16 på Drammen er også veldig vanskelig. Jeg vil ikke påstå at det er et godt golfhull, men å få par på dette hullet er en veldig god score. Blir forholdsvis langt innspill da man er nødt til å legge seg opp før det bratteste partiet. I motvind og med vann på høyre side av green så er det ikke lett å treffe greenen når denne i tillegg heller ned mot vannet.

Vel dette er noen få hull jeg trekker frem, kunne sikkert trukket frem minst et hull fra hver eneste bane jeg har spilt, men jeg er spent på å høre andres synspunkter.

over 20 år siden

Beklager Skrens, der ble du disket for regelbrudd.

her skulle det kun være forslag til diskusjoner, du har gått et hakk videre og tar i tillegg med argumentene dine for diskusjonen.

Dette var ergerlig Skrens Petrus.

:O)

over 20 år siden

Forresten så er mitt forslag til diskusjon følgende:

VI trenger å snakke om og være uenige om hvilken bane som egner seg best til de forskjellige nivåer vi spiller på.
Dette kommer som et naturlig resultat av ting vi nylig har diskutert.

Foreslår i så fall at vi snakker om 3 kategorier.

1. + - 8
2. 8,1 - 20
3. 20,1 -

Jeg stemmer for denne gitt, for den er demokratisk, inkluderende, og grunnlag for mange uenigheter, og man kan velge hvilken kategori man vil være innenfor, eller være tro mot sitt eget nivå, og diskutere og til slutt stemme der.

Hva mener dere? får jeg noen stemmer for dette temaet?

:O)

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Du får min.... ;-)))

kb

over 20 år siden

kb

TigerMc....: hvor gammel er du?

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Skulle Tiger McW's utmerkede diskusjon gå dukken kan vi alltids hygge oss med

- pøtt og bønker
- golfer eller golfspiller
- Er Miklagard bra ?
- Er Drøbak en drittbane?
- Er egentlig de norske proffene proffe OG
- Er Tiger McW egentlig Asbjørn Ramnefjell

Still smiling

Til SS

over 20 år siden

Til SS

- pøtt og bønker Svar: ja
- golfer eller golfspiller Svar: golfspiller
- Er Miklagard bra ? Svar: ja
- Er Drøbak en drittbane? Svar: ja -;)
- Er egentlig de norske proffene proffe OG Svar: Ja, Henrik B.
- Er Tiger McW egentlig Asbjørn Ramnefjell Svar: Who cares

Til TMWHC: Tenk på din arbeidsgiver. Du bruker dagen din på tull.
Og er du en fjortis som man kan mistenke så følg med på det læreren sier istedet for å skrive tull.

over 20 år siden

hahahahaha.........

min arbeidsgiver er meg selv. og i dag ble et oppdrag kortet ned med ca. 65%, så da har jeg tid til å kose meg litt på krangleforumet. plager det deg?

SS:

dersom jeg er AR, så er du Ole Petter Westereng... det sier jeg deg...

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Som leder av OPWs fanklubb vil jeg påpeke at den der var langt under beltestedet, TigerMc. Det sier jeg deg.

over 20 år siden

Og Ogilvye er ingen dårlig golfspiller. det sier jeg deg

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Og dessuten har Geoff Ogilvie mer Trøkk i kula enn OPW og Krutt til sammen!!

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Jøss, Dagga jo. Vært på treningsleir?

Sol

over 20 år siden

Sol

HEI HEIEIEI STOPP EN HAL. Her er det jammen noen som skulle vært disket - de siste 17 innleggene er UTENFOR TEMA - og TMCIHC sine siste innlegg. Er det på grunn av at et er fredag eller er det noe annet.

Vips

over 20 år siden

Vips

Den klassiske tregt spill diskusjonen engasjerer jo de aller fleste. Ikke noe problem å sette igang en sånn tråd og det gløder på forum...

Men hva med å diskutere litt rundt hvordan en klubb kan utvikle seg videre? Medlemsveksten har for mange klubber stagnert og kanskje retardert. Det er jo synd. Hva skal til for å få nye medlemmer og sørge for at de holder seg klubben?

Niels

over 20 år siden

Niels

Vips er disket for kjedelig spill.

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Er det ingen som ser paradokset her? Dette har blitt nok en tråd som ikke holder seg til temaet selv om trådens intensjon er å få spikret et tema.

Ikke ofte jeg skriver her lenger, har mer eller mindre gitt opp nettopp fordi et bra tema som oftest blir ødelagt av en eller annen som vil krangle.

Til tross for dette; mitt forslag til tema:
Hvordan få det å være golfspiller til å bli et sjekketriks?

Petter

over 20 år siden

Petter

Hva er det med deg Tiger?? Eier du forumet?? Det kan virkelig virke som, du må være her inne hvert 5. miinutt!!! Skrens petrus kommer med et forlslag og du gjør narr av vedkommende. For en taper. Jeg kjører ihvertfall tråden videre. Hull 9 på Vestfold er meget vanskelig. Du må legge deg kort av diket/bekken og får et slag på 170-200 meter til pinnen. Hull 12 på Arendal sliter de fleste med (selv proffene) fra hvit tee er det mange 7,8 og 9 slag. Hull 17 Miklagard helt ok, men utslag bestemmer alt. Hull 12 Meland - et sant helvete. Alt fra backtee selvfølgelig. Andre synspunkter??

Fellesnevner

over 20 år siden

Fellesnevner

La oss se på litt fellesnevnere her:

Mange lar seg provosere av Tiger som stort sett er useriøs og liker bare å ha uskyldig morro på forumet.

Petter sier det samme som Skrens hele tiden.

Petter og Skrens påpeker alltid backtee når de kommenterer noe.

Petter og Skrens er meget stolte av at de spiller fra backtee.

Petter er forelsket i Skrens P.

Nå er jeg småfull. Men det var jo morsomme fellesnevnere da ;) Jeg liker jo også å ha det morro - og jeg skjønte vel at tråden til Tiger var ment litt annerledes enn seriøst. Det var dog temaet vi skulle foreslå - ikke debattere forslagene.

Til Petter

over 20 år siden

Til Petter

Herregud, skjønner du ikke at Tiger bare fleipet da? Lite dumt å kalle noen en taper når den som ikke skjønte noe som helst var deg selv.

Vips

over 20 år siden

Vips

Prøvde jo bare å være litt seriøs, men det er tydeligvis ikke rette plassen for å være det her........

Tiger Mc......

over 20 år siden

Tiger Mc......

Tiger McWould if he could er veldig aktiv på forumet, noe som kan være positivt og negativt. For meg virker det som om han tror han har veldig peil på alt som trådene handler om og må BLANDE SEG INN I ALLE! Mange tenker som meg, og er rimelig irritert over at "kongen" av forumet alltid skal være der å debattere om ting han ikke kan noe om. Har han kanskje en veldig kjedelig jobb? siden han sitter på scangolf hele tiden?

huff

over 20 år siden

huff

Leser andre fora enn scangolf, og dette er desidert det minst trivelige og minst konstruktive forumet... Skjønner ikke at folk gidder å bare snakke "piss" og krangle!

morro

over 20 år siden

morro

Det er gøy å provosere =)

over 20 år siden

haha, jeg må le.....

jeg skal innrømme at jeg deltar mer enn gjennomsnittet, men å si at jeg prøver å innbille meg at jeg har peil på alt, det sier mer om deg enn om meg.

at jeg har en mening, betyr ikke at jeg påstår at jeg har peiling.

Jeg bruker ikke mye tid her heller, men stikker innom i ventepauser og lunchtid.

Og hvorvidt jeg kan noen eller ikke om det jeg debatterer, det tror jeg i hvertfall ikke du, som en anonym kranglefant, skal uttale deg særlig om. Det blir liksom ikke så mye å ta seg nær av når du uttaler deg uten navn og uten å si noe om bakgrunnen for det du sier.
Du er sikkert lei av at jeg er med på de fleste trådene, og resultatet blir at du i affekt skriver noe du ikke har belegg for å si.

Deg om det.

Jeg kom med et forslag om en god debatt her inne nå, og når du da skal trakkasere meg i den sammenhengen, så er det kanskje du som er problemet. Jeg lar meg i hvertfall identifisere, og gjemmer meg ikke bake midlertidige nicks. Jeg kunne sikkert gjort som en del andre gjør, og si de dumme tingene under fake-nick, som deg, men lar være.

Tiger

over 20 år siden

Tiger

er nok nestemann til å melde seg ut av forumet nå...

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Ikke et vondt ord om TMcW. Sjelden det kommer ondsinnete saker derfra. Keep meaning Tiger ! (uventet støtte dette kanskje - ikke gå i sjokk...)

MEN; å hevde at jeg er OPW er langt verre enn å lure på om TMcW er AR. Dersom jeg hadde vært OPW hadde jeg sporenstreks skiftet jobb til noe som ihvertfall var i nærheten av mitt kompetansenivå istedetfor å demonstrere helg etter helg at golf er noe OPW ikke vet nok om...

Krutt

over 20 år siden

Krutt

*Birger*

tee master

over 20 år siden

tee master

Bidrag til debatten for hvilke baner som passer for hvem:

Forslag til baner for de med hcp 14,7.
-Scangolf Old Course(bane for deg som er best uten ball)
-Kristiansand GK old course(Randesund)
-Smøla GK
-Lofoten GK
-Og hvis du absolutt må være i Østlands-området, kan du spille Krokhol GK eller Åld Kårs på Aurskog!!

pap

over 20 år siden

pap

meningen var å komme med forslag på tema, og stemme på disse.

Jeg vil derfor bruke min stemme til å stemme fram temaet fra Fast Player!

Å si til ei dame(evt mann) at du spiller golf, er per dags dato langt fra positivt. Denne trenden må endres!

Vi bør diskutere:

Hvordan få det å være golfspiller til å bli et sjekketriks?

Undrende

over 20 år siden

Undrende

Hva har du i bikkjeodds i heimen da Tiger?

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jess, nå skal vi ta Tiger'n. Æsj for en ekkel fyr. Det er ikke bare det at han skal stikke nesa si oppi alt, nei han skal jo faen meg skrive så inni helvete MYE også.

Dét - er virkelig en av de beste grunnene til å hetse ham!

Vi har nemlig ikke dette forumet for at folk skal skrive MYE.

Folk skal helst bare skrive LITT, det må handle om GOLF, og så må det være SERIØST!!!!!

Hørte du, Tiger? SERIØST!!!!!

Hahaha.

(For å være sikker på at alle får med seg dette, så presiserer jeg at det jeg har skrevet til nå er DET MOTSATTE AV HVA JEG MENER. Ja, det er sant, det er faktisk mulig, og det er også lov... Jeg fortsetter:)

Hahaha. (Nå skriver jeg IKKE det motsatte lenger...)

Personlig er jeg ikke overrasket over at du får litt kjeft, Tiger. Folk er så forskjellige, vet du. Selv er jeg en slags periodeskriver her inne. Jeg begynner gjerne med noen innlegg om ting som provoserer meg. Da skriver jeg (forholdsvis) saklig. Og så følger jeg med en del, og skriver mer og mer. Og jo mer jeg skriver, desto mer usaklig og tullete blir det. Til slutt får jeg en følelse av at det sitter kanskje ti lesere og ler, mens de resterende tusen synes jeg er en tufs.

"Vel - nå er det på tide å legge inn årene" tenker jeg da. Så blir det en pause.

Vet ikke om det er sånn med deg. Har prøvd å skjønne hvorfor du provoserer, og såvidt jeg kan se så er du fortsatt temmelig saklig. Derfor tror jeg du får kjeft, rett og slett fordi mange her på forumet ikke skjønner humoren din.

At du skriver mye, er jo hele poenget med et slikt forum. For å si det sånn; jeg er imponert over at du kan så fornuftig som du gjør om så mye, når jeg vet hvor lite du faktisk vet.

Så min analyse gir følgende svar: Du kaster perler for svin.

For JEG synes du er veeeeldig morsom! (Selvfølgelig - ellers ville jo jeg vært et svin også)

Ellers er det ganske mange her inne som er morsomme. Takk og pris. For uten dem hadde ikke jeg giddet å følge med på Scangolf i hvert fall.

Ha en fin helg alle sammen...

Ruth

over 20 år siden

Ruth

Ikke mobb Tiger´n! Han er en bra mann :)

Yeah Yeah

over 20 år siden

Yeah Yeah

Tiger Woods er en fin mann ja, men ikke Tiger McWould if he could!

Vær så snill, slutt å kalle T McW i h c for Tiger'n, det er en bare en Tiger og det er Tiger Woods!!

Sol

over 20 år siden

Sol

Der må jeg si meg svært uenig. Det er mange Tigre og Tiger Woods er bare en av dem og der og da kan man kalle ham Tiger'n. Andre ganger kan det være en helt annen tiger som fortjener det navnet og her i dette forumet er Tiger'n kun en og det er en annen ---- hm det er lørdag og vinen var god

Nick

over 20 år siden

Nick

Gunnar Bull.
Man skal ikke kaste pærler for svin.
Det viser seg at svina har lett for å falle og skade seg. Derrfor har man stort sett gått tilbake til å strø med halm

Tiger McPerler for svin

over 20 år siden

Tiger McPerler for svin

lol.....

igjen redder Gunnar forumet....

årene mine står rett ut.......

Du må ikke skrive så langt Gunnar, for da mister jeg tråden og må bruke et døgn på å svare....

Til Tigger

over 20 år siden

Til Tigger

Ta deg god tid før du svarer.
Vi trenger ikke ditt forvarsel om at du kommer med et innlegg om et døgn.

Bruk romjulen til å tenke, nyåret på å skrive og så leger du ditt innlegg ut på scangolf rett etter at alle banene har åpnet utpå våren.

over 20 år siden

hysterisk morsomt at så mange sure mennesker samles på et sted som dette.

det ironiske er at jeg spurte etter forslag til en god diskusjon,og så ender dere opp med en hetsekampanje fordi jeg liker å være aktiv...

virker som om jeg klarte å skape en debatt i hvertfall... lol...
Blir nok ikke kvitt meg av den grunn, selv om jeg antakelig snart tar vinterferie for å pleie traumene etter dette fryktelige personangrepet fra dere........

lol

La shank

over 20 år siden

La shank

Tigger er borte for en liten stund, endelig!!

LOL

LOL

LOL

LOL

LOL

LOL

LOL

LOL

LOL

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Til Nick. Du har helt rett. Ovenfor er et godt eksempel på en langtidsskadet.

Haha.

Nå holder det:-)

over 20 år siden

Det finnes bare en Tiger, og han en vennen til Ole Brum!

Slutt å rot med grunnleggende fakta! At en eller annen køllesvingende luring har fått samme navn som en av barndommens helter er uhelding, men noe vi må leve med. Det betyr ikke at han kan fremstilles som Tigeren, han må finne seg i å bli behandlet som det han er - en copy cat.

Det finnes bare en Tiger, og han bor i Hundremeterskogen!

over 20 år siden

"Tiger McWould if he could", du er en bra kar. Keep up the good work. Det er godt det er noen her inne som evner å skrive med litt ironi og snert. Litt kjedelig å bare skulle lese seriøse innlegg om vinkler, slagflater, stimp og gresstyper.

Sist jeg sjekket var det fortsatt mulig å velge hvilke tråder man ønsket å lese her på forumet. La det være rom for alt, fra det dønn seriøse til det fullstendig absurde. La det være rom for frihet og demokrati!

Og med det har jeg vel skaffet meg nok fiender her på Scangolf til å holde meg varm med hets og angrep gjennom en lang vinter uten golf.

704

over 20 år siden

704

Det ser ut til at vi har funnet drømmediskusjonen for vinteren, nemlig Tiger McWould if he could... Den skal for øvrig ikke jeg blande meg inn i. Han må få starte og mene noe om som mange diskusjoner han bare vil. Det virker jo heller som at det er de som kritiserer fyren som tror de eier forumet!!

For øvrig har jeg virkelig sansen for Gunnar Bull sine morsomheter, så du må ikke legge inn årene for lenge av gangen. Det er ikke SÅ mange morsomme folk her inne som kan vikariere. Stor sett er det bare menigsløst fjas!

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Gracias 704. You made my day. Denne skal jeg bruke for alt den er verdt!

Hørte dere Fjosok og Gunder? Jeg - en tørrpinne?!?

Tror ikke det, nei :-)

over 20 år siden

haha, jeg morer meg i hvertfall stort over det som kommer her.

Må si meg enig med 704.

Gunnar:
du er en tørrpinn, men du er en morsom tørrpinn..... jeg ha sjeldent ledd så mye på en golfrunde som de par gangene vi har spilt sammen.

:D

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Til Tiger. Så fint for deg. Jeg lo bare sånn passe...

over 20 år siden

huff da, nå datt du ned på sisteplass på rankingen min over morsomme tørrpinner igjen....

æsj altså, nå som du var sånn i siget....

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Nå har det seg slik at jeg faktisk har FLERE referanser enn deg. Jeg har faktisk 704!!!

Hehe, den ble ikke så verst :-)

over 20 år siden

Gunnar, skjerp deg... du klarer ikke å være ekkel uansett.......

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Så - nå har du skrevet nok!

På tide å gi plass til de KONSTRUKTIVE kreftene her inne, ikke sant...

//:Gunnar Out

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Jeg ler også når jeg spiller med Gunnar, - ikke så mye av det han sier som av det han gjør... :)

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Hallo, konstruktive krefter!?! Hallo...

Gudbrand i Lia

over 20 år siden

Gudbrand i Lia

Jeg har et juleønske.
Kan noen vennligst fortelle oksen og tigeren at det i dag finnes mange forskjellige måter for gode venner å kommunisere på; f eks telefon, sms, msn, aol, mail eller endog brev.
Alle disse egner seg bedre enn dette forum !
La oss slippe mere privat "støy" i denne trivelige adventstiden.
:-)

over 20 år siden

skjønner ikke hva du mener, Gudbrand....

:

Uten Nick

over 20 år siden

Uten Nick

WebMaster; er det slik du ønsker dette forumet, noen enkeltpersoner som skal dominere og forsøple alle tråder slik at de bare ender opp med fjas, tull og fjortishumor?

Ja, jeg vet at du skriver : "Useriøse innlegg eller angrep på enkeltpersoner eller menneskegrupper som kan virke krenkende eller støtende, vil bli fjernet fra diskusjonsforumet av Webmaster".

Jeg tror alikevel det er mange som ikke gidder å debaterer her fordi alle trådene ender opp med at de samme enkeltpersonene skriver innlegg kun for å forsøple og dyrke sitt eller så svake ego. Mange før meg har forsøkt å dempe noen av debatantene uten at de bryr seg.

Jeg ønsker at Webmaster tar litt tak i dette og definerer kjøreregler som er noe strammere enn det som nå praktiseres. Det burde være plass til de som søker saklige debatter også, ikke bare selsentrerte kverulanter som i og for seg "aldri" skriver noe krenkende/støtende om enkeltpersoner eller menneskegrupper.

over 20 år siden

lol.........

Med Nick

over 20 år siden

Med Nick

Støtter uten Nick og Gudbrand fullt ut

705

over 20 år siden

705

Møkkaforum.

Skulle ønske Scangolf implementerte Finn.no sin autosøk-funksjon. Da kunne jeg ha kommet innom hver gang noen diskuterte golf.

b

over 20 år siden

b

Det er vel egentlig så enkelt at når det blir over 20 - 25 innlegg så er det lite mer vettugt å si i en debatt, gjentakelsene begynner og det sklir ut. Når det begynner å bli 50 - 60 innlegg så er det lite interesant for seriøse folk som 507 og 705 og alle de andre som kun er ute etter seriøse golrelaterte saker.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Dette er jo en interessant debatt! Kanskje ikke så rart at jeg synes det, i og med at jeg føler at den handler bl.a. om meg...

Uansett: Hvis dette er riktig, altså at de fleste på forumet faktisk irriterer seg over småpludring og humor de ikke liker, så er det faktisk et poeng som er verdt å diskutere. Her fant vi kanskje noe å være uenige om som kan vare leeeenge.

Det jeg er litt usikker på, og som også er litt vanskelig å sjekke, er jo hvor mange som mener forumet ville vært bedre uten "pisspratet og fjortishumoren". En rask kikk på denne tråden, viser at følgende "nick" har vært svært kritiske:

kb, Til SS, Tiger Mc......, huff, Tiger, Til tigger, La shank.

Et par har vært mer saklig kritiske, nemlig Vips og Petter. Men av de som står over, så representerer så vidt jeg vet ingen av disse noen som faktisk skriver her inne. Det er derfor nærliggende å tenke at dette er en og samme person. Kanskje to?

Jeg kan liksom ikke se for meg at dette er noen av de mer faste Nick'ene som ikke tør å stå frem med eget nick heller. Blir liksom for dumt...

Men jeg har tatt feil før, jeg. Så jeg er absolutt lydhør for kritikk...

Til Gunnar Bull

over 20 år siden

Til Gunnar Bull

Jeg synes ditt forslag er en god ide. La oss diskutere hva forumet bør inneholde.

Jeg foreslår at vi da i den tråden er sakelige og ikke lar en så viktig diskusjon ende opp på samme måte som så mange (de fleste) andre.

Tråden bør kanskje startes av webmaster og delvis sensureres av han. Jeg tror det i dette tilfell kan være lurt å holde et vist oppsyn med debatten.

pap

over 20 år siden

pap

Er veldig enig om at debattene bør være saklige, dette er mye bedre for majoriteten. De fleste debattene sklir ut, la oss prøve å holde dem saklige i fremtiden.

Forøvrig, vil noen preike piss her inne, lag en ny tråd, forbeholdt all drittslengingen!
Noe denne tråden er perfekt for, siden den ikke er særlig saklig i utgangspunktet.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Som sagt, pap. Det er mulig du har rett i at majoriteten ønsker saklige debatter uten pisspreik og tullprat.

Personlig vil jeg da bare få sagt at jeg er uenig i dette. Jeg tror et slikt forum først og fremst er tidtrøyte. Folk er forskjellige og har forskjellig smak. Derfor tror jeg også at mangfold er nødvendig for at forumet skal ha "livskraft".

Jeg tror at det er ganske begrenset hvorvidt man kan "diskutere golf- og golfrelaterte problemstillinger". Et forum hvor all utenomsnakk blir sensurert bort, blir fort forutsigbart og kjedelig.

Nå vil kanskje noen si at Golfsiden.com fungerer slik. Vel, det er jeg ikke enig i. Jeg tror Golfsiden.com fungerer fordi det har en aktiv redaktør som til tider opptrer så provoserende og irrasjonelt at det faktisk kan gjøre forumet spennende.

Eksempel: "Lurer på om Ramnis har sensurert noe han ikke liker i dag også?"

Dette tror jeg er en bærekraftig politikk her inne også. Et element av det uforutsigbare er nødvendig for at forumet skal være levende og interessant.

Just my opinion...

over 20 år siden

Jeg konkluderer i hvertfall med at denne tråden er en success..... så mange innlegg a gitt :O)

Gunnar har til og med blitt seriøs på sine gamle dager...

Dersom vi ikke kan prate "piss" her inne, så vet neimen ikke jeg hvor vi skal gjøre det.

Jeg stemmer imot at vi skal seriøsifisere dette forumet ytterligere. Det er greit at seriøse tråder kan få seriøse innlegg, men vi må også kunne tøyse og tulle når diskusjonen er over, og evt. i tråder som ikke innbyr til annet enn tøys og tull.

så det så

H

over 20 år siden

H

Helt enig med Gudbrand, Nick og Uten Nick

Det blir for mye pjatt fra Tiger, Gunnar Bull m.flere som kun burde være dem imellom og som er totalt uinteressant for fleste andre enn dem. Hvis de må bruke debatt-forumet til slikt er det lurt å lage seg en egen tråd og ikke flette tullet inn i tråder som omhandler andre emner.

Gudbrand i Lia

over 20 år siden

Gudbrand i Lia

Tiger McWould if she could, skrev: skjønner ikke hva du mener, Gudbrand....

På bakgrunn av dine mange innlegg hadde jeg ingen forhåpning om at mitt poeng skulle nå frem direkte til deg. Jeg håpet derfor at det måtte finnes noen der ute som kjenner deg så godt at de kunne fortelle deg at nok er nok.

Fra min side er diskusjonen avsluttet.

over 20 år siden

jeg ler igjen....
jeg spøkte når jeg sa jeg ikke skjønte hva du mente. Men fortsett å leve i den forsurede verdenen din du, så kan jeg ha det gøy med de som liker litt tøys og tull og litt golfprat i hverdagen.

god jul

Anne-Kari

over 20 år siden

Anne-Kari

Åhh, tiger. Du er min helt (sukk)

Nå må

over 20 år siden

Nå må

det vel snart være mulig å få stoppet dotten Tiger...uteniq - må bare si det, le litt av noen, kommentere noe, alltid virke som du er sakelig og har peiling. Jeg er drittlei! (savner nesten Børre.....)
Tiger - gjør jobben din og la forumet være i fred

Bare lurer

over 20 år siden

Bare lurer

på hvorfor Tiger'n også bruker nicket Anne-Kari?

over 20 år siden

hihi... dette er som en evig komikveld........
Det er ikke lett å stoppe en diskusjon når dere poster på den hele tiden.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Vel, nå har det kommet fire "sure" innlegg siden sist, med følgende nick:

H, Gudbrand i Lia, Nå må og Bare lurer...

Mulig at "H" er en som skriver her av og til, men slik jeg ser det så er dere (eller du?) hvemsomhelst.

Hvem er dere? Hvis dere seriøst ønsker å bli kvitt tullprat her inne, så bør dere i hvert fall spørre om ikke dere selv er eksponenter for akkurat det..?

Hvis DERE ønsker å bli tatt seriøst, så burde dere i det minste benytte det nick'et dere bruker til vanlig. Hvis dere IKKE er vanlige brukere av forumet, så er det vel heller ikke så interessant hva dere mener.(?)

SJ

over 20 år siden

SJ

Det største irritasjonsmomentet her inne er (etter min mening) det at enkelte tråder ender opp i 30 innlegg med internt fjas mellom to-tre personer som tilfeldigvis har funnet hverandre og gått noen runder sammen.

At alle poster på død og liv skal være så seriøse er jeg ikke nødvendigvis enig i, men "privat" chatting er en uting.

Pepper

over 20 år siden

Pepper

Godt sagt (eller skrevet), SJ, helt enig.

Anne-Kari

over 20 år siden

Anne-Kari

skulle likt å vite hva som er så galt med privat chatting på forumet.
At ikke alle interesserer seg for det som blir sagt er en ting, men dersom du leser trådene, så vil du da se at det er stort sett enten fordi man slutter å poste ting som har med diskusjonen å gjøre, eller fordi man ikke kommer noen vei videre. Da er det jo bare å slutte å se i tråden, i stedet for å la seg plage av at noen har det gøy. herregud, for noen sure tapere dere er som gidder å henge dere opp i sånt. Virker nesten som om dere er i hormonell ubalanse.
Forresten så må dere gjerne tro at jeg er Tiger MWIHC, men dere blir nok skuffet.

Sutre McPutte

over 20 år siden

Sutre McPutte

Veldig bra innlegg SJ! Midt i blinken, så får vi håpe at de tullingene tar dette rådet til følge!

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Skjønner dere ikke dere bedrevitere og rikskritikere at det er dere selv som driter dere ut når dere maser om at andre skal slutte å spamme forumet?
å komme med slike angrep på de som er her for å ha det litt gøy, og som antakelig provoserer med vilje nå som dere er så jævlig på hugget, det sier litt om hvor lettlurte og SutreMcPuttete dere er.
Det er nå DERE som holder liv i denne tråden, useriøs som den har blitt, og det er DERE som sørger for at disse dere kritiserer fortsetter å poste her, fordi DERE svarer og oppfordrer til svar hver bidige gang.

LUKK OPP ØYNENE.......

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Jo, det glemte jeg å si.....
Dere er med andre ord nå AKKURAT like ille som de dere kritiserer. har dere tenkt på det? dersom dere ikke hadde svart så inn i granskauen surt, så kanskje tråden hadde vært død for lengst.....
Skjerp dere. det er snart jul. irriter dere heller over kø og dårlig råd enn av at noen liker å skrive.

Pepper

over 20 år siden

Pepper

Anne-Kari, virker på meg som om det er Ole B som må være i harmonell ubalanse og skriver som en sur taper......

(Kunne ikke dy meg selv om jeg sikkert blir beskyldt for å holde liv i tråden=)

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Hei Tiger!

http://pub.tv2.no/nettavisen/dagensbilde/article501250.ece

Hvem er du egentlig i dag? (",)

Til Ole B.

over 20 år siden

Til Ole B.

Du skrev; det sier litt om hvor lettlurte ......

Ja, akkurat. Vi er lettlurte, men hva med trådstarter som har bestilt Launchpad iflg han selv i en annen tråd?
Jeg ler meg ihjel.

Håpefull

over 20 år siden

Håpefull

Fyren har tydeligvis et enormt markeringsbehov, men vi kan jo håpe at han roer seg når han får Launchpadden

Nick Not

over 20 år siden

Nick Not

Ole B: Jeg synes det er bra at denne diskusjonen føres. Den kan godt føres her, så slipper vi å lage en ny tråd. Mange av oss mener denne debatten har livets rett da vi ønsker en annen form og et noe annet innhold enn det noen av "dere" (TigerMc, Anne..., Gunnar Bull etc) mener.

Du mener vi driter oss ut da vi ber andre slutte å spamme forumet. Mener du med det at det er greit a spamme for spammingens skyld?

Zibben

over 20 år siden

Zibben

Ole B
Det heter ikke å LUKKE OPP ØYNENE. Prøv med å ÅPNE opp.. lol

Ellers er det mange saklige argumenter og ytringer her... tenkte jeg bare skulle henge meg på...

z

Sol

over 20 år siden

Sol

Det er jo en ting jeg lurer litt på da---. Hvor er alle sutrene, Nick Not, Håpefull, Anne-Kari, Nå må --- og så videre i den vanlige diskusjonen som er på dette forumet til vanlig.
Er dere bare en haug med kikkere som ikke er fornøyde med det dere ser og vil endre utsikten?? Dere er jo ikke inne til vanlig med særlig positive innlegg så langt jeg har sett...... Dere har vel satt dere litt på sidelinjen da og har litt skyld selv.

Uten Nick

over 20 år siden

Uten Nick

Til Sol:
Jo jeg har vært med i en del debatter tidligere med et nick. Velger i denne debatten å være Uten Nick, da jeg ønsker å benytte mitt "ordinære" nick i deb. med noe laver temperatur uten å bli hetset for mine innlegg i denne debatten.

Synes noen diskusjoner tidligere var bra helt til tullet tok helt overhånd. Det er greit for meg at enkelte tråder "tar helt av". Nå virker det som om de aller fleste deb. utvikler seg til å bli useriøst fjortispreik. Det bør vøre plass til alle på scangolf, både de som har noe "seriøst golfpreik" de vil diskutere og de som vil fleipe, tulle og hestse etc anonymt. Den siste gruppen har i og for seg kuppet debattforumet og ødelegger enhver diskusjon.

Noen skriver at man må tåle å bli hetset anonymt på internet Jeg er i og for seg enig i dette, men det kan være ok for enkeltpersoner å bli tatt på alvor også. Se på mange innlegg her, noen er meget rask til å kritisere andre på en nedlatende måte. Greit nok at de har rett i mye av det skriver, men hva er poenget? Er det å bevise at de kan "skrive ut" de fleste og dermed framstå som konge blant debatanter, er det for å trykke andre personer ned i søla, er det for å forhindre at noen får utbytte av scangolf eller er de bare venneløse kranglefant som har funnet sitt fora på internet?

Vi er alle forskjellig og det bør ikke være slik at den idioten som alltid skriver flest innlegg skal være den som bestemmer.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Til Uten Nick. Jeg er helt enig med deg i at det bør være plass til alle. Jeg er litt usikker på hva du mener med hetsing. I hvert fall hvis du henviser til Tiger McW.

Tiger McW er en av de her inne som - etter mitt skjønn i hvert fall - er rimelig saklig, flink til å skrive, og har masse humor. Jeg er enig i at han skriver MYE, men det blir liksom litt dumt å kritisere noen på et forum for akkurat det. (Fordi det er liksom det man skal gjøre på et forum...)

Personlig tror jeg rett og slett at du ikke skjønner hva som er humor og hva som er drittslenging. Jeg kan ALDRI huske at Tiger McW har slengt dritt på en nedlatende måte, uten enten å ha hatt god grunn til det, eller med et stenk av humor som du altså ikke får med deg.

Og med tanke på din siste setning, så er det vel legitimt å spørre om du ikke kanskje burde gå inn i deg selv istedet.

Om ikke annet så en liten tur, i hvert fall...?

Sol

over 20 år siden

Sol

Ja jeg er helt enig med deg, Uten Nick, men som GB over, da sett fra en annen synsvinkel. Din argumentasjon er faktisk sånn at den kan snus. Enig med deg om at fjortisinnleggene for det meste kunne vi vært foruten men at det kommer dette innimellom må man regne med.

En annen sak er det jo at noen debatter blir utdebattert og kommer ut av sporet. Dersom du eller en annen da hadde tatt arbeidet og laget ett sammendrag og begynt en ny seriøs debatt basert på sammendraget så hadde den kanskje blitt en saklig debatt igjen og den gamle kunne levd videre med fjortissene og de andre tigerene (måtte bare mobbe litt---)

Anne-Kari

over 20 år siden

Anne-Kari

En liten korreksjon bare. Tiger McW sa: "Forresten så må dere gjerne tro at jeg er Tiger MWIHC, men dere blir nok skuffet."

Det synes jeg var frekt. Jeg ville heller trodd at dere ble positivt overrasket!

Jeg er for øvrig tvilling, hvis noen skulle være interessert.

;o)

Uten Nick

over 20 år siden

Uten Nick

Til Gunnar Bull: En liten tur inn i meg selv er gjennomført samtidig som jeg leser ditt innlegg. Du oppfatter mitt innlegg som om jeg henviser spesielt til TigerMc…

Klargjøring :Jeg henviser til de mange som er inne å ødelegger forumet.

Ordet idiot stammer fra eldre psykiatri og gjelder voksne personer med IQ under 35 (tilvarende barn i 3-6 års alder). Ja jeg gikk for langt i min siste setning med å bruke et slik ord for å karakterisere en type personer som bidrar på disse sidene. Poenget i mitt forrige innlegg burde allikevel være klart.

Om jeg kan oppfatte forskjell på humor og drittslenging er nok ikke du den rette til å bedømme. Det er heller ikke opp til deg å bestemme hva som er humor og hva som er drittslenging. Det kan ofte være avgjørende hvilken side av gjerdet man står. Benytter man humor på andres bekostning kan det like gjerne oppfattes som drittslenging. At vi alle er mer eller mindre anonyme rettferdiggjør ikke alltid nedlatende humor på andres bekostning.

Jeg leser ditt forrige innlegg som en forsvarstale til TMcW i forhold til mitt innlegg. OK det, men din setning om ”Jeg kan ALDRI huske at Tiger McW har slengt dritt på en nedlatende måte, uten enten å ha hatt god grunn til det, eller med et stenk av humor som du altså ikke får med deg.” Jeg ser masse humor i TMcW mange innlegg. Det som undrer meg er at du skal avgjøre hva som er god grunn til å slenge dritt på en nedlatende måte. Poenget er ikke om Tiger skriver ditt eller datt, men at du avgjør hva som er ”god grunn”.

Det er nok mange som bør ta en tur inn i seg selv. Både du og jeg Gunnar, og mange flere. Jeg tror det vil skape et forum hvor flere kan finne sin plass og delta i diskusjoner. Vi som skriver her må finne en balanse som gjør at flere kan delta i enkelte tråder. Jeg kjenner en del personer som har forsøkt å være litt seriøse her inne, men som har forlatt forumet pga den formen alle diskusjoner får. Noen tråder er så gode at de ikke bør spammes.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Hei Uten Nick. Jo mer du skriver, jo mer blir jeg enig med deg. Hvorfor det, tro?

Kanskje jeg har misforstått deg? Jeg oppfattet det i utgangspunktet slik at du/dere mente at den halvprivate småpratingen og fleipingen som forekom her var ødeleggende for forumet, og at dette klart var adressert til bl.a. Tiger McW og meg.

Nå vet jeg ikke lenger. Du "klargjør" dette ved å henvise til de mange som er inne og ødelegger forumet. Vel, Uten Nick. Jeg synes ikke dette er særlig klargjørende. Hvem og hva er det som ødelegger forumet?

Ellers ble jeg litt lei meg da jeg leste innlegget ditt. - Jøss, tenkte jeg. Har jeg vært kategorisk nå igjen, og BESTEMT hva som er humor og hva som er drittslenging? Og etterpå har jeg også AVGJORT hva som er "god grunn til å slenge dritt".

Det liker jeg ikke. Jeg prøver alltid å være påpasselig med å si at dette er min mening, og ikke ugjendrivelige fakta. Men så leste jeg hva jeg faktisk skrev...

Jo, jeg skrev: "Etter mitt skjønn..." (ang. Tiger McW), og "personlig tror jeg..." (ang. din sans for humor).

Da har jeg vel verken "bedømt", "bestemt" eller "avgjort" noe som helst, Uten Nick..?

Ellers synes jeg det er veldig bra at du gikk inn i deg selv. Det ønsker jeg å gjøre også, og derfor prøver jeg å oppfordre de som ikke liker forumet til å si hvorfor.

Slik du har gjort nå. Men jeg skjønner fortsatt ikke hva som er ødeleggende...

Til slutt: Er du sikker på at forumet er i ferd med å bli ødelagt? En rask titt på de få konkurrerene gir ikke akkurat inntrykk av det...?

over 20 år siden

Jeg må jo nå få kommentere en ting her også da.

Uten Nick:
Denne tråden startet jeg som en helt seriøs tråd for å finne noen temaer som kan diskuteres og gjerne også tøyses litt med utover vinteren.

Den som spammer og ødelegger denne tråden her, er deg, for du er mer opptatt av å kritisere og forsvare deg selv enn å faktisk følge tråden, som du er så opptatt av at vi ikke gjør.

I tillegg, så skriver du at du ikke tør å bruke ditt reelle nick når du skriver her nå. Det betyr jo at det høyst sannsynlig er fare for at du ikke er det spor bedre enn meg, Gunnar, eller noen av de andre du angriper her inne, bare at du gjemmer deg bak flere nicks, og ikke klarer eller tør å stå for dine egne uttalelser.

forøvrig, så er jeg enig i at mange tråder blir ødelagt av tøys og tull for tidlig, men når det er noe å diskutere, så er jeg med og diskuterer. Det er først når en tråd ikke lengre får innlegg som dreier seg om temaet, at jeg selv kommenterer med tøys og tull (stort sett i hvertfall).

Det er plass til alle på dette forumet, og hvis du fortsetter å skrive innlegg som angriper andre under et nick du ikke står inne for, så havner du i hvertfall i samme kategorien som de du kritiserer her.

Jeg forsvinner i hvertfall ikke ut fra dette forumet på de grunnlagene som kommer frem her.

Til Anne-Kari:
jeg har ikke sagt det du henviser til. det var vel du, eller en fake-nicker som sa i så fall...

Tiger.. (som nå ikke gidder å svare på flere på-seg-selv-kjenner-man-andre beskyldninger i denne tråden)

Anne-Kari

over 20 år siden

Anne-Kari

Til Tiger. Uffda, du har så rett. Det var nok tvillingen min ;o)

Trekker meg raskt tilbake nå, så jeg ikke risikerer å bli beskylt for spamming, mobbing, trakassering, dårlig humor, forumdreper osv.

Bunnar Gull

over 20 år siden

Bunnar Gull

Du verden så lang denne tråden ble da. tydelig at alle her inne går fem på. Husker en tråd i fjor som het:
"På tide med en ny het Miklagard-debatt"
Den ble også en suksess siden alle kaster seg over alt som blir skrevet.
Hvem er dummes mon tro? den som kaster agnet, eller fisken som biter i kroken?

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Er nok fisken, siden agnet er kastet...

Plexus

over 20 år siden

Plexus

Må si meg enig med de som mener at noen av diskusjonene her på forumet utvikler seg til det reneste "sludder". Det som er irriterende er at noen av debattene starter som en grei diskusjon og ender i "tullball".
Har flere ganger hatt lyst til å melde meg på, men da er diskusjonen blitt tatt over av et 2-3 stykker som fullstendig raserer resten av debatten med intern "fjortishumor". Skjønner at hvem, når det måtte være, kan skrive hva de vil, men det må da tolereres at noen sier i fra, uten at den som sier ifra skal få tilbake at det er "de" som ødelegger og skaper dårlig stemning på forumet.

Litt fleip og humor skal vel alle tåle, men det må da finnes grenser?
Et eksempel er en diskusjon: "Funnet". Gå inn og ta en titt på den og se hvordan den utviklet seg - er det rart folk lurer ? Mitt forslag: Er det ikke noe mer å si i en debatt, så la den ligge....

Kanskje "webmaster" kan legge ut en ekstra link:
F.eks. "Fjortislinken" ,"barnetimen for de minste", "tullballinken", så kan vi skille debattene ?

Forøvrig synes jeg de mest aktive på "tullball fronten" har veldig saklige og gode innlegg når det debatteres seriøst.

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Det er jammen mange irriterte mennesker som spiller golf.
dersom den eneste bekymringen dere har er at det skrives for mye fjas på debattforum så foreslår jeg at dere innser at livet er bra.

Hvis vi skal måtte følge seriøse spilleregler for å debattere anonymt, da tror jeg nok ikke det blir mye liv her inne.

Jeg kan til nød være enig i at det utvikler seg til tøv litt for lett, men det er ingen grunn til å lage bråk av den grunn. Dette er et åpent forum og de som uttaler seg her, må få si hva de vil. sjekk www.golfsiden.com for eksempel. der er det reneste kommuniststaten, for skriver du feil ord eller fornærmer redaktøren der så blir innlegget fjernet. Hva er det for slags da? er det slik vi vil ha det?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her