Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva gjør du best?

Front

over 20 år siden

Front

La oss si at golfspillet består av en rekke elementer, slik som nærspill, drive, spill med lange og korte jern, mental dimensjon, spillstrategi etc. Hvor føler du at du har din styrke og hvorfor har det blitt slik? Har du trent denne delen av spillet mye eller kom det mer av seg selv?

Jeg synes selv jeg er utrolig dårlig sett i forhold til all den tiden jeg benytter til golf. Men jeg er blitt ganske god til å pegge opp ballen :-)

Pepper

over 20 år siden

Pepper

Og jeg tror reparering av nedslagsmerker (hovedsaklig andres, jeg treffer greenene stort sett etter en chip) er min sterke side.

Back Tee

over 20 år siden

Back Tee

Min styrke er at jeg slår laaangt! Snitter på 260-270m på halvgode dager, på gode dager 280-290m...ellers har jg blitt ekstremt flink til å lete etter baller i skogen!!

:-)

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Det må være psyken som er min forse..... uansett om slaget blir vurdert dårlig eller bra av andre...så koser jeg meg..... Ballen havner jo ofte på svært utfordrene steder.... da er det jo en utfordring å spille videre... dette kan knekke de fleste når en i tilegg har en sving som absolutt ikke er særlig beskrevet som vanlig svingteknikk..... Sving Sala Bing og man får de utroligste resultater.... Golf er en herlig livsstil...på min egen måte.... Jeg slår ikke langt....men nærspillet og evnen til å komme seg ut av "utfordrende leier"....... gjør jo at jeg kan overrumple noen ganger ;)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Pepper , den var god LOL

Selv er nærspill min styrke, pich og "chip and run" er min styrke av den enkle årsak at det er det jeg trener mest på:)

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jeg blir bedre og bedre jo nærmere hullet jeg kommer. Når jeg er under 40 cm, bommer jeg nesten aldri.

Det ligger en slags trygghet der.

beste

over 20 år siden

beste

jeg er best på å få ballen i hullet jeg

divott

over 20 år siden

divott

Jeg er ganske flink til å legge tilbake divotter......
Trener en del på det.....

Ikke slett dette innlegget, dette er seriøst ment.....

Lasse

over 20 år siden

Lasse

For min del er jeg best fra 100-120m fra pinnen. Har aldri trent på det, det bare er sånn. :-) Resten kan egentlig gå i hytt og gæver ! Jo foresten, så er jeg egentlig (selv om jeg ikke forstår det) ganske bra på slag fra VELDIG dårlig lie. hehe...
PS. Håper alle får en alle tiders vinter med ihvertfall noe golf så kanskje vi treffes til sommeren igjen. :-)))

Romfarer

over 20 år siden

Romfarer

Jeg er desidert best til å kommentere andre spillere på scangolf

Pepper

over 20 år siden

Pepper

Litt mer seriøst, det jeg nok er best på er slag med 3 wood fra fairway eller rough, de slagene sitter som regel bra. Puttingen er også bra. Det jeg må bli bedre på er nærspillet fra 60 meter og inn.

Mats Ø.

over 20 år siden

Mats Ø.

tap-ins er min store sterke side. Ellers så er jeg flink fra 100-110 meter. Det vil jeg påstå er min styrke. Det hjelper stort sett lite, fordi alle innspill kommer fra enten mye lenger ifra, eller altfor kort.

704

over 20 år siden

704

Flop shots over bunkere og fra rough. Ikke fordi jeg trener på det noe særlig, men har en eller annen følelse for akkurat det. Det er jo selvsagt et bortimot unyttig slag å kunne sammenlignet med "vanlige" slag ettersom jeg bare må bruke det 1-2 ganger i snitt per runde, men jaggu er det moro når man får det til :o)

For øvrig er jeg kanskje verdens dårligste singelhandicapper til å putte så det kommer godt med å kunne legge ballen tett inntil koppen av og til...

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

hmmmm, det er vanskelig å finne hva som er ens styrke når man har ligget stabilt og vaket rundt samme handicap hele sesongen.

Men, dersom jeg skal peke på det jeg er mest stabil med, så er det noe annerledes enn de andre her gitt hehe...

Jeg er nok mest stabil med 3 Wood fra tee. Den går stort sett rett frem, og jeg kan innimellom kontrollere retning med skru til og med... hihi.

ellers er jeg ganske god til å slå jern over vann, for jeg bryr meg ikke om at det er vann der, og får ofte vasket ballene når jeg spiller på slike hull....

bh2

over 20 år siden

bh2

Styrken til TMcW ihc er nok at han er fornøyd med sitt hcp og at han tror 14.7 er lavt.

b

over 20 år siden

b

Det er nok også hans svakhet

over 20 år siden

dust....

;O)

jeg er ikke fornøyd med 14,7, men jeg er fornøyd med å komme til 14,7 etter litt over 2 sesonger spill.

Min svakhet er at jeg har psyke som et løvetannfrø, og det gjør at det jeg kan best ofte blir det jeg kan dårligst når jeg spiller mot noen i konkurranseform.... hehe...

Min styrke er at jeg ler av alle n00bs som tror de kjenner meg her inne :D

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Best på å handle nytt utstyr!

Lost ball

over 20 år siden

Lost ball

Putteren min har berget mangt ett potensielt katastrofalt scorekort...

bh3

over 20 år siden

bh3

Tigger: Har du som hobby å kalle alle andre for dust etc? er det den dårlige psyken som gjør at du forsøker å dominere alle diskusjoner med intetsigende tullprat etc? Jeg kjenner deg bare her inne og her er du til tider et forsøplende element. Det blir latterlig når du uansett skal ha siste ordet og at du bare ler av alle andre. Skjerp deg og tenk etter om det du skriver har noen interesse for andre. Ja jeg vet at dette er forum hvor alle kan være anonyme (inkl. meg selv) og da må vi regne med at alle diskusjoner blir ødelagt av enkelt personer som bare vil provosere andre.

Det blir rett og slett for dumt, litt fjortis aktig det du driver med. Du oppfører deg som klovn uten mening. Styrken din er at du bruker latter og anonymitet for å forsvare dine intetsigende innlegg.

Sol

over 20 år siden

Sol

Han kaller bare de han kjenner godt for duster, alle de andre lar han være i fred.

TigerMc ... Fan

over 20 år siden

TigerMc ... Fan

Helt utrolig at du kan komme ned til 14.7 på en sesong. Ja jeg ser du skriver to sesonger i ditt siste innlegg, men du skriver tidligere at du vaket rundt samme hcp i hele sesongen. Hvordan klarer du dette? Er det surr og rot med tall eller bare forsøker du skryte eller ha en mening om alt?

Vips

over 20 år siden

Vips

14.7 er ikke noe å le av........... kom hit på to sesonger jeg også.

Skal ned på 10 neste år.

Front

over 20 år siden

Front

Akkurat den debatten om handicap etter første sesong hører vel hjemme i en annen tråd. :-).

Hittil har ingen svart at lange jernslag fra fairway er deres stryrke. Jeg er nemlig så dårlig på slike slag at jeg egentlig ikke kan si at jeg noen gang har utført et slikt slag. Det er gjerne litt frust når 8'jernet i i gjennomsnitt går lengre enn 4'jernet.

Derfor vil jeg gjerne høre fra dem som med et 4'jern i hånda sender ballen langt av sted uten særlig bekymring. Noen spesiell hemmelighet?

MP

over 20 år siden

MP

ja, forandre instillingen din. Det er ikke rart det går dårlig når du "vet" at resultatet blir så som så... Ta 4'er jernet ditt, still deg på en gress range, slå 200 baller hver dag i ti dager. Etter dette er du ikke redd for denne kølla og neste gang du drar frem 4 i på banen blir det atskillig bedre. Altså: Trening gjør mester... vær selvsikker.

over 20 år siden

hehe, sorry for at jeg er uklar da.
skryter ikke jeg.

jeg fikk grønt kort i Juni eller juli 2003.
jeg fikk hvitt kort i August 2003
jeg hadde 25 i hcp når sesongen 2003 var over
jeg spilte meg ned til 16 blank i 2004
har spilt lite i år, og resultatet er nå 14,7

er det noe som er uklart nå?

Bertine not Z

over 20 år siden

Bertine not Z

Tigger: Det er bra du ikke skryter, for det er neimen ikke noe å skryte av. Det er dumt du er uklar. Noen ganger er det bedre å holde kjeft enne å snakke og fjerne all tvil om egen idioti.

c

over 20 år siden

c

Hvis Bertine not z er like stygg å se på som hu er i kjeften så håper ikke jeg hu e ute om natta for da hadde fanden sjæl gått hjem

Til C

over 20 år siden

Til C

Det var et bra innlegg!

c

over 20 år siden

c

Er godt fornøyd sjæl og

Analfabet

over 20 år siden

Analfabet

Det heter "selv"! ikke "sjæl"!

FJØSNISSE!!

c

over 20 år siden

c

Jeg beklager dypt og inderlig og kan garantere at det sakl aldr gjntaseg

Anne-Kari

over 20 år siden

Anne-Kari

c: you're my hero :-)

jonag

over 20 år siden

jonag

Jeg er best på å lete etter dagens rette svingfølelse. Noen ganger finner jeg den og så plutselig var den borte ja...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her