Lost ball
Det er ikke startintervallene som er problemet, det er spillerne. Vi har 8 minutters intervaller, og det er forholdsvis lite kø. Vi "mangler" ett par 5 hull (par 71) slik at det er plass til færre spillere på banen. Likevel tar rundene som regel maks 4 timer. Jeg har riktignok ikke fått spilt så mye som jeg kunne ønske på hjemmebanen i år, men det var 1 (turnerings)runde som tok ca 4t 15min, ellers gikk samtlige på kortere tid.
Hvis alle passer på å ikke miste kontakten med gruppen foran, så går dette greit. Problemet er at når Ola Potet har betalt greenfee/årskontingent, ja da eier han banen, og alle andre skal gi f... i om han bruker 14 slag og 20 minutter på ett kort par 4. Det er store innsatser må vite, taperen må jo betale kaffe etter runden. Det trenger bare skje med en gruppe på ett hull, så forplanter det seg bakover i det uendelige. Men da er det ikke startintervallet det er noe galt med.
Forresten så er og blir regnestykket feil. Hvis gruppene sendes ut med eksempelvis 10 minutters intervaller (eller 8 min som hos oss), og opprettholder denne avstanden til gruppen foran gjennom hele runden, da kan det rett og slett ikke bli kø.