Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

LAV HCP LAV IQ ?

FUGLE JEGER

over 20 år siden

FUGLE JEGER

STADIG KOMMER DER SYNSPUNKTER PÅ AT 18 HULLS BANENE SKULLE
VÆRE FOR HCP UNDER F.EKS 18.
TROR DE AT "NOEN" PLUTSELIG FANT EN GOLFBANE. NEI DET KOSTER PENGER Å LAGE OG VEDLIKEHOLDE. HVEM BETALER?
MEDLEMSTALL FRA EN KLUBB:
HCP:
UNDER 4,5 - 6 STK
4,5 - 11,4 - 37 STK
11,5 - 18,4 - 63 STK
18,5 - 26,4 - 130 STK
26,5 - 36 - 155 STK
OVER 36 - 273 STK
IKKE HCP - 97 STK
SKULLE GRENSEN HER BLI SATT TIL 18,4 HCP VILLE DET KOSTET:
ANDEL OG SPILLERETT: 175 000 KR
ÅRLIG MEDLEMSAVG. : 32 000 KR
+ AVHENGIG AV Å DOBLE MEDLEMSTALLET OVER NOEN ÅR

SÅ IKKE SNAKK OM AT DE MED HCP OVER 16 SKULLE UT -DET ER DE SOM HOLDER LIV I KLUBBENE.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Har havnet på 16 i hcp igjen...og vet ikke helt hva som skjer...får jeg spille eller blir jeg fritt vilt for fuglejeger...ler du må bare ikke skrike sååå høyt når du jakter fugl.....
Men jeg håper da at golf i Norge er noe som de fleste kan ha som aktivitet selv om de ikke har planer om å bli lav hcp.ere! Golf er supert for de som utøver det som en idretsutøver og utrolig god stimuli for alle helt opp til de som er der kun for opplevelsen, det sosiale og mosjonen.
Det er rom for alle hvis man viser gentelmannstakter :)

Litt enig

over 20 år siden

Litt enig

Det med lav handicap og lav IQ kan ha noe for seg.
Mange arbeidsgivere skyr å ansette noen med lavt handicap.
Det tar mye tid og fokus bort fra jobben, og altså mindre tid til å lese seg opp.... :)

Mensagolfer

over 20 år siden

Mensagolfer

Etter og ha fulgt med på inleggene i dette forum, har jeg det bestemte intrykk av at mange golfere tror at jo lavere hpc, jo høyere IQ. Tror at det motsatte er riktig, Fugle Jeger har helt rett, spillere med lavt hpc evner ikke å se at for at de skal spille golf må også andre spille.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Helt enig. Å sette alle under en kam er et typisk tegn på høy intelligens.

snappy

over 20 år siden

snappy

LOL... Meget bra Gunnar..

Hvor har du dette fra FUGLE JEGER???

Er dette noe dere snakker om på Bjaavann GK... Er dette strategien for bygging av de neste ni??

Hva i allverden er det du prater om... Alle i Norge vett vel at dette ikke kunne blitt gjennomført.. Men at enkelte baner oppererer med hcp krav på gjestespillere synest jeg er helt greit.

Har ikke hørt at lavt hcp skaper problem for jobb søking.. Jeg har i mitt yrkes valg bruk for golf.. Kontrakt grunnlag mellom operatører og kontraktører blir ofte gjennomført på en golfbane. Men man skal ikke slå operatøren, for da kan man kansje gå glipp av en god kontrakt (dersom innkjøperen er en dårlig taper da) ;)

Og en ting til... Hvorfor SKRIKER DU FUGLE JEGER?????

Fugle Jeger

over 20 år siden

Fugle Jeger

snappy... føler på ingen måte jeg skriker, men blir litt irritert på innlegg f.eks: KOngla vil ha hcp krav max 16.
Forsøkte bare å vise hvor bak mål dette er.

tah

over 20 år siden

tah

Skrive med STORE bokstaver = skrike på internett.

Irriterende å lese er det også.

snappy

over 20 år siden

snappy

Stemmer.. tah

Det innlegget fra kOngla er bare for å provosere, ellers er så tenker han ikke... Ingen som tar sånn seriøst..

Vi skal ikke dømme golfere etter hcp, men etter oppførsel..

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Jeg ønsker meg lavere handicap..... mye lavere handicap.

betyr det at jeg må bli dummere og begynne å skrive med CAPSLOCK PÅ?

Gunnar Bull = President

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Kjempebra tråd dette! Herlig! Sånne tråder gjør saken på en ellers så trist søndag.

Å sette Gunnar opp for president er et typisk tegn på høy intelligens.

Mensagolfer

over 20 år siden

Mensagolfer

Snappy: Det er bare det at mange med lavt hpc gjerne oppfører seg arrogant og på en måte som om de eier både bane og golfen. Har en mistanke om at disse spillere har kommer for fort til det, med det mener jeg hpc og ikke IQ.

Kølla

over 20 år siden

Kølla

Intelligensen til deltakerne på chattesidene til NRK2 og TVNorge er på et høyere nivå enn deltakerne på dette forumet. Og da er det meste sagt om intelligens!

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Som eneste kandidat til presidentembedet vil jeg gjerne få benytte min myvunnede maktposisjon til å minne "Kølla" på at han selv er en av deltakerne på dette forumet.

Og da mange mener at all intelligens menn har ligger et visst sted nedenfor navlen, er vel det meste sagt om "Kølla".

Jeg vil også takke alle som har stemt på meg, med å vise litt medfølelse.

Tiger: Nei da, du MÅ ikke bli dummere!

Gunder: God bedring (gjelder kun små legemsdeler som fingre og tenner)!

:-)

(Håper det ikke kommer flere kandidater, for da ligger jeg tynt an...)

haha

over 20 år siden

haha

sier seg jo selv at de med lavt hcp har høyere IQ enn de med høyt...
De fleste baner skulle vært for de med singel-hcp...
Da hadde det ikke gått så tregt...

Kølla

over 20 år siden

Kølla

Gunnar Bull
Jeg har engang vært deltaker på dette forumet. Det var den gang intelligensnivået lå på et høyere plan. For å si min mening denne gang måtte jeg jo legge inn et svar. Og det er bedre å ha noe nedenfor beltestedet enn ingenting. Det gir en viss tyngde!

Mensengolfer

over 20 år siden

Mensengolfer

Tror Gunnar Bull tar feil om intelligensen til Kølla da han muligens er inne i en litt "grinete" periode akkurat nå.

Synes det allikevel er artig med de som ikke kan få sagt nok negativt om Scangolf på Scangolf!?! Det viser at de bryr seg innerst inne og bare er litt hormonelle for tiden.

Sportslig Hilsen
Tore P.

Heia Henrik Bjornstad

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Til Kølla. Du kommer med fem påstander. Selv om jeg selvfølgelig kan betvile sannhetsgehalten i alle fem, så er jeg på ingen måte sikker i min sak.

Med andre ord: Du kan faktisk ha rett.

På dette grunnlag trekker jeg meg stille og småfjertende tilbake, og stiller min akk så korte presidentperiode til disposisjon for andre som føler de har mer å bidra med.

Noen som helst? Gunder? Krutt? Tiger? Fjosok?

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Gunnar: Jeg kan ikke stille som president da jeg allerede er konge.... ;)

Tiger McPresident

over 20 år siden

Tiger McPresident

need I say more......

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

... og på vegne av alle oss d0mme (:-) her på forumet, utroper vi med dette:

Fjosok til konge

og

Tiger McWould til president

Tre ganger tre hurra: Hurra hurra hurra (x3)

Fjossokk

over 20 år siden

Fjossokk

Så fint. Nå ble jeg glad.

Tiger McPresident i eksil

over 20 år siden

Tiger McPresident i eksil

Så fint. Nå ble jeg også glad.

Bull Shitt

over 20 år siden

Bull Shitt

Og Gunnar?. Hvor/hva med han?

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Hain Gunnar har trækt sæ fra sin stilling.

Hain Gunnar har gått i hi.

Hain Gunnar har trækt sæ inn i sæ sjøll.

Hain Gunnar kjæm kansje allldri mær tebake.

...

Ja, særlig :-(

Bastian

over 20 år siden

Bastian

Er det ikke snart slutt på helgefylla nå ?????

Lost ball

over 20 år siden

Lost ball

Det er i hvert fall helt sikkert ingen automatikk i høy hcp - høy iq, så da er det vel neppe grunn til å tro at lavt hcp automatisk medfører lav iq.

Mensagolfer

over 20 år siden

Mensagolfer

Dette kunne blitt en ok diskusjon, så ble det bare surr. Heia Scangolf.

buchardt

over 20 år siden

buchardt

Jeg har så lav iq at jeg skjønner ikke denne diskusjonen. Hvem vil hvor med hva?

Skrens Petrus

over 20 år siden

Skrens Petrus

Til Fugle Jeger:

Det er nå en gang slik at som oftest er det de med lavest hcp som har best peiling på hvordan en golfbane bør være. De har gjerne spilt i mange år og på mange forskjellige baner. Dermed har de sett hva som er en bra løsning på ting, samt andre løsninger som er dårlige. Dermed er det lettere for en med lavt hcp å anbefale en forbedring på hjemmebanen for å få den spillbar for flest mulig.

Jeg er fullstendig enig i at enkelte baner burde ha hcp grense rett og slett fordi banen er såpass vanskelig at en GK-spiller eller en med hcp på rundt 30 vil ha store problemer med å spille banen. Ta f.eks Meland som jeg mener er en knalltøff bane for en nybegynner. Klarer du å spille deg til hvitt kort her så er du mer en god nok for hvitt kort andre steder. Ville tro hcp burde være rundt 26-27 eller noe sånt jeg på en annen bane. Men vi har jo slopen som skal regulere dette så en høyhandicapper får jo ganske mange ekstra slag.

Poenget mitt er at jeg skjønner at blant medlemmene i en klubb er størsteparten over 20 i hcp. Og det er klart mange av inntektene for klubben kommer fra disse. Men de har nødvendigvis ikke så mye peil eller erfaring fra golfbaner og bør dermed ikke bestemme så mye ang. utbedringer etc. Men dropper de med en gang når de slår i hinder, istedet for å lete 5 min for hvert slag så går det jo an for disse også å komme seg rundt på 4 timer på en 18 hulls runde. Man må opprettholde tempo og flyt i spillet for lettere å holde fokus.

Ang lav hcp- lav iq så er jeg fullstendig uenig. Noen eier ikke balltalent og kommer derfor aldri lavt i hcp, men de kan gjerne være med i mensa for den saks skyld. Mens andre trener mye og målrettet og ser resultater i form av lavere hcp. Selv er jeg ingeniør og har en iq som ikke følger hcp. Tvert imot mener jeg at spillere må ha en viss iq for å kunne skape slag, tenke seg løsninger dersom en havner i trøbbel ute på banen og skal redde seg inn.

over 20 år siden

Nå er jeg sikker på at det er mange som blir overasket over at jeg svarer på en slik tråd.... hehehe...

Du sier du har +0,1 hcp. ok....
Du sier at de med lavest hcp har best peiling... hmmm... ok.
Du vil ha hcp grense, og dermed utelukke spille inntekter til en klubb...
Du sier at en nybegynner som greier Meland til hvitt spiller andre baner til 26-27.... hmmm....

Så kommer det som gjør at jeg lurer litt på det du sier om IQ og hcp.
Du sier at de med mindre peil(altså grønninger ned til 20hcp) ikke bør være med og bestemme hva som skal gjøres med hjemmebanen.

så vektlegger du at du er ingeniør, og har høy iq, fordi man må ha det for å kunne skape slag.

ehem, synes du det vitner om høy iq å måtte vektlegge sin egen begrunnelse for årsaken til egen konklusjon på at man ikke skal ta hensyn til økonomi, demokrati, og det faktumet at det er medlemmene som stiller på årsmøtet, som gjerne har enten ganske høy iq og engasjerer seg, eller som er der for å krangle, som bestemmer, og ikke lavhandicappere, fordi de mener at de bør ha førsterett fordi de er lavhandicappere, noe som tyder på litt lav SIQ i hvertfall.

nå påstår ikke jeg at du eller andre her inne har lav IQ, men les deres egen besvarelse, så ser dere kanskje det jeg sier her. Dersom dere har høy nok IQ til å forstå innholdet da

:O)

snappy

over 20 år siden

snappy

Du sier at Skrens Petrus sier:

Du sier du har +0,1 hcp. ok....

- Denne er grei.

Du sier at de med lavest hcp har best peiling... hmmm... ok.

- Trenger vel ikke tenke så mye på det vel!!!, er nok ikke utbedringer av hvordan man får bort tilfeldig vann rundt greenen på hull 11 han prater om, men gjerne hvor bunkeren på hull 7 skal plaseres. Tenk deg om da!!

Du vil ha hcp grense, og dermed utelukke spille inntekter til en klubb...

- Han sier at noen baner er så pass vanskelige at de rett og slett ikke passer for en med høyt hcp. Er enig i dette, men vil ikke utelukke golfere i klubben av denne grunn. Det som trengs er aktiv "course marshall". Dersom han sikrer at alle ikke leter i 5 min uten å slippe gjennom, vil dette problemet bli borte. Eks: En med hcp 30 spiller en vanskelig bane i Spania, han bruker 4.5 timer der, men når samme spiller kommer hjem til norge bruker han over 5 timer... Problemet ligger i banekontrollen.

Du sier at en nybegynner som greier Meland til hvitt spiller andre baner til 26-27.... hmmm....

- Hmmmmmmm????? Han sier jo slope systemet fikser opp i dette... Men jeg ikke enig om at Meland er så vanskelig for en spiller som spiller på poeng, men slag spill er noe annet.

Over til HCP og IQ:

WOW er du ingeniør... Fantastisk... Dersom det gir høy IQ så har ivertfall jeg høy IQ. Men liker bare å tro jeg har marginalt over gj.snitt.

Jeg mener ikke at utdanning og HCP har mye å si på IQ, men skipper tak og trening.

Kjenner mange mennesker som er direktører eller har gode poisjoner i store selskap og konsern, de spiller golf, men er ikke gode???

Det er fordi de har en travel hverdag, trener ikke så mye som deg med + 0.1, jeg trente mye selv, og gikk raskt ned til hcp, men tviler på at det har noe med hcp å gjøre.

IQ og type slag.... Er begrenset hvor komplekst et slag fra skogen kan være, tror alle som ikke er erklært tilbakestående av medesinsk personell klarer å se for seg et slag fra problemer... Men om den med hcp 30 ser det samme slaget setter jeg min tvil til, men da er det snakk om hvilket slag kan jeg, klarer jeg dette... Dvs: Det slaget du utfører, ser kansje han med hcp 30, men ser sin begrensning og visualiserer et annet som er noe mer etter hans nivå.

over 20 år siden

Helt enig med deg Snappy......

Jeg skjønner at det ikke er tilfeldig vann vi snakker om, men å si at lavdicappere kan tenke på vegne av høyhandicappere, det opplever jeg som særdeles feil når du ser hva som skrives ellers her inne om akkurat det. Det er der hmmm'en min kommer inn... :)

Når det gjelder Meland, så er det samme sak. jeg har ikke spilt den selv, så jeg skal være forsiktig i å uttale meg om den, men jeg har snakket med flere som har spilt den, som ble skuffet. hvorfor? jo fordi alle har hauset opp hvor flott den er og hvor vanskelig den er.
når de da spiller den med den slopen den har, og de får flere poeng enn på hjemmebanen sin som de kjenner godt, så skjønner jeg hvorfor.

Men igjen, hmmm'en er litt betenkt, ikke nødvendigvis direkte kritisk :O)

Resten er vi enige om.

slutt i hvertfall å prate om IQ og handicap som om det var noe som gikk hånd i hanske.

At man må skryte av å være ingeniør for å forklare sitt hcp på +0,1. ja det finner jeg som gjennomsnitts-IQ mellomhandicapper temmelig patetisk.

Skrens Petrus

over 20 år siden

Skrens Petrus

Jeg legger meg flat for kritikken og det var slettes ikke meningen å "skryte" av å være ingeniør. Poenget var...for å svare på det denne tråden startet med, at lav hcp ikke nødvendigvis betyr lav iq. Jeg mener at hvem som helst kan trene seg opp til å komme ned på ihvertfall singel-hcp dersom de trener nok, og det har absolutt ingenting med IQ å gjøre.

Og som snappy sier, det med å visualisere og skape slag for å komme ut av problemer har nok mere med erfaring og ferdigheter å gjøre enn IQ.

At medlemmer stiller på årsmøtet synes jeg er vel og bra. Det er viktig at folk engasjerer seg. Det som derimot jeg synes er litt synd er at mange ikke ser sin egen begrensning. Og da tenker jeg på at de ikke har erfaringer fra andre baner, andre land etc. om hvordan ting kan gjøres for å få et best mulig resultat. Dessverre er det mange av våre hjemmespillere som liker å være med å bestemme, men de har dessverre snaut nok vært utenfor hjemmeklubben og vet derfor for lite om hvordan ting kunne gjøres. Jeg tror mange ville få en aha-opplevelse av å reise rundt litt å se hvordan ting er løst andre steder.

Ang den nye greenen på hull 11 så er jeg personlig veldig skuffet. Vi har nå fått det "medlemmene" ønsket...nemlig en SVÆR, FLAT og kjedelig green. Jeg synes ihvertfall den er blitt utrolig kjedelig. Tidligere måtte man ihvertfall være presis både på lengde og ligge på høyre side av flagget for å ha en grei putt. Nå er det bare å smelle til og du har en grei putt uansett hvor du havner. Til tider kunne jo greenen være for "bratt" når flagget stod midt i hellingen når greenene var raske, men det er en annen diskusjon. Selv hadde jeg ihvertfall foretrukket at den nye greenen hadde hatt 3 nivåer. Det tror jeg kunne blitt en bra løsning og da hadde en ihvertfall måtte ha litt lengdekontroll på innspillet for å få et bra resultat, og en grei neste putt.

Og til Tiger Mc....:
Jeg mener ikke at lavhcp'ere skal tenke for høyhcp'ere. Selvfølgelig skal de kunne komme med innspill og forslag de også. Men de bør også kunne være litt ydmyke og si at dette her og dette her har jeg ikke noe peiling på. Kanskje vi burde reise til en annen bane og se hvordan ting er gjort der for å få nye inntrykk og impulser.
I min klubb så virker det som om noen er fornøyd bare banen er grønn. Og det ser ut til at flesteparten av medlemmene ønsker en lettest mulig bane (les flatest mulige greener, kortest mulig rough osv). Det er godt Bjaavann snart har ferdig 18 hull, den kommer jeg til å besøke flittig ihvertfall. Gleder meg som en unge.....

over 20 år siden

hehe, Skrens Petrus, jeg tror nok at vi sikkert er enige om det meste når vi tenker over ting.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Neeeeeeeeeeeei. Ikke bli enige da. Det er så kjedelig for oss andre som bare ser på :p

fugle jeger

over 20 år siden

fugle jeger

Skrens Petrus.... velkommen til Bjaavann til våren ..Blir kjempegøy med 18 hulls bane.
Det med IQ og Hcp har jeg ingen tro på at henger sammen hverken i den ene eller andre retningen.
Men når det foreslåes at de fleste 18 hulls banene skulle ha en hcp begrensning som gjør at andel koster 175000 kr og årlig avg 32000 kr tyder det ikke på mye vett.

Det skulle ta seg ut om vi nybegynnere som ikke kan spille golf skulle begynne å bestemme og forvente at banene skulle tilpasses oss.
Det er de fleste foresten allerede..for vi rekker ikke frem til f.eks bunkerene lav hcp kan havne i. Legger oss foran og slår greit over. :-)

Noe jeg tror ville hjulpet for alle var å gjøre noe med utsatte plasser der det leites mye etter baller. Lag det så det er greit å finne ballene eller så håpløst at ingen leiter.
Med i Grønt kort prisen skulle det følge med 200 baller - for noen leiter som det skulle være gull.

bernt

over 20 år siden

bernt

Det sier ganske mye om debattantenes IQ, at de overhodet diskuterer sammenhengen mellom Hcp og IQ!!!!!

Som om Jon Arne Riise har høy IQ bare fordi han er en god fotballspiller, -neppe LOL

over 20 år siden

åja?
mener du at jeg har lav IQ siden jeg er med å diskuterer?

hahahahaha......

Bernt, du vet at JAR er med på tiltak fra PU............

Gunder:
beklager å skuffe deg, men det er ingen vits i å krangle når man egenlig er enige. det skjønner antakelig forhåpentlig til og med du som er lang og rar nordlending med høy(!!) IQ....

hahaha...

Hjelp

over 20 år siden

Hjelp

Kan en av dere med høy IQ forklare meg følgende: Hva er det egentlig jeg skal gjøre i baksvingen.

(ref. http://www.golferen.no/wip4/instruksjon_detail.epl?id=52010)

Skal jeg ikke løfte armene? (forstår ikke helt dette) Jeg forstår at jeg skal svinge i skuldre, sette håndledda, men så forstår jeg ikke noe når det sies at kølla skal komme opp i riktig posisjon uten at jeg skal løfte armene.

Hilsen en med dårlig MQ!

Bambi på isen

over 20 år siden

Bambi på isen

Hva er det som er vanskelig å skjønne? Når vinkelen er satt som du ser på nederste bildet, er det kun rotasjonen av skuldre og hofter som gjør at du får full sving. Armene følger derfor naturlig med uten at du fysisk behøver å "løfte armene". Prøv og du vil se og skjønne ;)

Petter

over 20 år siden

Petter

Det som Skrens Petrus prøvde å forklare var at når det gjelder eks. ombygging/forbedring av baner er det ofte lurt å ta med lavhandicappere i planleggingen og gjennomføringen. Satt selv i utvalget i AOGK nå om utbedring og gruppen var sammensatt av alle hcp. kategorier. Det som var artig var å stå på rød tee å se utfordringer som damer har, noe vi mannfolk aldri ser da vi ikke spiller fra deres tee sted. Like mye aha opplevelser var det for de andre grupperingene å stå på hvit tee å se de utfordringene vi lavhandicappere har. en bane skal legge til rette for alle grupperinger i spillet. Og ikke minst er det også viktig at vi som har vært i gamet endel år faktisk begynner å få rimelig erfaring når det gjelder utforminger og hva en golfbane trenger for å opprettholde en viss standard. Og det har ingenting med IQ å gjøre. Problemet endel plasser er enkelte direktører og andre som kanskje bare har spilt golf noen få år, men likevel tror de vet alt om golf og banebygging m.m. Noen ganger bør enkelte rett å slett si at dette har jeg ikke nok kompetanse om å uttale meg om. Skrens Petrus har jo vært på landslaget og spilt EM og vært en av de beste amatørene i Norsk golf i en årrekke. Han KAN mye om hvordan baner bør være.
NB! gleder meg også til Bjaavann blir ferdig. Jo flere gode baner i nærheten jo bedre for oss spillere.

over 20 år siden

Vi ser det vi også Petter. Du kan vel se at vi har blitt enige :D

problemet i tråden var at det ble satt i sammenheng med intelligens, noe som er ganske uintelligent i seg selv.

da skled det ut og ble en dustete diskusjon i stedet for å se på det du nå sier.
Jeg føler at dette er avklart greit jeg, og Gunder er sur for at vi er enige, så da må vi bare være enige om at vi er enige og bli enige om at det er morsomt når gunder blir sur for at vi er enige.

Stratos(tm)?

Petter

over 20 år siden

Petter

Synd for Gunder da, men han har jo rimelig peil skjøl også. Misunner deg forresten medlemskapet på Miklagard Gunder.
Om ikke lenge så dukker vel det opp et nytt tema som er rimelig lett å være uenig om. God helg.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Ja denne tråden tok en skuffende retning sammenlignet med så mange andre tråder. Enten må webmastern fjerne tråden fordi folk blir så oppsatt på sin egen mening at dem ikke takler å holde seg i skinnet, eller så blir faktisk folk enige etter 50 innlegg. Disse trådene er det jo bare 2% av, men det var svært skuffende at denne tråden ble slik ;)

Jeg tror vi kan konkludere med at hcp og intelligens er to forskjellige ting? Bare se på Tiger McKuul og meg. Han har kjempehøyt handicap, jeg har kjempelavt. Men vi begge er utrolig intelligente.

Og jeg er jo 100% enig med Petter og Skrens i Arendal. Har selv vært med på å utforme bunkere der eldre høyhandicappere ønsket å bestemme litt. Dem syns vi som hadde lavt handicappere virket som bedrevitere og tok ikke våre ideer i betraktning, og lagde tidenes kjedeligste utforma bunkere. Plasseringen av dem var også håpløs. Kjipt når noen har lyst å bestemme bare for å bestemme. Da kan man heller kjøpe Monopol og selv bestemme hvor man skal bygge hus og hotell.

jonag

over 20 år siden

jonag

Startet med GK i vår og har fått en veldig hyggelig fremgang. Vi har en evig diskusjon om klubbkonkuransene. Lav-hcpere har innført 75%-regel slik at man bare får tildelt 75% av slagene. Ellers vinner de jo aldri ! Jeg syntes at dette var en dårlig regel i vår, men ettersom vettet rant ut og jeg jobbet mindre og mindre og spilte mer og mer golf, kom det til meg i et sannhetens øyeblikk at dette var en god regel.

Sånn kan det gå. Må en høy-hcper fortelle meg hvorfor

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tiger.
Du har nok ikke lavest IQ, det er det eneste jeg kan si om den saken;)

Men at JAR er på tiltak, muligens, litt morsomt at han som leker Beckham ble kåret til ugly footballers of the world LOL

IQ - knøl

over 20 år siden

IQ - knøl

toppidrettsutøvere har i gjennomsnitt 116 i IQ, menes det fra PSYKOloger

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her