snappy
Du sier at Skrens Petrus sier:
Du sier du har +0,1 hcp. ok....
- Denne er grei.
Du sier at de med lavest hcp har best peiling... hmmm... ok.
- Trenger vel ikke tenke så mye på det vel!!!, er nok ikke utbedringer av hvordan man får bort tilfeldig vann rundt greenen på hull 11 han prater om, men gjerne hvor bunkeren på hull 7 skal plaseres. Tenk deg om da!!
Du vil ha hcp grense, og dermed utelukke spille inntekter til en klubb...
- Han sier at noen baner er så pass vanskelige at de rett og slett ikke passer for en med høyt hcp. Er enig i dette, men vil ikke utelukke golfere i klubben av denne grunn. Det som trengs er aktiv "course marshall". Dersom han sikrer at alle ikke leter i 5 min uten å slippe gjennom, vil dette problemet bli borte. Eks: En med hcp 30 spiller en vanskelig bane i Spania, han bruker 4.5 timer der, men når samme spiller kommer hjem til norge bruker han over 5 timer... Problemet ligger i banekontrollen.
Du sier at en nybegynner som greier Meland til hvitt spiller andre baner til 26-27.... hmmm....
- Hmmmmmmm????? Han sier jo slope systemet fikser opp i dette... Men jeg ikke enig om at Meland er så vanskelig for en spiller som spiller på poeng, men slag spill er noe annet.
Over til HCP og IQ:
WOW er du ingeniør... Fantastisk... Dersom det gir høy IQ så har ivertfall jeg høy IQ. Men liker bare å tro jeg har marginalt over gj.snitt.
Jeg mener ikke at utdanning og HCP har mye å si på IQ, men skipper tak og trening.
Kjenner mange mennesker som er direktører eller har gode poisjoner i store selskap og konsern, de spiller golf, men er ikke gode???
Det er fordi de har en travel hverdag, trener ikke så mye som deg med + 0.1, jeg trente mye selv, og gikk raskt ned til hcp, men tviler på at det har noe med hcp å gjøre.
IQ og type slag.... Er begrenset hvor komplekst et slag fra skogen kan være, tror alle som ikke er erklært tilbakestående av medesinsk personell klarer å se for seg et slag fra problemer... Men om den med hcp 30 ser det samme slaget setter jeg min tvil til, men da er det snakk om hvilket slag kan jeg, klarer jeg dette... Dvs: Det slaget du utfører, ser kansje han med hcp 30, men ser sin begrensning og visualiserer et annet som er noe mer etter hans nivå.