Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjedde med?

Flipper

over 20 år siden

Flipper

Diskusjonen om proer som får sparken?

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Diskusjonen ble tatt bort fordi den endte opp med flere usaklige antagelser og beskyldninger uten hold. I tillegg ble vi kontaktet av flere av de diskusjonen dreide seg om som ikke likte de usannheten som kom frem.

Når det gjelder proene i de nevnte klubbene kan det informeres her og nå om at ingen av de verken har blitt skviset ut eller mistet jobben på annen måte. Avtalen med proene har en viss levetid og blir evt. fornyet etter endt periode. Dens innhold kan hende blir forandret. En forandring kan kanskje falle mindre heldig ut i en av partenes favør og noen og enhver kan kanskje ha nevnt dette i en eller annen sammenheng til en eller annen. Da oppstår plutselig "En fjær blir til fem høns" og sannheten blir fordreid fra munn til øre x antall ganger.

Det er uforståelig at man skal være nødt til å diskutere saker som setter personer eller klubber i et dårlig lys. Spesielt når "fakta" er oppdiktet. Hvem er det som er tjent med dette? Golf er en herlig sport og jeg kan ikke forstå hvorfor man må ha så mange negative vinklinger på så mange saker. Hva er grunnen? Er det fordi det er morsomt å sitte anonym på gjerde og fryde seg over andres lidelser? Prøv heller å snu tvert om! Det gir en mye bedre følelse etterpå!

Webmaster

Tull Ball

over 20 år siden

Tull Ball

I stede for å rige å klage på usaklige antagelser burde de vel være med i diskusjonen?. Sikkert noen som føler for info og ikke flere antagelser. Sikker ikke enkelt for webmaster å vite hvem som ringer men han velger jo å tro på de som ringer og tydelig ikke de andre som sier noe her. Ja, ja sensur er det i allefall. BUUUUUUUUUUUUUUUUU

SR

over 20 år siden

SR

Meget bra Webmaster!

Tigermor

over 20 år siden

Tigermor

Sier også Buu! Webmaster er jo litt innhabil og kan kanskje ha bli litt presset av sin egen klubb?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Ja, for all del. Start nå endelig en diskusjon om hvorvidt Webmaster er habil.

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Tullball:
"Sikker ikke enkelt for webmaster å vite hvem som ringer men han velger jo å tro på de som ringer og tydelig ikke de andre som sier noe her." - Jeg er ikke sikker på om jeg forstår hva du prøver å si her.

Tigermor:
Artig innlegg :-)

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Synes webmaster må få lov til å holde oss i tøylene... noen må jo ta ansvar slik at vi blir spiselige...og ikke injurierende... Det kan fort bli som i avisene...hvis det står noe der som vi tilfeldigvis har vært med på...så er det ofte avslørende hvor dårlig eller feil en sak kan bli vinklet!!!! svaært ofte er det fakta som veldig få sitter inne med...som aldri kommer ut..... og heller ikke nødvendigvis bør omme ut... tralala...jeg vet noe som ikke du vet...tralalalalla....
jeg så ballen forsvant i skogen ...og jeg sier ikke hvor...ler

Tull Ball

over 20 år siden

Tull Ball

Hvem som helst kan jo ringe og si at man er "den eller den" og vil ha a noe slettet. Regner ikke med at de dukker opp i "redaksjonen". Med tanke på hva som står i aviser så burde man jo ha litt takhøyde her inne synes jeg. Fortsatt skuffet. BUUUUUUUUUUUUUU. Håper vertfall ikke du lar egne inntresse telle for sensureringen.
Ligner litt på en som driver et annet golf forum jeg kjenner til.

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Så du mener at jeg er blitt lurt?

Tull Ball

over 20 år siden

Tull Ball

Ingen aning. Det er det jeg vil fram til. Vi vet ikke hva sannheten er eller hvem som har rett bestandig. derfor syns jeg det er dumt å sensurere. Da tar man en side og det synes jeg er feil.

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Grunnen til at diskusjonen ble tatt bort var at enkeltpersoner ble angrepet på en urettferdig måte og at flere usannheter kom frem. Angrep på enkeltpersoner er bannlyst her! Når i tillegg disse innleggene blir trodd av leserne som igjen hisser seg opp er det på tide å stoppe. Det triste er selvsagt at mange gode innlegg følger med i dragsuget.

Sannheten er uansett at ingen har fått sparken.
Så får vi håpe at denne saken forblir en sak mellom arbeidssgiver og arbeidstaker i fremtiden. Og husk: som medlem i en klubb har du selv rett til å si i fra hvis du føler at noe ikke blir håndtert som det burde.

PS: Sensur blir et feil ord å bruke i denne sammenhengen. Det er ingen innlegg som blir fjernet herfra fordi de inneholder meninger som ikke faller i min smak. Jeg lover.

over 20 år siden

Go Webmaster.....

Tull Ball

over 20 år siden

Tull Ball

Du skriver som du har svarene og det skremmer meg. Om det var deg dette gjaldt så skal du selvfølgelig få slette et innlegg. Du er jo tross alt ”Gud” her inne.
I alle andre saker er det alltid 2 sider av en sak. Andre side viste tydelig at saken ble diskutert her og kunne vert med men, valgte heller å få den fjert.

Vet ikke hvorfor men jeg synes det er inntresant å høre litt sladde fra innsiden av de forskjellige klubbene. Hender ikke så mye i min egen klubb.

Kjøp noen aviser i dag, titt litt rundt på blogger og andre medianers sider på nettet.
Det finnes nesten ikke en artikkel hvor en eller flere personer er nevnt. Tror ikke alle vil ha navet sitt på trykk selv om det står der. Det er vel det de kaller presse frihet.
Saken som ble fjernet her var jo ikke en forside på VG akkurat??.
Blir man fornermet så får de heller si hva de mener med et innlegg her.

Tror heller ikke du hjelper noen med å fjerne et innlegge som ikke blir diskutert ferdig.

Om noen har fått sparken? Om det blir forventet at du skal gjøre samme jobb til halve prisen? Kall det hva du vil men den personen blir ikke happy

Jeg kaller det sensur og synes ikke det hører hjemme her. Vertfall ikke slike filleting.
Ha en fin dag.

Tigermor

over 20 år siden

Tigermor

Ganske enig med Tullball!

Synes sensurgrensen ligger lavere m.h.p. det som går på Kjekstad GK i denne saken kontra f.eks. flere liknende diskusjoner(også nylig) som har gått på Tyrifjorden. Der var det jo også personspekulasjoner(personangrep) etter det jeg kunne se.

Må da være lov å spørre om habiliteten til Webmaster i forhold til dette uten å bli spøkt vekk med at man er morrosam... :)

over 20 år siden

Til Tullball og Tigermor,

føler dere at dere har grunnlag for å vite bakgrunnen for det som påstås skjer i disse to klubbene?
Dersom ikke, så tror jeg dere skal sjekke hva ytringsfrihet betyr før dere angriper noen med beskyldninger om inhabilitet.

Det er også noe som heter "kilder", og disse "kildene" bør være sikrere enn en anonym kverulant som slenger inn en påstand sett fra den ene siden av saken på et offentlig debattforum.

Jeg vet at det er mange som mener at jeg selv hører under denne kategorien, men nå er det nå slik at det ikke er jeg som har startet den nevnte tråden, og jeg er i tillegg sterkt imot personangrep, selv om jeg selv innimellom har tråkket i det baret når jeg har blitt for ivrig.

Dere aner ikke hva dere snakker om når dere preker ut om sensur og hvor grensene går i denne saken, det bør vi være enige om dersom dere ikke er en av partene som diskuteres.

Webmaster gjorde rett i denne saken, da det var i ferd med å bli en personjakt i alle retninger uten at deltakerne kjenner til sakens kjerne.

Tull Ball.

over 20 år siden

Tull Ball.

Ja, jeg gjør det tiger. Det er ikke person angrep om en person. Tenk på våre stakers politikere som stikker fram haken hver dag. De får ikke fjernet innslag i tv eller aviser men de får en sjanse til å forklare seg. Om de vil eller ikke det er opp til dem. Denne saken derimot som er en bitte liten fillesak, den skal fjernes for at noen er uenige. Våkn opp, dette skjer hver dag rundt deg. Dette var helt klart en diskusjon på et diskusjons forum og det må alle parter tåle.
Om noen føler seg tråkket på så be de forsvar seg og ikke sett en lås på.
Det hjelper ingen. Og når det kun er en pers som bestemmer hva som skal slettes blir det feil
Du og heller ingen andre vet hva slutten hadde blitt på den diskusjonen. Dette var min slutt.

Flipper

over 20 år siden

Flipper

TyGK har brutt kontrakten med Peter for at Derek sin kone skal drive proshop og dermed kunne kreve prosenter av det headpro tjener.
Skikkelig dårlig gjort.
TyGK kunne tatt et par telefoner til Trøndelag og hørt hva de synes om Derek før de ansatte han.

Spørsmål: Pro i Askim

over 20 år siden

Spørsmål: Pro i Askim

Hva skjer med pro i Askim? Den store stjernen Frank Tommervik som ble hentet inn for å klå Thomas Hansen skal vel ikke fortsette hvis jeg har forstått det rett?

Flipper

over 20 år siden

Flipper

Askim er vel omtrent det verste stedet på jord å være PRO tror jeg.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Til Tull Ball.

Har litt problem med å være enig med deg her. Kan man sidestille en eller annen som jobber i en golfklubb med en profilert politiker?

Jeg kjenner ikke hvor grensene går i medias "vær varsom"-plakat. Men jeg er temmelig sikker på at det er en forskjell her. Hvis man blir en profilert politiker, så har man på en måte valgt det selv. Hvis man bare er ansatt et eller annet sted (f.eks. en golfklubb), så har man litt andre rettigheter.

Jeg ser at disse grensene strekkes hele tiden, men personlig liker jeg det ikke. Uansett er de nok ikke strukket så langt som du vil ha det til. Enda, i hvert fall.

Til Tull Ball

over 20 år siden

Til Tull Ball

Du har valgt rett nick, helt klart bare tullball du kommer med. Hvordan du i det hele tatt kan dra en sammenligning mellom en stakkars pro og en politiker er langt utenfor min fatteevne. Men ok, jeg kan informere deg; en politiker er en offentlig person som vet, eller burde vite, hva han/hun går til. En pro er nok ikke en offentlig person. Unødig å opplyse om vil mange si, men det ser ikke slik ut.

Og dette er faktisk et forum der webmaster bestemmer, enten du liker det eller ikke. Du synes det er en fillesak å skrive dritt (fortjent eller ei) på lett identifiserbare mennesker? Vel, det er nok ikke du som bestemmer det forstår du. Syte og klage slik du gjør i denne saken er litt som et barn som ikke vil godta at det er ikke godtedag mitt i uka, det er på lørdag spiser vi godteri. Lik det eller ikke, sutringa er bare barnslig.

Dette er ikke et PERSONangrep, kun et angrep. Filleangrep. Og et filleangrep på en som ingen kjenner (her i forumet) som annet enn Tull Ball kan vel knapt kalles et PERSONangrep. Og kommer du med mere tullball nå så skal jeg bli skikkelig usaklig å ta for meg rettskrivingen din!

Opps

over 20 år siden

Opps

Jeg visste det, straks jeg nevnte rettskriving ville jeg finne en feil i eget innlegg. Midt i uka heter det, ikke mitt i uka.... . Vel vel.

over 20 år siden

Flipper,

jeg skal ikke gå lengre i beskrivelsen av saken, men du har tatt poenget helt ut av perspektiv, og det du sier inneholder så lite av sannheten at det bare blir helt teit.

Hvorvidt Trøndelag var fornøyd med Derek eller ikke har ingenting med saken å gjøre.
Dereks kone har lang erfaring med drift av proshop/booking, og kommer til å gjøre dette på best mulig måte.

Det du sier om Peters kontrakt gidder jeg ikke å kommentere utover at det er bullshit å fremstille det på den måten.
Dette er en intern personalsak som noen sprer som rykter her på Scangolf, og dersom dere ikke forstår at det er helt feil å diskutere en PÅGÅENDE PERSONALSAK på et åpent diskusjonsforum, da er det noe alvorlig galt med dere.

Som Gunnar Bull også refererer til, så er det noe som heter vær varsom plakaten, og den omhandler sikring av påstander i form av kilder.
Som nevnt tidligere, så er kildene her på forumet anonyme kverulanter som bare ønsker å spre dette for å skape interne problemer på Kjekstad og Tyrifjord.
La ledelsene og de omtalte personene få håndtere dette på en skikkelig måte seg i mellom og diskuter heller når dere vet noe uten å måtte spekulere i det på denne måten. det er ufint både på vegne av klubbene og de omtalte personene.

Flipper

over 20 år siden

Flipper

Tiger McWould if he could = Styremedlem TyGK?

over 20 år siden

Nei, Flipper.
jeg er ikke det. men jeg er engasjert i klubben min, og det er tydelig at du er en av de som liker å spekulere, konkludere, og dermed skape diskusjoner rundt temaer du ikke har bakgrunn for å diskutere selv.

hvorfor ellers kom du med den hentydningen?

jeg har aldri lagt noe sterk skjul på min identitet, men bruker nick fordi jeg synes det er gøy(og litt nerdete, siden jeg jobber med IT).....

Jeg liker også å engasjere meg her inne, men gjør det enten ut fra ting jeg vet, eller egne meninger. ikke ut fra spekulasjoner, og i hvertfall ikke når det handler om personer som omtales i et tema som er såpass personlig som dette.

Flipper

over 20 år siden

Flipper

Jeg har ingenting med TyGK å gjøre utenom at jeg spiller en del greenfee der og er engasjert i golf.
Jeg kjenner ikke helt detaljene rundt Peters fratreden,men synes det er trist at en så kjekk PRO skal bli skvist ut av klubben selv om han er populær blant medlemmene og greenfeespillere(hvertfall meg).
Jeg har tatt timer med Peter fordi han er en flink pro og en person som er hyggelig og lett å kommunisere med.
Håper han finner en ny god jobb.

buchardt

over 20 år siden

buchardt

Flipper: ref ditt innlegg (17.11.05 kl. 15:56) :

"TyGK har brutt kontrakten med Peter for at Derek sin kone skal drive proshop og dermed kunne kreve prosenter av det headpro tjener. Skikkelig dårlig gjort."

Du skjønner vel hvorfor det heter headpro, proshop og PROsenter. Ingen grunn til overaskelser her.

Pliffer

over 20 år siden

Pliffer

hva vet du om han ble skvist ut?
Kanskje han ville ut selv?
Ta et hint, og kom enten med fakta eller slutt å pirke i dette. det er som Tiger sier ingen av oss som kjenner alle fakta.

Tull Ball

over 20 år siden

Tull Ball

Slett posten jeg blir mobba!!! Hvor er web master når man trenger han.
De fleste proer er selvstendige og ikke mange er ansatte av andre.
En pros jobb krever at man treffer masse mesker om man skal tjene penger. En ganske offentlig person spør du meg.

Gulars Bull. Har ikke du samme rettigheter som en politiker i dette landet??. Politiker var for å illustrere. Bruk hvilken tittel du vill.

NÅ er det slutt for denne gangen. Lover

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Da kan vi vel like så godt si at det er slutt for denne gang. De som vil ha mer fakta bes kontakte klubben.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her