Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor gode er proene.

Saddam

over 21 år siden

Saddam

Jeg er en single-hcp spiller som har stagnert de siste to sesongene.
Derfor har jeg begynt å ta pro-timer på forskjellige baner. Har hatt ca. 15 pro-timer hittil i år.
Det som overrasker meg er det store spriket i hva proene sier jeg må gjøre.
F.eks hadde jeg en pro-time i forrige uke der jeg ble fortalt at jeg måtte flytte hodet minst 30 cm bakover i baksvingen for å spenne kroppen, mens alle andre sier jeg må holde hodet i ro.
Noen sier jeg må bøye armene mer, andre mindre, noen sier jeg må ha roligere baksving og vente litt på toppen (for noe sprøyt..) andre sier jeg må ha raskere rytme.
Noen sier jeg må lukke grepet, andre at jeg med fordel kan åpne det.
Hvem f... skal man tro på ????
For å summere opp så kryr det av udugelige proer. Eneste pro som har gitt meg råd som har virket har vært Gary McCombie på Asker golfbane. resten (Hauger, Kongsberg, Ballerud, Bærum, Hallingdal, ) har vært penger i dass.
Siden pro-timene er så dyre som de er, er det fint å kunne lufte gode og dårlige erfaringer slik at man kan unngå talentløse proer.
Input ønskes.

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Jeg har omtrent samme erfaring, gikk derfor i tenkeboksen for å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre. Ganske enkelt:

Jeg valgte den av proene som studerte spillet mitt nøye, og som ut fra dette foreslo minst mulig endringer. Han forklarte nøye hva han synes jeg burde gjøre - og hvorfor. Denne har jeg holdt meg til. Vi har fast avtale en gang i uken hvor han passer på at jeg gjør slik vi har blitt enig om.

BP

over 21 år siden

BP

Har akkurat samme erfaring. Har akkurat nå begynt å komme på riktig spor etter 2-3 år med forvirrende informasjon/opplæring.

Tror mange proer følger et standard opplegg, hvilket innebærer at de lærer bort samme regla uansett. Problemet er at vi ikke oppfatter de samme "svingnøklene" likt: det som funker for meg, er kanskje helt borte i natta for en annen.

Mitt råd vil være å finne en pro som muliggjør at du forstår din egen sving. Har selv funnet en pro som gir meg en slik tilbakemelding (jeg har nå flere svingnøkler og kan nå selv korrigere mine feil). For hver gang jeg er hos denne proen føler jeg at jeg tar solide/sikre skritt videre.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Læring består for det meste av kominikasjon, som igjen består av en avsender og en mottaker. Om disse ikke er på bølgelengde, går det som regel galt.Selv om proene også kan feile, kan mottakeren også kortslutte. Gå derfor dypere inn i problemematikken enn å skylde på dårlig pro.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

PS. Jeg bruker fullt navn, så ikke forveksle meg med BP. over

Eigil

over 21 år siden

Eigil

Iflg. den amerikanske nærspillguruen Dave Pelz består golfen av seks elementer: Power game, putting game, short game, mental game, management game og fitness game. Alt for mange er opptatt av svingen (power game) sin, og trener alt for lite på nærspillet.
I 2000 da Tiger Woods gjorde det så uhyggelig bra, brukte han 70 % av tiden sin på nærspill iflg. hans trener Butch Harmon.

Hvor mange bruker tiden på å analysere spillet sitt? Det er veldig sjelden jeg ser noen spillere med elektronisk scorekort. Dette er et veldig hendig verktøy, da du kan legge inn mere informasjon på dette enn på et vanlig scorekort. Dersom man ikke har program for å registrere rundene sine, er denne hjemmesidens statistikksider et utmerket alternativ.

BP.

over 21 år siden

BP.

Børje:
Det er interessant at du bruker begrepet kommunikasjon, for det er akkurat her det skorter slik jeg ser det. I stedet for å ha en dialog (2 veis kommunikasjon) så dreier mye pro-opplæring seg om enveis kommunikasjon. Når jeg hevder at mange proer følger et std. opplegg mener jeg ikke nødvendigvis *samme* opplegg, men at de tar utgangspunkt i seg selv og en pedagogisk tilnærming som passer dem (og da ikke nødvendigvis utøveren).

Saddam

over 21 år siden

Saddam

En pro-time SKAL i hovedsak være enveis kommunikasjon, bortsett fra at kanskje "eleven" i begynnelsen forklarer hva som er problemet.
Proen ser, analyserer og underviser.
Eleven skal prøve å utføre det proen sier.
Kommunikasjons-problematikk har ingenting i denne diskusjonen å gjøre. Dette dreier seg om anatomi, motorikk, fysikk og psykologi.
Det jeg er ute etter er navn på gode proer som har evnen til å analysere og forbedre etablerte spillere.

Det finnes en haug med proer som er helt OK når det gjelder å få langneglete sekretærer og ølmagete 50-åringer til å bestå Grønt Kort prøven, men så lenge de ikke kan se hva JEG gjør galt, og hvordan JEG med min godt innarbeidete sving kan øke presisjonen så har jeg ingen nytte av å betale 200 kr for å høre på pjatt i en halvtime. Mitt ønske er å komme fra 5,5 til scratch i hcp, mens de fleste proer ser ut til kun å være opplært til å plukke driver-slicen av høyhandicappere.

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Du forteler ikke hvor du bor, men det ser ut til at du bor på østlandet et sted. Hvis ikke avstand betyr noe, så kan jeg anbefale følgende:

Stavanger Golfklubb: Jan Egil Nærland
Sandnes og Sola: Emil Aarthun

Sjekk gjerne referanser.

Hercules

over 21 år siden

Hercules

Saddam, har du tenkt på at de fleste av de proene antakelig ikke
er bedre enn deg? (Javel, de har kanskje hatt et lavere hcp, men
har de det per i dag?!) Og en golfpro blir neppe golfpro fordi han
eller hun er et pedagogisk geni. For meg blir det om ikke opplagt,
så i hvertfall sannsynlig, at du på det nivået like gjerne kan droppe
protimer til fordel for egen analyse av spillet. Sett opp et videokamera
og film deg selv, noter ned hvor langt hvert slag er, hvor ballen
havnet osv., hva du følte under dette slaget osv., og studer så
notatene opp mot videoen når du kommer hjem... Finn ut hva du
tror er nyttig å endre, iverksett, og gjenta analysen for å se
effekten. Litt styr, ja, men jeg tipper du kommer nokså mye lengre
enn med protimene.

Orden og system. Og bruk av de små grå.

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Ja - Herkules.
Det er derfor vi har så dårlige golfspillere i Norge. alle har så utrolig god tro på seg selv( i tillegg til at dyrt utstyr hjelper).

Dette tror ikke jeg er veien å gå. Golfproen er ikke det på grunn av lavt HCP. Han er Pro på grunn av utdannelsen sin som golflærer.

Det som du imidlertid har helt rett i er at systematikk hjelper. Men ikke alene. Finn deg en pro som du tror på, noter flittig så du ikke glemmer, gjør eksakt det han sier, regn med at det tar tid - så en dag er du der, hvis du da er blandt de få som har evnen til å komme ned mod SCR.

Jeg tror det er vanskeligere å gå fra 5,5 til 2 enn fra 36 og til 5,5(uten at jeg har annet belegg for påstanden enn troen). Du vil aldri klare det uten en svært kyndig og tolmodig professjonell medhjelper.

Kloppers

over 21 år siden

Kloppers

Bare for å presisere; en pro bør vel ikke nødvendigvis være bedre til å spille golf enn sin elev! Et bra eksempel på dette er alle spillerne på Europatour'en. De har jo trenere de også, men jeg tviler på at de spiller bedre golf en dem.
En god pro/instruktør er en god teoretiker og pedagog! I tillegg bør han også vise interesse for din fremgang og ikke stå og gjespe og kjede seg under instrukjsonen...

Saddam

over 21 år siden

Saddam

De tre foregående innleggene tar saken i et nøtteskall.
Systematikk og videokamera er viktig, men jeg trenger en som kan hjelpe meg med motorikken i jernspillet.
Drivene mine er rette og lange.
Chipping, sand saves og putting er helt på høyden.
Jeg kan slå kontrollerte draw'er og slicer med både jern og wooder.
Men jeg skulle ønske jeg kunne klare å legge ballen nærmere flagget med jernene fra 4 til 8. Det er her jeg er ustabil og lager fler bogeys enn birdies.
De fleste proene jeg har prøvd er flinke til å forklare hvordan det skal gjøres, men ser ikke hva jeg gjør feil når jeg bommer. Selv ikke med videoanalyse.
Trenger ikke en pro som har -5 i hcp, men han/hun må kunne se hvorfor jeg skjenker eller hooker en ball. Hvor i slagsekvensen oppstår feilen og hvordan kan jeg forbedre rutinene for å begrense antall feilslag.

Saddam

over 21 år siden

Saddam

Takk til Swinger for proer i Stavanger, men jeg bor i Oslo og det blir litt langt å reise.

Børge

over 21 år siden

Børge

Det viktigste når man bruker pro er å kun bruke en pro og være trofast mot denne.
På den annen side vil det da være viktig at man i utgangspunktet føler at denne proen kan gi deg råd og vink. Dersom du er bevisst på hva du vil oppnå med protimer, vil proen kunne gi deg et opplegg hvor det er kombinasjon med protimer og treningsopplegg for å nå de mål du har.
Du nevnte Gary på Asker. Han og de andre proene der er flinke til å legge opp et tilpasset program for deg - syntes iallefall jeg da (ja, jeg er medlem). Jeg har benyttet en pro de siste fire årene. Fordelen er at proen kjenner deg og ser utviklingen din på en helt annen måte enn om du stikker innom og skal ha litt førstehjelp.

BP.

over 21 år siden

BP.

Hvis du faktisk mener at "En pro-time SKAL i hovedsak være enveis kommunikasjon" da har du sannsynligvis hatt mindre utbytte av slike timer enn du kunne hatt. Jeg prøver å jobbe mest mulig systematisk med proen jeg benytter og setter klare mål for hver time jeg har. Deretter sørger jeg for forstå de svingendringene han anbefaler og da fortrinnsvis ved å spørre. Det jeg er da på jakt etter er nøkler som jeg kan benytte når jeg trener på egenhånd. For det er kun ved å slå 1000 vis av slag du kommer nærmere pinnen ;-)
En god pro skal se svingfeil og komme med forslag for å rette opp disse. Problemet for min del vil være at man lett glemmer, og i særdeleshet hvis man ikke har forstått endringen "følelsmessig" og arkivert denne mentalt.
I alle fall, det har fungert utmerket nå i 1,5 sesong.

Bor du i Oslo kan du ta turen innom Losby eller Haga, så tar du en prat med en pro som har noen år på baken.

Jukser Ikke

over 21 år siden

Jukser Ikke

Darren Webster- Clarke på miklagard er utrolig flink.. Vet hva han prater om, og kan rett på de med lavt hcp også. Hadde 6 i hcp ved begynnelsen av sessongen, og slår nå ballen bedre enn noen gang. Norgescup til neste år.....

S(k)arping

over 21 år siden

S(k)arping

Henger meg på innleggene som presiserer at på singelhandikappnivå er nærspillet uendelig mye viktigere enn full sving. Alt for mye tid og energi blir lagt ned på denne lille delen av spillet. Selv har jeg 5.8 i hcp og vil karakterisere min fulle sving som ustabil og på det dårligste temmelig ræva. GIR ligger ofte på kun 6-7 av 18. Sist uke satt jeg pers med 71 slag fra hvit med kun 6 GIR. Har sett mange medspillere med 15 i hcp som har en betydelig mer effektiv sving enn meg. Derimot så har jeg meget god kontroll fra 100 meter og inn, dette henger selvfølgelig sammen med at jeg kun trener nærspill når jeg ikke spiller runder. Jeg er aldri på rangen å trener full sving, føler ikke at dette gir meg noen effekt å snakke om, samt at jeg får prosentvis mye mer igjen for å bruke tiden min på nærspillstrening.

Spilltrening er selvfølgelig bra og gir meg mer konsentrasjon i slagene og relalistiske omgivelser gir mer riktig full sving trening etter min mening.

Mailman

over 21 år siden

Mailman

Ening med S(k)arping. Saddam sier han er helt på høyden når det gjelder nærspill. Tror ikke alle er klar over hva som skal til av nærspillstatistikk for å bli scratch spiller. I praksis spiller en scratch spiller i snitt 75-76 runder, han har enkelte runder under par og enkelte over 80. (Hcp viser som kjent omtrendt det beste man har spilt). Det er som de fleste vet stor forskjell på en "klubb" scratch spiller og turneringsproene på tourene. (Disse spiller også under mye vanskeligere forhold).

Basert på min erfaring og litteratur tror jeg det trengs følgende i snitt for å nå et "klubb" scratch nivå på hjemmebanen. GIR ca. 11-12, Sandsaves over 50%, greenside U/Down over 60% - 70% og ca. 28-29 putter i snitt pr.runde.

Dett er altså i snitt og ikke basert på våre gode runder som vi har en tendens til å hause opp som vårt vanlige nivå

Så hvor stor del er full sving av spillet ? En klubb scratch spiller bruker i snitt 75 slag, av dette er er 18 fulle utslag, ca. 5 fulle andre slag på par 5 hullene (stort sett under 100 meter igjen på tredje slaget), og 4-6 fulle svinger inn på par 4. Totalt sett betyr dette at ca. 65 % av alle slag er nærspill innenfor 100 meter.

Vi bør derfor bruke minimum 65 % av tiden vi trener på nærspillstrening !!

Saddam

over 21 år siden

Saddam

Helt enig, Mailman, nærspillet er utrolig viktig, og kan ofte rette opp andre skavanker.
Derfor har jeg de siste 5 årene brukt 10 ggr mer tid på nærspill enn på drivingrange.
Har rundt 90% chip save fra mindre enn 40m fra flagget, og over 75% sand saves fra greenside bunker. (er forøvrig i sandbunkers bare ca hver 3dje runde)
Men jeg klarer ikke mer enn ca 25% GIR, har nesten aldri birdie, og det er 2 år siden forrige eagle. (Jada, jeg spiller bevisst defensivt)
Har støtt på navnet til Darren Webster-Clarke på Miklagard flere steder i div golf-blader, kanskje en god ide å ta kontakt med han. Skal ta meg en tur en av de nærmeste dagene å se hva han kan få til. Takk for tipset, "Jukser ikke"

KP

over 21 år siden

KP

Jeg må si meg enig i at proene spriker veldig i sine læremåter. På meg virker det som om de bare lærer bort sin egen måte å slå på, og proene har veldig forskjellige svinger. Jeg har funnet meg en pro som jeg kommer til å holde meg til en tid fremover. Jeg ser jo at han ønsker at jeg skal slå sånn som ham, men det passer meg bra siden han har en fin sving. Det er mulig at jeg kommer til å skifte når jeg blir så gode som dere :)

Nærspillet mitt er sånn gjennomsnittelig og antall putter ligger på rundt 36 pr runde. Grunnen til at jeg satser mest på fullswingtrening er at jeg hater og toppe eller duffe utslaget. Jeg har lyst til å stå på hver tee med bare målet i siktet og vite at de 150 meterne frem til fairway som enten er vann eller rough ikke er i spill. Når dette ikke er noe problem lengre så skal jeg vie 65% av tiden til nærspill ;)

Når det gjelder nærspilltrening, har noen noe tips til hvor i oslo-området det er bra å trene? Jeg savner et sted å trene 50 metersslag uten å være redd for å treffe noen.

olemartin

over 21 år siden

olemartin

Hauger idrettspark i Bærum har et veldig bra pitche område. Anbefales på det sterkeste.

Herr Buske

over 21 år siden

Herr Buske

Saddam låter som en nybegynner med et stort ego. Jeg tror ikke han er flink til å lytte. Derfor kan han finne på å skrive "... noen sier jeg må ha roligere baksving og vente litt på toppen (for noe sprøyt..) ..."

Bemerkning til Saddams utsagn: Den spiller som kan ha en rolig sving og ta en pause mellom baksving og fremsving har alle muligheter til å forbedre seg. Proene som Saddam harselerer med hadde vel sett hans rykk i køllen, og ville hjelpe med et enkelt råd. Det er sant som sies, at golf sitter til 90 % mellom ørene. Men først må alt inn gjennom ørene, også.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Mange som går til pro'er er EGENTLIG ikke villig til å legge ned alt arbeid som skal til for å forandre på det som MÅ forandres på.

Ta meg selv som eksempel, hovedproblem er oversvinging. Hvis jeg skal legge om "på dagen" så må jeg regne med at jeg spiller "ræva" i flere måneder. Det er jeg ikke villig til å gjøre, derfor prøver jeg gradevis å trene inn en kortere sving. Jeg innser at jeg aldri kommer til å bli Tiger uansett... han er jo mørkhudet så...... ;-)

Til Saddam: du har hatt 15 protimer hos 6 forskjellige proer..... Da vil jeg nesten påstå at du er noe utolmodig. Jeg tror det er umulig både for deg som "kunde" og for pro'en å kunne gjøre noe på et par timer. At det er kvalitetsforskjell på Proer: sikkert riktig. Noen proer passer kanskje deg bedre enn andre, mens kanskje en pro som ikke passer for deg passer for meg.... (hehe...) Men å si at de er talentløse og uduglige.... Den er meget drøy...

Alle spillere har forskjellige stilarter, så også proer. Noen mener at det ene er riktig (hold hode stille), andre mener at hode må flytte noe på seg. Det finnes spillere på høyt nivå som gjør begge deler. Noen bruker håndleddene ved nærspill, andre mener at man skal ha stive håndledd.

Så er det å prøve å forklare hvordan man skal gjøre endringen da: Jeg fulgte med på en protime med en som svingte SUPERRASKT tilbake og nesten like raskt forover. Han mistet totalt kontrollen på toppen. Han fikk i "oppgave" av proen at han frem til neste "time" skulle bare slå rolige slag hvor han tok pause på toppen, samt sjekke speilen om han var i riktig posisjon. Han skulle TRENE INN FØLELSEN av en rolig tilbakesving og rolig overgang på toppen ..... Andre proer har kanskje andre metoder på å trene inn følelsen.....

Problemet er at det ikke finnes noe fasit på golfteknikk.

Jeg må si at jeg er jævlig glad jeg ikke er pro, tenk på alle de "håpløse tilfellene" du får som vil at du skal "trylle" slik at de får en bra sving.... Hjelpe trøste meg....... Det var som en vits jeg leste:

2 klubbmedlemmer skulle ut å spille, og hadde blitt satt opp med klubb-proen. Det gikk mye "ut i skogen" for de 2, og hver gang de spurte den noe oppgitte proen om hva de gjore feil så svarte han bare "LOFT". Ingen av dem turde å spørre hva han mente med det før på slutten av runden; hva mener du egentlig med LOFT spurte den ene. "Lack of fucking talent" svare proen.

Ikke pro

over 21 år siden

Ikke pro

Hvis Saddam er ute etter gode proer må vel Jim i Drøbak ha de beste skussmål. Henrik Bjørnstad er vel noe av det beste vi har klart å avle frem her til lands når det gjelder golfspillere (ihvertfall på herresiden). I et intervju av han jeg leste i et norsk golfblad sa han han at det var kun en som får lov til å rette på svingen hans og det var Jim. Ikke lenge siden jeg så Henrik stod å trente på Range'n i Drøbak, så han bruker vel Jim ennå da.

Prøv han da vel. Og Drøbak er jo relativt nærme Oslo også ...

KP

over 21 år siden

KP

I løpet av årenes løp har jeg vel benyttet 5 proer. Alle har tilbrakt meg noe bra og noe dårlig. Det som gjelder er å ha selektiv hørsel og å filtrere ut det som skurrer.

En god pro for meg er en som observerer hvordan du svinger og som skjønner hvordan det vil være optimalt for deg å svinge i forhold til din kropp. En god pro kommer også bare med ett eller to råd pr time. Skal man trene på tre ting blir det bare rør. Altså for å finne en god pro så burde man observere dem når de har protime med andre. Hvis proen sier tre forskjellige ting til tre forskjellige golfere så er han en god pro mener jeg.

Tips til Saddam: For å komme nærmere pinnen, sjekk oppstillingen din.

Hercules

over 21 år siden

Hercules

Ja, Swinger. Vis meg den gode golfspiller som ikke har utrolig tro på seg selv! Noen her nevner Henrik B., ja, et godt eksempel på nettopp dette. Jeg ville ikke finne på å tilskrive hans suksess hans proer. Om han gjør det selv, viser i så fall bare hvor høflig han er.

Ikke dermed sagt at gode proer ikke er nyttig. Problemet mitt er bare at jeg ikke har råd til å prøve 20 ulike proer, og heller ikke guts til å si til en pro, at "nei, jeg vil ikke bruke deg igjen, du har ikke pro-LOFT!". :-)

Saddam

over 21 år siden

Saddam

Neon kommentarer:
Først til "Herr Buske". Nybegynner er jeg ikke, men det er mulig jeg har stort ego. Og hvorfor jeg sier det er sprøyt å vente på toppen: Det ødelegger rytmen. Jeg spurte proen som anbefalte det hvorfor han mente jeg burde stå "fryst" på toppen en liten stund, svaret var "det hjelper nybegynnere å få bedre vektoverføring" Resultatet for meg var tapt rytme og at jeg kom bakpå og dro ballene himmelhøyt og til venstre.
Har ikke sett noen gode spillere som stivner og står stille på toppen av baksvingen. Derfor kaller jeg det sprøyt.

Så en kommentart til Runar: Mulig jeg er utålmodig som har prøvd så mange proer. Men etter å ha sett en haug med videoer av bl.a. David Leadbetter, etter å ha lest tips og råd fra Per og Pål i diverse golfblader i mange mange år, etter å ha sett golf på satelitt-TV siden 1990, og etter å ha studert meg selv på video i slow-motion og sammenlignet meg med slow-motion sekvenser av spillere jeg har tatt opp på TV har jeg fått rimelig god greie på hva som er vettug og ikke vettug.

Jeg merker med en gang om en pro "ser" og "forstår" eller ikke. Typisk begynner vi med at han ser meg slå. Når jeg slår dårlige slag forventer jeg en kommentar om hva han tror årsaken kan være. Mulig jeg bare sleiver, men han bør se det og si det.

Flere proer ser og forstår ingenting, og vil ha meg til å begynne på noe som ligner et nybegynnerprogram. Ta alt på nytt helt fra basic. Det er jeg ikke enig i. Det var derfor herlig å støte på Garry på Asker. Det tok ett kvarter, så var slicen vekk for alltid, og neste time lærte en av de andre proene på Asker (husker dessverre ikke navnet) å slå snor-rette wedge-slag rett på pinnen.

Verste tilfelle var en pro (som jeg vet Runar kjenner meget godt) som fortalte meg at jeg bare skulle slå roligere. Når jeg så reduserte lengden fra 250 til 150 m med driveren forsvant slicen. Da var vedkommende fornøyd. Ikke et ord om oppstilling, eller at køllen kom "over the top". Jeg gjorde som han sa, men når jeg måtte slå langt var slicen like fullt til stede.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Kanskje du leser LITT FOR mye, og ser litt for mye, og prøver litt for mye ? IKKE ment som kritikk altså: men hvis man har for mange ting samtidig så blir det helt kaos i knotten.... hvis du skjønner......

Jeg kjenner ingen proer "meget godt", jeg kjente Kongsberg's gamle pro ganske godt. Min erfaring med han som pro er ikke stor, da jeg brukte han bare en gang. Han fixet det som var nødvendig, uten å bryte ned hele svingen :-).

M

over 21 år siden

M

George Beal på Vestfold Golfklubb er dyktig, samtidig som han anbefaler det utstyret du trenger og ikke prakker på deg det dyreste, men det som passer deg best.

Saddam

over 21 år siden

Saddam

Tja, Runar. Tror ikke det lar seg gjøre å lese for mye, men man må jo ta noe av det med ei klype salt. Er ikke alle skribentene som er like stødige på det de skriver. Ser i golfbladene at det blir presentert mange fikse løsninger som nok hjelper en grøntkort spiller, men ikke er relevant for en med lavt hcp.
Men noe av det man leser er fornuftig og aktuelt i mitt tilfelle. Problemet er bare at jeg helt sikkert har en annen oppfatning av hvordan jeg utfører slaget enn det som er realiteten. Ser jo et og annet når jeg tar meg selv opp på video, men tilbakemeldinga fra jeg gjør opptaket ute på banen til jeg ser det hjemme og kommer ut på banen neste gang igjen tar for lang tid. Og den lille LCD-skjermen på kameraet er for dårlig til å se detaljer på. Derfor må jeg ha en pro som kan ta feilen med en gang.

Og det er med proer som det er med leger: Greit å prøve minst to stykker for å se om de stiller samme diagnose.

Herr Buske

over 21 år siden

Herr Buske

Saddam mener et opphold på toppen av svingen ødelegger rytmen hans. Vi skal se at rytmen kanskje er forklaringen på hans svingproblemer. Kanskje han bør endre rytme fra Rock'n Roll til Jazz?

Saddam

over 21 år siden

Saddam

Jeg spurte etter gode proer, ikke etter gode råd

Bjørn B

over 21 år siden

Bjørn B

Bjørn Falch ordnet veldig godt opp i virusangrep i svingen min mens han var på Sandnes & Sola GK. Sist jeg hørte fra ham, tror jeg han drev proshop på Ski GK. Om han passer for alle vet jeg ikke, men jeg syntes at det var både en dyktig og behagelig person som kan anbefales. Lyttet mye, snakket ikke fullt så mye, men det han sa fungerte!

Unnamed

over 21 år siden

Unnamed

Når du kaller deg saddam sier vel det det meste? Når du er singelhcp, burde du ikke trenge å gjøre for store forandringer i svingen din? Proene bruker det dem har lært i pro utdannelsen, og kanskje egne erfaringer, dem er ikke mirakelmenn

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her