Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gode jernkøller for venstre spillere?

lefty

over 21 år siden

lefty

Jeg har et Ben Hogan Edge GCD jernsett kjøpt 1997 som jeg er godt fornøyd med, men kunne tenke meg å høre om noen har erfaring med andre modeller som leveres i venstre.
De jeg vurderer er Titleist 731PM, Titleist 690 MB, KZG Forged Blade, Taylor Made RAC LT. Ben Hogan Edge Pro, Cleveland Tour Action 2. Er det flere jeg bør vurdere ? Jeg har HCP 10 og er på vei ned. Jeg liker en slank topline og lite hode.

lefty too

over 21 år siden

lefty too

Jeg spiller med Mizuno, og har tidligere spilt med Wilson Fat shaft.
Det er erfaringen jeg har med køller. Har selv hdc. 11, og mener
du faktisk også bør vurdere Mizuno. Er så vidt jeg vidt de mest
brukte køllene på PGA-touren ( tror jeg...).

Lykke til med valget ditt!!!

Venstre

over 21 år siden

Venstre

Jeg har tidligere spilt Ping ISI og Maxfli Revolution som begge er meget gode, men skiftet ifjor til KZG Forged Blade. Dette er fantastisk gode køller som har endel offset (i forhold til høyre modellen) som gjør de veldig tilgivende. Selv har jeg hdc 11 og opplever at selv de lange jernene er lette og slå med.

Synes forøvrig at pro shoper på norske baner fører altfor lite utstyr for venstrespillere.

www.leftiesonlygolf.com er et godt tips for å søke info om hva som finnes av utstyr. Selv har jeg benyttet de etpar ganger og er godt fornøyd.

lefty

over 21 år siden

lefty

Takk for tips. Skal prøve å få testet noen Mizuno køller. Hvilken modell er det du har "lefty too"?

Jeg vurderer seriøst KZG forged blade. Har hørt mye bra om dem, men hvor kan jeg få testet de?
WEB siden er allerede lagt inn som bookmark. Takk skal du ha "venstre"

lefty too

over 21 år siden

lefty too

Comp EZ heter de... Er 2 sesongen jeg spiller med de nå..
Så er litt usikker på hva tilsvarende modell heter idag... Bladkøllene
deres kan du jo alltid prøve... Er et innlegg inne idag om disse...
Som sagt...., lykke til!!!

Anders

over 21 år siden

Anders

Har et sett Titleist 731 PM, spilt med de en runde..gir utrolig god følelse i de korte jernene og lettere å slå de lange; combo-sett. Allikevel tror jeg de er i vanskeligste laget for meg enda..se bruktannonse dersom du er interesert.. Lykke til!

Kzgolfer

over 21 år siden

Kzgolfer

Hei Lefty. Hvis du reiser til Lasse på Golfsenteret på Sandaker, kan du sikkert få prøve Kzg-køllene. Du kan også sjekke ut www.golfverkstedet.no.

Ulf Laurang

over 21 år siden

Ulf Laurang

Hei Lefty!

Har dessverre opplevd det samme problemet hva leftie-køller angår, og kan jo dele noen av mine erfaringer med deg:
Titleist 731 PM er rene bladkøller og passer egentlig best for proffene, men ved Gud de er nydelige!
Selv hadde jeg Mizuno Comp EZ for inntil et år siden. Ikke bare er de vakre, men også veldige bra. Har i år byttet til MP 33 som er en "muscle back" "bladkøller", det vil si at de er mye lettere å slå enn en ren bladkølle. Fantastiske både av ren estetikk og slagfølelse!!!
Dessverre fåes ikke Mizuno i Norge da Innersvingen Golf AS sluttet som importør for litt over et år siden. Hører også at importøren for skandinavia nå ligger i London!
Selv kjøpte jeg køllene hos The Golf Wearhouse på nettet, og fikk køllene levert på døren tre dager senere. Helt supert og mye billigere. Ser nå at køllene er enda billigere (599 usd).
For å teste de må du nok til Sverige (Strømstad, hvis du bor på østlandet) on du ikke klarer å spore opp noen hos en proshop her i Norge, men det er nok lettere å vinne syv rette i Lotto er jeg redd...
Lykke til med valget, samme hva det blir!

Ulf

Ulf Laurang

over 21 år siden

Ulf Laurang

Sorry lefty... Jeg mente MP 30 og ikke MP 33 som er rene bladkøller...

Ulf

Lefty

over 21 år siden

Lefty

Takk for innlegget Ulf! Hvilket HCP har du? Kanskje Mizuno MP30 køllene passer meg også? Jeg leste litt om de og de virker meget smekre og lettspilte. Har fått gode tester også. Så hvis det er din erfaring også virker det som et godt kjøp. Hvor mye ble det i frakt og avgifter?

Godt å vite at det ikke er bare jeg som er skikkelig irritert på de norske importørene/ forhandlerne. Virker som de tjener nok og ikke trenger inntektene fra salg av venstrekøller. Det betyr at vi må kjøpe køller i utlandet. Det værste er at vi ikke får prøvd køllene først, men heldigvis har vi dette forumet hvor man kan få litt erfaringsutveksling slik at vi ikke kjøper helt i blinde.
Takk for tips KzGolfer! Er de dyre? Skal snakke med Lasse for å prøve et sett (optismen lenge leve(!). Beste fall har han 6jern eller tilsvarende..
Da virker det som det står om Mizuno MP30 og KZG Forged blade og Cleveland TA2. (leste litt om dem også. Virket bra). Noen som har prøvd dem?

Anders: sjekker bruktannonse siden og kontakter deg der.

Per Kristian

over 21 år siden

Per Kristian

En side som er veldig bra for andres erfaringer med køller og annet utstyr: golfreview.com !

Anders

over 21 år siden

Anders

Var ikke meningen å drive ekstra reklame for bruktannonsen, men da dette er et såpass spesielt sett (og du sa du vurderte dem) tenkte jeg det var greit med litt førstehåndsinfo..:)
Kan ikke si meg enig i at Titleist 731 PM er rene bladkøller...de har progresiv økende cavity og offset, som gjør køllene mer lettspilte! 3,4 og 5-jernet er jo rene cavity back køller! Da jeg kjøpte disse var det fordi jeg ikke klarte å la vær...ser utrolig bra ut! (begrenset opplag osv.) Anstrengt studentøkonomi gjør at de er lagt ut for salg:(
Spiller med Hogan Apex Plus selv, noe jeg er veldig fornøyd med. Har liten cavity i alle jernene, kan minne litt om MP-30.. Har desverre gått ut av produksjon, men Edge Pro er jo ganske like..
Lykke til!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her