Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Komplett FLAUSE på ET

Styggen

over 20 år siden

Styggen

Minnes div. diskusjoner om hvor gode golfspillere vi er i Norge, og hvordan juniorene har blitt europamestre og nordiske mestre osv.
Ta en titt på resultatlista etter ET-kvalifiseringen.
Der DOMINERER svenskene og britene, godt fulgt av sør-afrikanere og australiere.
Norge er med som bunnfallet i ei kjemisk sentrifuge.
Den ene som klarte å komme seg med har ikke lært å spille golf i Norge.
Vi klarer ikke å stable en eneste golfspiller på beina.
Misser HB PGA-kvalifiseringen så sitter vi der som en duste-nasjon på samme nivå som Mongolia, Burkina Faso og Nepal.
Nå er det på tide at mange i golforganisasjonene vurderer sin stilling, og slipper frem personer som har erfaring i å prestere, noen a-la Jan Erik Aalbu.
Nytter ikke å fylle golfforbundet med karrierejegere, kosedirektører og kontormedarbeidere.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Tja, ligger ikke mye av innholdet på den enkelte spiller tross alt?

Jeg skylder aldri på annet enn egne slag når det går dårlig.

Vi får vel vente til neste generasjon kommer, gjengen under 20år er jo i toppen i Europa, så det kan tyde på at rekrutteringsarbeidet er ok!

Dog har jeg ikke mange lovord å si om de ulike golforganisasjoner, men jeg er nå bare en amatør på høy-hcp-nivå.

hcp 17

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Styggen:
Dette er vel skrevet mest for å provosere. Så mye det er satt på spissen er det ingen tvil, mener jeg.

Jeg har heller ikke hatt mye sans for de "gamle pampene" i forbundet, men det har jo skjedd ganske mye de siste årene etter min mening.

Bare vent, Aalbu vil med sin lederstil få opp flere friske folk nedover i organisasjonen.

Det blir rundt 6 nordmenn med alle/en del rettigheter på challengetour neste år da. Og det er vel ny rekord, er det ikke? Ikke så værst det da.

Nilbrink, Hagen, Rojahn, Larsen, Kaensche, Brovold.
Bjørnstad hadde vel også fått spille en del CT om han hadde ønsket.

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Det er ikke juniorene som spiller ET kval.

Styggen

over 20 år siden

Styggen

Dette er ikke skrevet for å provosere, det er skrevet for å rette søkelyset på hva vi gjør, eller snarere IKKE gjør. Nå må vi slutte å kaste talentene vår i søpla, vi trenger en organisasjon som utvikler dem på samme måte som vi utvikler talentene i våre paradegrener (ski, fotball, håndball, m.fl.)
Norsk golf er fullstendig på villspor.
Vi trenger flere scratch-turneringer og mesterskap (fylke, krets, landsdels osv).
Norsk golf må snu fra å fokusere på hcp til å fokusere på brutto resultater.
Vi må se på hva svenskene og engelskmennene gjør, og kopiere dem, verre er det ikke. Det burde ikke ta golfstyret mer enn en dags tid å sette seg inn i hva de suksessfulle nasjonene gjør, og ytterligere en dag for å informere klubbene og legge en "slagplan"

Penen

over 20 år siden

Penen

ja, du har nok rett Styggen.

jeg synes du skal ringe til Sverige og England og spørre jeg, og så ringer du til Aalbu og forteller han hva han skal gjøre. han hører nok på deg.

Ja, død over golfstyret, la styggen overta. da blir alt bedre på et blunk.

Styggpenen

over 20 år siden

Styggpenen

Jeg går for Styggen

Brilla

over 20 år siden

Brilla

Vanskelig å se at Styggen kan gjøre dette noe dårligere enn de som har styrt norsk golf siste 20-30 år...........

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her