Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Morgengolf

Harald Sørensen

over 21 år siden

Harald Sørensen

Er du lei av å gå i kø (enten det er i den ene eller andre enden køen). Vil du ha en annerledes golfopplevelse (naturopplevelse). Eller få tid til både golf og andre (familie)aktiviteter. Ta en tur på banen mens folk flest sover!

Gikk ut på Tyrifjord Golfbane søndag morgen kl 0600. Ikke et menneske å se, stillheten er bare avbrutt av vakker fuglesang. Solen var ikke den eneste som hadde stått opp før meg. På stien til hull 7 sitter en hare og spiser løvetann. Trippelbogien på hull 6 ble raskt glemt... (og runden fortsetter uten flere katastrofer). En rev lusker over fairwayen på hull 14 (på jakt etter haren?), og stopper litt opp når den hører fremmede lyder lenger bak, før den stikker inn i skogen. De siste hullene med en urørt, speilblank Tyrifjord tett innpå banen, gir en verdig avslutning på en golfrunde i ett med naturen.

Anbefales!

Steinar Boge

over 21 år siden

Steinar Boge

Ha-ha, du satser stort på den premieringen av innlegg forstår jeg... ;-)

Harald Sørensen

over 21 år siden

Harald Sørensen

Hyggelig du likte innlegget, Steinar ;)
Ses vi 0530 til helgen? :)

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Han har min stemme ihvertfall.... :-) Uten at jeg har stemmerett i denne sammenhengen da....

Men Harald har rett, nydelig på morgen... Gikk mye tidlig ut før, men nå har jeg blitt for lat, orker ikke å stå opp om morgenen.

Runar

Johan

over 21 år siden

Johan

Takk for nyheten.
Herlig å putte på greener som er så suppevåte av dugg at ballen limer seg fast og det er umulig å putte lenger en 75 cm.

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

Det beste med morgenrunder er at man får sett vanningsanlegget i funksjon. Det neste beste er at man blir så godt kjent med banemannskapet (ikke minst på Bogstad der de ber deg komme tilbake senere og spille). Et siste høydepunkt er når den første morgenfrosten slipper taket i kroppen og alle gamle feil kommer frem.... ingenting er som 15 poeng på første 7 hull og 8 på siste 11.....

Dessverre er morgenrunder en nødvendighet.... hvordan skal man ellers få spilt golf med jobb og små barn....

Harald Sørensen

over 21 år siden

Harald Sørensen

Apropos banemannskap og Bogstad. Spilte en runde på Bogstad ifjor (også en morgenrunde...). Aldri har jeg sett dårligere sikkehetsrutiner av banemannskap. De oppførte seg som om det ikke var golfere på banen i det hele tatt. Man stod klar til å slå, og plutselig var det en arbeider inne på greenen. Og når han forsvant ble det ikke gitt noe tegn på at man kunne slå. Dette var ikke bare et engangstilfelle. Litt urovekkende, særlig siden Bogstad er den banen i Norge med desidert flest morgengolfere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her