Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mistet

Tull Ball

over 20 år siden

Tull Ball

Vet ikke om det bare er meg men, denne sesongen har jeg "bare " mistet en P. Pleier som regel å "miste/legge" fra meg 1-2 ting pr sesong. Det er så alt for skjeldent folk tar med seg køller inn og leverer de til proshopp etc. Noen andre der ute som har samme opplevelser eller er det bare meg??.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Ikke bare deg, nei. Jeg har nemlig klart å miste 2 stk sandwedger i år! Den første (Cleveland 56gr) glemte jeg igjen på hull 9, den ble tatt og ikke levert inn i proshoppen. Så kjøpte jeg meg en Cleveland 54gr, som jeg faktisk spilte mye bedre med.

I går glemte jeg den igjen på Fornebu. I dag var den borte - ingen har sett den. Jæv...... irriterende.

Disse sandwedgene passer jo for alle også, så det er sikkert mer fristende å ta den. Neste gang skal jeg kjøpe Olyo - da får jeg kanskje ha den i fred :-)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Kjipt å miste utstyr ja. Men jeg har aldri opplevd slikt. Jeghar flere ganger (5-6 som jeg husker) glemt wedgen min rundt en green. Men alle ganger har noen plukket den med seg og returnert den. 1 gang ble den lagt i proshoppen.

Jeg tror dere bare har vært uheldig. Utrolig kjipt at noen tar en wedge på Fornebu. Der er det jo åpent hele tiden og burde være greit nok å gi den til noen av personalet. Ute på banene kan jeg kanskje forstå at det er kjipt hvis proshoppen er stengt og man ikke vet hvor man skal legge den.

Gunnar: du kan få kjøpe mine wedger til dobbel overpris

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Finner stadig vekk køller på banen, senest i regnværet på torsdag,så den tror jeg måtte vært fra dagen før! Tror de fleste av køllene blir levert inn, men merkelig nok er det flere som aldri noen kommer for å hente! Jeg tror jeg må, men nå tror jeg at jeg må ha meg en runde igjen... bare jeg får spist frokost :)

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Så tidlig du sto opp i dag da, Gunder. Var det for å høre din store helt, Flatland? Håper du koste deg.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Pøh

Toten i flammer

over 20 år siden

Toten i flammer

Folkens Jeg kjøpte meg en wildcat sett, beste invisteringen! Kan legge fra meg køllene over alt ingen vil ha dem alikevell....

PS: gjelder ikke tøyen og grønnland, der tar dem alt!!

snappy

over 20 år siden

snappy

Hva skjer a????

Forstår ikke at folk kan glemme køller her og der... Ok, jeg kan forstå det dersom man er 80 år osv.

Jeg har spilt golf siden 2000, har oppholdt meg på golfbanen store deler av min fri tid på golfbanen (og det er mye, er nemlig student). Men jeg har aldri glemt igjen en eneste kølle på banen eller andre steder. Bagen står jo rett ved siden av meg når jeg slår, jeg slipper da ikke kølla rett ned på bakken og der etter tar baggen og går min vei....

For meg er det uforstålig å glemme golf køller under en runde...

Tom

over 20 år siden

Tom

Hadde ny 56 graders som datt ut av baggen min på 9 huls banen på Losby. Viste hvor jeg brukte den sist men fant det først ut i det jeg la baggen i bilen. Gikk tilbake til det 7 hull og der var den ikke lengere. Gikk sammme veg tilbake og borte var den. Spurte i shoppen i 2 uker etterpå men borte var den. Deette er vel første sesong jeg ikke mister noe men jeg har glemt og fått tilbake. Største sjansen er vel når men tar med seg 2 køller rundt green. 1 slag inn for så å putte. Man legger ifra seg wedgen og putter. Glemmer wedgen og tar med puttern til baggen og kommer ikke på før neste sted man skal ha wedgen.
Fort gjort spør du meg. Har også kjørt fra paraply på parkerings plassen etter en runde. Fort gjort =;-) men dålig gjort av de som tar kølla selv.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Var vel en Cleveland det også, da..:-)

Nei, får kanskje vurdere som "Toten i flammer" - skaffe noe ræl som ingen vil ha...

Nei, blir for dumt det også. Aller helst vil jeg ha akkurat den jeg mistet.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Har sett mye rart stå igjen...ler... Golfsko (på parkeringa), alle typer klær! Men jeg tror at det er mange som glemmer kølla ved greenbunkere (etter å ha brukt riva)og etter andre innspill fra greenområdet (når de har med seg putteren, fordi baggen er satt igjen der hvor en går til neste tee)! Noen er nok mer konsentrert om spillet enn andre! Heldigvis er vi forskjellige på den måten! Så de som har det med å legge igjen køller vet i alle falll hva de bør sjekke i rutinene før de slår et slag....telle køllene....ler ;)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

snappy: du er intelligent. det er ikke vi :p

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Apros pos å glemme; en kompis glemte den 4 årige sønnen sin ved rangen. Dro hjem for å lage middag men guttungen var jo borte.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Haha, litt av en prioritering!

1: Golf
2: Middag
3: Guttungen

Hva hadde de til middag, da?

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

lammekjøtt??????????????????

Mats Ø.

over 20 år siden

Mats Ø.

Jeg må nok skrive under på dette. Har mistet tre headcovers for 3wooden min i år. ;)

Tom

over 20 år siden

Tom

Kjøpte ny putter i fjord og mista headcoveret. Ingen leverte den inn helle og var skikkelig sur i uker etterpå. Etter ca 2 måneder synes jeg det var vanskelig å få køllene ned i baggen og der nede lå det forp..te coveret. Fort gjort. Haha. Men glemme guttungen??. Den tar forhåpentilg vis kaka.

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Headcover skjønner jeg, de kan jo falle av når som helst... Spesielt de gamle headcoverene til woods osv, de med sokker. Men synest de nye form sydde er noe bedre.. Til puttere anbefaler jeg å bytte ut borelåsen av og til... Har faktisk magnet på den ene Pingen jeg har nå... Smart av Ping !!!

Til Gunder...

Om jeg er smart, ja noen kunne mene det, men ikke så langt over gj.snitt..

Går ut fra at de fleste som er på dette forum er mellom 17-40 år... Vil også tro at 90 % av de som mistet køller/ene brukte tralle den dagen de mistet køllene.. Stemmer ikke dette..

Det som skjer når en bruker tralle er at baggen blir stående langt borte fra der slaget blir utført fra, da tar man kansje 2 køller med seg, men ærlig talt. Legg da faen ikke kølla i ruffen der man slo chipen fra da, legg den slik at du må passere den når man skal av greenen, gjærne på greenen... Herregud...

Åsså dette greenbunker scenario'et... Joda, men står baggen bak deg rett utenfor bunkeren er det vel naturlig å legge kølla på plass i baggen, og rake etter deg etterpå?????

Og ikke si at baggen sto et stykke fra bunkeren!!! Spilleren slår slaget, går ut av bunkeren, legger fra seg kølla, plukker opp raka, raker bunkeren, legger riva på plass i staivet e.l og går tilbake til bagen uten noen ting i hendene... Da bør denne personen jaggu skjerpe seg..hihi

Å kjøre fra skoene på parkeringsplassen er nok det jeg kan skjønne...

Å glemmer sønnen på drivingrangen, "that's the way to go".. LOL

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Snappy: så du er over gjennomsnittet ja? fancy. Er det tøft?

Lille Lise

over 20 år siden

Lille Lise

Til Snappy. Du har helt rett i at du ikke skjønner.

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Jeg har mistet endel baller i min karriere, kan ikke se jeg har fått noen tilbake fra shoppen.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Pussig at diskusjonen skulle gå over til idiotiske kommentarer, et tegn på at nå kan alt skje!

Svigermor glemte 7-jernet ute på banen i Spania etter en chip, bor i Norge, har fortsatt ikke fått den tilbake.... Utrolig altså!

Lille Lise

over 20 år siden

Lille Lise

Det er fordi svigermor brukte bil som ble stående alt for langt borte fra greenen. I tillegg var nok greenen kjempesvær.

snappy

over 20 år siden

snappy

Til Gunder.

Liker ikke du å tenke at du er litt over gj.snitt...

Eller tenker du litt under???

Er jo komplett umulig å ligge akkurat på gj.snitt ? Eller hva??

Ta noen timer i statistikk så kan vi prates.

Alle dere andre, beklager, men sjønner ikke hvordan man glemmer køller gang etter gang... En gang er nok ok, men å miste 2 wedger på en norsk sesong!!!! Dersom to wedger er bort, hvor mange ganger har han da glemt dem igjen??

Jaja, nok om det

Mats

over 20 år siden

Mats

Finner ofte gjenglemte køller rundt omkring på banen og leverer dem konsekvent til pro shopen. Tror også dette gjøres av 99% av spillere i landet. Har selv ikke opplevd å miste/glemme køller. Dette ofte pga. bruken av bærebag. Tar med baggen dit ballen er og tar ut det jernet som skal brukes også rundt greens. Problemet blir ofte på par 3 hull der en slår ut og tar med seg sangwedgen og putteren og lar baggen bli igjen ved neste utslagssted. Ofte kan det være vannhinder rundt greenen og tralle er forbudt å ta med inn på området. Bruken av bærebag KAN hindre deg å ikke miste/glemme køller, men jeg understreker KAN. Ellers er det noen personer som er så distre at de aldri har kontroll på noe i livet, de vil også slite med å holde kontroll på utstyret. De samme personer glemmer golfskoene, scorekort, penn, greengaffel, ekstra pegger osv.

Terje

over 20 år siden

Terje

Jeg er så distre at jeg det eneste jeg hittil ikke har glemt er mitt eget navn tror jeg, så jeg teller / sjekker om alle klubbene er i baggen på omtrent hvert hull, men det hjelper ikke alltid.

Klarte å glemme igjen puttern min i sommer på 18 green, men fikk den igjen en uke senere, etter at jeg hadde kjøpt ny :)

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Begynner å lure på om noen burde ta en ringerunde til alle banene i Norge for å sjekke om noe av utstyret sitt er der...i tilfelle de har glemt hvilken bane de har spilt og eventuelt hva de har mistet ;)....hehe...

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Snappy: Jeg har bare glemt den to ganger - det var vel litt av poenget, uten at det ble sagt. Pleier ikke å glemme igjen køller, har normalt rutiner som gjør at jeg unngår det.

Men du vet - ingen rutiner er vanntette. Nei, det vet du forresten ikke:-)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

snappy:
Næ jeg tenker sjelden jeg er over andre. Og jeg tror sikkert jeg er passe dum :) Har aldri overrasket meg selv med glup tankegang. Statistikk hadde jeg nok av på universitetet.

Jeg er gnomete distre og har en helsetilstand som gjør at jeg glemmer ganske så mye. Det er bare du som er ignorant at du ikke kan innbille deg at andre mennesker er annerledes ;)

Gunnar: jeg glemte deg på banen en gang, men jeg gadd ikke spørre i proshoppen om noen fant deg. Sorry.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Mats:
jesssssss. Bærebag berger nok meg også. Men så har jeg jo de gangene jeg setter bagen ved utgangen av greenen, tar med meg 9'er jernet og wedgen min og puttern. Så tusler jeg bort i skogkanten og pønsker på hvordan jeg skal slenge ballen nedi hullet med sterk tro på å gjøre dette på veldig få slag. Så putter jeg puttern og 9 jernet på bakken, tar noen prøvesvinger. Finner ut at jeg trenger 9 jernet. slenger wedgen litt bortover gresset. smekker ballen 10 cm fra hullet. Plukker opp putteren og tenker kun på å tappe inn eagle'en. Tusler forbi wedgen min og får makk på neste hull når jeg innser mine latterlige prosedyrer.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Gunder: Ingen årsak.

Du glemte meg egentlig ikke, det som skjedde var at jeg gikk fra deg fordi du virret rundt og lette etter wedgen din :-)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Aha! det var det som skjedde ja. Jeg mistenkte at det var noe muffens. Hvorfor i all verden skulle jeg forlate deg egentlig? Det er jo helt sprøtt at jeg ville gjort.

I neste uke må vi prøve oss på en tur til Fornebu - så kan vi lete etter wedgene våre samtidig. Har du fått deg ny? :p

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Får ny snart, Gunder. Har du forresten lagt merke til at det er bare oss to som skriver her nå?

Hva kan det komme av, tro?

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

get a room

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Fjosok blir du med?

Gunnar: japp diskusjonene ender ofte opp med en threesome mellom Tigressen, deg og meg.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Ikke for å være frekk, men kan ikke dette være et tegn på at skrivelysten er større enn underholdningsevnen?

Jeg mener - er det noe gærent med oss?

Eller er det de andre...?

Hmm...

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Hmm

Kjenner lite til de andre! Men Gunder har vel aldri blitt beskylt for å være god!!!!!! ;o))))))

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Gunder er god jo.... han er godgutten vår.
og Gunnar er med for å holde oss litt i tøylene, for han er liksom "den voksne".........

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Liksom?

Jeg begynner å nærme meg 50, for faen.

Riktignok ser jeg kanskje yngre ut... :-)

Eller er jeg enig i at Gunder er en godgutt. Hadde det ikke vært for at han var så skrantete i kroppen, så kunne han godt vært modell for en kosebjørn.

Det er vel han som ER noe, da. Jo, og Krutt er jo Enga's 12. mann. Det også ER noe.

Jeg, derimot, er tydeligvis bare "liksom den voksne".

Og Tigresse er tydeligvis bare "liksom den kule".

Hehe.

over 20 år siden

JEG HETER IKKE TIGRESSE, D0MMEN....

men greit, dersom du heller vil kalles gammern, så er det helt i orden..

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Til Tigresse (den kule)

Kaller du meg gammern!!!? Tør du møte meg face til face, eller???!

Dessuten er jeg ikke d0mm heller.

...

OG dessuten er greenene på Tyrifjorden puslete!

over 20 år siden

siden du snakker til TIGRESSE, så svarer jeg ikke...

forresten, jo det gjør jeg...

greenene på Tyrifjord er for vanskelige for deg, og jeg har møtt deg face to face.......

gammern....

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Dette er den beste tråden på lenge

*kos til alle*

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Prøvde å logge meg inn på Scangolf, men det ser visst ut som jeg havnet på deiligst.no. Hvor er bildene?

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Du har dessverre kommet feil, denne url'en heter styggest.no og alle bildene ligger på vent i sort/hvitt under golfsiden.com.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her