Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Er Bjørnstad lur når han...

PETTER

over 20 år siden

PETTER

satser alt på PGA-touren. Hvis han ikke klarer det står han da uten orntelig maching? Er han lur???

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lur eller ikke, hva har han å tape?

Klart han kan miste turneringer på Europatouren, men han driter vel i det og følger heller drømmen sin. Det står sinnsyk respekt av slik satsing, meget unorskt over det. godt det finnes folk som tenker annerledes og spikrer Janteloven godt på veggen BAK dassen :)

Det verste som kan skje er at han får vite hvor han står, og kan gjøre enda bedre forberedelser neste gang han skal prøve. Dessuten er dette eneste måten han virkelig får svar på spørsmålene sine...OG at han ikke får spilt inn kroner på Europatouren, men han får vel at par wild-card så han kan cashe inn litt. Dessuten er han del av Team Norway
og har vel på den måten nok til pålegg på brødskiva.

Om noen kan klare dette må det være han, men ingen sure miner og hakking på han om han ikke skulle klare det denne gang. Han bør berømmes uansett hva som skjer.

Go Henrik

snappy

over 20 år siden

snappy

Er det ikke mulig for Henrik å spille på Nation Wide Tour da?? Eller er denne kvalifiseringen over??

Tror nok Henrik klarer seg, er an ikke millionær da?? ;)

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Har lurt på det samme som snappy.
Om han ikke kvaler til PGA, men forstatt får en god plassering, kan han ikke da spille på en av de lavere tourene der borte da?

Neitsjon

over 20 år siden

Neitsjon

Nation Wide har kvalifisering til hver enkelt turnering, så jeg mistenker at Henrik har det i bakhodet ja.
Hvis det er én norsk golfspiller som skulle klart å kvale til PGA-touren er det vel nettopp Henrik. Blir spennende å følge med på hva som skjer!

Du Petter

over 20 år siden

Du Petter

er en typisk norsk grinebiter

WideNation

over 20 år siden

WideNation

Ikke noe problem for Henrik å spille kval til de enkelte Nationwide turneringene. Dessuten er Nationwide minst like god som Europatouren.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Mener jeg leste et sted at planen hans er å bli der borte uansett og spille på en av de andre tourene ja...

Peil

over 20 år siden

Peil

HVis han kommer til finalesteget, men ikke kommer top 30, sånn at han får spillerettigheter på PGA, så er det 51 plasser utenfor top 30 som gir spillerettigheter på Nationwidetouren.

Så han har nok ikke problemer...

Unnskyld men..

over 20 år siden

Unnskyld men..

Åssen kan du påstå at Nationwide er minst like god som ET?
Herregud, det er kanskje noe av det dummeste jeg noen gang har hørt.

Torsken

over 20 år siden

Torsken

Da har ikke du hørt mye dumt tjukken! Nivået på Nationwidetouren er meget høy.

ja

over 20 år siden

ja

På nationwide touren spiller alle for å spille seg inn på pga touren, de har alt og vinne og går for absolutt alt! Da er det alltids noen som har dagen og skyter noen skikkelige bra scorer

Brilla

over 20 år siden

Brilla

Nationwide holder nok minst like høyt nivå som de aller fleste europatour turneringene.

Personlig mistet jeg all tro på forbundet når de ansatte en komplett uvitende person i golfsammenheng som Albu til å følge de beste. Alt han gjør er å fronte i media. Det samme gjorde han i hopp og i Stabæk. En oppblåst mediafigur med munndiare. Kun en kostnadspost spør du meg...

Henrik er vårt eneste kort nå, men jeg tror desverre han er for tøff ved å gå direkte på PGA kvallikken. Hadde nok hatt godt av å gå stigen via europatouren.

Noen lovende juniorer gir et vist håp for fremtiden men ingen grunn til å ta av fordi de vinner EM for amatører eller EM for de som ikke er gode nok som man også kan kalle det. Som kjent er det flere tusen spillere som er bedre enn de som deltok i EM.

ola

over 20 år siden

ola

Brilla, du har peiling du!! Hopp og fotball sier du? Han spilte i den øverste divisjonen i fotball for VIF, han var trener i NTG den gang Norsk Skigymnas i hopp. Han fikk fram mange gode hoppere der som senere har tatt både VM og OL gull. Er enig med deg at han ikke har all erfaring med Golf, men han er sinnsyk bra til å organisere og jobbe med utøvere. Etter det jeg erfarer så er det noe NGF trenger...

Gress

over 20 år siden

Gress

Hey Brilla, er vel ikke sikkert HB i det hele tatt hadde vært i USA nå for å spille om det ikke hadde vært for Aalbu. Folk med evnen til å motivere andre er kanskje det norsk golf trenger aller mest...

tomas

over 20 år siden

tomas

enda godt at det bare var du som mista all trua på forbundet, Brilla. alle andre ser ut til virkelig å ha fått trua tilbake, ikke minst Henrik B. og det er vel spillerne som teller, ikke du!!!!

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Heie Henrik, stå på!

Synes han gjør klokt i å gjøre det han vil, det å gå 100% inn for noe er kanskje tungen på vektskåla!?

Og ellers så ser det ikke helt jævlig ut for en golfnasjon med som ikke har all verdens forutsetninger ift klima og baner. En rekke spillere i nest øverste euro-turneringer og mange yngre på vei opp!

Brilla

over 20 år siden

Brilla

Ser at det er noen her som mener at fordi Allbue har spilt i 1 divisjon i Fotball (som det het den gangen) så er det et godt argument for å skape norsk toppgolf. Han har også vist nok vært en god hopplærer på NTG for 15-16 åringer. Ingen av gullmedaljervinnerne har nevnt Allbue som viktig for sin suksess, derimot nevner alle finnen.

Legger du til at Allbue sluttet i Stabæk før kontrakten løp ut fordi han ikke hadde baller til å jobbe laget opp i eliteserien igjen og at han hoppet av "storsatsingen" på Haga før han hadde begynt så får du en skikkelig kvalitetskar. Som sagt, kun munndiare og floskler fra den kanten. Måten han prøver å være fotball forståsegpåer på NRK sier vel det meste, han overgår selv Karl Petter Løken i selvfølgeligheter.

Noen mener også at det er et godt råd Albu har gitt Henrik ved å satse på det vanskelige PGA kvalet i steden for Europakvalet som er vesentlig lettere å klare. (jeg er ikke sikker på at Henrik tar råd fra andre enn seg selv)

Henrik har kommet dit han er ved å gjøre mye selv, kanskje er det også grunnen til at han ikke har kommet helt til topps ? Mange har bedt han ta trinn for trinn, men han har altid villet gå fort frem og rett på europatouren som 17 åring blant annet. Nå skal han rett fra arbeidsledig snekker til PGA touren på noen måneder. Blir litt "norsk skippertaksmentalitet" over dette. Fallhøyden blir stor og nervepresset også. Når det er sagt så håper jeg han klarer dette, han er det største talentet vi har hatt noen sinne...

skredder'n

over 20 år siden

skredder'n

Brilla, du liker helt åpenbart ikke Jan Erik Aalbu. Det er helt ok det, men jeg lurer på hvem Du mener skulle hatt jobben??

Selv mener jeg han "oppblåste mediafiguren med munndiare" er så til de grader rett mann på rett plass!

Brilla hater nr.i

over 20 år siden

Brilla hater nr.i

Syns det blir dumt med sånne utsagn, når Aalbu på tre måneder over en middag på by the way får snudd motivasjonen til ett stort talent og får han til 2. kvalifiserings steget til pga touren. Brilla er bare misunnelig, er sikkert en avdanket gammel grinebiter av en tosk.

Til Torsken

over 20 år siden

Til Torsken

Nei...jeg har ikke hørt mye dumt før, men begynner å endre seg nå som du åpner torskegapet ditt.
Noen av spillerne på ET er Ernie Els, Retief Goosen, Sergio Garcia, Olazabal og Montgomerie. Dette er spillere i den absolutte verdensklasse, som hevder seg i Majors. Med unntak av J. Gore, som var lenge med i US Open, har ingen spiller fra NW som jeg kan huske, vært med å hevdet seg i en Major.
Tenk på den...og innrøm at dere bør finne dere noe annet å finne på, enn å diskutere golf med meg.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Ser på spilleplan at HB er registrert som spiller fra Stockholm, ganske morsomt faktisk!

Heia Henrik, han har sikkert satt en birdie allerede!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Resultatene begynner å komme inn i California nå... 3 over par i snitt foreløpig. Tøff bane!
http://pgatq.bluegolf.com/play/summary.htm?h=pgatq520

birdie

over 20 år siden

birdie

Noen som vet nå HB slår ut ?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Han har nok slått ut for lenge siden. =9.50 lokal tid stod det noe om et sted. Legg til ni timer så slo han ut ca i 19.00 tiden norsk tid.
Scoren burde komme hvert øyeblikk nå.

Boggie

over 20 år siden

Boggie

Hvor mange kommer videre fra andre kvalik'en? Hvor mange runder er det?
Henrik må jo ligge bra an etter runde 1...?

Snoop

over 20 år siden

Snoop

The number of qualifying positions that will advance to the Final Qualifying Stage from this site will be 19 plus ties.

HB er akkurat med de 23 som ligger innenfor grensen etter en runde. Så da er det bare å holde blikket oppover på listen...

Brisling

over 20 år siden

Brisling

Til Torsken: 115. mann på Europatouren (siste som beholdt kortet) spilte inn 176.000 Euro, dette vil gitt ham 21.plass på Nationwide.....
Mye mer penger = hardere konkurranse på Europatouren.

Hvor er du?

over 20 år siden

Hvor er du?

Hvor er du torsken?

Tatt av strømmen?

LOL

Etterpåklokskapen

over 20 år siden

Etterpåklokskapen

Ja jeg syntes han jeg drit lur... Han klarer det garantert :-)

PETTER

over 20 år siden

PETTER

Okey han var jævlig lur

Henrik-fan

over 20 år siden

Henrik-fan

ja, kan vel ikke akkurat si det var dumt av han

Til Brille

over 20 år siden

Til Brille

Du har jo ikke peiling i det hele tatt!! Aalbu bare en oppblåst mediafigur med munndiaré? Ikke peiling på golf?? Hvor i verden ar du oppholdt de siste 10-15 årene?? Han har jo hatt relativt stor suksess med hopperne, selv om det gikk skeis, med Stabæk(men det er jo fordi det er en elendig fotballklubb). Golf og skihopp er psykisk sett veldig like. Du må være i nuet i ca. 60 sek. når du skal prestere(et godt hopp eller et godt golfslag). I tillegg må du være motivert og ha lyst til det du gjør(gjelder for øvrig alt i livet). Det kreves også grundig forberedelser!!

Petter

over 20 år siden

Petter

jeg har også merket meg at Aalbu er provoserende glad i fotolinser.
Men Aalbu er også en kar som får hjulene til å gå rundt, og det har aldri golf-Norge hatt før. Bjørnstad er nok takknemlig overfor Aalbu som har motivert han til å satse igjen, men de som virkelig bør være takknemlige er pyntedukkene som utgjøre golfstyret.
Håper Aalbu snart blir golfpresident og dytter ut det Raschet som sitter der i dag. Eneste genistreken golf-forbundet har gjort er å ansette Aalbu.
Brilla gamblet på ulykke, men bommet stygt og mistet innfatningen. Han dukker vel opp igjen under et annet navn ved neste anledning....

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Er ikke enig i at Aalbu bør bli president.
Der han er nå, får han mulighet til å gjøre en personlig innsats og være til stede.
Det er han veldig flink til, og fotofetishen hans er bare saliggjørende for golfsporten.

Nick

over 20 år siden

Nick

Noen kaller det "glad i fotolinser" andre "fotofefetish", andre igjen kaller det glimrende markedsføring.
Helt enig Tiger Mc. og Petter. Mannen er et funn for golfsporten

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her