Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hegmoniskifte?

Bruno A.

over 21 år siden

Bruno A.

Er det ting som tyder på at Tiger må gi fra seg tronen? Og i så fall til hvem? Rankingen domineres av godt voksne karer, og med unntak av Tiger selv er det kun en håndfull spillere blant de 50 beste på World Rankingen som er i 20-årene. For meg ser det ut til at Tiger fysisk sett er like god som tidligere, men at han ikke lenger er like sulten. Mange av årets vinnere er spillere godt oppe i årene, og en spiller som Garcia ser mer ut til å være på vei nedover snarere enn oppover, med mindre svingomleggingen lykkes. Spørsmålet er da hvem skal overta tronen, og det kunne vært interessant med synspunkter på dette. Jeg ser ingen klare kandidater.

Johnny Puma

over 21 år siden

Johnny Puma

Jeg kan for min del ikke se at noen skal "overta" noen trone fra Tiger på 7-8 år.....(les: latterlig tema å ta opp).

At Tiger ikke vinner alle turneringene betyr ikke at han ikke er "kongen"

Tommy Nergård

over 21 år siden

Tommy Nergård

Det er kanskje jevnere i år enn det tidligere har vært. Flere vinner turneringer enn før (les: Tiger vinner ikke så mange som tidligere), men fortsatt er han i en klasse for seg ut fra min vurdering. Det finnes i dag, og mest sannsynlig også de nærmeste årene, kun èn spiller som kan ta alle 4 majors i en sesong; Tiger. Den nærmeste, Ernie Els, kan kanskje klare to dersom han er heldig. Ellers synes jeg faktisk det er ganske tynt nedover listene og uansett hvem man måtte foreslå, er det ikke noe som kan hamle opp med Tiger over tid. Eneste mulighet er at det kommer et nytt sterneskudd à la Tiger...

KP

over 21 år siden

KP

Få er så jevne som Tiger. Hvis man ser på de andre som ligger høyt oppe på rankingen er dette takket være få gode plasseringer. Tiger Woods har bare gode plasseringer. Man må tilbake til uke 8 i 2002 for å finne en dårligere plassering enn 30. Når det gjelder Points average så ligger han på 16,81. Ingen er i nærheten engang. Ernie Els som er nr 2 har 9,38. Han er klart mere ujevn. Som kuriositet kan det nevnes at Ben Curtis har tjent 112,98 poeng i år hvorav 100 på The Open. Vi får håpe for hans del at ikke bare var et blaff.

Tiger Woods er fremdeles den beste, men de andre begynner å komme etter. Kanskje de har lært litt av treningsmetodene til Tiger. Det som fascinerer meg meste med ham er hans utrolige seriøsitet og nøyaktighet.

KP

over 21 år siden

KP

Sakset fra Golfdigest.com idag:

"Replacing his Nike driver with the Titleist 975D that helped him win his first seven majors should help Woods keep the ball in play, which will be the key at tight Oak Hill. The problem with going to "inferior equipment," which is what that driver is compared to today's thin-faced drivers, is that it sacrifices distance -- as was proven Monday night when Woods was 5-10 yards behind Mickelson, Garcia and Els. Still, Woods at 290 and straight will be hard to beat, and Nike will get more mileage out of their pitchman winning the PGA then going for the major collar in '03."

Det er kult. Tim Rosaforte vil at Tiger skal si: "Spons meg med 100 millioner dollar, men dessverre utstyret deres kan jeg ikke bruke. Det er for dårlig."

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her