Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

nytt sett

golferen

over 19 år siden

golferen

hei jeg begynte med golf for ca 3 måneder siden,og har et hcp på 9,6
Jeg har spilt på et nybegynner damesett og trenger et nytt sett. vet noen om hvilket sett som kan passe med. jeg er 15 år

Kjell T. Ring

over 19 år siden

Kjell T. Ring

Må først slutte jukse med handicapet. Så bør du kjøpe et herresett. Og spille mye golf.. ;-)

jippii

over 19 år siden

jippii

GK til 9,6 på 3 måneder????????? jasså du truls, du snakker ikke engelsk!!

OB

over 19 år siden

OB

Jeg har flere dyre herresett, du kan få alle sammen i bytte mot det damesettet ditt..........

gubben

over 19 år siden

gubben

callaway, sier ikke mer lillegutt!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Denne soppen vil jeg gjerne sponse, for ett talent å ha i reklamen da gitt.

seb

over 19 år siden

seb

skriver du deg ikke ned så blir du beskylt for å være sandbag.... skriver du deg ned så blir du beskylt for jukse deg ned bare for det går litt fort .

golf er herlig

Dohn Jaly

over 19 år siden

Dohn Jaly

joa, men det er da grenser for hvor fort man klarer i skrive seg ned!!

du må jo spille hver eneste eller ligge på 50p for å klare GK --> 9,6 på 3mnd.

selv har jeg gått fra GK til 6,7 på 3 sesonger...

Wiger Toods

over 19 år siden

Wiger Toods

Kjøp deg enten TaylorMade rac LT (den første versjonen, hvis du får tak i den) eller Titleist 704!!

Raggis

over 19 år siden

Raggis

Åhhh så mange som lar seg lure.
Synd at tosken som har startet tråden får respons i det hele tatt.
Sånne fjåtte-tråder fortjener null respons, ikke rart forumet her blir fullt av drittunger.

Mats

over 19 år siden

Mats

Hvis dine opplysninger er riktig, så har du et talent som må tas vare på. Vet også mange som har rast ned tilsvarende på 3 måneder. De har spilt endel før de tok det grønne kortet og lært seg prinsippene innen golfen og ikke minst, sett mye på golf på TV. Da skjønner en hva spillet går ut på. Husker selv de første nedskrivningsrundene på over 50 poeng hver gang. Fikk jo 2 og 3 ekstra slag på hvert hull og slo ut med jern og spilt neste jernslag inn på greenen og to putter. På par 5 hullene var det også bare å slå ut med eks. 5 er jernet og komme inn på greenen på 3 eller 4 slag. Par ga 4 eller poeng. Ingen woods i begynnelsen nei. Snakk med din lokale pro og spør også om det er mulighet får å komme med i juniorgruppa eller annen satsingsgruppe. Proshopen eller pro har sikkert en ordning med billige køller til juniorene som vil satse. Hvis ikke så er det mye bra til salgs både her og på golf.no. Et annet tips nå som du er singel handicapper: spill slag og glem alt som har med poeng og stableford å gjøre. Husk at hvis du slår 3 OB på et hull så teller alle slag når oppgjørets time skal frem. Da velger du kanskje en annen kølle en opprinnelig tenkt. DA blir du en enda bedre golfspiller. Spillet er like mye taktisk tenking som slagferdighet. Lykke til og stå på videre. NB! Ikke bry deg useriøse som kaller deg en sopp og andre ting, hev deg over disse eller sjekk handicappet deres som sier det meste.

ACE

over 19 år siden

ACE

Fra GK til 9,6 på 3 måneder. Herregu..............få NGF landslagsledelse til å ta kontakt snarest. Dette må jo være et kjempetalent. Sikkert spillt mange Junior B-Tourer og kvallet til A-Tour ?
Gleder oss til å følge utviklingen. Tullegreier, regner jeg med.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Skjønner ikke hvorfor noen i misunnelsens navn skal tvile på at det er mulig å gå fra GK til 9,6 på noen måneder. Folk med et snev av ballfølelse har gjerne et reelt hcp på 20 uten at de har tatt i en golfkølle. Kjenner flere som har drevet med andre ballsporter som spilte til hcp rundt 15 første gang de gikk en bane. All honnør til de som følger reglene og skriver seg ned når de skal!

Til golferen: La en pro se på svingen din, gjør de nødvendige justeringer FØR du kjøper et tilpasset køllesett. Dumt å kjøpe køller først og forandre sving etterpå.

OB

over 19 år siden

OB

Fjosok lurt trill rundt.
Folk med god ballfølelse har IKKE 20 nivå til hcp før de begynner. De har kanskje i beste fall 50, men kommer seg relativt greit ned på 20 i løpet av et års tid litt avhengig av hvilken bane de spiller på og hvordan de trener.
Kjenner selv flere spillere med hockey og bandy bakgrunn som lett har tatt GK og raser nedover i handicap, men det begynner å butte når de nærmer seg 20 og tar minimum 2-3 år eller mer før de er nede på single.
Dere som kjenner eller vet om disse supertalentene kan jo bare legge frem navnet. Tror neppe hverken Webmaster eller dem det gjelder har noe imot å bli omtalt som supertalent og bli skrytt opp i skyene her.
Men noen skal være så jæ... mye bedre.
Ren bløff.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

OB: Jeg legger ikke ut navn på personer som ikke har samtykket. Det at du ikke vet om noen slike eksempler utelukker ikke at de finnes. For mitt eget vedkommende så slo jeg min første golfball på grønt-kort kurs på en fredag, tok grønt kort søndag samme helg, etablerte hcp innen påfølgende onsdag og gikk en 86 runde (par 70) uka etterpå. Andre sesong hadde jeg 6,6 og jeg er ikke noe stort golftalent (bakgrunn fra fotball, biljard og snowboard).

Kjenner biljardspillere som spilte til 54 poeng første runde på bane, kjenner en annen som hadde 5 i hcp etter sin første sesong. Disse finnes rundt omkring. Og det værste er at de færreste av dem blir noe mer enn brukbare klubbspillere.

Det kan være tungt å innse at det finnes spillere med oceaner av mer talent enn seg selv, og dermed er det mest behagelig å avfeie dem som "vandrehistorier" og sjeldenheter. Tar man livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske osv... .

OB

over 19 år siden

OB

Hahahaha, du juger så det renner av deg.
16 over par andre uka du spiller golf ??? Eller mener du 16 bomslag i biljard andre uka di spilte golf ???
Kan du ikke legge ut ditt eget navn da, så skal vi sjekke deg.
Hvor mye har du i hcp nå da, -40 ???
Er jo normalt at man forbedrer seg ganske mye i hver av de 5 årste sesongene, så du er sikkert like god som Kim Il Sung som hadde 16 hole in one på en runde.
hahahahahaha

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Fjosok,

ikke gidd å gå på limpinnen til fjortisen OB. han vil bare dra deg ut i en usaklig diskusjon.
jeg hadde samme opplevelse som deg(ikke riktig så bra, men nesten ;)
første uken jeg spilte golf, og raste raskt ned de første 18 hcp poengene.
etter dette har det stabilisert seg litt for min del, og nå, på slutten av min tredje sesong, så har jeg gått ned kun 0,3 i år p.g.a lite spill.

neste år vil jeg også bli single, slik at jeg slipper å bli hetset hver gang jeg har en mening om golf... hehehe....

Roller

over 19 år siden

Roller

Hvis folk har til hensikt å bare komme med tull, så bør de jo finne på noe annet enn å være i forumet? Ellers så er det jo null problem å rase ned i hcp. ved aktiv trening, og forståelse for hvordan spillet er og fungerer, og hvordan bli god i golf. Vi snakker om 3 måneder dvs. nesten en hel golfsesong. Dette er ikke så lett hvis du har full jobb og familie ved siden av. Ellers så ligger mulighetene åpne. Tren hver dag hvis du har muligheten til dette. 2-3 ganger pr uke gir også resultater, men det spørs på seriøsiteten. Hvis macho er viktig så begynn med baseball eller hockey.

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Litt informasjon til OB. Det er ganske mange som vet hvem Fjosok er. Også jeg, og jeg betviler overhode ikke hans integritet.

Jeg kjenner også i hvert fall en til som har gått fra GK til under 10 på en sesong, det er IKKE umulig, uansett hva du tror eller ikke tror.

Det betyr ikke at man nødvendigvis klarer å fortsette "nedturen", den må nødvendigvis stoppe en gang.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

OB: Det er ikke så veldig viktig for meg om du tror på meg eller ikke (for meg er OB en tampong), men jeg tar det som et kompliment at du synes jeg har hatt en utrolig fremgang på golfbanen =).

(Det heter forresten ikke "slag" i biljard, men "støt").

Gunnar: Nedturen min kan vel sies å ha begynt for fullt ;)

ar

over 19 år siden

ar

OB; du er out

Runis

over 19 år siden

Runis

Tiger bekrefter det OB sier, det går fort ned, men så begynner det å butte rundt 20. ned til 18 første sesong, og deretter ned 3 til på 2 sesonger hvis jeg har analysert riktig.
Fjosok, hvilken par 70 bane spilte du 86 på andre uka du spilte golf ?
Jeg har spilt golf siden Norge hadde 7 golfklubber, og har sett et stort antall golfspillere "bli født", deriblant noen av våre aller største talenter.
En fremgang som det Fjosok har er det ingen som har vært i nærheten av. Har sett noen unge stortalenter hatt rask fremgang, da som følge at de har spilt runder sammen med foreldrene som har passet på oppstilling og køllevalg på nesten hvert eneste slag de har slått i begynnelsen.
Men å spille en bane på 16 over par uka etter at han har slått sitt første golfslag, det er en astronomisk overdrivelse. Med normalt
Skulle ikke forundre meg om Gunnar Bull, Fjosok og golferen er en og samme person.
Ikke kan jeg fatte og begripe hvorfor de legger inn slike fantasihistorier, men det kan de kanskje gi en god forklaring på.
Tror neppe det var råd for køllekjøp "golferen" var ute etter når han startet tråden. Snarere å få andre til å tro de er helt håpløse siden de bruker 4-5 år på å bli single-handicappere.
Patetisk

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Som ateist og vitenskapsmann varmer det mitt hjerte å se at flere er skeptisk til de historier som serveres. At noen så vil kalle det for fantasi og løgn osv. er helt greit. Jeg lever selv etter mottoet: "Det er forskjell på et åpent sinn og høl i huet", så skepsis setter jeg som sagt høyt.
Som nevnt tidligere så er det ikke veldig viktig for meg å bli trodd i dette, fordi jeg faktisk ikke opplever det som så veldig fantastisk.

Min 86 runde gikk jeg på Mjøsen da denne fortsatt var 9 hullsbane, (og nei jeg gikk ikke bare ên runde=).

Jeg er hverken golferen eller Gunnar, (jeg vet ikke hvem som bør bli mest fornærmet over den påstanden jeg Gunnar? =)

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Hehe. Hadde jeg hatt litt mer ubegrunnet selvtillit så hadde jeg selvfølgelig sagt meg.

Men objektivt sett så er du:
1) yngre enn meg
2) penere enn meg
3) bedre golfspiller enn meg

Jeg er redd disse egenskapene gjør at markedsverdien din nok er et par hakk større en min - i hvert fall på de fleste markeder.

Jeg håper du likevel ikke ble så veldig fornærmet. Selv om du nok også er:
4) hissigere enn meg

Hehe.

Men Runis, til din trøst kan jeg si at historien om MEG ikke er noen fantasihistorie. Den kan heller oppfattes som en smule patetisk, men det kommer selvfølgelig an på hvem som hører den.

Mats

over 19 år siden

Mats

Det er da fullt mulig og har selv opplevd det og sett flere som har gjort det. Å ha 9,6 iløpet av en sesong er da ingen kunst. Synes det er rart at folk ligger å surrer langt oppe på 20-30 tallet. Hvis de har endel innsikt, bruker jern, jern og atter jern, og hodet samtidig, så raser de nedover i stort tempo. Men det gjelder da selvfølgelig ikke flertallet. Men disse som gjør dette, snapper opp og er ekstremt lærevillig og lyttende til oss bedre spillere. Ser sin begrensning og kommer med spørsmål og er ydmyke (noen som savnet den). Et eksempel er 9,6 i hcp. gir vel 82 slag på en vanlig bane i Norge. Det er 10 bogeys og resten par. Har du 9,6 i hcp. bør du ikke ha mere enn 2 putter i snitt på hvert hull. Spiller du da kun med jern har du på hullene som du får bogeys på et slag mer på fairway enn vanlig. Klarer du noen ganger å få i putten i tillegg kan det bli birdies og eller flere par. Har du dette som utgangspunkt spiller du veldig greit. Du trenger heller ikke å ha spilt særlig lenge for å skjønne filosofien bak dette. Kjører du derimot på mot de store køllene hele tiden, særlig som nybegynner, ja da dukker nok 7 ere og 8 ere opp til din store irritasjon. Og scoren fyker i været. Hva sier din lokale pro: bruk jern? Bli stabil med disse før du begynner å trene aktivt med woods. Ser jo spillere idag som gruer seg til å ta en jernslag fra fairway da de nesten aldri trener med jern. De er også sjelden å se på rangen, når de først skal spille golf skal de jo gå en runde, å gjøre de samme feil gang på gang. Ballen ligger i roughen, frem med 3 wood og dælje til, selv om det er 130 meter til flagget. Den kan gå 10 meter, 50 meter bortover, 170-180 meter. Hvem vet hvor den tar veien. Men som noen vil si, de har det morro og det er jo det viktigste. Men for guds skyld ikke si at det ikke er mulig, vet om folk som har spilt seg til 3 i hcp på en sesong. Du må ha fokus, talent og treningsvillighet. Men det er veldig langt fra 3 i hcp. til nivå med de beste i Norge.

Terje

over 19 år siden

Terje

Jeg er helt enig med Fjosok i at med god ballfølelse og mye talent og ved å starte med golf i en relativ "voksen" alder hvor man er i stand til å slå ballen relativt langt, kan spille 15 - 20 over par i løpet av noen få uker. Ser overhode ikke noen grunn til å tvile på at det Fjsok sier er sant, bare fordi at jeg ikke klarte det samme :)

Jeg spilte Borre på 90 slag 3 uker etter at jeg fikk grønt kort, og er langt fra noe talent i golf, eller noen andre sporter for den saks skyld.

Lars Erik

over 19 år siden

Lars Erik

Her er var det mye Asbjørnsen og Moe gitt, rene Katten med støvlene historier.
Jeg bestrider ikke at de aller største talentene klarer å spille seg til single i løpet av en sesong såfremt mange forhold ligger til rette for det.
(instruksjon, trening, course-management, lett bane, fadder, treige greener osv.
Men jeg kommer ALDRI til å tro at noen klarer å spille en normalt lang golfbane på under bogey allerede uka etter de tar i ei golfkølle for første gang.
Påstanden om at noen kan spille til 15 i hcp første gang de går på en bane bestrider jeg også, selv om det er mulig dersom vedkommende har trent mye.
Helt greit at du kan spille fornuftig og unngå driver osv, men du skal spille bra inn og putte bra også. Og gjerne slå noen slag fra bunker, følsomme slag fra røff, osv.
I tillegg skal du vite hvor langt du slår med hver kølle, og være stabil på den lengden. Mjøsen på 16 over par tilsvarer vel en ca 11-13 i hcp, en uke etter du tok i ei kølle første gang.
Nope, den er for drøy, myyyye for drøy.
Her juger de anonyme så det lukter svidd.

Birger

over 19 år siden

Birger

Og ingenting pynter opp en ellers så trist fredag bedre enn en bedreviter som deg, ikke-anonyme-Lars Erik

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

.... og jeg kan ikke tro at noen som har spilt golf lenger enn 2 år fortsatt kan ha over 15 i hcp uten å sandbagge... Men det kan jo hende at jeg tar feil... Golf er den mest intuitive sporten jeg har prøvd, men samtidig den sporten det er vanskeligst å gå fra brukbar til bra.

over 19 år siden

Nå datt du mange nummer ned på listen over de som virker troverdig her inne Fjosok.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Tiger: jeg mente selvfølgelig 15,7... at det er utroldig at de som har spilt golf lenger enn 2 år kan ha over 15,7... ;) Hehe. Det var selvfølgelig satt på spissen, tanken med forrige innlegg er at man ikke alltid kan bruke egne evner som referanseramme for hvordan alle andre er.

over 19 år siden

jaja, når du mener 15,7 så er du tilbake på toppen igjen

hehe.....

skjønte at du satte det på spissen da, måtte bare arrestere litt..... ;)

Fjøs-sokk

over 19 år siden

Fjøs-sokk

Jeg fatter ikke at noen gidder å spille golf før de er single-handicappere.
regner med Fjosok tok førerkort på 20 minutter uten teorikurs, og snart blir olympisk mester i pil og bue.
Hvordan trener du, Fjosok, står du på skrytebanen og slår baller på leirduer, eller er du mest på korthullsbanen og trener hole in one ??.
Hvordan her det gått med handicappet ditt etter første året.
Ned nesten 30 hcp-poeng første sesong, hvor mye gikk du ned andre sesong ??? Og tredje ???
Følger du normal lærekurve finner vi nok raskt ut hvem du er, for da vinner du en master ca 3-4 år etter at du begynte med golf.
Men du er kanskje en av dem som ikke har helt normal utvikling.... for det er mye som ikke er normalt her.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg skrev vel strengt tatt at jeg hadde 6,6 etter andre sesong... Du tok tydeligvis heller ikke poenget mitt lenger opp, selv om jeg forklarte det relativt lettfattelig. Tiger skjønte det nå i hvertfall :)

Jeg har forøvrig aldri påstått at jeg er noe mer enn en brukbar golfspiller. Det er jo nettopp det som er poenget mitt, at det er ikke noe hokus-pokus å komme seg ned til 4,5 fordi man trenger i prinsippet ikke å trene noe særlig. At noen tar så av og finner min "raske" fremgang i begynnelsen så utrolig at de går helt av skaftet tar jeg igjen som et kompliment.

Dette har aldri vært ment arrogant eller hoverende fra min side, men jeg trakk frem mitt eget eksempel da folk hylte "løgner" til golferen på bakgrunn av hans påståtte raske fremgang. Hvis slikt tar nattesøvnen fra dere så trøst eder med at undertegnede har tusla rundt på 4,5 de tre siste årene...

Hvis noen av dere også finner golfspillet komplisert, så kan dere jo forsøke å øve litt på etiketten i det minste...

Imponert

over 19 år siden

Imponert

Gunnar Bull Du som kjenner Fjosok. Kan du bekrefte det han sier?
6.6 etter andre sesong? I såfall er jeg mektig imponert

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jøss her var det jammen ikke få superhelter. Tenk at så mange superhelter spiller golf også - beyond my comprehension.

Det er vel akkurat sånn passe slimete å si " Å ha 9,6 iløpet av en sesong er da ingen kunst." Det kan så være at det er mulig om man har tid å trene mye, er i god fysisk form, etc etc etc etc etc. Og ikke minst etc. Det er ganske mange av oss som ikke har det så lett å dundre oss ned i handicap selv om vi aldri så mye vil. Jeg skjønner egentlig ikke hva dere prater om, annet enn at jeg ikke gidder å begi meg ut å mot-debattere dette. Men nå la jeg jo inn et motinnlegg da. Humm. Da trekker jeg det tilbake :D

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Oi ja jeg skulle jo si noe GLUPT også! Det glemte jeg. Det har jo selvsagt noe å si når man begynner med dette lurendreierske spillet. Er man mellom 15 og 20 tar man jo slikt rimelig lett. Vi som er gamle og skrukkete (les: 30-års krise) trenger lengre tid på å nå dette enkle 4,5.

Vips

over 19 år siden

Vips

Callaway X18. Det duger for alle som ikke har jålehandicap. Dem er det tydeligvis mange av her på forum.

Det er mulig at det går an å komme under 10 i løpet av første sesong. Men jeg har liten tro på at de bli stabile der. tror spillere som bruker 4-5 sesonger på å komme under 10 blir stabile rundt handicappet sitt når de har kommmet så langt ned..

Sist men ikke minst det er ikke køllene som avgjør. Det er mannen som holder i dem....

stå på :------)))))

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Jeg har kjent Fjosok de siste tre årene, og da har han - som han sier - spilt stabilt på rundt 4,5. Jeg kan sånn sett ikke verifisere hva som skjedde før da, men er det en person her i verden som ikke lyver så er det ham!

Ellers så er det jo litt leit at han blir beskylt for å skryte, for han har vel egentlig bare ønsket å presisere at det faktisk går an å spille seg fra GK til singelhcp i løpet av en sesong. Det kjenner jeg for øvrig flere som har gjort...

... men jeg er dessverre ikke en av dem. Buhuu huu

Til Vips: klarer ikke helt å se logikken i at de som bruker lang tid på å komme under 10 blir mer stabile. De (vi) som har brukt 5-6-7-8(!) år på komme under 10, har vel mindre talent enn de som klarer det på en eller to sesonger.

På den annen side er det jo antall runder som er det viktigste. Hvis man spiller 100 runder på en sesong, så tilsvarer jo det 20 runder per sesong i 5 år da...

Jeg vil nå ha meg frabedt kommentarer om meg som spiller 70 runder per sesong og likevel har brukt 8 år på å komme under 10. Det er IKKE sant! I begynnelsen spilte jeg bare ca 30 runder i året. :-)

Fjøs-sokk

over 19 år siden

Fjøs-sokk

Greit Fjosok, jeg leste feil mht 6,6 i hcp.
Men den 86-runden din på Mjøsen ei god uke etter at du begynte å spille golf, den kan du kaste i Mjøsa.
Uansett hvor stort balltalent du har, så passer ikke golfsvingen naturlig inn i vår anatomi.
16 over par på slagspill er en god score for mange som har spilt golf i over 5 år.
Det er en kjempe score for mange som har spilt i 3 år.
Den kan være oppnåelig for noen ytterst få første sesongen.
Men andre uka, med alle regler fulgt,....kjøss meg bak.
Men bevares, jeg kjenner mange som har trent golf i årevis, før de tar GK, og da kan det være muligheter for rask fremgang. Men da nytter det ikke å si at du begynte uka før....

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg kan ikke legge frem harde bevis i denne saken, og da det visstnok er tro og livssynsfrihet i Norge, så står fritt til å tro hva dere vil. (Jeg går ut i fra at dere vantro ikke er medlemmer av statskirken i det minste :).

Jeg kan isteden dra dere litt ekstra i beinet med følgende digresjon: Jeg spilte for noen år siden 9 hull med en fyr (han var da 17 år) og hadde hcp på 5-tallet. Han slo den ballen helt vanvittig bra, og vi snakket litt om golfutstyr (han lurte på å bytte køller). Så spurte jeg hva slags stivhet på skaft han skulle ha, om han spilte med S300 eller noe sånt? Hvorpå han svarte: "HÆ, det vet jeg ikke noe om ". Jeg ble noget forundret da jeg antok at han pga sitt hcp burde vite grunnleggende spesifikasjoner. Han fortsatte: "Jeg har ikke så god peiling på utstyr, jeg har ikke spilt så lenge. Tok GK for ett år siden...". Dette ble forøvrig bekreftet av headpro under premieutdelingen for klubbmesterskapet litt senere det året. (Jeg mener å huske at han endte på 5.eller 6. plass).

Ballfølelse er ikke en floskel, det kan best sammenlignes med gehør i musikk. Noen har "absolutt ballgehør". De mest ekstreme i så måte (som jeg har kjenskap til) er noen av landets elitespillere i biljard. De har en touch og feeling for nærspill allerede fra første gang de tar i en golfølle, som det for enkelte tar et liv på å komme i nærheten av. Den komplette motsetning finner man igjen hos enkelte av "Heia Tufte"-gutta.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

For min del var det ikke så mye et livssyn jeg ikke trodde på her, for det er selvsagt folk med feeling i kroppen som lærer sakene kjapt. Men det var denne slimete holdningen i ettpar innlegg her oppe ;) At man ikke kan forstå at noen kan ha 20 i hcp når man har spilt i ettpar år. Slikt kan dere holde dere for god til å slime ut ;)

Jeg spiller på 4 i hcp og har lite peil på skaft f.eks. Vettafaen hva de forskjellige gjør. s300? sier men ikke noe. Vet bare hva stivhet i skaftene har å si, men specs? Nei ikke alle er interessert i det. Har dog spilt i 6 år, men er fortsatt noldus på sånt. Så ja, vi eksisterer.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Gunder: Du kan ikke mene at du ikke skjønte at min uttalelse om hcp etter 2 år bare var et fleipete motsvar til han som mente at mitt eksempel var løgn ??? Eller er det jeg som ikke skjønner at du egentlig skjønte at det var tull? (Du forvirrer meg med en uortodoks bruk av smileys her oppe:). Tiger skjønte det i hvertfall og han er til og med medlem på Tyrifjorden... ;)

Poenget var vel heller ikke å påstå at alle burde vite hva et S300 skaft er, det var bare en del av en gjengitt konversasjon der det fremgikk at fyren som rundspilte meg hadde bare spilt i ett år. Jeg vil derfor presisere at jeg respekterer mennesker som ikke vet hva betegnelsen S300 står for, de er like gode mennesker som alle andre, og har sikkert et godt hjerte og mange rundt dem som er glad i dem for det ;p

Føler meg egentlig litt fremmed i denne diskusjonen som har endt ut i beskyldninger om løgn og fanteri, hovmod osv. Jeg tar meg for all del ikke nær av det, men jeg lurer på hvor mye jeg SELV misoppfatter når andre skriver noe i beste mening. (Jeg vet at dette har skjedd minst en gang tidligere).

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Du har helt korrekt i at jeg er en meget uortodoks dude :) Og jeg smilyer på uortodokse :p steder kun for å forvirre. Jo jeg tok ironien din her oppe meeeeeeeeeeen jeg peker ikke så mye på deg da med min slemmepekefinger. Jeg pekte vel mer på Mats som jeg syns slima litt.

Det at Tiger skjønte et sånt poeng må da være første gang i historien. I alle rundene vi har spilt har han overrasket meg med hvor lite han egentlig skjønner. Det verste er at Gunnar Bajs, Krutt og jeg må kalle han for "Den Kule" i hele vinter kun fordi han vant en nærmeste pinnen-konkurranse. Og ja, det er mulig. Han er jo medlem på Tyrifjorden så egentlig burde han ikke klart det :)

Jeg ble veldig glad for at du synes jeg er et godt menneske! Nammis. Nå skal jeg feire helgen med pump og prakt, og jeg skal ikke tenke på de ganger jeg blir mobbet fordi jeg ikke skjønner ting jeg kanskje burde skjønt. Gunnar Bajsemann er veldig flink å dra meg ned i søla - men jeg vet han blir så glad av det. Godt å se at han kan smile av sånne ting når han plages så til de grader med svingen sin.

Nå skal jeg gomle litt taco før jeg begir meg ut på å gjøre Oslos gater utrygge. Krutt har lært meg skumle triks om å skumle i gatene. Detta blir kool!

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Jeg - plages av svingen min? Snakker du om noen andre, kanskje...?

OK, men til din informasjon så er JEG blid, fordi jeg har spilt golf i dag og tilogmed gått på handikap'et mitt.

Din medisin blir nok det samme som min: bli med og sving køllene en eller annen dag i neste uke når det ikke er så veldig kaldt eller vått hvis det da er mulig i detheletatt sammen med dine beste venner (se annen tråd :-)

Til slutt beklager jeg hvis du føler at jeg drar deg ned i søla. Selv opplever jeg det mer som at jeg drar deg ned til sølekanten for å la deg speile deg i vannet før jeg berger deg tilbake igjen.

Men - det er nå min opplevelse da... Håper du får en fin kveld der i Tigerstaden (hehe).

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Pøh

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Gunnar, hvor spilte du i dag?

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Hei Krutt, spilte Miklagard som var i mye bedre stand enn sist vi spilte den.

Det skal riktig nok ikke så mye til heller, da...

over 19 år siden

først og fremst så vil jeg bare si til mine undersåtter at DERE ER D0MME ALLE SAMMEN.......

jeg vil også spille golf, men dere drar jo uten å si fra.....
kanskje dere ikke er glad i meg lengre?

Og du, Fjos:)ok, fysj altså....... at du kan skryte så innmari :) skjønner jeg :) ikke, og Gunder bruk:)er ikke smileys på u-:)-ortodokse steder.

Fyttirakkern, å rak:)ke ned på me:)g og mer eller mind:)re kalle meg uintelligent med garanti for dårlig balltreff(fy søren, det var cool setning) bare fordi jeg er medlem på Tyrifjott, det synes jeg er dårlig gjort...
Ja:)jeg:)er:)antakelig:)bakfull:)men:)det:)kan:)jeg:)ikke:)noe:)for:)

Gunder, din fjøs-nisse, du vet at jeg kan alt, så ikke undergrav det, du skal kalle meg den kule fordi:
1. Jeg vant closest to pin på hull 19
2. Jeg vant også på hull 10, og da DELTE JEG STRATOS(TM) MED DEG (noe jeg tviler på at jeg kommer til å gjøre igjen etter jeg så hva du gjorde med stratosen(TM) du fikk på hull 20.)
3. Jeg er rett og slett den kule, bare se på Gunnar. Respekt mann.... respekt....

hihi..... hikk...

over 19 år siden

oi, jeg glemte å si det smarte....

jeg bare tulla.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her