Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Beste golf for 2 uker

Reisefeber

over 20 år siden

Reisefeber

Hvor er beste golfdestinasjon å dra til for 2 uker i vinter.
Jeg er opptatt av å få mest mulig golf og best mulig vær for minst mulig penger.
Jeg driter i hva banene heter, hvem som har tegnet dem og hvilke turneringer som har vært spilt der. Jeg skal bare spille golf, og er ikke interessert i å betale skyhøye greenfee på kjente baner når det finnes like bra baner for en brøkdel av prisen andre steder.
Erfaring fra tidligere turer er at f.eks Spania ser billig ut på papiret før man reiser, men når man kommer hjem og gjør opp status har det gått uhyggelig mye penger til "ekstras".
Har tidligere vært i Thailand, og har det som billigste alternativ. Når flybilletten er betalt koster resten nesten ingenting (når man ordner det selv utenom reiseselskapene).
Hvordan er det med Sør-Afrika, Bali, Filippinene, Malaysia, China etc ??
Finnes det gode golfdestinasjoner i Afrika utenom Sør-Afrika, Egypt og Tunisia ?
Noen her som har vært i Argentina eller andre land i Latin-Amerika ???

704

over 20 år siden

704

Hvis du kan få deg en billig flybillett til Sør-Afrika er det et veldig godt alternativ. Det er mye billigere å oppholde seg der enn f.eks. i de europeiske landene (dette gjelder ikke minst greenfee) og banene er som regel i utmerket stand.

Indonesia er også veldig billig og har flere gode og relativt billige baner (usikker på Bali, men dette er i alle fall tilfelle på Java). Men det krever ofte litt kjøring hit og dit, da de ikke nødvendigvis ligger rett ved siden av hverandre. Og kjøring i Indonesia er jo et kapittel for seg selv...

Tunisia er et billig land å være i, men jeg er usikker på hvor mye banene koster. I området fra Monastir via Sousse til Tunis finnes det i hvert fall flere baner som visstnok skal være veldig bra.

USA er et annet alternativ. Man kan få billige flybilletter til bl.a. Florida, der det er hundrevis av baner, og mange av dem er veldig billige. Det er naturlig nok noe dyrere å bo her enn i f.eks. Thailand, Indonesia og Sør-Afrika, men man vet hva man får når man drar dit.

Hvis du ikke bryr deg om temperaturen så er det masse billige baner i både Irland og Skottland som er åpne hele vinteren. Og dit kan du få veldig billige flybilletter.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her