Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spania vs Portugal i vinter!?

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Har planer om en helgetur i januar/februar med kjæresten.

Hva bør velges av mellom Alicante/Malaga/Barcelona og Faro/Algarve, ift banestandard&tilgjengelighet og kostnader.

Anyone?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Jo lenger sør, jo bedre er det.
Alicante er kaldt i januar. Var der i januar i år. Måtte vente to timer etter oppsatt starttid på å gå pga frost på greenene.....

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Min erfaring er vel at Kanariøyene er det absolutt sikreste alternativet i januar/februar.

Som regel går det greit likevel sør i Spania og Portugal, men det er ikke uvanlig med nattefrost...

Dilter

over 20 år siden

Dilter

I Portugal vet jeg det er flere baner som fikk ødelagt fairwayene pga tørke i sommer, og jeg vet ikke om de har kommet seg igjen. Du bør nok sjekke tilstandene før du bestemmer deg.

Tolle

over 20 år siden

Tolle

Du har flere baner rundt Faro som er i bra stand. Quinta de Cima og Ria, San Lorenzo, Quinta do Lago pluss flere.
Ok hotell, sentralt og billig, er Hotel Pinus Ria. Ligger 2 min unna Quinta do Lago og 15 minutter fra flyplassen.

que pasa

over 20 år siden

que pasa

Ta dere en tur til Marbella. Anbefaler baner som Rio Real, Santa Clara, Santana (Ny bane, driiiiit bra). 3 knall baner, ikke så alt for dyre heller. Bare å sette seg i golfbilen og nyte livet. Ikke feil å ta en tur til Puerto heller, og sviii av 2000 euro hos Dolce&Gabbana;)

hola

over 20 år siden

hola

svide du av bare 2000 euro der , er du ikke en high roller eller???

dyre bener

over 20 år siden

dyre bener

Det koster jo litt og spille på kysten da. Det er ikke så billig der som man tror.

que pasa

over 20 år siden

que pasa

bare 2000 euro! Spørmålet er jo hva jeg fikk for pengene? En bukse og en T-shorte. Så var jeg selvfølgelig velkommen igjen. Raaan folkens!!
High roller er jeg ikke!

que pasa

over 20 år siden

que pasa

PS: hva er dyre bener??? Hørt om dyre baner, men ikke bener.. Kanskje du sikter til noe annet enn golf, hehe!

dyre bener *baner

over 20 år siden

dyre bener *baner

Feil av meg, baner mener jeg , det er jo veldig dyrt og spille på kysten.
Syns jeg da.

Roller

over 20 år siden

Roller

Fantastiske baner i Portugal. besøk Villamoura. World Cup skal spilles der. Har mange meget bra baner, pluss Pine cliffs (9 hulls meget berømt, raviner)), Quinta do lago (2 baner)Vale do Lobo (kanskje verdens mest berømte golfhull?), Gramcho området. Fly billig til faro og lei deg bil og bo overdådig til en rimelig penge. Bedre og billigere enn på solkysten.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Roller: tips til overnatting? Booke tid direkte med banen, gjennom firma eller gjennom hotell?

Tolle

over 20 år siden

Tolle

Book starttid gjennom hotellet, de har som regel bra dealer på greenfee. Du kan slite med å få rabatt på San Lorenzo, men den banen bør spilles!
I tillegg bør du få med deg Quinta de Cima. Den ligger ca 30 minutter øst for Faro by.

Roller

over 20 år siden

Roller

Booking fellespakke av banene i Villamoura (5 stk.) - inkl. Old Course, Millenium og Victoria (World Cup banen) info om denne The course, which opened for play in 2004, is, at 7,174 yards (6,560 meters), currently the longest 18-hole layout in Portugal http://www.vilamouragolf.com/lusotur/index_lusotur.php?vh=bHVzb3R1cg==&vp=bHVzMTIzNA==&lng=0
Sentral overnatting: http://www.hotels-accommodation-europe.co.uk/hotel/220098
En nytelse og en av verdens fineste seilhavner i tillegg, yachtene er i tillegg littttt over gjennomsnittet. Og ikke glem å besøke Luis Figo sin egen pub langs promenaden. Kanskje du i tillegg blir servert av ham?

Roller

over 20 år siden

Roller

NB!! book tee time langt tid på forhånd og til spesialpris for alle banene samlet i en pakke.
http://www.vilamouragolf.com/lusotur/vilamoura_golfRates.php
Courses Rounds Days General Vilamoura & Groups
(min 8 pax) Owners, Jnrs & Red.Tar*
The Old Course 1 €120,00 ¬ 95,00
Pinhal 1 ¬ 80,00 ¬ 65,00 ¬
Laguna 1 ¬ 75,00 ¬ 57,50 ¬
Millennium 1 ¬ 90,00 ¬67,50 ¬
Victoria 1 ¬150,00 ¬ 130,00 ¬

Packages 5 (a) 7 ¬ 350,00 ¬ 305,00
7 (d) 10 ¬ 470,00 ¬ 400,00

Kollonen i venstre er vanlig greenfee mens høyre er grupperabatt. Pakke prisene under er absolutt å anbefale. Prisene er i euro. Millenium er bare helt konge bane, men alle banene her er veldig bra og ikke minst ligger alle på samme område med tee steder ut fra klubbhuset (med unntak av Old Course som ligger like bortenfor). Noen husker sikkert at Bernhard Langer vant på Europatouren på Old Course?

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Toppers, kanonbra info, tusen takk!

Det kribler ekstra ved slik lesing!

Roller

over 20 år siden

Roller

Bare hyggelig, kos deg og skriv om besøket når du kommer hjem igjen. Algarvekysten generellt er helt enormt når det gjelder golf.

Little Easy

over 20 år siden

Little Easy

Jeg skal til Portugal i vinter. Gleder meg som en unge. Tror vi skal spille på banene som har Challenge-Tour kvalen om jeg ikke husker feil!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Algarve er stedet!
Om du vil ha rabatt kontakt Carlos Golf agency ved Vilamoura.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her