Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Referat fra Alicante

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Etter en alt for kort golfsesong i Norge var tiden inne for å forlenge denne med noen runder i varmen.

Vi tre (jeg, Stein og Thore) suste av gårde til Alicante med følgende agenda. 16 dager ferie, 14 green fees hver.
Alt var ordnet på forhånd. Leilighet, starttider, bolfbiler og leiebil + fri tilgang til Spa-senteret hver dag......

Hele turen skulle gjenomføres som en tour. Jeg lagde egene scorekort og oppsett med statistikk, leaderboard, osv.

Iom at vi hadde ganske likt hcp. før avreise (19,2-19,4-22,9) lå alt til rette for en jevn turnering på alle måter. Både på poeng, brutto slag og netto slag.

Totalt skilte det 3 slag brutto av 1300 etter endt tur.

Vi alle hadde runde på 40 eller bedre og alle forbedret hcp. sitt
Stein gikk fra 19,2 til 17,9
Thore fra 22,9 til 18,9
og jeg fra 19,4 til 15,8

Vi spilte flere baner ( Bonalba, La Finca, Plantio, Villamartin, Ramblas og Alenda). Alle fine på sin måte.

Etter denne turen er det noe som er helt klart. Jeg kommer aldri mer til å klage over at rundene tar for lang tid her hjemme. I snitt brukte vi litt over 5 timer per runde.

Dette var tilsynelatende helt normalt der nede............

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Man antar uansett tidsbruk at turen ga mersmak?

Alt der nede ordnet gjennom ett firma, eller flere?

Jada, man er litt misunnelig....

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Selvfølgelig ga det mersmak.

Ikke fult så tungt å legge bort køllenen en periode etter 13 runder på rad. Avsluttet også med en 45 runde, så jeg er vel egentlig ganske fornøyd med sesongen.

Alt ble ordnet gjennom en kontakt jeg har i ett firma, Ja.

Ace

over 19 år siden

Ace

Og hva heter firmaet som organiserte denne turen. Høres meget deiligt ut. Gikk alt som planlagt?

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Alt gikk knirkefritt.

golfspain heter firma

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Jeg brukte www.golf-service.com i Malaga for noen år siden, også veldig bra!

GAD

over 19 år siden

GAD

Hvordan var forholdene på Villamartin og Las Ramblas nå?
Jeg var der i februar, og ble utrolig skuffet pga. gresskvaliteten.
(rettere sagt mangel på gress)

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Er det gress på 17 tee på Villa Martin? Støv var det forrige året.

Janec

over 19 år siden

Janec

King Ben
WOW.... Gratiss med bra spill og en fin tur, min siste runde var på 36p.
Så nå har du meg din snik......
Grønn av misunnelse.
Kan du ikke legge ut mer detaljer om turen/arrangør/etc.
Eller sende det til meg på mailen.
Har lungebet. og bronkitt, så trenger et lys i tunnelen.
Vil også vite mer om det data oppsettet ditt til turen, siden det er i min gate, men det kan vi ta på priv. mailen.

Snedd

over 19 år siden

Snedd

Gikk en runde på Villamartin forrige fredag, i flott solskinn og omtrent vindstille. Første gang jeg prøver banen. Den er morsom og har en god del fine hull, men jeg tror på passauf når han snakker om slitne tee'er, for det var det flere av denne gangen også. Gikk i flight med en som satt i banekomiteen eller noe liknende, og det var veldig greit, for han hadde pålagt seg selv oppgaven å flytte «kulene» på tee'ene. Dermed ble det helt greit og ikke så slitt likevel.
Regner med at det er et vanlig problem på mange baner sydover at en lang sesong og lite vann i perioder gir litt slitt gress her og der. Det er sjelden jeg spiller på baner i Spania som er like frodige som en norsk bane i august.
Regner med at det er andre som liknende erfaringer.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Villamartin og Ramblas er vel de to banene av lavest kvalitet. Spesielt gjelder dette tee'ene. Ramblas hadde ikke et enese utslag med gress. Stort sett jord og leire. Men banen er ganske morsom lell, mye raviner og blinde slag. Spilte den forøvrig kunn med jern.
Villamartin er en meget lett bane, eller rettere sagt kort. Men omtrent samme kvalitet som Ramblas, kanskje litt bedre. Disse ble jo da bare spilt en gang hver.

Ellers var vel La Finca igjen den banen med de desidert grommeste greenene. Fairwayene var litt brune (noen av dem) pga lite vann, men myke og fine å spille fra.

Når det gjelder arrangøren (Golfspain) så ble jo som sagt alt bestilt på forhånd.
Vi bodde på Bonalba Golf & Spa. Der hadde vi en leilighet med to soverom, to bad, stue, kjøkken og veranda mot green på hull 13. Inkludert i pakken var det frokost hver dag, vask av leilighet 3 dager i uka, tillgang til hele Spa-senteret med svømmebasseng, boblebad, badstue, tyrkisk bad, steem bad, treningsrom, osv... og selvfølgelig alle greenfee.
Vi spilte 3 runder på La finca, 3 runder på Bonalba, en Ramblas, en Villamartin, en alenda, fire runder på El Plantio og en på La Marquesa.

Totalt betalte vi ca. 4700 NOK hver.

I tilegg til dete kom jo flybilett og leiebil + middager.

Data oppsettet var et relativt enkelt excel ark. HVor jeg lagde scorekort med noen ekstra kolonner. (Fairway-hits, green in reg. og antall puttere) Satt også opp leaderboard med brutto slag, poeng og netto slag. Alt sammenlagt på alle rundene.
Ble også lagd litt statistikk hvor det hentet data fra alle scorene og satt opp snitt sammenlagt på alle rundene.

Ganske morsomt å se på i etterkant hvor man ligger. Representativt er det også iom at det tross alt går over så mange runder.

Gergio Sarcia

over 19 år siden

Gergio Sarcia

Forbedret dere hcp i Spania.. Ikke bra. Da får dere problemer når dere kommer hjem til utmarksbanene her på bjerget.
Hadde selv et lengere opphold i sydeuropa og spilte med ned over 10 hcp-poeng. Stolt som en hane kom jeg hjem og trodde jeg var så jævlig god. Men etterhvert viste det seg at bortsett fra Nes, så nyttet det ikke å slice inn på nabofairwayen og spille seg til par derfra, for nabofairwayen i Norge var ofte på andre siden av skogen. Eller på andre siden av jordet.
Mens på middelhavskysten var de fleste baner av en slik karakter at dårlige slag i værste fall førte til at det sto et tre eller to i veien for innspillet. Tok meg 2 år å komme opp på 30 poeng på en Norsk bane etter denne langferien. Er derfor ikke så imponert over gutta med leilighet i Spania som vifter rundt med 12-14 i hcp og trur de er gode...

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Pyttsann, da har man jo noe å sikte mot, nemlig å spille til - og bedre enn - hcp oppnådd i utlandet.

Kommer man ned i hcp under 20 blir man vel mer og mer bevisst ift course management.

Tror jeg leste at en av dem kun spilte jern på en bane, så det viser nå at ikke alle banene er slik du beskriver(ala Nes).

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Stemmer det Fooore!
Jeg spilte to runder med kun jern. Da spilte jeg meg ned også...

For di av dere som har spilt Las Ramblas så skjønner man det ikke er helt som Mr. Sarcia beskriver det.

Der er det faktisk slik at er man ikke på egen fairway er man mest sansynlig ob, i vann, eller i en eller annen form for ravine......

Sarcia

over 19 år siden

Sarcia

Ingen regel uten unntak, men jeg har mange kompiser på jobben som spiller seg ned hele vinteren og opp igjen om sommeren.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her