Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagard - fyttikatta for en...

Duffy Dick

over 22 år siden

Duffy Dick

KJEMPEBANE! Gikk banen i går kveld, og hadde en fantastisk opplevelse! Flott bane, hyggelig klubbhus og ikke minst restaurant!

Til dere som stempler alle på Miklagard som snobber - slutt for deres egen skyld. Kritikken sier dessverre mest om dere selv...

Diffy Duck

over 22 år siden

Diffy Duck

Gjesp. Akkurat hva vi trengte nå. Nok en av de evinnelige Miklagard-er-bra-så-og-alle-andre-er-sure-jantelov-tullinger-tråd...

Duffy Dick

over 22 år siden

Duffy Dick

Bare hyggelig å kunne være til hjelp :-)

Pluto

over 22 år siden

Pluto

Jadda, her har vi nok en debatt startet av en sanseløs fersk amatør som ikke har peiling på golf. Eller kanskje en som har tapt så mye på Miklagard-aksjen sin at vedkommende prøver å fortelle eventyr på nettet…

Duffy Dick

over 22 år siden

Duffy Dick

Hei Pluto. En "smule" forutinntatt, kanskje?

Hva galt har jeg gjort, foruten å skryte av en bane som fortjener det?

Les en gang til hva jeg skrev. Surmaget kritikk fra deg sier ingen ting om meg, men temmelig mye om deg. På hvilket grunnlag kan du kalle meg en "sanseløs amatør som ikke har peiling på golf"?

Hvorfor i all verden ble du provosert av innlegget mitt?

Gi meg et seriøst svar - hvis du kan, da. (Jeg har mine tvil :-)

Pluto

over 22 år siden

Pluto

Ingenting provoserte meg, bare at det du hevder må taes med ei klype salt. Miklagard er ei OK bane, men ikke mer. Prisene i Pro-shopen der er 25% dyrere enn i pro-shoper på andre bra baner, og dobbelt så dyre som i butikkene. Generelt er det det samme med det meste på Miklagard: Kvaliteten er OK, men prisene er hinsiders all sunn fornuft.
Miklagard's inntog i norsk golf har resultert i to ting: Greenene på omkringliggende golfbaner har forbedret seg og prisnivået har gått rett i taket. Jeg har flere venner som ikke ønsker å spille samme bane år ut og år inn, dvs postkasseklubbmedlemmer. Disse har nå sluttet fordi det er for dyrt å kjøpe greenfee.

Og hvorfor mange synest medlemmene på Miklagard er snobber: Jo fordi de uhemmet skryter av at banen der oppe er verdens beste, bruker andre kjente baner av en helt annen kaliber i sin reklame, og fordi skrullinger som Henrik Færevåg og Asbjørn Ramnefjell tråkker andre på tærne i Miklagards navn.
Norges Snobbebane er Oustøen, men både baneledelsen og medlemmene der har lært å oppføre seg. Banen er for medlemmene og lite tilgjengelig for andre. Ingen har derfor meninger om den.
Miklagard derimot hevder hårdnakket at de vil satse på Medlemmene, de skal betale mye og derfor få ha banen i fred. Hvorfor finner man da stadig feite annonser som invitere til greenfeespill på Miklagard ?? Hvorfor setter klubben opp prisen i pga medlemmenes ve og vel, når man likevel slipper med halv pris ???
450kr er fortsatt dyrt, men 900 er idioti. Ser ut som greenfeeprisen bare er en måte å blære seg på.
I fjor spilte jeg for 500kr når offisiell greenfee var 700.
I år har jeg spilt for 450 mens ordinær greenfee er 900.
Noe er helt på trynet med Miklagard. Intet tre vokser inn i himmelen, men Miklagard har brukt så mye veksthormoner at stilken har blitt for tynn og er i verd med å brekke, ihvertfall bøyer den seg kraftig.
Eneste fornuftige forklaring jeg kan se er at klubben og medlemmene der oppe har et syklig markeringsbehov: "Vi-vil-være-i-fred-på-verdens-beste-bane-men alle-er-velkommen-til-å-se-hvor-fint-vi-har-det. Dette er snobbisme på det mest barnslige.

Duffy Dick

over 22 år siden

Duffy Dick

Hei Pluto, og takk for svar. Jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan.

Men først: Klart du ble provosert! Eller synes du det er god etikette å kalle noen du ikke kjenner for "fersk amatør som ikke har peiling på golf"? Slutt å tull - klart du ble provosert!

At du synes Miklagard er en OK bane, men ikke mer, er selvfølgelig helt greit - du er i din fulle rett til å mene hva du vil, akkurat som jeg er det.

At prisene i pro-shopen er mye dyrere enn overalt ellers, er også bare din mening. Jeg har handlet i tre pro-shoper i år, og kan ikke si at jeg har oppdaget noen prisforskjeller å snakke om. Det er vel helst snakk om hva øynene vil se...

Å påstå - for det gjør du - at Miklagard er den direkte årsak til at greenfeenivået på omkringliggende baner har gått i taket, er bare dumt. At det er dyrt å spille golf, er beklagelig. Men ingen av golfklubbene drives på profittbasis - pengene de får inn går jo til å prøve å holde banen på et så godt nivå som mulig. Mener du virkelig at denne intensjonen er kritikkverdig?

Personlig var jeg medlem på Hauger før, men kjøpte meg inn på Miklagard først og fremst fordi banen ligger nærmere der jeg bor. Hauger og de fleste andre norske golfklubber finansierer driften ved hjelp av tre hovedinntekter, nemlig årsavgiften fra medlemmene, greenfee-inntekter og sponsorer/turneringer betalt av næringslivet. Dette gjør at økonomien i klubbene blir ganske usikker - vær og dårlige tider kan bli ganske utslagsgivende.

Miklagard finansierer driften nesten utelukkende ved hjelp av årsavgiften. For å hjelpe klubben, kjøper alle medlemmene fem (synes jeg å huske) greenfeebilletter til en pris av 450 kroner, som de står fritt til å selge til hvem de vil. For at ikke klubben skal konkurrere med medlemmene om greenfeesalg, setter klubben greenfee-prisen til 900 kroner. Det er derfor ikke klubben som annonserer greenfee-billetter, men private aksjonærer samt NGA, som eier en stor aksjepost.

Det er mulig du fortsatt synes dette er helt på trynet, men det synes ikke de fleste som er medlem på Miklagard.

Er det ikke fint at det finnes baner med forskjellige pris- og kvalitetsnivåer, da?

Mener du virkelig at det er galt å ha som intensjon å lage en så god golfbane som mulig?

Snobbisme? Miklagard er en god bane med en sunn økonomi. Det må nødvendigvis koste penger. Hvis du ikke tåler at andre har mer enn deg, burde du kanskje prøve å gå litt inn i deg selv istedet.

Ulf Laurang

over 22 år siden

Ulf Laurang

Til-deg-som-tror-du-vet-alt-og-kan-alt...
Hvem i helvete er du..? Pluto...? Du-alt-over-vitende - tør ikke en så kyndig person som du å stå fram med fullt navn..?
Du er kun patetisk...

Ulf Laurang

For stå seg...

over 22 år siden

For stå seg...

Hmm. Fatter ikke at medlemmen e kjøper greenfeebilleter for 450 kroner og så selger dem videre for 450 kroner. Hvor er profitten idet? De annonsene jeg har sett, så da tydelig ut som Miklagards egne. Hmm. Kanskje litt for komplisert for meg dette. "Vi vil ikke ha andre på vår bane, men vi gir medlemmene muligheten til å hente inn hvem som helst til å spille for 450 kroner" Og forresten. I fjor gikk jeg rolig inn i pro shopen, betalt 500 kroner til hun bak disken og fikke en b"greenfee" billet. Var hun bare medlem i klubben, og derfor solgte en av sine greenfee billeter, eller gikk disse pengene til Klubben?
Mye rart.

Ulf Laurang

over 22 år siden

Ulf Laurang

Kjære for stå seg...
Du må ikke lese, skrive eller sende mail så sent på natten. Særlig når vi har tropevarme. Da er det nemlig ikke rart at du ikke skjønner noe. Enig..?
Først, medlemmene kjøpte ikke disse greenfee-billettene i utgangspunktet for å profitere på dem, men for å sikre klubbens økonomi for hele sesongen. Hva de så gjorde med dem er helt opp til hver enkelt medlem.
Hvem i helvete er det som sier at vi ikke vil ha "andre" på vår bane..? Hvor har du det fra..? Hva du kjøpte i fjor i proshopen har jeg ingen aning om. Men jeg tror ikke det fantes noe som heter "b" greenfee. Det var nok en helt vanlig greenfee skal du se. Jobbet damen bak disken, så var det nok klubben sine greenfee billetter. Men det var jo snøen som falt i fjor da...

Ulf Laurang

Pluto

over 22 år siden

Pluto

Sorry ULF, jeg vil ikke stå frem med fullt navn. Jeg er en relativt kjent person i golfmiljø, og siden en del av innleggene mine er provoserende både overfor "venner" og andre ønsker jeg å være anonym. Å stå frem med fullt navn kan få følger for mitt engasjement i la oss kalle det golf-miljøet. Det er ikke "sunt" å ha annerledes meninger i ledersjiktet i golf. Golf styres nemlig som alle har lagt merke til hovedsaklig av ikkegolfere og høy-hcp golfere som burde finne seg andre ting å gjøre.

Og en kommentar til Duffy Dick ang pro-shop-priser på Miklagard. Sjekk f.eks Odyssey 2-ball putter. Sist jeg var på Miklagard kostet den 2390 kr, samme dag var jeg innom i Asker, der kostet den 1890. Det samme gjorde den nylig i Kongsberg.

Langbein

over 22 år siden

Langbein

Interessant at en person som er engasjert i "golfmiljøet" kaller noen som en "sanseløs fersk amatør" bare fordi den skriver om en positiv opplevelse på Miklagard. Medlemmene er "snobber" fordi de skryter av banen sin... Alt hadde vært greit for deg hvis ingen kom til (som på Oustøen) og medlemmene ikke engasjerte seg i det mest aktive tema på diskusjonssidene - nemlig Miklagard Golfbane.
Synes Ulf gikk veldig grundig igjennom greenfeeproblematikken på M., og det virker som om du til slutt forsto det. For de som planlegger litt er altså (markeds)prisen for greenfee/dagsmedlemskap 450.-, og alle er velkommen! Dersom klubben vil redusere greenfeeprisen i perioder med god kapasitet i fremtiden med medlemmenes velsignelse, hvorfor skulle ikke det være greit for deg?
Mulig det er dyrt i proshopen - Who cares? Det er vel en forretningsmessig vurdering av headpro (som på andre baner...)det?
Interessant også at vennene dine ikke tålte prisøkningen på grenfee. Trodde at Østmarka/Skoger/Kongsberg/Tyrifjord holdt temmelig stabile priser,men ... Sterkt av Miklagard å ha slik prismakt!

Fetter Anton

over 22 år siden

Fetter Anton

Pluto: Du har muligens rett i en del av dine betrakninger om Miklagard, og jeg er enig i deg i en ting om hvem som styrer en del av golf-Norge. Jeg har også lagt merke til at veldig mange av de som sitter i styre og stell er personer som enten ikke spiller selv eller har relativt høyt hcp (over 30).

Men Pluto, hvis du er en kjent person i golfmiljøet og er redd for ditt eget engasjement i ledersjiktet burde du ha såpass folkeskikk at du ikke kaller folk for "en sanseløs fersk amatør ... o.s.v". Når en samtidig legger til grunn at Golf etikette antakeligvis ligger noen hakk høyere enn vanlig norsk folkeskikk er det ikke annet å forvente at du som er markert størrelse i golf-Norge vet å ordlegge deg på en annen måte. Skjerp deg !!

Hvis du er så markert i miljøet som en får inntrykk av her, burde du vel bruke de vanlige demokratiske veier i ledersjiktet til å forandre holdningene. Og husk: "vanlige demokratiske veier" kan godt inneholde ulike former for lobby-virksomhet, påvirkning av meninger m.v.

OK, la oss akseptere at du ikke vil si hvem du er, men prøv å hold deg litt til golf-etiketten.

Et lite råd til slutt: Hvis du har lyst til å sitte her ved tastene å være flåsete og komme med surmagede kommentarer, vær ikke samtidig så dum at du sier at ditt "nick" tilhører en person i ledersjiktet i golf-Norge. Hold kjeft om det og si bare at du ikke ønsker å fortelle folk hvem du er.

Pluto

over 22 år siden

Pluto

Synest ikke det skader at det kommer ut at noen i "ledersjiktet" ikke liker det som skjer med og rundt Miklagard.
Miklagard har innarbeidet seg en spesiell posisjon blant ledende golfpersonligheter i Norge som jeg ikke synest de fortjener, og som er til skade for andre klubber. For å si det rett ut: Miklagards mål er å bli Golfklubben med stor G i Norge, og det burde de gjøre på egen arena i stedet for i korridorene til NGF.

Langbein

over 22 år siden

Langbein

Nå kom det endelig noe interessant , men dessverre halvkvedet fra Pluto. Så var det ikke prisene i proshopen eller at medlemmene skrøt av banen som plaget Pluto,likevel. Hva er det du mener P.? "Miklagard prøver å bli golfklubben med stor G" "Dette gjør de i korridorene til NGF"
Hva mener du konkret?
Mitt inntrykk hittil har vært at Miklagard og NGF har vært kollisjonskurs (ref. diskusjonen rundt frikort etc.). Har noe skjedd?

Forøvrig interessant at du mener at de "burde gjøre det på egen arena".
Trodde du mente at Miklagardmedlemmene skulle være stille som mus,jeg.

Fetter Anton

over 22 år siden

Fetter Anton

Ok, Pluto, jeg gir det kreditt for at du som "leder" i golf-Norge har meninger om Miklagard, men jeg var vel mest ute etter å arrestere deg fordi du skjeller ut en "stakkars" golfer som kun er ute etter å fortelle at han synes Miklagard er en god bane og samtidig deler det med noen andre (puh, det ble en lang setning).

Men til dere lederne i golf-Norge, hvorfor finnes det ikke noe Riksanlegg for golf. Innen en rekke andre idretter finnes dette. Det henger en basketkurv i de fleste gymsaler og idretthaller her i landet, men alikevel har vi Riksanlegg for baskettball i Rykinnhallen. Det står mange hoppbakker rundt omkring, alikevel har vi riksanlegg.

Kunne dette være en tanke for dere "lederne" i golf-Norge? At dette kunne være banen med stor B og som var en bane som andre klubber kunne bruke som et forbilde ?

Ulf Laurang

over 22 år siden

Ulf Laurang

Ser man det, ser man det...

Pluto - en ting skal du ha - det forgår en del rart i korridorene blant ledersjiktet i norsk golf. Og vet du hva som verre er..? Ledelsen i Miklagard Golf har våget noe så uhørt å kritisere det! Ikke rart du og andre med deg er så sure da?
Og til alle dere uinnvidde personer. Vet dere hva de er mest sure for?
Jo, at de faktisk gikk så langt som til å true med å melde seg ut av forbundet fordi de mente at en hvilken som helst person kunne komme til Miklagard og bli medlem - uten å måtte betale for hva en aksje koster til enhver tid. Skjønner dere poenget?!
Forbundet ville nemlig alle såkalte aksje-klubber til livs, så dette gjelder altså ikke bare Miklagard. Men det var ledelsen i Miklagard som protesterte høyest og klarest.
Selv skrev jeg et åpent brev til Geir Ove Berg og ba om en kommentar til de hva de diskuterer bak lukkede dører i forbundet. Han svarte med å invitere meg opp til seg for å informere meg (!), men siden jeg ikke hørte et døyt mer, gikk det vel opp for ham hvor utrolig dumt svaret var. Det understreket jo bare all den hemmligholdingen som eksisterer der oppe. Hva med de 30 000 andre golferne saken gjaldt i Norge? Skulle ikke de også ha krav på et svar?
Nå hører det til saken at de kort tid etterpå trakk saken, og la den død. Nå er alle klubber velkommen inn i det aller helligste - bare de betaler avgiften, selvsagt.
For hvordan mener forbundet det skal bygges baner av en viss kvalitet i Norge i dag? Med penger fra oven? Som "Fetter Anton" skriver over her, burde de heller satse alt på å få bygget den "feteste" banen i Riket - og kreve en greenfee på maks 200 kroner pr. runde!!! Så kan de kritisere andre for ikke å gjøre det samme...
Og til deg Pluto. Jeg får frysninger oppover og nedover ryggen bare ved tanken på at du er en i ledersjiktet i Norsk Golf. At så totalt ruggradløse mennesker, uten egne meningers mot, skal sitte å styre golfen i dette landet, ja, det gjør meg bare uendelig trist. Det levner ikke golfen mye ære!
Nei, våg å stå frem med dine synspunkter og meninger. Vis at du ikke bare er nok en rævslikker. Jeg skal love deg at du vil få mye støtte ute blant golfere i Norge, selv om jeg mener ditt Miklagard-synspunkt faller på sin egen urimelighet.
Det finnes ikke en eneste bane i dette landet med de samme dimensjonene, strukturen, kvaliteten, designet av en internasjonal anerkjent arkitekt. Faen, norske golfere burde være glad det finnes en bane av denne kvaliteten i landet.
Det er helt ok for mitt vedkommende at andre ikke synes det er den beste banen i landet, men sakelig kritikk er sakelig kritikk. Drittkasting er noe dere alle kan gjøre hjemme på dass hos dere selv. Uavhengig om dere er ledersjiktet av norsk golf eller ikke. Det er i hvert fall ikke jeg!

Ulf

Pluto

over 22 år siden

Pluto

Sorry Ulf, jeg har ambisjoner og det er for tidlig å tilkjennegi min identitet.

Jeg har vært aktiv på nasjonalt og internasjonalt nivå innen flere idretter, men når man er midt i 40-åra er det ikke så mye annet enn golf man fortsatt kan hevde seg i.
Og jeg har blitt skremt av hvordan golfsporten er organisert, både på klubbnivå og moderorganisasjonen NGF. I alle andre grener jeg har vært involvert som utøver og/eller leder har laget/organisasjonen vært styrt av tidligere aktive, trenere eller i det minste foreldre med glødende interesse for å utvikle og legge forholdene til rette for de som utøver idretten. Alt arbeid har vært rettet mot resultater.

Men i golf ser man at nye klubber startes opp og ledes av mennesker som knapt har sett en golfkølle, andre klubber ledes av snobbete næringslivsledere som synest det er stas å inneha lederverv i en golfklubb, og det nasjonale forbundet er fullt av mennesker som ikke har grønt kort engang.
Hva slags resultater kan man forvente av slikt.

Håper at de få klubbene som har vettuge folk på riktig plass og som jobber hardt og "riktig" ikke tar seg nær av dette innlegget. De finnes, men i et sørgelig mindretall.

At det er konflikter mellom Miklagard og forbundet er ikke så rart. Begge "leirer" er meget spesielle og kjører i hvert sitt blindspor. Men det finnes også sterke bånd mellom enkeltpersoner på begge sider. I næringslivet brukes ord som korrupsjon og kartell på slike forbindelser, men i golf er alt tillatt...

Og til deg som kommenterte mitt punkt om at Miklagard burde utvikle golfbanen på egen arena: Ja! Jeg mener Miklagard bør være stille som mus. Når (hvis) tiden, banen og klubben er moden vil resten av golf-Norge oppdage at dere har blitt en super-bane. Inntil da bør dere holde selvskrytet innenfor skigarden.

Jeg kommer heller ikke til å skrive flere innlegg her. Ville ha igang en diskusjon og få input fra andre. Har sagt mitt i denne omgang, men kommer til å lese det som blir skrevet videre.

Ledere

over 22 år siden

Ledere

Jeg synes som medlem og som bekjent av ledelsen av Miklagard at det er på sin plass om å opplyse at det er høyt nivå på golfferdighetene og kunnskaper om golf generelt der i gården... Tror at du ikke kan ha mye med golf å gjøre hvis du ikke vet det!

Ulf Laurang

over 22 år siden

Ulf Laurang

Tja...
Sitter her og leser ditt siste krumspring kjære Pluto, og vet ikke helt om jeg kan ta deg på alvor. Tror nok du bare er en luring som sitter og skoggler bak tastaturet over oss andre idioter som biter på agnet ditt!
Ingen, og jeg understreker INGEN, kan være ved sine fulle fem og inneha en sentral rolle i en hvilken som helst organisasjon - med din oppførsel eller mangel på sådan.
Nei, du er non bare en av bløffemakerne som sirkulerer bak din anonymitet. På en måte herlig, selvsagt, men på den andre siden blir det liksom bare teit...
Selvfølgelig består all idretts-Norge av alle de personlighetene du beskriver, og kanskje flere til. Men du tramper gjennom isen på et punkt; Den ledelsen du beskriver på Miklagard, har ikke rot i virkeligheten.
Inntil du tør å legge alle kortene på bordet, forblir du en liten bløffemaker i mine øyne. Men jeg skal gi deg en kredit, jeg bet nesten på gitt.... Jeg vil si at stillingen er 2-1 - til meg!

Ulf

Lars A

over 21 år siden

Lars A

Hvem er Ulf Laurang? Hvem bryr seg om hva han mener? Er det noen som gidder å lese det han skriver? Jeg er ikke kjent i "Golf Norge", men er liksom dette er person som man skal gidde å høre på? Makan til fyr skal du lete lenge etter. Banning, hetsing, krangling og usakligheter er det eneste jeg har lest fra hans innlegg. Etter alt dette gadd jeg ikke lese mer. Tror denne karen er medlem på Miklagard, men det har jeg heller ikke giddet å lese meg frem til mellom all usakligheter og bannskap. Dette er vel en kar som er kjempehyggelig å ta seg en golfrunde med. Håper han ikke betaler greenfee noen andre plasser, for da slipper jeg og se ham. For en ekkel dag det hadde vært om jeg hadde stått ved første tee og en av dem man spilte med, presenterte seg som Ulf Laurang. Da ville jeg nok ha tenkt: Huff da! Nå skal han vel komme med alle svarene på verdensproblemene. Og i tillegg prøve å prakke dem på meg.

Stakkars fyr. Håper han ikke mister SINE barn i gulvet.

Ulf Laurang

over 21 år siden

Ulf Laurang

Huffda..!
Endelig en som var veeeldig seriøs...

Ulf

Lars A

over 21 år siden

Lars A

Du er en stakkarslig fyr. Get a life! Du så vel skrivefeilen din i veeeldig? Og så hadde du mange ... Det skal bare være . vet du.

LeiAvDritt

over 21 år siden

LeiAvDritt

Hva med å slutte dette tullet, og gå tilbake til det som betyr noe, GOLF !!!

Denne drittslengingen fører ikke noe bra med seg, bare irritasjon.
Når jeg går inn på ScanGolf Debattforum og ser en debatt som er oppdatert så ønsker jeg å lese saklige, gjerne spissformulerte, morsomme og på kanten spørsmål, svar og kommentarer, men ikke uthenging av personer og denne drittslengingen som det har blitt så alt for mye av i det siste.

mvh
en wannabe god golfer :-)

Lars A

over 21 år siden

Lars A

Jeg er kjempenig. Mente bare at noen kunne være like usaklig, barnslig, komme med banninger og være latterlig mot Ulf Lorang som han er mot andre. Og nei jeg har ikke vært i diskusjon med Lorang. Bare lest det tullet han har skrevet. Vær så snill å hold deg anonym Lorang.

Ulf Laurang

over 21 år siden

Ulf Laurang

Hællæ LarsO

Fin che tu capisci di che cazzo parli, stai zitto e bello. Tu veramente non capisci un bel niente. Capisci..?

Spaccone

over 21 år siden

Spaccone

Jeg trodde først Ulf Laurang var en voksen seriøs mann med gjennomtenkte meninger.
Nå har jeg forandret oppfatning.
Håper det ikke blir for mye barnslig geiping her inne.
Det gjelder også Lars A.

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Vennligst ikke la diskusjonene skli ut ved å angripe hverandre på denne måten! Jeg minner om at jeg kan komme til å stoppe diskusjoner som tar av for mye.

Ikke se på det som sensur, men heller at det finnes en ordstyrer her...

Yngve Johannessen

over 21 år siden

Yngve Johannessen

Jeg må si jeg blir paff av å lese voksne folks innlegg på en diskusjon som startet med en udokumentert usaklig påstand om en bane de færreste har råd til å spille på.

At det går an å være så usaklig trodde jeg ikke var mulig!!!!

jeg velger å tro at alle som har deltatt i denne diskusjonen er 17 år, har grønt kort, og synes det er kult med oppmerksomhet og hetsing.

Og Webmaster, dette var ikke ment som personlig angrep, kun som en konklusjon etter å ha observert denne latterlige diskusjonen.

NB! Jeg står frem med mitt fulle navn, og dere er velkomne til å sende meg hatbrev og trusler så mye dere måtte ønske.

Langbein

over 21 år siden

Langbein

Yngve,
Enig at det er trist at diskusjonen sklir meningsløst ut. I utgangspunktet er det morsomt med en frisk og engasjert debatt om Miklagard.
Men, et av mine poeng var altså at med litt planlegging koster det 450.- å spille Miklagard. Det burde du unne deg!

Lars A

over 21 år siden

Lars A

Ser at ikke alle skjønte min overdrivelse i hetsen mot Ulf Lorang. Mener at folk kan få litt igjen av samme mynt. Han tok ikke poenget og ingen andre heller så da mislyktes jeg nok. Håper drittslengingen stopper helt. Man er ikke nødt til å kalle folk mye stygt fordi de mener noe annet enn deg.

Jeg har ikke bare reagert på det Lorang har skrevet her, men også i andre tråder. Jeg mener denne tråden burde vært stengt i det Lorang sprer rundt seg med bannskap og drittslenging.

Duffy Dick

over 21 år siden

Duffy Dick

Til Yngve Johannessen.

Du skriver at du blir paff av å lese voksne folks innlegg på en diskusjon som "startet med en udokumentert usaklig påstand om en bane de færreste har råd til å spille på. At det går an å være så usaklig trodde jeg ikke var mulig" (sitat slutt)

Mener du at mitt innlegg (som startet denne diskusjonen) var en "udokumentert og usaklig påstand"?

På en måte har du selvfølgelig rett - det var en meningsytring. Men hva skal man bruke dette forumet til, hvis jeg ikke får lov til å ytre min mening, da? Jeg vil gjerne ha svar på dette spørsmålet.

Og forresten så koster det ikke stort mer å gå Miklagard enn det koster å gå Østmarka - tro det eller ei... :-)

For stå seg..

over 21 år siden

For stå seg..

Det koster 200 kroner å spille på hverdag før kl 1400 på Østmarka? 300 etter. På Miklagard koster det 900 hvis du ikke klarer å få tak ien greenffebillet hos privatpersoner til 450. Alikevell rimelig stor forskjell. I snitt dobbelt så mye eller fire ganger så mye om du vil.

Duffy Dick

over 21 år siden

Duffy Dick

Eller sett på en annen måte: Østmarka koster 400 kroner å gå i helga, Miklagard koster 450,-.

Hvis du ikke "klarer" å få tak i et dagsmedlemskap (altså peke på annonse og trykke på venstre musknapp), klarer du neppe å løfte en kølle heller.

Nei, nå er det så varmt ute at jeg heller sitter her og kverulerer enn å spille golf.. :-)

Harald

over 21 år siden

Harald

Det kan da ikke være så fryktelig vanskelig å sjekke før du skriver, kan det vel, du er jo på nettet?? De har forøvrig akkurat endret prisene, økt de noe ettersom banen er i fin stand igjen.

Østmarka:
Hverdager før kl. 1300, kr. 200,-
Etter kl. 1300, kr. 300,-
Lørdag, søndag, helligdager kr. 350,-

Greenfee rabatt på kr.50.- med samarbeidende klubber
Mørk, Oppegård, Drøbak, Krokhol og Askim.

Duffy Dick

over 21 år siden

Duffy Dick

Beklager - sjekket prisen på feil sted, tydeligvis... (golfguiden)

Uansett tar det ikke bort mitt poeng, nemlig at Miklagard ikke er spesielt dyr å spille på:-)

Trond Leirvåg

over 21 år siden

Trond Leirvåg

østmarka har ofte rabatter, og har kostet nedtil 200 i helger. Miklagard er opptil 900 i helger, det er jo sykt?, foruten tror jeg faktisk ikke at det er så utrolig mye mer "hyggelige" mennesker på miklagar enn det er på andre klubber. Miklagar er en bane med litt bedre banetilstander, og det tar dem 500 mer greenfee enn di fleste andre klubber, dette taler for alt?

øyvind

over 21 år siden

øyvind

godt observert Harald. Velger og ikke ta del i diskusjonen. Men Duffy Dick, er du klar over at Miklagard er den dyreste golfbanen å spille på i Norge, også presterer du faktisk å si at den ikke er dyr å spille på?..

Duffy D.

over 21 år siden

Duffy D.

For det første vil jeg gjerne få sagt at debatten har sporet helt av. Men det ser ut til at dette er et tema som opptar folk, så da så...

For det andre: Nei, jeg synes ikke 450 kroner for å spille på Miklagard er spesielt dyrt, sett i betraktning hvor mye det koster å holde banen ved like.

For det tredje: Ingen som vil, trenger å betale mer enn 450 kroner. 900 kroner betaler kun de som (av en eller annen grunn) vil det selv.

For det fjerde: Jeg er helt enig med deg Trond, i at det neppe er hyggeligere mennesker på Miklagard enn på andre klubber. Det er nok en god blanding der som over alt ellers :-)

Leif'en

over 21 år siden

Leif'en

Det går riktig vei, i fjor kostet det 500kr å spille Miklagard, 50 kr mindre i år, mens mange andre klubber har kunnet legge på prisen.
Det viser klart at Miklagard ikke har draget på golfspillerne.
Velger å se bort fra prisen på 900 kr. Det er utopi likevel, som bare noen få (les ledelsen på Miklagard) fantaserer om.

Men til tross for noen defekter ved Miklagard så er banen sannsynligvis norges mest velholdte. Det er ihvertfall ingen fare for å miste ballen i dypt gress midt på fairway som på en del andre baner.

Og bruker man hodet så er Miklagard en meget lett bane å spille. Der bygger det seg ikke opp køer fordi folk stadig går og leter etter ballen sin, det finnes nesten ikke oppslagsmerker på fairwayene, og banen byr aldri på ubehagelige overraskelser.

Kort og godt, på Miklagard oppnår du den scoren du fortjener, mens på mange andre baner kan man bli dypt straffet selv ved gode slag på fairway.

Synest likevel 450 kr er altfor dyrt. En runde golf bør ikke koste mer enn maks 300kr uansett bane. Men å betale mellom 300 og 400 kr for en del andre populære baner rundt Oslo er mye verre enn 450 kr på Miklagard.

Gikk forresten en runde i helga med tre Medlemmer der oppe som fortalte meg at det hadde vært litt av et rabalder på årsmøtet rundt vedtaket om å tvinge på hvert medlem 5 greenfeebilletter. Slett ikke så enstemmig som Ulf Laurang og andre hevder. De fleste enkeltmedlemmene var sterkt imot vedtaket, men var overkjørt av klubbledelsen.

Nei

over 21 år siden

Nei

Nei, nei og atter nei...
Jeg er medlem på Miklagard og synes at nå går dere for langt! Jeg var på et infomøte i desember ang årsavgifter og fikk forelagt forskjellige løsninger som ble diskutert.
På generalforsamlingen i mars var det ikke en eneste person som hadde noen innvendinger om løsningen som ble vedtatt! Å komme etterpå og være uenig blir bare dumt hvis man ikke bruker sin demokratiske stemme! Hvis noen ikke er enige i dette, får man passe på å bruke sin stemme ved neste generalforsamling.
Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor de som ikke er medlemmer, og ikke vil bli det, skal bry seg så mye om den saken. Prøv å gjør en like god innsats på deres egen klubb, så kanskje noe godt kan komme ut av det!

Når det gjelder greenfee så kan jeg fastslå en ting: Det er ikke klubben som selger billig greenfee, det er noen av de som har mange aksjer, og dermed mange billetter, som selger på det åpne marked. Klubben trenger ikke greenfeeinntekter, fordi medlemmene betaler hva det koster å ha klubben/banen i drift. Derfor er prisen satt til 900,-. Dette gjør at hvis noen virkelig vil spille banen så kan de gjøre det til 900,-. Det blir ikke mange, men det er meningen. Denne løsningen gjør at vi, medlemmene, kan ha god tilgang til vår bane. Vi slipper telefonkø på booking og trenger ikke bestemme oss for å spille flere dager i forveien. De fleste av oss synes dette er verdt noen kroner ekstra i året.

Trenger noen en stor teskje for å skjønne dette nå?

God golf!

Leif'en

over 21 år siden

Leif'en

Du sier de fleste synest det er OK å betale litt ekstra. Men ikke alle....
Det virker som juntaen som leder klubben kjører sitt eget løp

At dere gidder

over 21 år siden

At dere gidder

å bruke tid på dette?! Spesielt medlemmene på Miklagard. La skeptikerene tro hva de vil og spre så mye rykter de bare gidder.
Who cares?

Takk for sist

over 21 år siden

Takk for sist

"Nei" skriver vel det som alle har oppfattet, at Miklagard ønsker å stenge ute ikke-medlemmer med sin prispolitikk. Jeg ønsker til gjengjeld å stenge ute Miklagard-medlemmer fra "min" bane.

Langbein

over 21 år siden

Langbein

Leif'n,
Det var ingen som var i mot ordningen på 5 greenfeebilletter på generalforsamlingen. Her er du feilorientert. Selv luftet jeg muligheten om 6 billetter a 400.- , men møtte liten støtte. Ellers var det noe diskusjon rundt ordningen om å bytte greenfeebilletter inn i såkalt B-medlemskap. I det hele tatt var generalforsamlingen svært så demokratisk med mange som hadde innlegg.
Forøvrig så kostet det 400,-(300,-) for gjester av medlemmer i fjor. Altså er det en prisøkning på 50.- i år , og i dine øyne er jo det et bevis på suksess.

Leif'en

over 21 år siden

Leif'en

Jeg betalte 500kr "på tilbud" i september i fjor, altså en nedgang på 50kr til 450kr i år.
I fjor var greenfee først priset til 700kr på Scangolf, deretter ble det bekreftet 600kr. Dette er diskutert i debatten "Fy Miklagard".

Til "Takk for sist":: Ingen løsning å stenge Miklagard-medlemmene ute fra andre baner. 90% av medlemmene der er greie omgjengelige folk som er hyggelig å spille med. Noen er blærete og snobbete, det finner man på alle baner, men kanskje litt mer på Miklagard. Og noen få er ekstremt usympatiske, det ser man på debattforumet her..........

Langbein(usympatisk)

over 21 år siden

Langbein(usympatisk)

Du betalte ikke 500.- som gjest av medlem i fjor,Leifen', men i år er du enten gjest av medlem eller kjøper billett av medlem dersom du betaler kun 450.-
Forøvrig interessant at dersom man styrer som "de fleste" mener så er det en "junta" som bestemmer....

Duffy D.

over 21 år siden

Duffy D.

... og jeg sitter her og undrer på hvordan det er mulig at en positiv meningsytring om Miklagards kvaliteter faktisk klarer å fokke opp så mange mennesker.

Konklusjon: Vi vil gjerne ha gode baner her i landet, men de skal være billige å spille på, og vi får ikke lov til å skryte av dem.

Var det idetheletatt noen som klarte å la være å tenke ordet Jantelov?

Hei Duffy

over 21 år siden

Hei Duffy

Gratulerer med valg av nick.
er du fra Miklagard så er du en dick
og du duffer vel ballen
kommer aldri på pallen
for du virker så kvalm og sick.

I Norge er det slik:
Oustøen for rike
Bogstad for de vellykkede
Sarpsborg for de gode
og Miklagard for de oppblåste

Duffy D.

over 21 år siden

Duffy D.

Til Hei Duffy.

Den gjorde vondt, gitt...

For øvrig håper jeg temaet er utdiskutert med ditt innlegg, som jeg synes er et verdig - og veltalende - punktum for debatten... :-)

Ha en fin runde med hyggelige mennesker, uansett hvor i landet du befinner deg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her