Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spille-krav

KOngla

over 20 år siden

KOngla

Jeg syns at man på de fleste 18-hull baner i Norge burde ha under 16 i handicap for å få spille. Da hadde ikke en runde tatt hele døgnet. Kokkoser

H

over 20 år siden

H

Ikke kø på banene akkurat nå. Gå ut og spill og kos deg alene -;)

Lengste runde i år var herredag i egen klubb. Firerball med snitt hcp på 5 gikk på 4 t og 55 min på en meget kort bane som jeg har gått på 2 t og 50 min i treerball.
Tror ikke høy hcp og høy rundetid henger sammen nei.

HC

over 20 år siden

HC

Har samme erfaring som H. Lengste runde i år var 5 t og 10 min på herredag med bare singlehcp i ballen.

Birger

over 20 år siden

Birger

litt sent på året å snakke om rundetider når det nå er fullt mulig å spille en runde på 3 timer siden det ikke er kø nesten noen steder...
lol..

Mats Ø.

over 20 år siden

Mats Ø.

Hvordan skal folk da klare å spille seg ned? ;)
Tidsforbruk har ingenting med handicap å gjøre. Det har med vett og gode rutiner og fornuftighet. Finner du ikke ballen, så uffnei! Ikke vær en regelrytter, dropp en ny og ta straffa...

LOL

over 20 år siden

LOL

Største kokkosen er jo han som klarer det kunststykket å dele ordet spillekrav med en bindestrek.

Joda Mats

over 20 år siden

Joda Mats

Tidsforbruk har veldig mye med handicap å gjøre.
er du nybegynner er det helt naturlig at du fomler og surrer litt med rutinene.
Er du langtslående nybegynner bruker du også en del tid på leting.
Er du i tillegg av den typen som på død og liv skal være så sosial at du skal stå max 5 meter unna hver gang en av de andre slår, så går det virkelig lang tid, uansett handicap.
Beste måten å få ned tidsforbruket på er å hjelpe nybegynnerne, og kjefte på de som somler. Selv tar jeg null penger for å plystre på ballen foran og rulle med hendene dersom noen somler.
Selv er jeg mid handicapper og rusler glatt under 2,5 timer når jeg er alene. Selvfølgelig går det lenger tid når flere skal slå ut og putte i rekkefølge, men at en ball skal bruke 4,5 - 5 timer er MYE.
Men det er feil å tro at det går så mye raskere utenlands. Spiller mye i USA, og der tar det over 6 timer når banene er fulle. I Spania har jeg også mange runder på mellom 5 og 6 timer når banene er fulle av turister. Spiller også mye i Storbritannia, Frankrike og Tyskland på rundt 4 timer, man der er det ofte tynt med folk og en del tomme baller.

Olle

over 20 år siden

Olle

Dette er en diskusjon som kommer med jevne mellomrom. Jeg tror ikke det er noen generell hcp gruppe som somler mest. Idioter finner man i alle klasser.

Men generelt så er det selvfølgelig mer kø, jo fullere banen er. Det er som i rush traffikken, det er ingen som kjører først i køen.

Hvis flight 1 bruker litt ekstra tid på hull to slik at flight 2 må vente, og flight 2 somler litt på hull tre, medfører dette at flight 3 må vente på både hull 2 og 3. Tilslutt så må kanskje flight 23 vente på alle hullene.

KOngla

over 20 år siden

KOngla

Lol.. ikke bruk lol da, for det sier bare hvor nerd du er. Det er ikke skrivefeil som er vesentlig i innlegget.

PetterØ

over 20 år siden

PetterØ

Garantert at flere av gutta på Mjølkerød i helga hadde hcp under 16, moralen tror jeg var på 0. Intelligens blir ikke høyere selv om hcp blir lavere.

Roger

over 20 år siden

Roger

Det er slike som Joda Mats som ødelegger kosen med å spille golf. Golf er ikke en stressende idrett der en skal mase, plystre og kjefte på andre. Tar du igjenn en ball, slipper de deg vel vanligvis forbi? Personlig ser jeg på golf som rekreasjon der man går og småprater underveis, og ha et par fine timer ute i naturen.

Og kravet om HPC på 16?? Skal folk aldri få spille seg ned?

Svein

over 20 år siden

Svein

Hva betyr lol

maza

over 20 år siden

maza

Det skulle vært en grense ja, og den skulle vært scratch. Enten kan man spille golf, eller så kan man det ikke..

Lol

over 20 år siden

Lol

Lol betyr enten Leiv Osvold Lookalike

eller Laughing Out Loud

Forsåvidt så kommer vel det ut på ett...?

Hullien

over 20 år siden

Hullien

Har nå spillt golf i 7 år og blir litt lei av å lese om tidsbruk og hvem som skal få spille og hvem som bruker mest tid.
Det jeg mener er viktigst er å IKKE ha dårlig tid. Bruk hver eneste runde som en nytelse av å være ute i naturen med gode venner. Det er ikke ofte man kan tilbringe så mye tid sammen med venner i dagens samfunn og få en 4-5 timer sammen er mye verdt. Når jeg og mine spiller golf glemmer vi fort de kjedelige gjøremålene vi ellers gjør og det er jo en meget deilig følelse.
Vi har plass til alle golfspillere på våre baner og frustrasjon gjør ikke ting bedre. Er man ikke ¨glad¨ i sakte spill er det bare å stå opp tidlig..... Vil man unngå kø til jobben gjør man det samme.

smaksforsterker

over 20 år siden

smaksforsterker

Hvor langt går man i løpet av en runde? Rundt 10 km? Da er det jo ganske greit, få fart på ræva og du får fart på spillet :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her