Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nøtterøy glimrende 23.oktober.

Petter Olsen

over 19 år siden

Petter Olsen

Nesten ikke til å tro, selv i dag etter en helg med endel nedbør. Glimrende forhold. Greener av høy kvalitet og mange golfere. Sånn skal det være.

Neste år blir klubbhuset også ferdig, dette er bare helt fantastisk.

Hvordan ser det ut på andre baner pr. dags dato?

Østmarka

over 19 år siden

Østmarka

Østmarka var i dag nesten folketom. Relativt bløtt enkelte steder, og greener som var pipeluftet (selvom dette ikke gjorde store utslag). Snødriv i luften og temperatur ned mot frysepunktet gjorde golfturen min (med stilongs og vinterhansker) til en bortimot perfekt avslutning på sesongen i Oslo-området.

Trekker nok mot Nøtterøy/Larvik/Solum i de neste helgene, da jeg tror det snart er kroken på døra for i år for flere Oslo-klubber

Terten

over 19 år siden

Terten

Spilte Nøtterøy i går.
Det var virkelig en positiv opplevelse, flott bane med raske greener og klubbhus under oppføring som så ut til å bli like imponerende som banen.

Mats

over 19 år siden

Mats

Alle sørlandsbanene er meget bra.

mikkelrev

over 19 år siden

mikkelrev

spillte Nøtterøy i dag, forbløfffende gode forhold !
litt bløtt men fortsatt veldig fine greener.

med 12 grader, oppholdsvær og en 77 runde i bagen var det lett å gå helga i møte :-))

Tobbe

over 19 år siden

Tobbe

Våte frem til green men greenene er som vanlig veldig bra.
Mercedes-Benz hadde turnering for kunder i dag? det sier mye om banekvalitet og litt om Mercedes!

Søta Bror

over 19 år siden

Søta Bror

Var i Halmstad i helgen, og spilte 2 runder Norra på Tyløsand og 2 runder på Ringenäs (Fre og lør) samt 2 runder på Forsgården utenfor Kungsbacka. Alle 3 banene var i kjempe-stand og være var helt perfekt. Igjen viser Ringenäs seg som den banen som holder lengst. Spilte den også i tidlig april, og da var standarden også upåklagelig.
Skulle egentlig spilt Kungsbacka på søndag, men det ble heller Forsgården da det var slagmatter fra fairway.... Litt skuffende når alle andre baner var uten restriksjoner....

Snappy

over 19 år siden

Snappy

Kunne det vært en mulighet for at Nøtterøy får P4-Tour neste år.... Hadde i alle fall vært kult.

schnappis

over 19 år siden

schnappis

Hvis klubbhuset blir ferdig etter planen burde det vel ikke være en umulighet. Det har til nå vært den viktigste problemstillingen for litt større turneringer på nøtterøy

Reidar Pedersen

over 19 år siden

Reidar Pedersen

Reiste fra Oslo til Nøtterøy for å spille etter å ha hørt mye skryt om anlegget.

Dette viste seg å være verd turen, selv om greenfee lå på 400 ennå, fikk jeg oppleve en bane og en kvaliet som jeg skjelden har vært borte i når vi skriver 6.november!! Bravo!

Jeg kommer igjen.

Kråke Rø

over 19 år siden

Kråke Rø

Er det noen som har spilt Kragerø siste uka ???

bogeybernt

over 19 år siden

bogeybernt

Ja det er mange som har spilt Kragerø siste uka.

Torstein B.

over 19 år siden

Torstein B.

Spilte også Nøtterøy i helgen og ble svært positivt overrasket over forholdene. Greenene var i ekstremt god stand, betraktelig bedre enn det jeg er vant til i august på de fleste baner jeg spiller til vanlig (hjemmeklubb er Losby). Det eneste var at hull 1 var pipeluftet, resten var perfekte.

Trodde det skulle være ekstremt vått da det visstnok har regnet mellom 70 og 100mm i vestfold i løpet av den siste uken, men banen må ha et utrolig dreneringsanlegg. Selvfølgelig var det fuktig, men i løpet av 36 hull (lørdag og søndag) hadde verken jeg, eller han jeg spilte sammen med dropp for tilfeldig vann.

Jeg dro først ned og spilte i regnet på lørdag, det var så som så. Men ble så oppildnet av muligheten for å spille golf i november at jeg også kjørte fra Oslo på søndagsmorgen til en god dose kjeft fra min bedre halvdel som jeg tydeligvis hadde lovt å bli med i en familiesammenkomst til ;). Og det var det vel verdt. Behagelig temperatur, opphold, fantastiske golfforhold og "birdie - par - par - birdie" slutt på sesongen.

Vil bare få nevne at jeg ikke har noen form for interesser i banen, kun behov for å meddele min entusiasme over golfopplevelsen. (Beklager på forhånd til dere som normalt tar dere nær av slikt ;)

Dag

over 19 år siden

Dag

Spilte Solum i dag og i går. Topp forhold, og bra drenert som alltid, bortsett fra på hull fem. Greenene er harde som på en het sommerdag. Det er jo ikke alle som liker harde greener, men holdbare er de.

birdie

over 19 år siden

birdie

Topp forhold i Kragerø på søndag. Holder åpent med sommergreener/gresstee til frosten kommer. Rimmelig greenfee.

Dag Andersen

over 19 år siden

Dag Andersen

Fortsatt herlig forhold på Nøtterøy 13.november!

Greenene er pipeluftet, men ellers er banen i fantastisk god stand. Holder kulden seg unna, kan det gå mot golfspill i desember også i år!

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Fortsatt mulig å spille på østsida av fjorden, både Onsøy, Skjeberg, Miklagard, Dynekilen, Strømstad og Mjølkerød er tilsynelatende åpne baner med ok kvalitet!

Garcia

over 19 år siden

Garcia

Gode muligheter for å sette ny pers med driveren på nøtterøy i disse dager, ballen ruller fort 30 m ekstra,,
Onsdag var greenene noe harde,,

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her