Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfterreng som ikke er bane

Guds egen golfbane

over 19 år siden

Guds egen golfbane

Det er blitt mange supre baner i Norge etter hvert.
Men alt for mange baner blir lagt på kjedelig jordbruksland eller det blir anlagt trange skogsbaner!

Hvilke steder/landskap ville overgå alt som finnes av dagens baner?
Hvor ligger ennå ikke den banen som vil kunne bli den flotteste banen i Norge?

Og nei, jeg tenker ikke på baner under bygging.
Jeg bor heller ikke i nærheten.

Selv lurer jeg på hvorfor det ikke er bygget særlig med Linksbaner i Norge.
Jeg tror terrenget utenfor farsund, ved Lomsesanden og mot Lista, vil være helt fantastisk for vakker og utfordrende golf. Mulig det blir større motstand fra naturnvernere her enn andre steder av den grunn.
Norges svar på Hvide Klit ved Skagen?

Se bilder:
http://www.home.no/gyda-druedreper/bilder.html
http://www.kapergalleriet.com/gallery/
http://www.visitfarsund.com/Velkommen_til_Farsund_2005.pdf

Andre interessante forslag?

Vips

over 19 år siden

Vips

Her er det jo et spennede terreng. Vet ikke så mye konkret om planene ennå, men det er muligheter for en spennende linksbane helt ute i havgapet...

http://www.r-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051003/LOKALNYTT/110030004/0/VALG

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Brian!? Har du gode ideer her?

For Enhver Smak

over 19 år siden

For Enhver Smak

Tull å bygge superbaner i småbygdene.
Det trengs enda flere golfjorder som på en billig måte kan rekruttere nye spillere.
Men hvorfor skal vi egentlig ha så mange flere spillere ?
Er jaggu trangt nok på banene som det er.
Og nye spillere betyr nybegynnere, flere nybegynnere betyr sakte spill og sakte spill betyr mindre morro å spille golf.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Den var god, det er tydelig at det ikke bare er på Sunnmøre at det er kremmesjeler. Å bruke fengselsfulger som banearbeidere virker som en riktig god ide.

Jerker Selte

over 19 år siden

Jerker Selte

Obrestad fyr på Jæren... kan bli Norges Turnberry. Noen som kjenner grunneier(ene) i det området?

Ellers blir nok Herdla utenfor Bergen også en flott bane når de får utvidet fra datgens seks hull...

ati

over 19 år siden

ati

Grunnen til at det ikke er bygget baner i de områdene du prater om, er jo rett og slett at golfsporten fortsatt er for liten i Norge.

Man kan ikke bare bygge en golfbane, der flertallet av befolkningen vil ha noe annet.

Derfor blir det med jordene, der bøndene tjener mer på å leie ut til golfbaner, enn å drive jordbruk.

Men resultatet trenger ikke bli kjedelig av den grunn...

www.bjaavanngk.no

Sørlendingen(den første)

over 19 år siden

Sørlendingen(den første)

Du får ta en tur til Kvinesdal og Skaren mens du venter på at det blir bane i landskapsvernområdet på Lista. Så kan du komme ned i et anstendig HC (om du ikke allerede har det) mens du venter i betydningen at du kommer til å vente i svært mange år på bane her. Det er jo ikke bare Landskapsvernet for om du kommer forbi dette så kommer MANNEN med lita SKJEI og begynner å pirke og når han skal skjeivende en hel golfbane så vil de fleste få svært lavt HC før han er ferdig.

MEN jeg har tatt vare på adressene til bildene for bildene var fine, velkommen opp på heia.

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Har vært oppe på Heia og prøvd banen i Kvinesdal. Den er skikkelig fin den og, men jeg ønsker meg altså en Skikkelig linksbane! Håpe håpe.
Det er jo mulig å anlegge baner uten at man ødelegger fortidsminner. Det finnes meget bra kompetanse på dette.
Alle de spesielle fugleartene og plantene i dette området er det nok værre med.

Bjarne potet

over 19 år siden

Bjarne potet

Hvilke baner er det dere synes er så kjedelige da? Det er svært sjelden jeg spiller en bane og tenker i etterkant: nei fy dette var en kjedelig bane.

Nes er vel det nærmeste jeg har kommet, men dog er det mange morsomme hull å spille der.

Vi er litt vanskelige vi nordmenn ja. Alt må være så forbaska perfekt.

Sørlendingen(den første)

over 19 år siden

Sørlendingen(den første)

Neida Bjarne potet, jeg synes du tar feil der - alt er hel i orden helt til vi kommer hjem og vi skal begynne å fremføre meningene våre - da sitter det langt inne å si noe fordelaktig om noe som helst, det er veldig mye enklere å snakke negativt om noe enn det er å snakke positivt om noe som helst.

Det var jo hyggelig at Proffen allerede har prøvd banen i Kvinesdal og var fornøyd. Den store fordelen med bane på Lista er jo at det kunne spilles der hele året, med svært få unntak. Det har jo vært forsøkt, jeg vet ikke om de har gitt opp enda eller....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her