Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fornebu Ind vs. Golfsenteret

Fast Player

over 19 år siden

Fast Player

Har startet innetreningen og avlagt både figc og Golfsenteret et besøk. Det eneste figc slår Golfsenteret på er lengden på rangen. Ellers er Golfsenteret i mine øyne mye bedre:
-Mye mindre mennesker, ingen venting,
-Gratis puttinggreen som faktisk er veldig bra. Figc sin koster penger og er langt fra naturtro.
-Billigere enn figc
-Bedre sørvis
-Resturanten er i annen klasse i på figc
-Ballene er ikke bra noen av stedene, men på figc er de helt tragiske.

Jeg vil derfor oppfordre fler til å ta turen til Golfsenteret slik at det holdes seg i live som en konkurrent med figc. Og nei, jeg har ingen økonmiske interesser i dette.

Indoor-king

over 19 år siden

Indoor-king

Hvorfor tror du det ikke er venting på Golfsenteret?
Hvorfor tror du det nesten alltid er fullt på FIGC?

Fordi det er KLASSEFORSKJELL!

Spesielt på service.

hp

over 19 år siden

hp

har hørt att det er en innendørshall som skal vare åpen bare om formiddagen på manglerud,er det noen andre som har hørt om det

Tom

over 19 år siden

Tom

Stemmer at det skal være noe der. Men de må plukke alt opp og ned hver gang det er noe i hallen. vet dermed ikke hvilken kvalitet det vil være. Leste det for noen uker siden. Regner med at det er oppe litt i helgene og noen kvelder.

jonNY jonNY

over 19 år siden

jonNY jonNY

Indoor-king:

hvorfor er det viktig med klasseforskjell?

er ikke trivsel og funksjon viktigere?
Er du en snobb?

ar

over 19 år siden

ar

Dersom man skal trene er det avgjørende at man får tilgang. Dette er problematisk på figc.

Betydningen av å slå langt på trening er meget sterkt overdrevet. Ved trening av tekniske detaljer, balltreff etc er det mer enn godt nok med slike lengder som på Golfsentret. figc gir noe mere lengde, men er ikke tilstrekkelig for å kunne analysere ballbaner. Med korte jern går ballen i taket og med lange jern og wooder er 95m ofte for kort. mao ingen stor praktisk forskjell på de to anleggene. figc er lysere og nyere med noe dagslys inn i hallen. dette gir økt trivsel.

For den som ønsker å bli en bedre golfspiller gjennom vintertrening så er nok begge alternativene gode nok, men en liten fordel for lengden på figc. betyr pris og tilgjengelihet mye vinner sandaker.

menne

over 19 år siden

menne

Det er ikke no problem å få plass! det er bare å komme dit på de riktige tidspunktene, rart at ingen av dere har tenkt på det før! jaja... Nabb!

Niels

over 19 år siden

Niels

til ar

det er svært mye lettere å analysere ballbane på fornebu. med fire ganger lengre avstand ser man om den faden henter seg inn igjen eller om drawen er en hook. man kan heller ikke trene pitching på golfsenteret, noe som er den største fordelen på Fornebu. En full pitch går i taket som du sier, men 15-50 metringer er herlig å trene der. Begge steder kan man trene godt, men det er absolutt bedre muligheter på Fornebu.

menne: de snakker jo om primetime etter middagsmaten. Alle skjønner jo at det er mindre trafikk tidligere på dagen.

Tom

over 19 år siden

Tom

Til Niels.
4 ganger så langt på fornebu er bullshitt. Man kan kansje se starten på en slice bedere, men det er som kjent på slutten av ballbanen man ser hvor MYE høyre/venstre ballen virkelig går. Synes begge steder har sine fordeler men i helgene er det veldig mye folk på fornebu. Også i "prime time" da det er mange juniorer som trener der med klubbene sine. Skal du komme til tider hvor det ikke er mye folk der bør du helst være uten jobb.

Niels

over 19 år siden

Niels

Bullshit? er det ikke i underkant av 25 meter på Golfsenteret da? Hvor langt er det i så fall? Du kan jo heller opplyse enn å prate som en 14-åring.

Tom

over 19 år siden

Tom

Har vert på begge stedene mange ganger men aldri målt dem opp.
Hadde jeg vist lengdene hadde du fått dem. Men å si at fornebu er fire ganger så lang er feil. Sandaker er også høyer under taket. Tror jeg.
Hvor langt er det til der du treffer veggen på Fornebu?. Husk at de siste meterene er VELDIG lave. Du skal ha rimelig lav ballbane for å ta de i bruk. 14 år?? Takk for den. Og du gir intrykk av å være hvor gammel??.

jaja fast player

over 19 år siden

jaja fast player

Syns du virkelig at golfsentert er bedre fornebu????
Hvis du vil bli god i golf!!!! da kan du ikke dra på golfsentert. hehe , nesten litt morsomt det her, kommer det en spiller som sikkert ikke er god i det hele tatt og sier det.

Niels

over 19 år siden

Niels

Tom: jeg kan stave bullshit hvertfall, og din bombastiske måte å prate på minner om en hissig tenåring. Men du er sikkert mye eldre.

Golfsenteret har 30 meter lang range. Fornebu har 100 meter. Så det var en sterk overdrivelse av meg å si fire ganger når det er 3,3 ganger. Beklager.

Sant som du sier at det er lavt under taket fremme ved veggen, men slår du 5'er jern tipper jeg du har en ballflukt på rundt 80 m før den tar i nettet - alt ettersom. Å trene på Fornebu er uansett mye bedre enn Golfsenteret.

Tom

over 19 år siden

Tom

Niels.
Å rette norsken min er jo flott. Da har du noe å gjøre en Søndags kveld.
Ser på hjemme siden dems at det står over 30 meter. Tror de som er inn til venstre og så venstre igjen er de lengste. Så jeg skal strekke meg til at de er over dobbelt så lange på Fornebu. "Effektiv lengde".
;-) OK?
Jeg foretrekker Fornebu om jeg kan velge, men etter jobb så blir det nok Sandaker.

Ha en fin vinter

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Tiger McWould if he could

smaken er som baken.

Golfsenteret har noen få rangebaner som er over 30(ca 35) og resten er ca. 25-30 meter.

Fornebu er 100 meter, og da kan man ikke si at det er dobbelt så langt effektiv lengde.
hvor høyt er det under taket på golfsenteret? ikke så fryktelig, men det ser høyere ut, fordi det er nærmere.

Fornebu er heller ikke mindre tilgjengelig, ar, det er mindre tilgjengelig ved middagstider og klokken 12 på lørdager, men det er flere plasser, og dermed god tilgjengelighet på nesten alle andre tidspunkter.

er det noen konkrete feil i mitt innlegg, så beklager jeg, men tallene er det jeg har hørt fra folk som bruker dette ofte.

Niels

over 19 år siden

Niels

Tom: jeg retta på engelsken din, ikke norsken.

Selvsagt er lengden over dobbelt så lang, den er også over tre ganger så lang. Du er nå morsom du Tom ;) Det er kjempemorro å skrive på forumet på søndagskvelden ja.

Tom

over 19 år siden

Tom

Vel, jeg er enig med Tiger at smaken er som baken. Det er høyt under taket på Sandaker og det er lengre til veggen på Fornebu. Men, jeg liker ikke at folk skal leke norsk lærer her inne og henge ut folk.
Man må få si hva man vil uten å være redd for "lærere" skal henge ut folk. Saken var jo at noen sa det var 4 ganger så langt på Fornebu.
Det er det ikke.
"Effektivt" over dobbelt så langt. 3 ganger så langt?.
Kommer an på øyet som ser. Jeg mener/tror ikke det er det men sover nok ikke dårlig om det er litt over heller. Ha en fortsatt fin søndag.

Ja, jeg vet det står 100 meter på hjemmesiden dems.

Fast Player

over 19 år siden

Fast Player

"jaja fast player": Hvor god jeg er i golf er vel egentlig ikke så veldig interessant i denne diskusjonen. Jeg har en plan for vinteren og kommer til å trene mye putting og innarbeide en del svingendringer. Hvordan ballen oppfører seg i luften er for meg ikke interessant akkurat nå. Og til dette mener jeg Golfsenteret er vel så bra som figc, spesielt med tanke på putting. På annet nærspill er figc overlegent.

-FP, hcp 4,6

Niels

over 19 år siden

Niels

Stakkars Tom. Skjønner du ennå ikke at jeg mobbet engelsken din?

Tom

over 19 år siden

Tom

Stakkars??.
Det var ikke bare denne tråden men generelt på dette forumet. Skulle nok skrevet det som en egen post. God natt å ha en fin uke.

Alter Ego

over 19 år siden

Alter Ego

Det heter: "God natt, og ha en fin uke".

Niels

over 19 år siden

Niels

Det er sant Alter Ego. Man kan også skriver utropstegn slik som "God natt!"

Ha en fin natt Tom.

Niels

over 19 år siden

Niels

NEI og NEI! Der skrev jaggu Niels feil. Har aldri skjedd før. Jeg mente jo selvsagt "Man kan også skrive ..."

Dette kun til informasjon.

jaja fast player

over 19 år siden

jaja fast player

Du sier jo at ting er bedre på golfsenteret. Som service , ballene og putting greenen. Vil si at jeg ikke er helt enig med deg der. Allt er bedre på Fornebu. Samme hva du sier. Orker egentlig og ikke snakke om dette med en som tror han er noe, det blir jo så dumt. Sikkert veldig flink du, med små potensialer i livet videre. hehe.

Hilsen kongen

østfold

over 19 år siden

østfold

best på golfsenter,best på miljø-best på pris ja det er østfold golfsenter det....he he

Laser

over 19 år siden

Laser

Fornebu har en litt kreativ måte å måle rangen sin på. Dersom den måles diagonalt fra ene ytterkant til ytterkant på andre siden kan den strekkes til 100 meter, men dersom den måles rett fram fra mattene er den 75 meter.

Begynner å bli litt lei av dette skrytet til Fornebu om hvor lang rangen er. Har ofte lurt på om det virkelig kunne være 100 meter over da mitt øyemål og slag med wedger der inne har fått meg til å tvile.

Det toppet seg litt i fjor vinter når jeg for moro skyld hadde med laser avstandsmåler for å se om det virkelig kunne være 100 meter over. En av de yngre ansatte nektet å tro at det ikke var 100 meter over - sjefen hans hadde jo sagt at det var 100 meter!

Selv ikke en egen måling med laser kunne overbevise vedkommende om at det var under 100 meter. At Leica Rangemasteren kun viste 75 meter mente han måtte være misvisning på målingen:-)

Har ikke målt Golfsenteret, men at det er lenger på Fornebu er det vel ingen tvil om. Det er dog ikke mange som har mulighet til å få de annonserte 100 meter som på Fornebu. Det er et par av mattene på høyre og venste side av rangen som kan oppnå dette ved å slå til det motsatte hjørnet på skrå over rangen.

Beklager, måtte bare få det ut:-)

Niels

over 19 år siden

Niels

Laser: jøss. Det er jo et skrekkens eksempel på frekk markedsføring.

Slimete Fornebu! Nå skal Niels kose seg på Golfsenteret i vinter heller. HAH! Ta den Fornebu!

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Hei Niels. Sliter du med abstinenser?

:-)

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Sikkert litt pinlig lesing for de som ikek bor i Oslo-området denne tråden, men vi golfere blir nå engang litt agressive når sesongen er på hell!

Topp at vi nå har 2 golfsenter å besøke i vinterhalvåret!
"Før Fornebu" var det ganske så fullt på Sandaker, nå er det relativt mye folk begge steder, resultatet er at du får trent! Med litt tålmodighet.

Om ikke annet får man en følelse for balltreffen, viktig greie!

Bruk treningsmuligheten, og la være å slenge dritt, det er bare pinlig lesing!

Fooore

anton reveriet

over 19 år siden

anton reveriet

Fooore : Bra talt!!!

Golferen

over 19 år siden

Golferen

Enig med Fooore! Vi bør se dette på en positiv måte, alle golfere har muligheten til å besøke to golfsentere som gir muligheten før økt trening, med tanke på lite venting.
I år foretrekker jeg Sandaker på grunn av lite venting og mye billigere enn Fornebu. Det er et minus at jeg kan ikke kan slå lenger enn 40 meter, men det er viktig å legge vekt på sving og balltreff i vinter.

Etter min menig har Fornebu blitt kjempe dyrt, medlemskap til 10000kr er bare helt latterlig, hva er det de tenker med. Kun de som trener 4-5 ganger i uken alle ukene i vinter halvåret er tjent med det, men hvem gjør det??? Jo! Landslaget, og andre elite spillere, men de er allerede sponset, av ngf eller hjemmeklubbene.

Niels

over 19 år siden

Niels

Anne Kari:
Ja mange !! Jeg kan sende deg en liste pr e-post.

jeppsan

over 19 år siden

jeppsan

Begge sentrene er rævvvvva... se på indoor senter i Japan. En full 18-hulls bane innenedørs. Der kunne staten fått noe å bruke pengene sine på.

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Til Niels. Hehe, nå har jeg min egen liste, og den er vel ikke så veldig ulik din, tenker jeg. Lørdag tenkte jeg at jeg hadde behov for å møte masse mennesker så jeg dro til Fornebu. Der var det 17 stk, så jeg ble litt skuffet. Fikk en protime, så det hjalp på humøret. Ellers hører jeg at forholdene er bra litt sørover. Men du har altså lagt opp for sesongen?

H

over 19 år siden

H

jeppsan

Ja, i Japan er det fine innedørssenter og nesten ingen utebaner for vanlige mennesker. Baner er svindyrt i Japan og kun de aller aller rikeste har midler til å spille golf.

Tror ikke vi skal misunne dem, vi har det bra bortsett fra den lange vinteren da.

Glenn

over 19 år siden

Glenn

Tror noe slikt er på trappene her også, Dog i mindre format. Men bare hørt løse rykter.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her