Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf= sport eller hobby???

Henrik

over 19 år siden

Henrik

Er moderne golf en ekte sport, eller en hobby for pansjonister og tjukkaser???

704

over 19 år siden

704

Kommer an på hva du vil med golfen. Akkurat det samme som gjelder for ALLE andre idretter/sporter. Det finnes tjukke feite gamle tullinger som sparker fotball, kjører alpint, svømmer, spiller tennis, spiller ping pong, jogger og kaster spyd. På det nivået kan det knapt kalles toppidrett, men for de beste er det en helt annen sak. Dette er akkurat det samme som for golf.

De beste driver en ekte sport (riktig nok en teknisk sport), resten har det som en hobby.

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Ja, det er en sport, og Ja, det er en hobby for noen.

Birger

over 19 år siden

Birger

Golf er en blanding av sport, mosjon, hobby, rekreasjon, og så mange ting.
Mats:
du sier det er hobby for noen... hehe....
hvem tror du det er flest av ?
hobbygolfere, eller idrettsutøvere?

Aksel

over 19 år siden

Aksel

Men det er ikke og komme bort i fra at golf har et dårlig rykte.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Denne diskusjonen har jeg jevnlig med folk på jobben. Noen mener at kravet til sport er at man er så fysisk utagerende at man mister kontroll over kropssvæskene (jmfr langrenn, skiskyting, maraton osv). Den golfen 95-98% av spillerne bedriver kan knapt kalles sport, på samme måte som den påskeskituren folk går heller ikke er sport. Eller den bilkjøringa vi gjør til daglig ikke er sport selv om Formel 1 er det.

Tar man et nyfødt barn og bestemmer seg for å trene dette til å bli verdens beste innenfor en sport, så tror jeg at golf kanskje er den grenen med minst sjanse for å lykkes. Mest fordi den har et teknisk og mentalt element i seg som krever uendelig mye mer enn å ta på seg ett par gummistøvler og beinflyge gjennom ei myr i noen år. Har man ikke hele pakka så når man ikke toppen i golf, og har man hele pakka så er det ikke sikkert man når toppen likevel fordi det er så mange om beinet.

Tiger Woods driver sport, vi andre... gjør noe annet.

Tore P.

over 19 år siden

Tore P.

Golf kan muligens kategoriseres under: CAMPING-SPORT
sammen med Dart, Badminton, Billiard, Bowling, Crocket , Ping-Pong o.s.v.

Dette er "idretter" man kan praktisere paa campingplasser og/eller i roykfyllte lokaler sammen med alkohol og grillpolser. Siden golf krever at du forlater serveringslokalet ligner det mer paa et mindre krevende (og lite kreativt) rebuslop.

Og selv om du gaar 6 km + (paa 4-5 timer med sigar og cola i haanda) kan det neppe kalles fysisk trening. Men det er faa "idretter" som det er vanskeligere aa utnytte sitt eget potensial i. Utrolige mange variabler (ogsaa mentale) som maa kontrolleres/elimineres...

704

over 19 år siden

704

For å si det sånn... hvis bueskyting er en sport er jaggu meg golf det også!! :o)

Morty

over 19 år siden

Morty

Selvfølgelig er golf en sport. Tror noen at de beste golfspillerene i verden ville ha tjent en masse penger hvis det var en hobby de holdt på med.
Men for meg og for sikkert mange andre også, så er det en kjempe hobby, som også gir meg litt trim, mye frisk luft og møte med mange hyggelige menneseker.
Så for lommeboka slanket seg litt også.

Niels

over 19 år siden

Niels

Jeg stor HAHA og en liten HEHE til Tore P. Badminton en hagesport? På lik linje med dart? Enda morsommere. Kanskje du skal prøve badminton ja.

Golf er en slapp sport i forhold til mange andre sporter :) Selv om det krever uhyre mye å hevde seg i verdenseliten. Men slapt for oss amatører, definitivt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her