Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lengste Putt

Vips

over 19 år siden

Vips

Det er mye snakk om lange driver, men det hjelper ikke å drive 350 meter dersom en misser 1/2 meters putten for en dobbelbogey.

Men det som er gøy er jo når de virkelig lange puttene går i koppen.

Min lengste er på ca 17 meter (hull 6 i Molde) som ved en lett blanding av dyktighet og flaks, gikk rett i koppen. Ett av de bedre par jeg har hatt i min karriere.

Noen flere som vil dele sine gode putter?

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Putt på ca 200 meter på rangen på Haga!

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Skulle gjerne gjort det, men legger den sjelden mer enn 1 meter fra pinnen ;P

Jepp

over 19 år siden

Jepp

Putt for eagle på hull 13 på miklagard. Pinnen stod kort om greenen, lå helt bakerst på greenen.. putta til venstre opp på den fine humpen, måtte nesten stoppe ballen der, men den trilla sakte og akesellererte ned på sin ferd mot hullet - smalt i bakkant og vill jubel!

hoobah

df

over 19 år siden

df

25m!!

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

De Europeiske Ryder Cup spillerne hadde tidligere konkurranse om "lengste" putt når de fløy Concorde over dammen til USA. Hull i en ende av midtgangen og så putt fra andre enden eller noe slikt. Jeg tror Olazabal sitter med rekorden og at den er målt i kilometer (lengde ballen reiser fra slag til hull). Kan bli vanskelig å slå nå når Concorde rutene er lagt ned.

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Å neida Sam... Har du ikke hørt at de har puttematte på MIR?

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

På MIR er det bare russere - og de står der opp og bommer og bommer :-)

Terje

over 19 år siden

Terje

MIR brant opp i 2001, så jeg tviler veldig på at noen putter noe særlig der.

Selv på ISS er det vel litt vanskelig å putte, siden det er veldig lite gravitasjon der :)

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Terje:
De har skutt opp en ny MIR for lenge siden, det var den gamle som brant.

På MIR har de kunstig tyngdekraft også. omtrent som på jorden. Puttene går syykt langt!

Terje

over 19 år siden

Terje

ehh .... nei, det finnes ikke mer enn en MIR ... den nye romstasjonen heter ISS (International Space Station) og er et samarbeid mellom mange nasjoner.

Det er heller ikke kunstig tyngdekraft der.

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Terje: Legger meg flat, fikk ikke med meg at den nye stasjonen hadde et nytt navn.

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Terje og andre: Siden det er litt mindre golf om dagen så er det noen interessante linker om ISS her:

http://www.shuttlepresskit.com/ISS_OVR/index.htm
http://spaceflight.nasa.gov/station/index.html
http://science.nasa.gov/temp/StationLoc.html
http://www.russianspaceweb.com/iss_chronology.html

Hvordan vil fremtiden bli på månen og mars da Terje?
Vil det bli golf, og hvordan vil den bli?
Det hadde vært artig å simulert golfslag i andre sfærer!

Hvordan vil en drive se ut med et rent sweetspot-treff og en svinghastighet på 100mph?

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Question

Can you hit a golfball into orbit on the moon?

Asked by: Eric

Answer

The escape velocity of an object from the surface of any planet, moon or star is:

V=((2*G*M)/R)(1/2)

Where G is the universal gravitational constant, M is the mass, and R is the radius of the planet, moon or star.

G=6.673 x 10-11Nm/kg2
Mass of the moon = 7.36 x 1022kg
Mean radius of the moon = 1.74 x 106m

The escape velocity from the surface of the moon is approximately 2380 m/s. In conclusion I think it is obvious to the most casual observer that it is not possible for a human to drive a golf ball at these speeds. No, you cannot hit a golf ball into orbit on the moon.

Answered by: Fred Cordova, None, Junior Math/Mech Engr Student, Walla Walla College

Terje

over 19 år siden

Terje

Når vi først er off topic, så synes jeg det mest fasinerende med å være på månen, er pga dens lave gravitasjon så ville mennesket kunne fly. Det ville jo såklart bare kunne skje innendørs hvor det er luft, men allikevel. Det hadde være utrolig kult å kunne fly som en fugl :)

Men å drive en ball med carry på 1,5 kilometer hadde jo også være ganske kult :)

Om en 10 000 år når mars er terraformet så kan vi jo spille golf i valles marineris :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her