Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er det med Svingen?

Dag

over 19 år siden

Dag

Forrige tirsdag: traff sju av åtte fairways på Hurum GK 87.5%
På lørdag: Traff en av 11 fairwayer på Asker. 9.1%

Jeg har spilt i noen år nå og er SÅ lei av slike svingninger i spillet!
Er det trær til venstre kommer det en snap-hook og er det trær til høyre kommer en slice.
Vurderer å legge opp om jeg ikke blir bedre nå! (Jeg får alltid lyst igjen om en stund da..)

Er det noen som vet en måte å kurere en sving(psyke) som ikke tåler trange skogsbaner?

porcy

over 19 år siden

porcy

Det finnes hverken skog eller vann, bare fairway. Konsentrer deg om den store fairway'en du kan lande på. Du skal ikke se det vansklige.
Eller du kan slå drawer/fader, i værste fall blir en draw rett, det blir aldri en slice, og slik kan være ganske sikker på å ikke slice deg ut i skogen. Ikke gi opp, det kommer bedre tider...

HerA

over 19 år siden

HerA

Har hatt det på akkurat samme måten i et par sesonger nå; ofte hook med korte jern, og slice med lange jern/woods. Eneste løsning er nok å ta protimer. Det funket i alle fall veldig bra i mitt tilfelle; slår rett og langt nå. Bare synd sesongen snart er over......:o(

snappy

over 19 år siden

snappy

Kjøp boken "Der sitter mellom øra"... Den ha fått meg til et helt annet nivå.. Meget bra

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Problemene ovenfor er velkjente for meg også. Jeg gikk til en pro og det viste seg at begge problemer har utspring i samme årsak. Som han sa det: "You're exceeding your swing speed limit". Mao var jeg for kjapp i begynnelsen av nedsvingen, noe som førte til at jeg ikke klarte å koordinere de senere bevegelsene. Jobber nå med å ta kortere baksving og være roligere i starten av nedsvingen slik at resten av kroppen får tid til å bli med. Det funker, selvom det selvfølgelig ikke funker hver gang. Krever trening og konsentrasjon. Og så gjelder det å slappe av. Det kan være at på skogsbaner så er man så oppmerksom på alt som kan gå galt hvis man ikke slår rett at man binder seg og dermed gjør vondt verre. Det er lettere å slappe av der du vet du har god plass.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Få tak i ei svensk bok av Kjell Enhager som heter "KVANTGOLF"
Morsom og inspirerende bok for frustrerte golfere!

ISBN 91-37-10140-4 FORUM forlag

Enhager brukes blant annet av det svenske kvinnelandslaget i golf.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Det har mye med at hele kroppen din er fokusert på trærne på den ene eller andre siden.
Husk når du står oppstilt etter hvor du ønsker ballen skal lande, så ser du faktisk samme bilde om du står på en åker eller en trang skog, tenk på det. Du ser bare den lille hvite ballen.....men du har sikkert umenneskelig bredt synsfelt og ser skogen på den ene siden hehe ;)

Du lar aldri teknikken din få en fair sjans pga kroppens spenninger og fokus på FRYKTEN over hvor ballen kan havne.

Klart den havner der kroppen innstiller seg på å treffe, selv om du ikke ønsker det....kroppen og psyken spiller ikke på lag.

Selv frykter jeg aldri hvor ballen skal lande, dårlig teknikk er skyld i all slags ballflukt, jeg tar det naturen gir ;) Hilsen elendig 11Hcp'er :)

Dag

over 19 år siden

Dag

Takk for gode råd alle sammen!

Hodet (temperamentet) får man jo ikke så lett byttet ut.
Har ikke hatt nok penger til protimer på noen år, desverre, så jeg har prioritert en del spilling i stedet.
Oppstilling har jeg terpet mye på, men ender ofte opp med å ikke klare å ha rett stance likevel.

Det sitter ofte bra en del hull.
Kan finne på å gå 3 over par på front nine og 16 over par på back nine.
38-53 er en typisk Score på hjemmebanen, Solum. Sikkert noe å gjøre med at det er lite trær på frontnine.
Tendenser til det motsatte også, men spillet er stort sett alltid best inntill 2,5 timer etter oppvarmingen på rangen.

Jeg klarer ikke å huske hva jeg skal gjøre lenge nok!

Nei, jeg gleder meg til simulatorspill på åpne linksbaner i vinter(Ikke Valderrama). Der finner jeg alltid ballen og spiller ned mot 80 slag. Mye morsommere en å spille ute!

Neste år skal jeg spille ned mot 12 hcp ute, ellers så er det slutt!

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Dag: Et annet råd jeg fikk en gang da jeg klaget på god front 9 - dårlig back 9 var: spill mer 36 hull med golf samme dag. Har enda ikke hatt tid (/krefter) til å prøve, men det ville jo få 18 hull til å virke som bare barnematen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her