Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Teoritest på dinside.no

Holma

over 19 år siden

Holma

Kan man virkelig alltid løfte ballen og rengjøre den bortsett fra om den ligger i en bunker?

Klarer du teorien?

Løfte ball
(11 av 15)
Kan ballen alltid plukkes opp og rengjøres?

info:
Ja, i de fleste tilfeller unntatt: Kilde: Golfreglene og Regler for amatørstatus
vekt
Ja, alltid 0
Som regel ja, bortsett fra om den ligger i en bunker 1
Nei, aldri 0

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Har du URL til testen da?

Goofy

over 19 år siden

Goofy

http://www.dinside.no/php/art.php?id=220103

lk

over 19 år siden

lk

Hehe, 9 av 15 riktig, kanskje jeg må ta teoritesten på nytt? :)
Minst 3 av feilene var jo pga idiotiske spørsmål og fasit på spørsmål 6 var jo direkte feil. Det spiller da ingen rolle hvilken siden man går inn i en bunker, man tar jo den veien som er mest praktisk. Svaret på spørsmål 11 virket jo også rart.

lk

ce

over 19 år siden

ce

Testen bar preg av å være laget av en som ikke spiller golf, men som har fått "Veien til grønt kort" i fanget og plukket tilfeldlig derfra. Merkelige formuleringer tyder på det.

Hvis man må vite ballens utgangshastighet for å få grønt kort har det skjedd store endringer i opplegget de siste årene! Dessuten er det forskjell på anbefalinger og regler, som testforfatteren tydeligvis ikke hadde fått med seg.

(Eller er jeg egentlig bare sur over å få 5 feil? :-) )

Maverick

over 19 år siden

Maverick

IK: Under grønt-kort opplæringen lærte du (regner jeg med) at du skal gå inn i bunkeren fra baksiden og ikke forsiden (mot green). Dette for ikke å ødelegge bunkerveggen.

perry

over 19 år siden

perry

Spørsmål nummer 11 var bare ikke rart, men direkte feil. Men fasititen på spørsmål 6 er riktig, man skal gå ut på den lave siden.

FS

over 19 år siden

FS

Det høres veldig merkelig ut at man har lov til å løfte ballen å rengjøre den (unntatt hvis det er ballplassering)... Dette må jo være feil

lk

over 19 år siden

lk

Maverick: og hvis jeg ikke gjør det så er det straffeslag? ;)

Men joda, du har rett. Tenkte på bunkerveggen rett etter at jeg hadde posten, men ut i fra testen så virket det nesten som om det var en regel og ikke et skjønnsspørsmål. Er det 1 meter fra bunkerkanten og ned til ballen går en såklart inn bak. Er det 10 cm derimot så tar jeg som regel korteste vei.

lk

veggiss

over 19 år siden

veggiss

det med ballhastigheten er også feil, har er jo flere spillere som har hastigheter opp mot 180mph, det blir jo ikke så langt unna 300km/t

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Det mangler også rett svaralternativ på spm 15:

Handicapjuks
(15 av 15)
Hva skjer om en spiller oppgir et høyere handicap enn han egentlig har i en konkurranse?
Han får to straffeslag per hull, til og med det punktet han ble fersket.
Han blir diskvalifisert
Om det påvirker antall slag som skal gis eller mottas blir han diskvalifisert. Ellers må han spille med det oppgitte handicap.
----------------------

Det riktige svaret er selvfølgelig: -Han vinner turneringen lett, og blir premiert med en tur til Malaysia.

jonNY jonNY

over 19 år siden

jonNY jonNY

loooooool......

og plutselig kom Larvik inn i bildet igjen.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her