Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Wood eller hybrid?

Nybegynner

over 20 år siden

Nybegynner

Er nybegynner (kvinne).
Ønsker å sette sammen et sett hvor de lengste jernene erstattes med woods eller hybrid-køller.

Hva anbefales til nybegynner (litt dårlig nybegynner), uten andre ambisjoner enn å spille golf av og til, og få til litt bedre enn veldig dårlig :-)? Dvs jeg vil gjerne ha et sett som er så lettspilt som mulig, og som "gir" så mye som mulig.

Noen gode råd/innspill?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Du får mer lengde med en wood enn med hybrid, men en hybrid er lettere å slå med. Spesielt fra røff......

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Jeg har med godt resultat laget mange sett med kombinasjon av jern og hybrider, og i noen tilfeller også med wood.
Det som er viktig er at du har en plan med sammensetningen, slik at du ikke får hull.
Jeg vil for en nybegynner anbefale hybrider framfor woods, da du her får lengde på en enklere måte.
Den største fordelen med ett riktig sammensatt kombisett, er at det totalt sett bli færre køller å forholde seg til, noe som forenkler valget av redskap.

flise

over 20 år siden

flise

Jeg har et veldig lettspilt sett til salgs. - Det er et Ram sett og ligger ute på finn.no - under sport og fritid og golf. Det er mange bilder der som du kan se på. Jeg kjøpte settet - men det passet ikke til meg, da jeg nå har kommet meg under 20 i hcp. Det var veldig lett å få løftet ballen med disse køllene...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her