Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

"EGET GRESS"

scotty cam.

over 20 år siden

scotty cam.

Er ny her i forumet-forøvrig et hærlig forum
(blir kanskje vel mye miklagard/meland til tider)

Har spilt i fem år-har 7,1 i hc.og når jeg spiller
på min hjemmebane, ligger jeg stort sett mellom
30 og 36 poeng.på andre baner er jeg sjanseløs.
Mitt spørsmål er:Er det flere enn meg som sliter
med at ens eget hc. kun passer på "eget gress"?

Mats Ø.

over 20 år siden

Mats Ø.

Du sliter vel heller med køllevalg, lengder, hvor man skal legge seg og hvor man ta sjanser og hvor man bør safe.. dette vet man jo ikke på andre baner!

704

over 20 år siden

704

For meg er det ofte motsatt. Men det er trolig fordi jeg spiller mye safere på "bortebane" enn på hjemmebanen. Og så blir jeg fort hardt straffet på hjemmebanen min når jeg slår dårlige slag.

Jeg ser også at banen min kommer høyt på lista over hvor det er vanskelig å få poeng på Community-rangeringen. Det kan jo også påvirke dette noe.

ar

over 20 år siden

ar

Scotty cam: jeg har samme problem, men noen baner går greit første gang. Trenger som regel ¨to-tre runder på en ukjent bane for å score ok.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Noen ganger har en "dagen" og andre ganger ikke...dette påvirker jo selvsagt resultatet for en middels golfer, som jeg regner meg som! Har spilt endel baner. Hvis jeg selv mener jeg har spilt en noenlunde bra golfrunde... havner jeg rundt 90-96 slag på en par 72 bane. Jeg har ikke klart å spille meg ned på hjemmebanen enda... det skjer alltid på andre baner! Noen andre baner får jeg flere slag tildelt enn hjemmebanen, noe jeg enda ikke helt forstår.... , men det er sikkert riktig... derfor kan andre baner noen ganger virke lette å få en god nettoscore på eller godt med stblf. poeng. på hjemmebanen har jeg et snitt på 27,6 poeng (47 runder) i år på andre baner er snittet 28,3 poeng (34 runder). Mange av de andre banene er førstegangsbesøk, såååå hvis en spilte de flere ganger...så kanskje de skulle løses bedre...uten så mye usikkerhet.
Men fortsatt er det dagsformen som bestemmer resultatet...noen perioder går hcp opp andre perioder ned...så....

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Spiller hjemmebanen min mye bedre enn andre, men dette pga lengdetrygghet som Mats kommer inn på. Gresset spiller mindre rolle, men jeg sliter når jeg reiser til greener som er treigere. Da holder ballen sjeldnere linja, jeg blir utrygg, og putter som en fjott.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

kom til Tyrifjorden Gunder. da kommer du i hvertfall til å fjottputte nå.... hihi... pipelufting er kult...

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Gunder har gått i hi. Det er for kaldt for Gunder å spille golf nå :)

Snedd

over 20 år siden

Snedd

Gunder da! Det er sikkert flere uker igjen til det blir for kaldt. Senest i går kveld var jeg på fotballkamp, uten lue og votter. Da er det ikke for kaldt til å spille golf på lenge ennå!

Kopite

over 20 år siden

Kopite

For kaldt??

Spilte runde på Vestfold i dag i langbukse og T-skjorte.
Nydelig. Været altså, ikke golfen dessverre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her