Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hybrid Irons

Sigurd

over 19 år siden

Sigurd

Jeg har 2 hybrider i bagen, på 17 og 25 grader og disse fungerer svært bra.
I løpet av dagens runde så jeg en spiller som hadde et helt sett med hybrider, eller rettere sagt en blanding av hybrider og jernkøller.

Ble svært nysjerrig på dette, siden det betyr at man da også kan parkere 7, 8 og 9 jernet, samt PW´en for godt.

Noen som vet hvor slikt kan kjøpes?

Var innom hos TGW, men der fantes kun vanlige jernkøller, samt hybrider opp til 30 grader.

Super

over 19 år siden

Super

Vet det finnes for damer men har ikke set det for herrer. Men vent å se til våren. har hørt noe om at Cleveland kansje kommer med en ekstra i begge ender av skalaen. Altså en som kommer i stede for 5 jern og et ener jern. Kansje det kommer fra andre også og kansje det kommer flere. Det er en messe i Jan/Feb i Usa og det er da vi får vite hva som kommer neste sesong. Tiden vil vise.

Vips

over 19 år siden

Vips

Har to olyo hybrider i bagen selv. en 17 grader og en 25 grader. Går rett og langt. ganske gøy men det er jo så enkelt å slå med. Det er jo mye mer gøy å slå et virkelig godt jernslag.

Jeg var i tvil på om jeg skulle kjøpe hybrider istedet for jern. og de har nok hjulpet, men jeg skal kunnne slå godt med et toerjern etterhvert.

Det er målet!!!!

hybrider er for folk som ikke gidder å lære seg å spille golf. Noen som ønsker å kjøpe to stk??

Sigurd

over 19 år siden

Sigurd

Det er jeg ikke helt enig i.
Noen av oss har ikke talent eller ferdigheter for å spille golf, dvs å utvikle en skikkelig sving.
Greit nok for myke og smidige unggutter, de svinger jo køllen 540 grader :-)

Men om man er litt stiv og klossete, så er hybridene gode å ha.
Har funnet 2 sorter til nå.

http://www.sheagolf.com/Irons/DYHCIW.asp

http://www.irishgolffitting.com/

Begge må imidlertid bestilles fra utlandet og det har jeg ingen erfaring med.

lk

over 19 år siden

lk

De dynacraft hybridene var noe av det styggeste jeg har sett. Hvis jeg skulle ha brukt de "jernene" måtte de ha kommet med en garanti på runder under par, hver gang :)

Btw, kjenner noen som har brukt irshgolffitting.com og de var meget fornøyd med den butikken.

lk

Pling

over 19 år siden

Pling

I Pings katalog for 2005 så jeg et sett som du beskriver.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Har hatt ett slikt sett inne, men vil ikke ta de inn for salg. Sett heller sammen sett av lettspilte jernkøller og hybrider istedet for de lange jernene.

Sigurd

over 19 år siden

Sigurd

Merkelig.
Jeg finner ikke noe om det settet på Pings hjemmesider.

Sikker på at det var i Ping katalogen du så det ?

Pling

over 19 år siden

Pling

Sigurd, du gjør meg usikker. Jeg har sett det i brosjyren til Ping eller Callaway (de eneste jeg har). Jeg skal sjekke en gang til. Jeg fant heller ikke noe på nettet.

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Hvis dere går inn på golfsiden.kåmm (hehe), så finner dere en annonse for de nye G5-ene der. Kanskje det er dette dere ser etter?

Pling

over 19 år siden

Pling

Jeg fant at Callaway har noe som heter GES. Her har du linken, Sigurd:

http://www.callawaygolf.com/en/ProductCatalogContent.aspx?product=61

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Det finnes flere slike ferdig-sett bestående av hybrider og jern:

bl.a.
Taylor Made Miscela
Golfsmith FireSteel (nå på salg)
Adams Idea (nå på salg)
Synchron Synergy
Snake Eyes Quick Strike irons

Ping har et sett bestående av G2 og G2HL, de ser ut som jern alle sammen, bare G2HL har litt bredere såle. De har nå nye modeller som heter G5. G2HL er erstattet av "orntlige" hybrider.

Det forundrer meg stort at butikkene er så sløve at de ikke har kjørt slike mix-sett opp som storselgere. Men da ville de sannsynligvis ha tapt store penger på salg av rene hybrider.

For de aller fleste er slike hybrid/jern-sett en god investering som forbedrer spillet, og for nybegynnere er det i mine øyne eneste alternativ.....

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Det er nok ikke like lett for den enkelte proshop å gjøre dette med de mest kjente merkene. Det er enkelt forklart ikke forberedt fra produsentene. Jeg har solgt denne type kombisett hele ettersommeren, og interessen har bare tatt helt av. Alphasett med hybrid 3 og 4, og jern resten, det har i alle fall blitt populært.

Neste år blir denne løsningen å finne i proshopene rundt omkring, da vi vil avslutte nettbutikken og i stedet benytte oss av proshopene. Forhåpentligvis uten at produktene blir dyrere.

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Neimen Børje, da ?????
Avvikler du nettbutikken og lar Pro-shop'ene distribuere for deg blir prisen dobbelt så høy, og da konkurrerer du på lik linje med alle andre leverandører.

Sigurd

over 19 år siden

Sigurd

Slike sett med 2-3 hybrider og jernkøller fra 7 - SW vrimler det av for tiden.

Det jeg derimot er på jakt etter, er køllesett der alle køllene er hybrider, til og med SW.

MEn...

over 19 år siden

MEn...

Det har jo ingen henrikt å ha korte jern i hybrider! Hvis du har det så har du ingen slag rundt green, feks hvis u skal slå høyere eller med spinn... Det gjør deg ikke til noen bedre golfspiller, men det er ditt valg...

Pøtt

over 19 år siden

Pøtt

Kjøpte ett slikt sett etter en artikkel på golfsiden.com, testet av AR himself:-) Super bra sett!
http://www.golfplayer.no/Golfplayer/Product/AcProduct.aspx?PageId=2&AcpId=SETT-JXCOMBO

Pling

over 19 år siden

Pling

Jeg tror jeg forstår Sigurd. Han etterlyser køller gjennom hele settet som gir den samme oppreiste stillingen og den gode balansen som hybrider/fairwaywoods gir, der det mer er køllebladets loft som regulerer lengden. Am I right, or am I right?

Spinn er ikke for normalgolferen, så det ser vi bort fra som primærønsket til den potensielle kjøperen av slike køller.

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Sigurd, sjekk dette:
http://www.diamondtour.com/index.php?cPath=350_351_426

ta også en vurdering av Nike Slingshot, eller en klonevariant av disse.

Callaway Fusion jern er drar også litt i retning hybrider.

Sigurd

over 19 år siden

Sigurd

Javisst, Pling.
Du har aldeles rett.

Jeg merker stor forskjell på 17 gr og 25 gr hybridene mine.
25 gr har en mye høyere ballbane og går rundt 100 - 120 meter.
17 gr har en lavere ballbane og går vanligvis fra 130 til 160 meter.

Så om jeg nå lykkes med å få tak i hybrider på: 34, 42 og 52 grader, så vil nok de forbedre nærspillet mitt betydelig.

Antar at 34 gr vil gå rundt 70-80 meter, mens 42 graderen stopper nok opp på rundt 50 meter. SW hybriden regner jeg med går ca 30 meter og da med høy ballbane og lite rull.

Skulle det bli for stor spennvidde i lengdene, så kan jeg alltids komplettere med 38 og 46 graderen i tillegg.

Har et konkret sett i kikkerten nå, men er takknemlig for alle gode tips.

eldrick

over 19 år siden

eldrick

golf er gode jern slag hvor man kan kontrollere ballen slik man vil. Fra 170 m og inn er dette nødvendig, i tillegg er det en fantastisk følelse når balen gjør slik man vill.
Hybrider er for "transport" og ikke for presisjon.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her