Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan bytte grep ?

TerjeV

over 19 år siden

TerjeV

Tenkte jeg skulle bytte grep på et par av køllene mine, men trenger noen tips på hvordan man går frem.
Hvordan lettest få av det gamle ?
Hvordan få det nye til å sitte fast ?

Terje

Grepsforvirring

over 19 år siden

Grepsforvirring

1. Bruk en skarp kniv til å skjære av det gamle grepet.

2. Legg på dobbeltsidig tape øverst på skaftet i grepets lengde (kjøp gjerne tapen hos en køllemaker).

3. Fyll det nye grepet med White Spirit og rist grepet.

4. Hell gjerne litt White Spirit på tapen.

5. Skyv det nye grepet over enden av skaftet og nedover skaftet.

6. Justér grepet slik at merket nederst på grepet står rett over køllebladet når det er korrekt adressert.

7. Vent minst en halv time før du bruker kølla.

TerjeV

over 19 år siden

TerjeV

Takker og bukker.
Dette ser jo ut som en grei jobb.
Skal forsøke dette ved anledning.

Terje

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Hell white spirit over grepet i tillegg til å fylle halvfylt grep med ws, men husk å holde en finger mot hullet bakerst på grepet.....så det ikke renner ut når du rister litt.

Hell det du hadde i grepet over tapen på skaftet (gjerne gjennom det lille hullet på enden, da renner det jevnt ut) ellers blir det vanskelig å tre grepet over tapen/skaftet.

Husk det finnes tape som man tar såpevann over, vær sikker på hva slags limtape du har...

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Om du går inn på nettogolf.com, troppmenyen teknisk, der er det enkelt forklart i tekst og bilder.

popsi

over 19 år siden

popsi

Bruk kompressor om du har tilgang til det, du kan da blåse grip både av og på. Har gjort det selv og det fungere veldig bra. Ikke noe problem å beholde gamle grip om man f.eks skal forlenge eller kappe køller selv.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Popsi, dette må du lære meg. Hvordan greier du å blåse ett grep på?
Til dere andre, vær ytterst forsiktig ved bruk av kompressor. Gamle grep er ofte tørre, og sprenges lett. Ikke morro å bli revet opp av gummirester.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Stemmer det Børje.

Kan faktisk skade hørselen din og, for det smeller no jævlig, og det skjer fort med kompressor.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

når du bruker kompressor bør du bruke en tube av lexan ellerno som vil ta smellen hvis grepet eksploderer. for å blåse på grep så trer du bare grepet over tuppen, og gir det små doser luft mens du drar det nedover skaftet.

Buster

over 19 år siden

Buster

Veggis, er det samme metoden du anbefaler for kondomer også? Virker litt kinky. Håper tankene dine var renere mens du skrev, enn mine ble mens jeg leste.
Ellers så skjønner jeg ikke vitsen med kompressor og dilldall for å få på ett grep, når vi har white spirit.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Lever køllene i proshoppen og hent dem dagen etter.... !!!

Funka for meg.. ;o))))

Sammendrag

over 19 år siden

Sammendrag

Terje, du tar frem kompressoren, blåser grepet av med en tube lexan ellerno, river av gammel tape, tar på ny tape, heller white spirit i grepet mens du holder for hullet i enden, rister grepet, heller white spirit over grepet gjennom det tynne hullet i enden av grepet, sjekker om du heller skulle brukt såpevann, trer grepet over skaftet, bruker kompressoren til små blås mens du skyver grepet nedover skaftet, justerer merket på grepet til å stå rett over køllebladet, venter en halv time ... sjekker svarene på Golfsiden.com, venter et døgn, og går til køllemaker for å fikse problemet.

Eller du har allerede brukt den første oppskriften med godt resultat, og er forlengst ute på banen med godt grep på spillet.

jk

over 19 år siden

jk

stemmer d ja

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her