Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Komponent driver, hjelp

Harald

over 22 år siden

Harald

Hei alle.

Jeg vurderer å få meg en driver og har lest til øyet har blitt sort og vått, også her på forumet. Driveren skal være billig, og mest mulig for penga.. Ser for meg en 10,5 grader, ønsker ikke å rulle for langt ut i skauen og et stort normal hode, +/- 400 cc. Skal ikke vinne Longest Driver konkurranse, men ligge oftest mulig på fairway..
Er forøvrig links, med 22 i hcp, mål for sesongen er 18. Har dessverre ikke målt hastigheten min, men 150m er oftest et 8er jern for meg.

Jeg ser for meg følgende alternativer:
SMT 455 Deep Bore
SMT Nemesis 370
Bang 450 cc Beta Titanium
Bang MELLOW YELLOW
Integra SOOLONG 450R
Integra VS 88 II

Skaft har jeg hørt mye bra om Grafalloy Blue så har lyst til å bare gå for denne. Evt Proforce 65 Gold eller Penley Stealth 70.

Er det noen her som vil gi gode råd? Hva er dine er erfaringer??
Hvor langt kommer jeg med maks 1500,-?
Hvordan skal jeg finne riktig flex, eller skal jeg bare gå for stiff?

Bygging kommer jeg tilbake til senere.. Evt kjøpe ferdig bygd fra Us. Det koster vel ikke mye?

Takk for hjelpen. E-post adressen funker, hvis noen heller vil skrive der..

KP

over 22 år siden

KP

Ikke for å være ekkel, men hvis du har 22 i handicap nå og vil ned til 18 så anbefaler jeg deg å ikke anskaffe en driver. Det holder i massvis med femmer- eller treer wood. Hvis du slår 150 m med 8'er jern så slår du vel 200 med 3'er jern. Full treff på 3'er wood vil vel gi 230 meter, kanskje. Det holder i bøtter og spann.

Hvilken bane er det du spiller på til vanlig?

KølleKalle

over 22 år siden

KølleKalle

Dersom du slår 150m med 8-jern er du en liten råtass, og kan fint bruke driver.
Av de du nevner over gir Bang 450 mest for pengene.
UST Proforce 65 gir meget godkontroll.
Med dine slaglengder bør du ha et stiff skaft og 10* hode (tipper du puncher ballen litt).
Evt kan du gå for et 9* hode og UST Proforce 65 ATR skaft.
det siste gir lengere flukt og mindre trill.
Grafalloy Blue er selvfølgelig et godt skaft, men dobbelt så dyrt og "tyngre" å spille med.

Harald

over 22 år siden

Harald

Takk for svar.

Jeg har en knukket 3wood, men istedenfor å bruke 600,- på denne vil jeg bruke de pengene på en driver fra Us.
Dersom jeg bestiller varer så tar jeg kanksje med et skaft til denne, det er forøvrig en NPFS wood, men det er kanskje ikke noe å satse på. Kanskje ta med en ny 5er.

Føler noen ganger det blir litt mye krefter, ønsker ikke å være "tøffest i flighten", men er likevel en 8er fra 150m som er riktig for meg. :-)
Skulle nok hatt flere protimer, men som arbeidsledig...

Det har skjedd utrolig mye på driver og skaft siden i det siste. Er denne Bang 450 "gammel" nå? Kommer noe nytt jeg skal vente på?

Ang skaft så er Grafalloy Blue vel dette også helt nytt kontra Ust skaftet og "bare" $20+mva dyrere. Men det har kanskje ikke noe å si??
Hva mener du med "tyngre"?

Spiller på vanlig på Østmarka, men antagelig er det siste året her.

Takk for flere svar.

Per Atle

over 22 år siden

Per Atle

Jeg er enig med KP. men visst du skal på død og liv ha driver og vil at den skal ligge oftere i fairway enn skau, så ville jeg kuttet skaftet med 1 tomme. Orginalt i butikken får du 45" drivere, men mange på touren bruker kortere skaft for kontroll. (sjekk www.golfdigest.com og gå på What's in the bag) Ernie Else bruker 44" skaft i sin Titleist 983K driver.

Jeg har selv prøvd dette ut med meget bra resultater.

Harald

over 22 år siden

Harald

Joda, jeg er helt enig om at man fint greier seg uten driver. Men det er nå en gang utrolig morrsomt å dra til med en driver. :-)
Jeg kommer meg fint frem med jernene, men en driver på 230+ er noe helt annet spill enn 5er jern på 180.
Er ikke også en driver lettere å slå med pga større sweetspot?

Så driver blir det, skal garantere at jeg senker hcp med en.. :-)

Skal sterkt vurdere tips om kortere driverskaft.

Flere kommentarer og tips??

Harald

over 22 år siden

Harald

Da har jeg etter å å få gode råd her og lest mere på nettet bestemt meg for
Bang 450cc
Ust Proforce 65 Gold, stiff, antagelig halv" kortere.
Lamkin Cross Line

Er dette greit? :-)

Så er spm; hvor skal jeg kjøpe og hvem skal montere?
Har sett på flere anbefalte butikker, men vurderer www.customclubshop.com og www.golfoundry.com. Noen som kjenner disse og ikke minst fraktkostnader fra disse? Har sendt mail, men ikke fått svar ennå.

Montere, kunne prøvd å gjøre selv, men står likevel over.
Den førstnevnte butikken gjør det for $25, eller er det noen i Oslo som kan hjelpe, selge en slik tjeneste?

Håper ikke alle har dratt på ferie ennå..

andersgh

over 22 år siden

andersgh

Ikke for å strø salt i såret, men er ikke den Bang 450cc en slik doping driver som blir forbudt om litt? Er det ikke bedre å gå for en som er lovlig om noen år.

Jeg bestilte meg forøvrig en 3 wood for litt siden, og betalte 54$ for å få send den til norge. var dette dyrt?

Harald

over 22 år siden

Harald

Jo, det stemmer vel det, fra 2008 sesongen vil den ikke være tillatt i turneringer, vet ikke om det bare er turneringer for de store gutta.
For meg blir det nok uansett ikke noe problem.

Jeg vurderer å handle fra www.mmgolf.com også.
Noen med erfaring derfra? Frakt?

Hvor handlet du andersgh?

Roger

over 22 år siden

Roger

Hallo.
Syntes valget ditt høres spennende ut,med Bang 450CC m Ust Pro force.Hva slags grip kommer du til å velge?.Kommer kanskje til å bestille den samme køllen,men kan du få den ferdig bygget hos mmgolf?og hva koster dette

Harald

over 22 år siden

Harald

Roger, jeg lagde en egen tråd ang grep.
Vet ikke hvor jeg bestiller ennå, venter på svar fra noen butikker ang frakt ol og skulle gjerne også ha noen tips om hvem jeg skal bestille fra.

janne sweden

over 21 år siden

janne sweden

kolla in på http://www.customgolfsales.com/nemesis.htm
mycket bra pris 159$ + 46,50$ för frakt rekomenderar Assassin II World Champion Stiff tull max 450-500 ups sänder fram till dörren få öven nr så du kan söka via ups hem sida brukar ha paketet innom 10-12 dagar runt 14:00 på dan så det är bara att ut å`slå.
jag får min imorgon eller på fredag bestälde 13/8-03 här antingen 28 eller 29/8

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her