Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

World Golf Champoionship

Entusiasten

over 20 år siden

Entusiasten

Hei.
Jeg skal være tilstede på ale dagene av World Golf Championship i San Fransisco neste uke, og i den forbindelse lurte jeg på om det er noen på dette forumet som har erfaring med å være tilstede på så store golfturneringer. Hva slags strategi bør man ha for å kunne se mest mulig? Bør man stå ved et hull hele dagen, eller flytte seg rundt? Hvordan er det på en PGA-turnering sammenlignet med Scandinavian Masters?

alle seriøse og konstruktive svar mottas med takk!

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Har lite erfaring men..
Ser vel mest hvis du flytter litt rundt. Boer ikke vaere noe problem aa faa se saa lenge du ikke folger John Daly eller Tiger. Tror det er kjedelig aa sitte ved samme greenen hele dagen med mindre du ogsaa kan se utslag (paa f'eks neste hull).

Sutre McPutte

over 20 år siden

Sutre McPutte

Har selv prøvd begge varianter på British Open noen ganger. I sommer hadde jeg endelig ro i baken til å sette meg ned på en tribune - kanskje fordi det var godt og varmt. Mitt råd er at du finner en plass hvor du har utsyn til flere hull, greener og utslag. Du får mye mer ro og tid til å følge flighter og score etterhvert som de kommer forbi. Følger du en flight hele veien, syntes jeg man lett kommer på etterskudd og hele tiden beveger seg for å finne en luke å se i. Dersom du også har en liten lommeradio, så har de fleste store turneringer egen radiosending som gjør at de får den hele og fulle oversikt. Gled deg, store turneringer er en opplevelse og idrettsarrangment av et helt annet nivå enn vi er vant til.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

På Scandinavian Masters har mine gleder bestått i å vandre mellom rangen, treningsgreenen, utslag på hull 1 og 18 green.

Rangen fordi man ellers aldri har mulighet til å studere svinger av denne kvaliteten på nært hold. "These guys are good" er bare forbokstaven.

Treningsgreenene og nærspillsområdet er alltid fascinerende for enhver golfnerd. Period.

1. tee er alltid full av stemning og spenning. Alle spillere er spente på første utslag, og det er en spesiell stemning.

18. green er alltid et bra sted på lørdag og søndag.

Ville valgt å følge noen baller på torsdag og fredag, og holdt meg i nærheten av klubbhuset i weekenden. Men det er meg.

elbow

over 20 år siden

elbow

Jeg støtter langt på vei Lavida sin strategi.

Torsdag - bli kjent med området og få sett litt av hvert.
Fredag - følge Tiger Woods for opplevelsens skyld (hvis ikke han er med, et annet av de store navnene)
Lørdag - Range, treningsområde, samt de hullene som ligger nærmest klubbhuset.
Søndag - Se oppvarmingen til og utslagene til de som går ut sist, og ellers følge med på 18. green.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her