Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sett til min samboer

Kine

over 20 år siden

Kine

Håper noen kan hjelpe meg med gode råd:
Jeg ønsker å kjøpe et jernsett + woods til min samboer i 45 års presang.
Litt info om han:
186 høy, kraftig (både litt overvekt, men også kraftig bygget = sterk).
Har spilt golf i 6 år, men har lite tid pga av små barn, handicap 24-25.
Han kommer ikke til å spille veldig mye i de nærmeste årene, og får heller ikke trent veldig mye.
Tenker at han trenger kølle sett som er litt "snilt" for hans nivå, slik at han beholder gleden selvom han ikke får trent så mye.

Noen som har noen konkrete forslag til passende sett (gjerne under 5000)?

På forhånd takk for hjelpen!

704

over 20 år siden

704

Det er veldig vanskelig å si ettersom vi ikke vet hvordan han spiller (hvor fort han svinger o.l.).

Jeg ville anbefalt et gavekort hos en køllemaker eller i en golfbutikk/proshop slik at han kan få prøvd seg litt fram og finne det settet som er det rette for han.

Mvh

Kine

over 20 år siden

Kine

OK, forventet forsåvidt det svaret ;-). Sikkert det lureste det.

Hvis noen alikevel skulle komme med råd, tror jeg han slår hard og langt, usikker på om han slår høyt.... Hjelper det?

De Lutte

over 20 år siden

De Lutte

"" Han kommer ikke til å spille veldig mye i de nærmeste årene, og får heller ikke trent veldig mye. ""

Ja, akkurat det har vel du hele kontrollen på :-))

Hilsen De Lutte - som tror absolutt at et
gavekort vil være den beste løsningen.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Noe av det aller lureste er nok å kjøpe juniorsett til barna, så får han automatisk bedre tid! :)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Siden han hverken får trent så mye (slemme Kine ;) tihi) og ikke spiller mye, er det ikke verdt å bruke masse på tilpassede køller, MEN
om du ringer Børje Pedersen på elverum på 62409410 eller 99547721 (se www.nettogolf.no)

Han har ryddesalg, og Alpha RX jern/kombisett (5-PW pluss 18 og 26 graders hybridkøller, som er meget gode) til meget lav pris 40% rabatt, er et suverent valg for din slaves nivå ;)

Om du legger på en 3 wood så vil du kanskje til og med komme under 5000.

Vanskelig å vite hvilken flex mannen din skal ha uten å se/måle svingen hans, men mulig enkelte grafittskaft vilk bli for myke i REGULAR, men stålskaft går fint i regular for han. Grafitt tipper jeg han bør ha stiff, men kommer helt an på produsenten. Snakk med Børje du:)

Du får god service der, meget gode køller til en knallpris!!!

Lykke til

øgk!

over 20 år siden

øgk!

Proshopen på østmarka gk har kjempesalg! Fra kr 995 for helsett:) Der får du garantert fine køller til under 5000!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

øgk!
Om du leser innledningen, så har mannen hennes spilt i 6 år med 24 Hcp, og hun vil sikkert at han skal bli glad over det hun kjøper til han.
Helsett til 1000kr tror jeg neppe han vil rope hurra for.....

Alpha er meget god kvalitet!!!

øgk!

over 20 år siden

øgk!

for det første sa jeg fra 995(kan du ikke lese?) for det andre svarte jeg bare på kines spørsmål.. Jeg spurte ikke deg om du synes mitt forslag var bra..................... ville jeg ha din vurdering så hadde jeg spurt deg..

Arne B

over 20 år siden

Arne B

Vel om du vil han skal spille bra og ha glede av golfen så må mannen få lov å trene litt, og spille litt mer ;) Det finnes ikke køller som gjør at du kan trene lite og spille bra. Vel det finnes jo vanskelig og lettslåtte.. men ja. You get my drift.

Callaway er dyrt og tilgivelige køller. Lettslåtte og passer ypperlig for en som vil glede seg med golfen og samtidg briefe til sine medspillere på 25 i hcp om at køllene hans er dyrere enn demmes. Tror det er den gleden du mest sannsynlig vil få mest ut av om du trener lite :)

Kine

over 20 år siden

Kine

Mye fordommer rundt hvorfor han ikke spiller golf og trener her ;-)

Han har barn - valgt det selv - det tar mye tid, det er ikke noe negrensning jeg har lagt på han
!
Han er en jobb som tar mye tid!

Jeg er ute etter å finne et sett som gir han mest mulig glede den tiden han har å bruke på golf!

Arne B

over 20 år siden

Arne B

Hehe.. Ikke meningen å være slem her. Sorry. MEN! Callaway er fint. Se om du finner han en bra pris på noen slike. Da blir han mycke glad.

golferboy

over 20 år siden

golferboy

Sjekk www.ballerud.no. Tror de har et Callaway Big Bertha-sett på tilbud (under 4000 kr) som han helt sikkert vil bli veldig glad for. Et sett som er bra for de aller fleste golf-spillere.

Tull Ball

over 20 år siden

Tull Ball

Det samme vet jeg Garry på Asker har. De fleste har nok salg når sesongen nermer seg slutten. Rett før jul er det også mange pro Shopper som har åpen med bra tilbud.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her