Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dagsmedlemskap på Miklagaard

Arild H

over 22 år siden

Arild H

En arbeidskollega har sjekket litt opp rundt dagsmedlemskap på Miklagaard.
På golfsiden.com er det en annonse som sier bl.a.:
"dags-medlemskap med fulle medlemsretter som klubben sammen med founderene administrerer og selger"

og på golf.no:
"Dagsmedlemskap
- Alle rettigheter for 1 dag"

Dette viser seg å være totalt misvisende informasjon.

Hva legger men nemlig i "fulle medlemsretter", "dagsmedlemskap" og "alle rettigheter"?
Jo, at du får tidsbooke som medlemmer gjør og gjest til halv pris. Det er det, altså ikke den viktigste rettigheten, å spille mere enn 18 hull.

Greit at det er "billig", halv pris, men det får likevel være måte på å direkte juge og skryte på seg "alle rettigheter"! Det stemmer jo ikke!
Kall en spade for en spade, dette er greenfeebilletter med utvidet booking.

Et helt klart budd på Markedsføringsloven.

Ps, Mener ikke å henge ut Miklagaard eller de nevnte golfsider. Men de er vel delvis medskyldige..

Morten

over 22 år siden

Morten

Er det mulig!!!
Jeg trodde heksejakten var over for lengst.
Det var en periode hvor janteloven gjaldt på sitt sterkeste mot Miklagard, og utrolig mange uvitende og lavmål golfere fyrte av med tung skyts mot klubben. Og nå begynner du - igjen.
Det er ikke Miklagard som selger disse dagsmedlemskapene. Det er Norske Golfarrangementer. Miklagard solgte ca 90 % av alle dagsmedlemskap og greenfee billetter til full pris før sesongen startet. (og fikk dermed sikret årets budsjett i mål før banen åpnet).
Fulle rettigheter innebærer også at du kan ta med deg en gjest som også får halv pris på greenfee.

Slutt med sytingen mot Miklagard.
Få heller mer fokus på ditt eget golfspill!!!!

Arild H

over 22 år siden

Arild H

Hva i alle dager da? Jeg skriver jo nettopp det; "Mener ikke å henge ut Miklagaard eller de nevnte golfsider". Kan du ikke lese? Jeg skrev også om gjest til halvpris.
Det er forøvrig ikke bare Nga som selger, men også GolfaXess.

Dette er altså ikke _om_ Miklagaard, men om firmaer som selger liksom "dagsbilletter" til denne banen, så har derfor med banenavnet i headingen, værre er det ikke.

Grunnen til at jeg skrev "delvis medskyldige" var pga denne:
"dags-medlemskap med fulle medlemsretter som klubben sammen med founderene administrerer og selger"
Min kollega fikk også beskjed om at dersom han ville kjøpe så fikk han bare et referansenr som han oppga på Miklagaard.
Det kan altså altså virke som klubben er fullt klar over dette og med på opplegget. Men mulig at ordet _dagsmedlemskap_ er det selgerne som har funnet på, derfor er jeg _ikke_ ute for å ta Mikalgaard.

Jeg liker ikke å bli lurt og selgere som prøver å lure meg. Ikke selg noe som dere ikke har.

Arild H

over 22 år siden

Arild H

Ser nå at jeg i mitt første innlegg ikke poengterte at det _ikke_ er klubben Miklagard som selge disse.
Men det var ikke poenget egentlig, det viktige var å få frem hva "dags-medlemskap med fulle medlemsretter" betyr.

Gratis

over 22 år siden

Gratis

Miklagard nytes best når man spiller gratis. Naboen min og jeg er medlemmer i hhv Miklagard og Oppegård. Av og til bytter vi klubb...
Vi booker til oss selv på hjemmeklubben, men den andre spiller.

Spell

over 22 år siden

Spell

jeg også sjekket disse dagsmedlemskpene og fikk samme beskjed.
Synes også det er rimelig sleipt å markedsføre det som noe det ikke er.De tregner vel ikke det, er jo halv pris. Men for dyrt for meg uansett.

Alle rettigheter er det jo ikke akkurat. Synes de skal endre teksten!
Ellers ringer vi forbrukerrådet..

Serru

over 22 år siden

Serru

Alle rettigheter er alle rettigheter.
Det er bare å ta seg til rette, eller sørge for å få refundert det du har betalt dersom "varen" ikke samsvarer med beskrivelsen når den blir "pakket ut".
Husk bare å gå til angrep på rette vedkommende.

Dennis

over 21 år siden

Dennis

Hvor kan man få kjøpt dagsmedlemsskap på Miklagard ? Hvor raskt kan dette ordnes, er det mulig å kjøpe og spille samme dag ?

Circus

over 21 år siden

Circus

Send en mail til kjustin@frisurf.no så skal vi ordne noen billetter til deg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her