Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Milano

Quatro

over 20 år siden

Quatro

Har noen erfaring med baner og hotell rundt Milano. Gjerne hotell som ligger i nærheten av gode baner.

Preben

over 20 år siden

Preben

Castello di Tolscinasci rett sør for Milano er veldig bra, med OK pris. De har 2 rimelige hoteller innafor 1km, som jeg ikke husker navnet på. Banen har Europatourturneringer for herrer. 27 hull + gode treningsfasiliteter/klubbhus. Greenfee 45euro (ukedag) dyrt i helga (90 euro) http://www.golftolcinasco.it/

Quatro

over 20 år siden

Quatro

Takk for tipset Preben

tt

over 19 år siden

tt

d er ikke no gøy

Luigi

over 19 år siden

Luigi

Se mitt reisebrev på www.Golfsiden.no/reiser

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Kom nettopp tilbake fra en uke i passe radius fra "Ryanair"-flyplassen Orio-al-Serio ved Bergamo.
Det er mange baner i området, men av varierende kvalitet.
Mest spennende var 9-hullsbanen La Rossera i Chiuduno. Den ligger på toppen av en ås med fantastisk utsikt, men det er en berg og dalbane som nok ikke alle liker.
Da vil de fleste sette pris på Franciacorta som hadde meget bra gress og suveren layout med bl.a. green ute på en øy a-la Sawgrass, en bane der man kan være villmann med driveren på noen hull, og må lure seg frem med presise jernslag på andre. Min favoritt.
Hvis pris spiller en rolle er Lainate et godt alternativ. Banen ser ikke så bra ut for øyet med varierende gresskvalitet utenfor fairway, men er OK å spille likevel, og så er det hotell PÅ banen og bare 300m å kjøre fra Autostradaen.
Det verste med Italia er å finne et bra hotell som ikke er steindyrt. Prøvde flere 3 og 4 stjernes hoteller, men noen steder luktet det kloakk, andre steder falt malingen av veggene, eller senga var ligget ihjel og minnet mest om en hengekøye. Service og velkomst varierer også fra meget bra til utrolig dårlig. Hvor noen av hotellene får stjernene sine fra er for meg en gåte, men ett hotell skilte seg klart ut: Hotell Sole i Capriolo (dårlig hjemmeside: http://www.solehotel.it/home1.htm).
Dette hotellet ligger 20 min fra flyplassen, og egner seg bra til alle golfbanene mellom Milano og Verona. Rent og pent og nytt, gode senger, god restaurant, parkering og hyggelig personale. 50€ for singel og 70€ for dobbeltrom.

Jeg kommer til å dra en del turer til Milano i vinter/vår og kunne tenke meg at vi ble flere. Er det noen der ute som er interessert i å være med i en "Milano-golfgjeng" ???

Jalla

over 19 år siden

Jalla

50€ for singel og 70€ for dobbeltrom i inlegget over skal egentlig være 50 euro for singel og 70 euro for dobbeltrom.
Ser ut som Webmaster jarle har en liten jobb å gjøre for å kunne vise Euro-tegnet......

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her