Titanic
Jeg har blitt invitert (via jobben) til å spille Miklagard 3 ganger hittil i år. Den er spillemessig OK, men totalopplevelsen står langt tilbake for en del andre baner, f.eks Kongsberg, Tyrifjord og Norsjø. Flere baner har like bra greener og fairways, mye mer spennende hull og mye finere natur. Tipper at når man har spilt 20-30 runder der og "kjenner løypa" så er det ikke så mye mer og hente.
Miklagard er en taktisk bane, og mange jeg spiller med er så lite glupe at de skjønner ikke at det ikke er nødvendig å bruke lengste kølla i bagen og sikte på flagget hver gang.
Men ved å mobilisere noen av de små grå blir banen meget enkel å komme rundt, og jeg kan ikke hjelpe for at jeg alltid har følelsen av å spille på et anleggsområde. Og jeg er ikke alene om å mislike banen. Noen medlemmer jeg spiller med lovpriser anlegget, andre snakker stygt om ledelsen og klager på at de har blitt lurt økonomisk, og blir påtvunget å kjøpe greenfee til andre og mat som de ikke har lyst til.
En jeg snakka med sa at han ville vært fornøyd om han bare kunne ha kjøpt og betalt greenfeebillettene til seg selv, for han fikk ikke tid til å gå mer en 5 runder i året likevel. Tydelig at noen angrer på at de er medlemmer der.
Det skulle være morro å vite hva som skjer når en aksjonær ikke vil/kan betale årsavgiften ?? I mange klubber mister han spilleretten, men sitter like fullt på aksjen. Sender Miklagard kravet til inkasso og kommer og henter TV'en og Stereo'en, eller hva ???
Hva om en spiller bestemmer seg for å slutte, og ingen vil kjøpe aksjen hans ???