Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagard - En spøkelsesbane?

Mikkel Rev

over 22 år siden

Mikkel Rev

Jeg ser på Teeplay.com på booking på de forskjellige baner. Miklagard, som forøvrig er en meget bra bane (den beste?), er nesten uten booking. Det er klart at for de som er medlemer, så er jo det helt topp! Du kan gå ut når du vil! Lite og ingen slitasje på greener (som er knallbra). Men hvor er alle green-fee spillerene?

Det var kanskje dette som var målet da de endret sin green-fee policy. Men nå er det visst tilbud på green-fee, 450,-. Da skulle man tro at banen ble fylt opp?

Torstein Tvenge lemper ut alle sine aksjer, dessverre er ikke det så lett i dagens aksjemarked, hvor det er få kjøpere. Når begynner vi å kjøpe golf aksjer igjen???

Mikkel Rev

over 22 år siden

Mikkel Rev

Dette er billig!

19.05
Ønsker å selge 5 golfaksjer med spillerett til kr 32.000, samt utleie av 1 spillerett for 2003 til kr 7.000. Kontakt T. Tvenge på tlf. 22122550 eller 90145555.

Kåre Kanin

over 22 år siden

Kåre Kanin

"Billig"?? Prisen har gått ned, men det er ikke ekvivalent med "billig". Det er nettopp dette Tvenge og vennene hans har lært av det siste krakket, og derfor han selger til denne prisen. Nei, 32 kNOK for medlemsskap på Miklagard er ikke billig. Sorry.

HP

over 22 år siden

HP

En bekjent av meg kjøpte på Miklagard for 25000 i starten av sesongen, så jeg vil ikke anbefale å kjøpe for 32000...
Miklagard er OK den, og det er selvfølgelig hyggelig for medlemmene at det er lite trafikk der. Det er vel først og fremst to forhold ved klubben som presser aksjekursen ned: For det første er beliggenheten dårlig (for langt fra Oslo), og for det andre er medlemsavgiften unormalt høy. Slik sett er det logisk at aksjer i Hauger GK tilsynelatende går for samme eller litt høyere priser enn Miklagard.
Jeg sliter derimot litt med å forstå hvordan aksjer i nihullsbaner (f.eks. Grønmo og Grini) stadig blir tilbudt til samme eller høyere priser enn Miklagard og Hauger. For Grønmos del kommer forklaringen delvis til syne gjennom leieprisen, som har vært lavere enn årsavgiften helt siden starten av sesongen: Folk som ønsker å selge har ennå ikke klart å akseptere det reelle tapet, og mange velger å leie ut med tap i håp om at markedet snart snur. Dette er en sterk indikasjon på at prisene på golfaksjer skal enda lenger ned, i alle fall i den klubben. I mellomtiden er det mange røverkjøp å gjøre på leiemarkedet.
Hauger har forresten en interessant vri som kan være et (antagelig nytteløst) forsøk på å begrense fallet: På hjemmesidene har de satt et tak på hvor mange "til salgs"-annonser de legger ut samtidig. På den måten kamufleres den reelle ubalansen mellom tilbud og etterspørsel...

Kåre Kanin

over 22 år siden

Kåre Kanin

Helt riktig HP. Det er også et annet poeng, som jeg tror man skal være obs på, som de i Kristiansand har fått erfare: Hvis salg av andeler ikke blir som beregnet blir det færre å fordele løpende utgifter på, mao. høyere årsavgift for å beholde standarden. Dette må medlemmene akseptere, eller akseptere lavere standard, evt. så går man konk. som i Kr.sand. Nettopp frykten for dette (altså frykten for stigende årsavgift) vil stoppe mange fra å kjøpe andel, hvilket igjen forsterker effekten. På bakgrunn av dette ville jeg ikke hatt en andel i Miklagard selv om jeg fikk den gratis. Årsavgiften der vil holde seg konstant eller stige, eller kvaliteten på banen vil synke betraktelig, eller en kombinasjon. Dette er like sikkert som at månen ikke er en gul ost. Uavhengig av hvilket av disse som slår til, vil selvsagt andelsprisen også gå ned, som en *følge* av dette...

For ikke å forstå dette må man være en blåruss eller lærer eller noe sånt. Sånn er det bare.

Even

over 22 år siden

Even

Så vidt jeg vet er Miklagard fulltegnet, og dvs. at de har fått de penger som de skal ha. De som selger er medlemmer / aksjeeiere som ikke vil ha andelen lenger (eller har flere).

Greenfee salget er de ferdig med, så budsjettet er vel da i havn. Da er det bare kostnadene som gjennstår. Eller ?

Til Kåre Kanin

over 22 år siden

Til Kåre Kanin

(og alle andre som lurer) Du må jo selv være "en blåruss eller lærer eller noe sånt" fordi du tar fullstendig feil slik som Even påpeker. Alle aksjene på Miklagard er solgt fra klubben sin side. Det er mange aksjer som eies av få personer, men alle disse akjsene belastes med samme kontigent som de andre spillende eierne har. Derfor spiller det ingen rolle om det er mange akjser til salgs i markedet! Ingen redusert inntekt til klubben, et svært forutsigbart inntektsgrunnlag og ingen fare for lavere standard :)

Titanic

over 22 år siden

Titanic

IKKE KJØP aksjer i Miklagard,
Den er så belånt og har så enorm gjeld at den kan gå konk når som helst.
Fall i aksjepris = fall i verdi.
Hvem kan tro at en golfbane på de tørre romeriksjordene med konstant bråk fra motorvei og flyplass skal kunne bli en av Europas krembaner ??!
Er nok ikke lenge før Miklagard blir nødt til å slikke greenfeespillerne i ræva på samme måte som Tyrifjord, Drøbak og Kongsberg. Da blir det en belstning å være medlem.

Draco

over 22 år siden

Draco

Svar til Titanic

Finnes det ingen grenser for uvitenhet og dumheter lenger?

Broker

over 22 år siden

Broker

Kjære Titanic
Ikke lat som om du har peilig på aksjer eller golfklubber.
Du snakker bare tull.

Even

over 22 år siden

Even

Iflg. norsk golf gikk Miklagard 2.mill i overskudd i fjor.

BP

over 22 år siden

BP

HP: Grønmo og Grini ligger nærmere Oslo enn både Haga og Miklagard. Mht. Grønmo spesielt, går vel aksjene der for 25.000 hvilket innebærer at medlemmene som selger faktisk innser at aksjene har tapt seg betydelig (kostpris inkl. årets avgift er kr 40.500). Tviler sterkt på at prisene går under 25K for en spillerett i en av få Oslo-klubber, i særdeleshet når det foreligger planer om ekspansjon til 18-hull.

Titanic

over 22 år siden

Titanic

Mulig jeg ikke har peiling på aksjer, men golfbaner kan jeg alt om.
Mht aksjer er det bare å se på prisutviklingen.
Noen av dere blir sure som sitroner men det hjelper så lite.
I fjor ble det spådd radikal nedgang i aksjeprisene, noen av dere skreik at det var ikke sant. MEN NÅ SER VI AT DET ER SANT LIKEVEL.
Og det fortsetter.
Tilgangen av spillere er stor, men mange gir seg også. Nettotilgangen nærmer seg null men stadig bygges det flere golfhull.
Når det gjelder Miklagard ligger de dessverre litt krøkkete til.
Med Hauger som nærmeste nabo og mange andre baner nærmere Oslo blir det snart bare halve befolkningen på Kløfta som er naturlig rekrutteringsområde for medlemmer.
Miklagard har greid å snobbe seg opp bl.a. vha enspora reklame fra en viss avdanka golfspiller med egen nettside, og en uvitende kløne med egne innlegg i Norsk Golf.
Men de gode tidene er nok forbi, 2 mill i "overskudd" på en bane som banken eier er bare et relativt tall, og har liten betydning så lenge baneverdien allerede er under gjelden, og synker raskere en lånene nedbetales.
Miklagard er nå prisgitt medlemmenes lojalitet. Jo flere medlemmer som trekker seg, jo færre blir tilbake og kan kjøpe greenfee til bikkja og katta si for å hjelpe på situasjonen.
Hadde jeg eid aksje i Miklagard hadde jeg solgt den øyeblikkelig, så kanskje jeg hadde fått råd til en aksje i Drammen...med vekt på KANSKJE.

Smart

over 22 år siden

Smart

Spesielt god kunnskap om baner tror jeg nok ikke du har... Når Miklagard har solgt alle aksjene som de gjorde for 2 år siden vil de vanskelig gå konkurs. Baneverdien er forøvrig ikke lavere enn gjelden. Dette vet jeg da jeg er selv medlem der.
Når vi medlemmene bestemmer at vi er villig til å betale hva det faktisk koster å drifte og vedlikeholde banen, så trenger vi ikke greenfeegjester. Dette betyr at vi får tilgang til vår egen bane når vi selv ønsker å spille. Dette er nok viktig for medlemmene på Miklagard ettersom kontingenten ble enstemmig vedtatt på årsmøtet.
Alle aksjene er pålagt å betale årskontingenten og klubben får inn 95% av inntektene før 1. mai. Kan du da være så snill å forklare en stakkars idiot som meg hvordan banen kan gå konkurs? Regner med at du har et godt og velbegrunnet svar...

Gunnar

over 22 år siden

Gunnar

Hvor mange medlemmer har Miklagard ?
Hva er årsavgiften for dere ?

Kåre Kanin

over 22 år siden

Kåre Kanin

Jepp, Titanic, du har forstått de sentrale tingene. Merkelig hvor vanskelig mange golfere har for å forstå nokså enkle sammenhenger, egentlig. Kanskje sentrale logikk-kretser i hjernen er litt underutviklet hos endel golfere, forhåpentligvis da med andre kretser tilsvarende bedre utviklet. (F.eks. for selve golfspillet.)

Som andre eksempler på dette (merk, ikke "bevis" på noen som helst måte) ta f.eks. det at de fleste golfere tror de spiller bedre jo flere køller og jo mere tid de bruker. (Jfr. "speedgolferne" som erfarer at de spiller omtrent like bra som når de spiller vanlig golf.) Eks. nr. 2: Skal vi tippe at 97% av golferne fortsatt tror at "index" på hullene er en sortering mhp. hullenes vanskelighetsgrad?

Jaja. Det er fortsatt helt problemfritt å rekke en runde før lyset forsvinner i kveld, dere!

smart

over 22 år siden

smart

Miklagard har 1200 medlemmer og årsavgiften er ca 11000,- men da inkluderer det restaurantforskudd og 5 greenfeebilletter.

Mikkel

over 22 år siden

Mikkel

Denne lørdagen ser jeg at 21 personer har booket tid på Miklagard! Det er jo en skam at en så bra bane ikke blir brukt? Hvor er ledelsen, sett ned green-fee til 300,- så fylles lørdagen opp! Kanskje blir flere interesserte i å bli medlem også? Her må kraftig lut til.

Til Ledelsen i Miklagard; NÅ MÅ DERE VÅKNE! SETT I GANG TILTAK SOM SIER PANG! FOR Å FÅ FOLK PÅ BANEN!

Titanic

over 22 år siden

Titanic

Smart, du er nok ikke så smart likevel. Tenk over følgende resonnement:
Et medlem på Miklagard har betalt 70000 kr for aksjen sin, og må videre betale 11000kr for å få spille hvert år.
I tillegg har ahn tapt la oss si 40000 på at aksjeverdien nå bare er 30000, og fortsatt synkende.
Når det så popper opp nye gode golfbaner nærmere hjemmet der han slipper å betale mer enn 4-5000 kr i året for å spille, og i tilegg får penger til overs når han har byttet aksjer (blir neppe så mye siden Miklagardaksjen har falt ned på nivå med hvilken som helst annen aksje, men dog...)
Vedkommende kan spille like bra golf for halv pris.
Dersom Medlemstallet på Miklagard går ned, vil det bli færre som betaler medlemsavgift. Bare 9 Medlemmer mindre og vips er det 100000 kr mindre til å dekke årets budsjett.
Dagens økonomiske situasjon for mange bedrifter er at det skal spares og spares, noe som gir seg utslag i at bedrifter som sitter på en betydelig prosent av de fleste baners golfaksjer løser dem inn.
Jeg sier ikke at Miklagard kommer til å gå konkurs, men den er uten tvil en av de mest utsatte for at det skal skje.

smart 2

over 22 år siden

smart 2

Til Titanic.

Medlemstallet går ikke ned, hvis noen selger eller gir bort en aksje så blir det jo en ny eier. Da betaler den nye eieren årskontingenten. Slik er det i alle aksjeklubber.

Til Mikkel.

Ser at NGA selger billetter på Miklagard i Juli til kr 450 pr stk. Dette må sies å være en meget god pris. Se på golfsiden.com så finner du tilbudet. Ønsker man å spille Miklagard så bør man benytte seg av dette tilbudet.

Smart

over 22 år siden

Smart

Til Titanic
Det er vel ganske klart for de fleste å se at dette har du faktisk ikke greie på i det hele tatt! For det første taper du ikke penger på aksjer før enn du faktisk selger aksjen og for et medlem i en golfklubb er det uinteressant om aksjen svinger i verdi hvis du faktisk skal ha et medlemskap i 30-40 år.
For det andre kan du ikke påstå at du spiller like god golf på en billigere bane. Når du kjøper en billig bil er ikke kvaliteten den samme som en dyr bil. De golferne som har litt peiling på banestandard førstår hva jeg snakker om.
For det tredje går ikke medlemstallet ned så lenge aksjen er pålagt å betale kontingent. Hvis du selger aksjen, må selvfølgelig neste eier av aksjen betale kontingenten. Klubben er ferdigsolgt, de har ingen aksjer igjen. Ergo er medlemsantallet stabilt og inntektene sikret.

Kan du nå forklare din siste setning? Altså "Jeg sier ikke at Miklagard kommer til å gå konkurs, men den er uten tvil en av de mest utsatte for at det skal skje."
Hvordan i alle dager kan du påstå dette når du klart og tydelig ikke har noen anelse hva du snakker om?

Mikkel

over 22 år siden

Mikkel

Jeg ser at NGA selger billetter for 450,- men det er for høyt. Hvordan jeg kan si det? Banen er tom, mao. priser er ikke atraktiv nok. Hadde jeg fått spilt banen for 300,- JEPP!

the real "smart"

over 22 år siden

the real "smart"

smart og smart2, vurder å skifte navn! Kan anbefale "soppskalle" og "kålhue" for dere.

Kjedelig å vente på litt aksjeoppgang i 40 år, dersom man skal betale 9000 i året, gitt...

Og hva om en stakkars dust med en aksje ikke har råd til årlig utgift, og ikke får solgt aksjen overhodet? Håper da for dustens skyld at det er mulig å melde seg ut av klubben uten å måtte overdra aksjen til andre.

21 book'ede for morgendagen, med den beste værmeldinga som har kommet på flere måneder, virker skremmende... Glad jeg ikke er medlem når årsavgiften etterhvert må økes fordi stadig færre har råd/interesse til å betale den...

Smart

over 22 år siden

Smart

Prøv å bruk hjernen litt!
Skal vi ta det med teskje? Miklagard trenger ikke greenfeeinntekter pga av at utgiftene er dekket med kontingent og samarbeidsavtaler! Derfor gjør det ingenting at det er 21 bookede for morgendagen.. Dette gjør faktisk banen enda bedre for medlemmene pga lite slitasje. Og hvis du kan få tak i billetter for 450,-, så anbefaler jeg at du tar et så stort inngrep i lommeboka en dag slik at du kan forstå at banen er fantastisk!
Tydligvis har dere ikke spilt der og da er det vel ikke så smart å uttale seg om noe man ikke sett og prøvet?

Rev

over 22 år siden

Rev

Årskontigenten på Miklagard er høy fordi man investere mye/mest i vedlikehold av banen. Effekten av det ser man nå med strøkne greener,fairwayer som grønne tepper (bortsett fra hull 4 og 16 - men disse er også kraftig forbedret. Vil man ikke betale ekstra for dette så er ikke Miklagard klubben for deg.
Medlemmene er kjempefornøyd med en super bane med tilnærmet fri tilgjengelighet. Igår var det temmelig mange der (sikkert mange greenfeebilletter) som fikk en flott opplevelse der i går, men runden gikk litt tregere enn vanlig. Er man interessert i en bane av ekstra høy kvalitet tar man seg råd til å betale kontingenten her.
450.- i greenfee er (for) billig, men krever et minimum av planlegging som dynes å være mer enn folk håndterer. Man kjøper da altså billetter/dagsmedlemskap av medlemmer og direkte av klubben. Kom dere ut på banen nå i ferien når den er ledig og i sin beste stand og NYT DET!!!

Rev

over 22 år siden

Rev

Skal være:"Man kjøper billetter av medlemmer og IKKE direkte av klubben."
Men igjen: oppfordrer alle til å ta seg en runde. NÅ ER BANEN KONONBRA!

Titanic

over 22 år siden

Titanic

Jeg har blitt invitert (via jobben) til å spille Miklagard 3 ganger hittil i år. Den er spillemessig OK, men totalopplevelsen står langt tilbake for en del andre baner, f.eks Kongsberg, Tyrifjord og Norsjø. Flere baner har like bra greener og fairways, mye mer spennende hull og mye finere natur. Tipper at når man har spilt 20-30 runder der og "kjenner løypa" så er det ikke så mye mer og hente.
Miklagard er en taktisk bane, og mange jeg spiller med er så lite glupe at de skjønner ikke at det ikke er nødvendig å bruke lengste kølla i bagen og sikte på flagget hver gang.
Men ved å mobilisere noen av de små grå blir banen meget enkel å komme rundt, og jeg kan ikke hjelpe for at jeg alltid har følelsen av å spille på et anleggsområde. Og jeg er ikke alene om å mislike banen. Noen medlemmer jeg spiller med lovpriser anlegget, andre snakker stygt om ledelsen og klager på at de har blitt lurt økonomisk, og blir påtvunget å kjøpe greenfee til andre og mat som de ikke har lyst til.
En jeg snakka med sa at han ville vært fornøyd om han bare kunne ha kjøpt og betalt greenfeebillettene til seg selv, for han fikk ikke tid til å gå mer en 5 runder i året likevel. Tydelig at noen angrer på at de er medlemmer der.
Det skulle være morro å vite hva som skjer når en aksjonær ikke vil/kan betale årsavgiften ?? I mange klubber mister han spilleretten, men sitter like fullt på aksjen. Sender Miklagard kravet til inkasso og kommer og henter TV'en og Stereo'en, eller hva ???
Hva om en spiller bestemmer seg for å slutte, og ingen vil kjøpe aksjen hans ???

MacDonald

over 22 år siden

MacDonald

Pøh, Miklagard går aldri konk. Blir det harde tide går bare kvaliteten kraftig ned. Med sin fantastiske beliggenhet midt i et motorveikryss kan klubbhuset bygges om til MacDonalds. Det ville gi så høye inntekt at medlemmene kunne spille gratis.

Rev

over 22 år siden

Rev

Ta deg en tur nå igjen! Banen har nådd nye høyder etter en del banearbeid for et par uker siden! Ingen har så bra greener og fairways nå! Naturen er nok bedre på Tyrifjord, det er greit, og layout blir en smaksak (vi er veldig uenige her). Jeg har spilt over 50 runder på banen og kan ikke vente på komme ut igjen.... Føler bare at jeg "ofrer" en god opplevelse (idagens stand!) på Miklagard når jeg spiller en annen bane.
Spiller man 5 runder i året bør man satse på grenfeebilletter, det gjelder de aller fleste baner. Synes også synd på dem som ikke får med seg venner på tilsammen fem runder i løpet av en sesong (eller kjenner noen som vil kjøpe) som er glad for å kunne spille banen til moderat pris. Et forbruk på 500 kr på klubbrestauranten bør også de fleste kunne leve med.
Dersom aksjekursen går mot null, så bør klubben plukke inn aksjene og sikre god tilgjengelighet for sine (spillende) medlemmer i fremtiden. Klubber som dette i utlandet (Sverige,UK, USA ,Frankrike,Spania osv) har ofte bare 600-800 aktive golfspillere som medlemmer. Så koster det også litt mer her....

Titanic

over 22 år siden

Titanic

Helt riktig at klubber i utlandet har bare 4-500 medlemmer.
Likevel er årsavgiften gjerne bare 5000kr og aksjer/andeler eksisterer ikke.

Rev

over 22 år siden

Rev

Feil. Det er mye,mye dyrere i høykvalitetesklubber i utlandet. Mye høyere årsavgifter kombinert med høy innmelding og gjerne aksje i tillegg. Flere eksempler i Sverige , bl.a. Ullna (aksje 200-250 tusen) Masse klubber i Frankrike (Rivieraen, ) Spania med priser på over 500.000 ,og Ikke minst i USA og UK. Robert Trent Jones Jr. syntes 80.000.- var en meget rimelig pris på Miklagard, og da trodde han det var snakk om US$!! Han adde aldri tegnet en klubb det var billigere å være medlem i!

Hans Olav Husa

over 22 år siden

Hans Olav Husa

Robert Trent Jones Jr. ble altså lurt da han tegnet denne meget omtalte banen.

Rev

over 22 år siden

Rev

Lurt??? Skjønte ikke...
Han ble altså fortalt om prisen for å bli medlem på Miklagard. Det hadde ikke noe ned hans kontrakt å gjøre............

Isfjellet

over 22 år siden

Isfjellet

Titanic; du er er så tjukk i hue at jeg syntes synd på deg.

Hele denne debatten er et bevis på at janteloven fortsatt herjer i norge. Når noen vil kjøre et litt annerledes konsept kommer småfolket med kritikk og rykter. Hvilke andre baner i norge er det som klipper greener og teeboxer hver dag, klipper fairways to ganger i uka, har eksakte pinneplasseringer ferdig printet ut, har gressrange, daglige oppdaterte stimpmeter-målinger på greenene+++. Slikt koster penger, men det er value for money kontra å vasse i gress på greenene på tyrifjorden...

Man får det man betaler for.

Isbrytern

over 22 år siden

Isbrytern

Ja, man får det man betaler for. Når færre vil betale, blir det enten mer å betale per pers., eller det man får blir litt mindre. Det andre følger som korrolar av det første.

Hvorfor skal alltid Miklagardingene komme med dette evinnelige gnålet om jantelov mm., hver gang noen ønsker å diskutere enten priser og/eller golfbaners kvaliteter??? Skulle tro de alle sammen var så hårsåre som man ville bli om noen trakk alle hårene ut av hodet på dem. (Kanskje det er det de frykter, kan jo tenkes Miklagard vil bruke Bandidos Inkasso, for alt jeg vet...)

Forøvrig, var det ikke slik at RTR jr. tegnet banen som en vennetjeneste for at en eller annen Miklagardtopp reddet livet hans (eller til en av hans kjære eller noe sånt???) Mener jeg leste dette et annet sted her på ScanGolf...

Ellers driter vel banedesignerne i hva andeler koster eller ikke, bare de får penga sine. På samme måte som vi er mange som driter i hva som skjer oppe på pottitjordet.

Men noe skal man jo diskutere på nettet når regnet høljer ned, ikke sant! :-)

Parkameraten

over 22 år siden

Parkameraten

Fantastisk at Miklagard kan engasjere så mye! Vil bare belyse en liten ting:

Alle vet nå hvor mye det koster å være medlem på Miklagard. Det vil igjen si at all omsetning av aksjer er positivt for klubben, fordi de da blir "kvitt" de som ønsker billigere medlemskap og dårligere tilgjengelighet.

Mens de "får" nye medlemmer som er enige i klubbens policy, og synes det er verdt å betale for fordelene.

Scenariet om at ikke alle vil betale, er bare dumt. Du må betale, eller selge til hva markedet ønsker å betale. Om denne prisen går opp eller ned, påvirker ikke klubbens økonomi lenger. Dette er et annenhåndsmarked.

Men nå regner det ikke lenger, så jeg skal ut å spille!

Tjalle

over 22 år siden

Tjalle

Jeg er totalt utenforstående når det gjelder Miklagard. Jeg har spilt banen en gang, og kortholsbanen flere ganger, smat brukt driving range flittig!

Jeg syntes banen var Konge! Designen legger opp til at en må tenke. Og ja! det er faktisk sånn en bra golfbane skal være. Jeg kunne gjerne tenkt meg til å spille der mer.

Var innom banen forrige freda. Da var det knallvær, og jeg satt i kø fra Oslo til Kløfta for å spille korthullsbanen og trene litt slag på gress driving rangen. På parkeringsplassen står det ca 10 biler klokken 1600. Mens jeg trener litt putting og går et par hull er det ingen som går ut ( ca 45 minutter: Det er jo helt vannvittig! Var på banen i ca 3 timer tilsammen og jeg tipper det gikk ut 3 toerballer. Kikket også ut på banen for å se om jeg så noen. Men den var tom.

Kan ikke fatte at banen skal stå to på en fredags ettermiddag med knallvær. På Østmarka tipper jeg at det samme dag var fulle flighter fra 1500 til 1700 , samt at det var masse spillere ute som har ferie eller er pensjonister!

Parkameraten

over 22 år siden

Parkameraten

Har akkurat kommet inn etter en heller dårlig runde på Miklagard. Men det var nok dessverre ikke banens feil.. :-)

I fellesferien er det aldri vanskelig å få spilt på noen baner i Oslo-området - i hvert fall ikke de jeg har spilt. Østmarka vet jeg ingen ting om. Men jeg er enig i at det nok er færrest på Miklagard. Dette skyldes trolig at de fleste medlemmene er på ferie. Det rare er at det er flere som spiller midt i uken (tirsdag til torsdag) enn i helgen.

For meg som er medlem, er det selvfølgelig helt fint at det er sånn. Var tidligere medlem på Hauger, der var det heller ingen problem å få spilt i fellesferien.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her