Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Portugal

Cagiva

over 19 år siden

Cagiva

Noen som har erfaring fra noen gode baner og hotell - pakkeløsninger, for en ukes tur til Portugal i mars neste år?

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Du må bare prøve Riba I og Riba II. Dette anlegget har de beste treningsfasilitetene jeg noen gang har sett. Miklagard er bra, men dette er bare helt supert. Kan ikke tenke meg noen bane som kan overgå dette. Ang selve banene så er Riba II en typisk parkbane i meget god stand. Riba I er en skikkelig mesterskapsbane med svære bunkere, store greener og ikke minst...lengde. Den er et monster på over 6700 meter fra golden tees. Spilte der selv og slo gode driver til meg å være på 260-280 meter, men nådde ikke engang frem til fairwaybunkerne. De lå på ca 300 meter de. I tillegg blåste det kraftig når jeg spilte der.
Det er også masse trær langs fairway, så jeg vil nå si at den blir vanskeligere enn Miklagard fordi man her ikke kan slå i "hytt og pine" og allikevel redde en god score selv om lengden er noenlunde lik.
Jeg ser frem til å teste monsteret igjen i februar....utfordringer er noe jeg liker!!!

Av andre baner jeg vil anbefale så er absolutt Troia å anbefale, den ligger helt ved kysten og du har nesten alltid vinden stående inn fra havet. Det er masse wastebunkere og sand på denne banen, så man bør spille strategisk og kunne beherske vind. Europatouren har gått på denne banen for en del år siden.

704

over 19 år siden

704

Sleng deg på en pakketur til Algarve. Lei en bil og kjør dagsturer til de forskjellige banene som ligger der nede. Jeg likte spesielt godt Penina + et par baner jeg ikke husker navnet på i farten. Kan heller komme tilbake til det...

Banene ligger relativt tett så det er nesten det samme hvor du havner på Algarvekysten.

Jeg var der på høsten og da var det billigere å spille midt på dagen (11-15). Det var heller ikke spesielt varmt så det var helt ypperlig.

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Min mor og far har akkurat bestilt tur ned til Portugal. Jeg tror det var 6800,- pr. pers. Det er fem dager med golf, frokost og gratis transport til banen. Ikke en verst pris i det hele tatt.

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Jeg anbefaler forresten Palmares hvis du vil ha en fin og utfordrende bane langs Algarve-kysten med et helt spekter av forskjellige hull fra langt inn i palmebushen til lange drives langs sandstranda, med blant annet (etter hva vi ble fortalt) Europas lengste par5-hull på 600-et-eller-annet meter. Portugal er et flott golfland! Men det kan også være utrolig dyrt hvis du ikke får tak i en pakkeløsning med greenfee's.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Kan anbefale Penha Longa i Sintra nasjonalpark rett utenfor Lisboa. Det er en meget bra mesterskapsbane, som ikke er altfor brutal fra gul (med mindre det blåser). En kamerat var der nettopp og de har visst bare lov å vanne greenene, så det er mye brunt ellers, men det er kanskje tilfelle mange steder i Portugal nå etter tørken i sommer.Det er hotell oppå klubbhuset. Det er også flere andre gode baner i området.

45 min lenger nord ligger Praya del Rey, som er en meget fin links-lignende bane.

Petty

over 19 år siden

Petty

Hadde i fjor vinter totalt 28 dager på algarvekysten. Spiller med singlehcp og har brukbar erfaring. Derfor vil jeg anbefale San Lorenzo, Quinta do Lago (south course), Quinta del Zima og Quinta del Ria.

God tur...

Jonssen

over 19 år siden

Jonssen

Vi er en gjeng som reiser for andre året med Casa Vacanze (www.casavacanze.no) til Algarve-kysten i desember. 4600,- pr. pers. for fly t/r (Norwegian), leiebil ei uke, leilighet for 4 og ubegrenset golf i seks dager på to etter min mening relativt bra baner (Vale de Pinta og Gramacho). Vet ikke noe om priser i mars, men det er knallbillig på senhøst / tidlig vinter i alle fall. Verdt å sjekke ut. God tur!

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Carlos Golf Agency (se link) ordner det meste.

Mats Ø.
ALTO GOLF er den med det lengste par 5 hullet ;) Får du birdie der, får du navnet ditt på veggen :) Eneste birdien jeg fikk da jeg spilte den var da jeg traff ei and i stjerten på 2.slaget (rullet borti den), men den ble ikke skadet, men kvakk!! bare no innmari ....

www.algarvepackage.com

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Mats Ø.
Jeg er veldig glad i Palmares, men en stund siden jeg var der. Hørte en matvarekjede hadde kjøpt opp banen for å utvikle eiendommer langs banen ???

Det som er så idyllisk med Palmares er beliggenheten, med utsikt, og banen går helt ned til stranden med noen hull der nede, før den klatrer videre opp mot klubbhuset i skog- og parkbane...

Det fine er at det ikke er tett bebygd rundt banen...men håper ikke det har endret seg med det oppkjøpet et par år tilbake....

Er veldig glad i den banen....men Old course Vilamoura er også et kjært barn. Quinta do Lago er knall. Penina er en tøff utfordring i vind...

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Carlos Golf Agency at Parque das Amendoeiras in Vilamoura (Tel +351 289 321644

Knut

over 19 år siden

Knut

Nord for Lisboa har du Rio Major (ca 60km) - bra bane, fornuftig pris. Ca. 40 km mot kysten igjen har du Praya Del Ray (eller noe sånn). Stopp og overnattt i Obidos, på ett ærverdig hotell.

Troia er en meget bra bane, ved Setubal, ca. 45min sør for Lisboa.

Mc Fly

over 19 år siden

Mc Fly

Jag har aldrig spelat på riba 1 eller 2, men jag hade ribba igår..

Golfreiseren

over 19 år siden

Golfreiseren

Sakset dette fra Miklagard Golf sin hjemmeside..

FARO, ALGARVE, PORTUGAL

Dette området har et svært stort utvalg av baner. Greenfee er forholdsvis høy, fra 70 – 150 Euro pr runde. Det tar kun ca 20 minutter fra flyplassen til banene og det er et stort utvalg av hoteller her. Miklagard har hatt flere klubbreiser ned hit og har brukt et hotell som heter Pinus Ria, www.hotelpinusria.com. Hotellet er kun 2 minutter fra Quinta do Lago og har rimelige priser. I dette området kan det være lite natteliv i vinterhalvåret, mens det kan være litt mye på sommeren… Men klimaet egner seg svært bra for golf på vinteren og prisene er betydelig lavere da.

Noen anbefalte baner av høy kvalitet:
Quinta do Lago
http://www.quintadolagogolf.com/

Quinta do Lago Golf Club er, som Miklagard, medlem av European Tour Courses. Dette betyr at våre medlemmer kun betaler 25 Euro i greenfee. Vanlig pris er 150 Euro. Anlegget har to 18 hulls baner hvor South Course regnes som den beste. Europatouren har blitt arrangert her flere ganger.

San Lorenzo Golf Club

San Lorenzo ble designet av Joseph Lee og er omkranset av furutrær, laguner og strender. Beliggenheten er fantastisk, flere av hullene går langs kanten av kysten. Svært mange morsomme hull og alltid topp kvalitet. Legg merke til hull 18, et utfordrende hull som raskt kan rokkere om på resultatlisten. Greenfee ligger på 150 Euro, men be betjeningen på Quinta do Lago bestille for deg så betaler du 112 Euro. Dette er igjen avhengig av at du er medlem av Miklagard.

Quinta da Ria og Quinta da Cima
www.quintadariagolf.com

Disse banene ligger ca 40 minutter østover fra Quinta do Lago. Begge banene er designet av Rocky Roquemore og har en nydelig layout. Kvaliteten er alltid topp. Quinta de Cima er rangert som Portugals beste bane ifølge Peugeot Golf Guide. Greenfee ca 75 Euro.

Mr Slope

over 19 år siden

Mr Slope

Enig med Skrens Petrus: Riba I og Riba II er absolutt fantastiske (selv om det rundt fortsatt mangler). Norsk Golf skrev i år at Ribagolfe kan bli Portugals Valderrama, og jeg tok turen full av nysgjerrighet. Karakteristikken var "bulls eye" - om noen år kommer denne banen til å bli så dyr og eksklusiv at det er bare å kjenne sin besøkelsestid og komme seg avgårde mens greenfeet fortsatt er på anstendig nivå.

Riba 1 og Riba 2

over 19 år siden

Riba 1 og Riba 2

Hva er nettsiden til Riba????

Petter

over 19 år siden

Petter

Carlos Golf agency ordner glimrende golfpakker for hele Algarve enten det er Villamoura området (5 baner), Gramacho og Pinta, Vale de Lobo og Quinta do Lago m.flere. Stor penger å spare på å booke gjennom Carlos. Bortimot halvpris. Da er det også mulig å få teetime tidlig om morgenen og få spille 2 runder om dagen (twillight) til sterkt redusert pris på en annen bane ettermiddagen. Hvis dere er en gruppe så ordner de slik at dere får spille sammen og alt blir timet og tilrettelagt etter skjønneste orden. Mange av banene har arrangert ET Portugal open.

Petter

over 19 år siden

Petter

Til Skrens Petrus, gleder meg sykt til spill på Riba 1 og 2 i februar. Hvis det kan sammenlignes i nærheten av Valderrama, så blir det jo bra. Kan være at favorittbanen Millenium course (Vilamoura) blir erstattet av Riba, bare morro å oppleve nye baner i dette fantastiske golflandet. Nesten uansett hvilke baner enn velger så holder de standard og kvalitet som er meget høy. Det som også er viktig er at backtees og golden tees er like mye prioritert som gul og rød tee, ikke alltid slik på norske baner. Du får tipse norsk golf slik at vi får med oss en fotograf/journalist.

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Sigurd Vedeld har vært med tidligere! Vet ikke om han jobber for Se & Hør nå eller om han fortsatt også jobber for Norsk Golf, men time will show!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her