Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges fineste baner

pankla

over 20 år siden

pankla

1. Nøtterøy
2. Tyrifjord
3. Meland
4. Losby
5. Skoger
6. Grenland
7. Kjekstad
8. Hauger
9. Stjørdal
10. Kongsberg

Hva er deres favoritter?

Magne

over 20 år siden

Magne

1. Miklagard
2. Larvik
3. Nøtterøy
4. Losby
5. Borre
6. Evje
7. Sola
8. Hauger
9. Tyrifjord
10. Vestfold

704

over 20 år siden

704

1. Tyrifjord
2. Miklagard
3. Nøtterøy
4. Losby
5. Evje
6. Oslo
7. Larvik
8. Hauger
9. Oppegådr
10. Randsfjorden

PS! Har aldri spilt Meland eller noen av banene i Stavangerområdet.

sb

over 20 år siden

sb

Dessverre har jeg ikke spilt alle banene i Norge, men de fleste på Østlandet. Litt avgjørende hva man skal legge vekt på, men baneutforming, utfordringene på banen, ryddig, renhold, pene omgivelser natur og bygninger, vennlighet ved mottakelse i proshoppen, kafeteria og greenfeeprisen er viktige momenter.

Etter mitt syn er Kongsberg den triveligste med Tyrifjorden som en god nr. 2.
En bane som vil bli fin når den blir ferdig er Kongsvinger. Hadde gleden av å spille der for ei uke siden, og det er uten tvil den banen som har vært i best skikk som nyåpnet de seinere årene. Banen er krevende og former seg godt inn i furumoen med spennende bunkere i ett pent landskap.

Elverum har jeg hatt gleden av å spille flere ganger seinhøstes og er av de banene der jeg har følt meg mest velkommen til. Honør også til Trysil, Kongsvinger, Onsøy, Eidskog, Ransfjorden, Østmarka og Tyrifjorden.
Derimot bør ALLE Akershus-klubbene forbedre seg når det gjelder vennlighet, service både ovenfor greefeespillere og egne medlemmer.

Tobbe hcp:13

over 20 år siden

Tobbe hcp:13

1. Nøtterøy
2. Bogstad
3. Larvik
4. Miklagard
5. Losby

Kopite

over 20 år siden

Kopite

Mine favoritter:

1 Sola
2 Vestfold
3 Larvik
4 Stavanger
5 Kongsberg

Lofoten

over 20 år siden

Lofoten

Finest?
Intet kan måle seg med Lofoten Golf links i midnassol, og en kald mackøl i klubbhuset midt i natten

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Fineste, som i billedlig:
- Tecina Golf, La Gomera, på Tenerife
- Narvik/Skjomen (mye pga fjell)
- New south wales GC, sydney
- Nøtterøy
- Tyrifjorden
- Lofoten + Mack
- Harstad + veldig mye mack (spøk)

cameron TeI3

over 20 år siden

cameron TeI3

E det ingen som har spilt på BYNESET?
En utrolig fin bane
Veldig bra greens og fairways
Lekker bane.
A-tour til helga på BYNESET

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

Støtter cameron med at Byneset er knall - tenk når det blir 18 hull på "storbanen" der.

Ellers kommer jeg ikke forbi Narvik, Tyrifjord og Sorknes.
Miklagard og Onsøy liker jeg også godt.

Har ikke spilt Bogstad, men er svært sugen på å spille den.

Meland falt jeg ikke for derimot...

Lost ball

over 20 år siden

Lost ball

Mangler ennå noen av de presumptivt gode banene, men rangeringen så langt må bli omtrent slik:

Stavanger
Larvik
Nøtterøy
Sola
Oslo
Kongsberg
Solastranden
Borre
Norsjø
Skoger

Det er etter mitt syn såpass close race mellom de første 5 at rekkefølgen dem imellom er nesten hipp som happ. Litt patriotisk skal man likevel være. Så får vi se om Miklagard sniker seg inn på listen snart...? Hadde tenkt å debutere der en gang før lunsj førstkommende torsdag.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Jeg trodde det var _fine_ baner og ikke gode baner vi prata om.

Pingeling

over 20 år siden

Pingeling

Hvis jeg bare skal vurdere banen, så er Miklagard den største opplevelsen, i kraft av sine klart definerte fairwayer, store og vakre bunkere og ditto greener. Jeg synes rett og slett at det er en estetisk nytelse, spesielt hull 2, 3, 4, 8, 10, 11, 16 og 17.

Hvis jeg skal ta med omgivelsene rundt banen, så finnes det maaange baner å velge i. F.eks. Bogstad, Meland, Tyrifjorden...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

En fin bane er også en fin naturopplevelse etter min mening.

Randsfjorden er naturskjønn
Miklagard er god, og ikke såå fin
Tyrifjorden er fin
Nes, Drøbak og er sikkert gode golfbaner, men ikke så fine.

xxxx

over 20 år siden

xxxx

Hvis man snakker om den fineste, og ikke beste. Skei golf, med Skeikampen i bakgrunnen.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Veldig vrient å rangere/synse siden jeg ikke har spilt alle...... banene i Norge..... Vil forsøke å rangere de jeg har spilt/sett etter egen smak/helhetsintrykk og golfkunskap... uansett har alle golfanlegg sin sjarm...kvalitet... hvis en vil nyte den..

18 hulls
Miklagaard, Larvik, Bogstad, Vestfold, Norsjø, Nøtterøy,Trysil, Arendal, Tyrifjorden,Kragerø, Kongsberg, Hauger, Meland, Trømsø, Narvik, Stavanger, Sorknes, Kjekstad, Borre, Ålesund, Kvinesdal, Randsfjorden, Skoger, Stjørdal, Byneset, Skei, Grenland, Sola &Sandnes, Norefjell, Elverum, Drøbak

9 hulls
Valderes, Haugaland, Mandal, Halling, Hemsedal, Oppdal, Stiklestad, Gumøy, Hof, Modum, Re, Ogna

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Byneset er bra, men treningsfasilitetene der er de beste jeg har vært borti her i Norge. 3 pitch/chipping greener hvor du kan foreta innspill på over 100 m fra forskjellige gresslengder (fairway eller rough) + 1 puttinggreen og selvfølgelig ordinær DR.

cameron TeI3

over 20 år siden

cameron TeI3

Enig med maverick.topp treningsforhold.
nå bygges de siste hullene på nord(storbanen)
da får vi "full zized"18 hulls bane+en 9 hulls bane
med par 3 og 4 hull.
det bygges også nytt klubbhus på nesten 600 kvm.
banen er designet av donald steel og er en skikkelig
lekkerbisken.

spørs om ikke alle dere østlendinger må en tur oppover
i dette langstrakte landet vårt for å prøve denne "godsaken"

Truls

over 20 år siden

Truls

Snakker vi om norges PENESTE baner så skal man vel ta omgivelsene i betraktning. Da stiller Tyrifjord og Narvik i en egen klasse! Randsfjorden har også sine sider og blir en liten outsider. Mange andre baner har selvsagt innslag av vakker natur, som f.eks. Meland, men det er ikke mange steder man får sjansen til å stikke hue ut fra skauen...

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Cameron TeI3: Kult med backtee for hull 1 på verandaen på det nye klubbhuset.
Er en av disse øslendingene som allerede har tatt en tur oppover - imponert. Var heldig med været også (og ingen vind!!!)

Bodø

over 20 år siden

Bodø

En av Norges vakreste, og forhåpentligvis beste, baner er under bygging av Salten Golfklubb i Bodø. 9 hull er bygget, 6 hull er åpnet, og planene er klar for de neste 9. Jeg legger ved en link hvor noen av bildene forklare min ærbødige påstand (dessverre litt for mange "kosebilder" fra klubbturneringen, men enkelte bilder er ok).

http://www.saltengolf.no/index.php?ID=273

Banen er en linksbane med havet i spill på fler hull, mens de neste 9 blir skogsbane. Vi her oppe i nord håper flere søringer får opp øynene for de perlene som etterhvert er etablert, og en Nord-Norge turne med spill på Bodø, Lofoten, Narvik og Tromsø anbefales! Dagens reklame er med dette sendt ut :)

cameron TeI3

over 20 år siden

cameron TeI3

Maverick: ingen vind på byneset!!! du var der den dagen du ja.

me

over 20 år siden

me

Hvorfor nevner ikke noen Kvinesdal og Omegn golfklubb.

Den flotteste banen jeg har spilt på.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Fineste - i betydningen naturskjønn bane + naturskjønne omgivelser:

1. Lofoten
2. Meland
3. Sola
4. Bogstad
4. Stavanger
5. Arendal
6. Bjaavand
7. Borre
8. Lærdal
9. Hemsedal
10. Kvinesdal

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her