Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Arrogante golfere

fugle jeger

over 20 år siden

fugle jeger

Begynte å golfe i fjor fikk hvitt kort på høsten og har nå 24 hcp.
Golf er kjemegøy , men blir betenkt over meninger og uttalelser på
debattsidene.
En hoverende nedsettende holdning til folk som ikke er bedre enn
de selv. Kaller nybegynnere for idioter!!??
De må ha vært heldige som kunne alt når de starta opp, ikke et dårlig slag eller leiting etter baller. starta vel på 15-20 i hcp.??

Har gått sammen med noen som klager og syter på alt som foregår hos
spillerene forann. Skulle tro de skulle rekke et fly.
Når de endelig er ferdige sitter de gjerne et par timer og drikker kaffi og prater. selfølgelig om de idiotene som ikke kan spille golf.

Nei lav hcp med adferdsproblemer skulle ikke fått lov å spille etter kl 11 på form. Eller de får holde seg på baner med hcp begrensninger.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Høy hcp med adferdsproblemer skulle heller ikke fått spille.

pankla

over 20 år siden

pankla

Fugle Jeger, jeg er veldig enig med deg!!

Jante

over 20 år siden

Jante

Støtter også fugle jeger 100%

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Håper jeg ikke blir skutt....ler... gentelmans sporten... kan en lage egen turnering der de kan gå i kø på banen en hel dag... og utagere ovenfor hverandre... noen sier at golf også er terapi.... slå....så det løsner....... skrik og klag.... en golfrunde kan gjøre så mangt....

Passauf

over 20 år siden

Passauf

Du har helt sikkert rett i at det er mange som uttaler seg klønete slik at det kan oppfattes som hoverende og støtende. Du bør likevel ha evnen til å sette deg inn i de ulike problemstillinger som oppstår når et lite mindretall ikke vil eller evner å rette seg etter enkle kjøreregler slik at vi alle kan utøve vår favoritt fritidssyssel på samme område omtrent på samme tid. Det blir umulig hvis noen mener at fem timer er riktig tempo eller tre timer er passe. Du er i faresonen selv når du mener at det er teit å spille banen ( i normalt spilletempo) for så å sitte å prate skit etter runden. Det er vel ikke begrensninger på hvor lenge du kan være på hull 19! Å henge ut folk på grunn av manglende spilleferdigheter er meningsløst slik du sier. Jeg forsvarer jeg ikke slett oppførsel eller dårlig etikette på banen. Heller ikke de som bruker mye energi på høylydt å utrykke missnøy ute på banen. Dårlig oppførsel og etikette bør bemerkes på en saklig måte. Svar som pass dine egne saker som svar, blir i denne sammenheng bare en trist påminnelse om hvor ung Norge er som golfnasjon. De som er misfornøyd med tilstandene på banen de frekventerer bør gi uttrykk for dette til de som har mulighet til å ta tak i de ulike problemstillinger på den enkelte bane. Viljen til å ta tak i ting er ofte omvendt proposjonal med ønske om greenfeeinntekter på de fleste baner.

fugle jeger

over 20 år siden

fugle jeger

Er enig i at etikette skal følges av høy og lav. jeg står jo også og venter
når noen bruker 3 slag for å komme frem til bunkeren og 3 slag for å komme ut og inn i heia og igang og leite. fremdeles ikke utafor et jernslag på et par 4 hull.
Nybegynnere er ikke idioter de har bare ikke skjønt det enda.
Det som skal til er at erfarne spillere stiller opp og går sammen med
med de nye og forklarer hvordan dette skal foregå.
Prate og forklare -gjerne forklare og tipse litt om hvorfor og hvordan.
Dette ville jeg iallfall satt pris på når jeg startet opp.
Alle nye er intresert i å lære, men de erfarne styrer unna for å slippe å
gå sammen med kløner.
Hadde dette blitt systematisert bedre er jeg sikker på at ergrelsene hadde avtatt og spilletiden gått ned, eller hva mener dere??

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her