Tiger McWould if he could
fordi det ikke er personlig når vi snakker om stengetidspunkt.
Jeg ler litt av å lese denne tråden igjen, og tenker tilbake på forrige gang vi diskuterte dette emnet.
da ble det påstått at dette var et norsk problem de luxe, og at vi var verst i klassen.
Nå har jeg vært i Skottland i en uke, spilt 10 runder, hvor kun 3 av disse rundene var innenfor det noen her mener er "standard" i Skottland.
spilte 2 runder på ca. 3.50 på old course, og en runde på The Dukes Course på ca. 4 timer.
samtlige av de andre banene var det ikke mulig for oss å spille så hurtig, på grunn av venting og andre ting, som vi typisk opplever i Norge også.
konklusjonen er i hvertfall fra min side at det er bullshit å si at dette er et spesiellt problem i Norge, og at det kun er den lokale klubben som virkelig kan gjøre noe med dette dersom det menes at det er et problem.
Jeg kjører Marshalltjeneste for TYGK innimellom og på turneringer, og opplever både blide, nikkende og sure spillere som får beskjed om å stramme inn tidsskjemaet sitt.
På Old course hadde vi caddier, som sørget for å holde tempoet oppe gjennom hele runden, ved at de fant baller kjapt, og dyttet opp gå-hastigheten til noe fornuftig når det var nødvendig.
Dette kan vi jo drømme om her i Norge, og må ta ansvar selv. tror vi da at det hjelper å snakke om det? tvilsomt. noen må ta ansvar, og sørge for at klubbene i så fall tar ansvar og handler.
Personlig mener jeg også at 4,5 timer er helt greit som maksgrense, og at typisk idealtid er mellom 3,75 timer og 4,25 timer. da får jeg god flyt, og slipper stress og mas. deilig..... :O)