Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Wedge

pankla

over 20 år siden

pankla

Jeg skal bestille wedger fra USA, de som er aktuelle er:

CLEVELAND GOLF- 588 TOUR SATIN CHROME (TSC) WEDGE SERIES
Options: 56° Sand Wedge (14° Bounce)

CLEVELAND GOLF- 900 SERIES FORM FORGED WEDGE
Options: 60° Lob Wedge (6° Low Bounce)

Det jeg lurte på hva er forskjellen mellom de to, når en ser bort i fra den ene er sand og den andre lob. Hva betyr bounce, jeg vet at det betyr sprett. Og hva er Gap wedge? er det samme som pitch? Når bruker man det?
Jeg lurer på også å bestille TM R5 Driver og Oddesy hot twoball putter, er det noen som har erfaring med disse køllene? Jeg har prøvd R5 på rangen, gikk veldig bra da.

For putter, driver og lob wedge skal de ha $399 ink. shipping.

Rockbottomgolf har 15% avslag på alt de selger.

Takk for hjelpen?

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Hvorfor ikke titte inn på nettogolf.com? Der er det ryddesalg og 30 - 50% på det meste nå.

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Wedger
Du har sikert en PW på ca 46*. Da ville jeg heller kjøpt en SW på 54* og en lobb på 60*. Personlig har jeg 46-53-60, og i sand rundt grennen bruker jeg alltid 60*.
Når det gjelder driver har jeg personlig gått fra TM til Ping, med stor suksess. Lenger og rettere.

Lykke til.

seb

over 20 år siden

seb

har od. 2 ball putter og synes den er ok , men ikke mer . synes den har en tendens til å åpne/vri seg litt i baksvingen.... men putter er jo personlig hva du føler men ville aldri kjøpt putter uten å ha prøvde først ....

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Har hatt 2 ball-putter i 2 år, men skiftet til vanlig bladputter nå. Hadde litt problemer med adressering/sikte. Muligens den nye typen med siktestrek over "ballene"(?) fungerer bedre, men bladputter med siktestrek er bedre synes jeg.

lk

over 20 år siden

lk

En kølle med lav bounce har en såle som gjør at den vil grave seg mer ned i bakken. Motsatt når du har en kølle med mye bounce. Dette gjør at en SW vil ofte ha mye bounce for å hindre at du drar med deg alt for mye sand i en bunker. Hvis du har flere wedger å velge mellom kan den lønne seg å bruke køller med mye bounce hvis banen en våt og myk og motsatt hvis den er tørr og hard.

Gap wedge er ofte 50-52 grader og er dermed lengdemessig midt imellom pitch og sand wedge.

lk

pelle

over 20 år siden

pelle

Mitt forslag er å droppe betegnelsene som SW, AW, GW osv. En wedge er en wedge, det er ingen selvfølge at det er 56graderen man bruker i bunkeren.
Navngi de heller etter gradantallet.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

pelle,

du skulle sett den runden jeg hadde på Østmarka i går. Det formelig haglet birdier! Har du spilt noe i det siste?

Skrens Petrus

over 20 år siden

Skrens Petrus

Hvor mange hadde du Krutt?

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Tja, en 19-20 stykker tenker jeg. Minst.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her