Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan bli god i putting?

jb

over 20 år siden

jb

Hei

Taper altfor mange poeng på elendig putting, derfor trenger jeg tips om hvordan man skal bli bedre på å senke dem! Hvordan trener dere? Og hva slags prosedyre går dere gjennom for hver putt?

Finnes det noen gode sider på nettet hvor man kan lære litt?

Mats Ø.

over 20 år siden

Mats Ø.

Jeg steller meg bak og sikter mot hullet ved å rette putteren dit. Setter meg så opp etter det jeg har siktet med putter'n, prøver å finne feil i linja, legger putter'n over ballen, drar den inn så ballen nesten hviler på sweetspot, pendler bakover, rolig framover, og svinger helt igjennom. Jeg kan ikke presisere hvor viktig, og hvor mye forbedring jeg fikk på puttingen min når jeg svingte helt igjennom istedenfor å bare "kække" borti ballen og stoppe.

Little Easy

over 20 år siden

Little Easy

1. Et bra stroke er viktig og enkelt å trene på. Finn en rett putt, og legg to køller parallelt, slik at de peker mot hullet. Pass på at du ikke stroker for mye innover eller utover.

2. Snakk med en pro om putteøvelser for lengdetrening. Evt skaff deg NGF Coaching System. Der er det bra øvelser til resultattrening for både putting og andre slag, du slår på banen.

Lykke til videre med puttingen!!

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Prøv å skaff deg en god rutine. Ikke bruk lang tid fra set-up til stroke og riktig rytme!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Mange gode tips ja. Et stødig og bestemt stroke er viktig. Prøv å aksellerere gjennom ballen. Kortere lengde på baksving enn gjennomsving. Jeg tirves veldig godt med kontakt putting i bakkant av hullet. Prøver det på alle putter under 2.5 meter. De dagene jeg er mer reservert er de dagene jeg putter dårlig. F.eks når jeg er på en fremmed bane og ikke tør putte kontant.

David Pelz har en bra bok - Putting Bible. Mange gode øvelser der som kan skjerpe puttingen din. Lykke til!

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Putte mer og litt mindre på rangen ;-)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Tren distanseputting! 3 meter, 6 meter, 10 meter, whatever. Bruk pegger eller mynter som mål, ikke heng deg opp i å senke ballen hver gang du trener. Innimellom kan du la være å se på ballen og umiddelbart etter balltreff si til deg selv om putten ble kort, lang eller korrekt. Distansefølelsen kommer raskere enn du tror! Avslutt med å senke maaange putter fra 0,5 til 2 meter.

Goodbye 3-putt! ;-)

Roky Erickson

over 20 år siden

Roky Erickson

Tjukken og Lavida har vel de beste triksene her ja.
Putt på teppet hjemme flere ganger i uka hele vinteren, feks 6, 7 putter mens pottitene koker, mellom dagsrevyen og værmeldinga, i reklamepausene etc, etc.
Du ruler greenen til våren igjen.

Truls

over 20 år siden

Truls

Hvis man er medlem på Miklagard kan man trene på parketten i stedet for på teppe... ;-)

Håkon

over 20 år siden

Håkon

For min del putter jeg bedre når jeg fokuserer blikket på et enkelt punkt bakerst på ballen istedet for å se på hele ballen. Og når du har sett deg ut en siktelinje så holder du deg til den, ikke tvil på den i det du skal til å putte. Sving igjennom som Gunder skriver, og følg Lavidas oppskrift med å sikte på pegger e.l. når du trener.

Jonssen

over 20 år siden

Jonssen

http://www.golftipsmag.com/ er en bra side med mange tips:-)

meg

over 20 år siden

meg

Hei
Jeg ble mye bedre av bare å trene på ei "matte"kjøpt på proen.

Eller så følger jeg slavisk det som treneren lærte meg og deg forhåpentlig rett.

jaja

over 19 år siden

jaja

Jeg sier bare 1 ting jeg: Tren så mye du kan på det;)

OPW

over 19 år siden

OPW

Jeg sier bare en ting: lær av Geoff Ogilvie. Han er ingen dårlig pøtter. Det sier jeg dere igjen. Ooi ooi ooi.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her